Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpa ny dator! behöver all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

Köpa ny dator! behöver all hjälp jag kan få!

Hej! detta är min första tråd här och hoppas jag kommit rätt!

Anyhow! är ute efter att köpa en ny dator, alla säger att man kan få bästa till billigaste pris genom t.ex. inet att man plockar ihop delar och ber dem bygga åt en! vilket låter schysst enligt min mening. Iallafall så kan varken jag eller mina kompisar så mycket om vilka delar som passar med vilka och hur man ens bygger ihop (de tänker jag be inet göra!) så jag undrar om någon eller några kan ge mig lite förslag (helst en hel kundvagn så jag bara kan köpa direkt) om vad som är bra! min buget är väl max 10k bryr mig inte massivs om chassit och hur de ser ut, jag spelar just i detta nu CS:GO, WOW.LOL dota2 och lite annat smått, jag har en skitig arbets dator med amd kort och i3 proccesor.

Jag vill fortsätta spela dessa spel men andra spel med som kanske battlefield och lite olika cod kanske (den ska liksom klara av 99% av alla spel) och kanske ev börja streama lite, min dator jag har nu funkar, men måste spela allt på lägsta och den fryslaggar med firefox, skype,spotify och andra programm hela tiden samt otroligt långsam.

Ber så hemskt mycket om ursäkt för stavfel och annat skit, är väldigt trött i skrivande stund, hoppas ni förstår!

Uppskattar all hjälp jag kan få! tack för på förhand!

Permalänk
Medlem

Ska kringrustning ingå i priset? Som skärm, mus och tangentbord? Behöver du OS också?

Permalänk

Genom att bygga själv så brukar man ofta komma ner i pris, att handla allt just hos Inet behöver inte vara billigast. Är man bara villig att spendera några timmar och leta igenom kampanjer, reor, söka sig igenom prisjakt/pricerunner så kan man hitta samma komponenter till billigare pris eller bättre saker i en liknande prisbild.

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk

Tag ett packet i rätt prisnivå och skrädda sy med att bytta ut del för del så du får ett prisvärd dator

Tag ett packet i rätt prisnivå och skrädda sy med att bytta ut del för del så du får ett prisvärd dator tag hjälp med att få det prisvärt.
Det värt enklare om vet mer än vilka spel och budget om det bara är dator eller om kring utrustningen ska ingå med!