Sjukt konstig händelse. (småbarn skrek glåpord åt mig och mina kompisar)

Permalänk
Medlem

Det där går hand i hand med den bristande respekt som barn/ungdomar nu har för äldre/vuxna.

Allt för ofta ser man föräldrar som inte har någon som helst koll på hur man uppfostrar barn och låter dem härja precis hur jävla mycket som helst.

Denna bild är väldigt talande för hur det är nu;

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst genom tråden så har liknande sagts tidigare vet ni varför!

Man kan oftast se om något liknande kommer hända. Speciellt om man är på cykel och snart kommer cykla förbi några småskitar. Ta fram telefonen och kör ljudinspelning bara, stanna och låt dem säga så mycket skit de bara kan och hugg sedan tag i nacken på en av dem(om det är flera) och få tag på dennes telefon.

Ring ett enkelt samtal till någon av dennes föräldrar och spela upp ljudet du precis spelat in.
Inte nog med att hen får skämmas, hen kommer nog åka på stryk när hen kommer hem också.

Jag har gjort detta tre gånger tidigare och det fungerar lika bra varje gång. Alla tre gånger har föräldern jag pratat med frågat efter mitt nummer och sen bett om ursäkt både på plats och på telefon efteråt.

Ungjävlar har ingen respekt för någon eller något längre och det är fan helt sjukt.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Tror de ville bli "sedda", få bekräftelse på att de existerade. Sen om det är på ett bra eller dåligt sätt är inte det viktiga för vissa ungdomar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Jag har inte läst genom tråden så har liknande sagts tidigare vet ni varför!

Man kan oftast se om något liknande kommer hända. Speciellt om man är på cykel och snart kommer cykla förbi några småskitar. Ta fram telefonen och kör ljudinspelning bara, stanna och låt dem säga så mycket skit de bara kan och hugg sedan tag i nacken på en av dem(om det är flera) och få tag på dennes telefon.

Ring ett enkelt samtal till någon av dennes föräldrar och spela upp ljudet du precis spelat in.
Inte nog med att hen får skämmas, hen kommer nog åka på stryk när hen kommer hem också.

Jag har gjort detta tre gånger tidigare och det fungerar lika bra varje gång. Alla tre gånger har föräldern jag pratat med frågat efter mitt nummer och sen bett om ursäkt både på plats och på telefon efteråt.

Ungjävlar har ingen respekt för någon eller något längre och det är fan helt sjukt.

Önskar att jag själv hade haft tilräckligt mycket stake att kunna göra likadant. Det är bra det du gör. En riktigt insats för samhället!

Ska se om jag stöter på dem igen. Ska förbereda telefonen i god tid isfl.

Permalänk
Medlem

Jag tror tyvärr problemet är att förr fick man stryk om man bettedde sig så, och det var okej. Idag skulle man bli ifrågasatt om man gav en lavett och antagligen skulle det vara mer synd om den yngre, för i dagens samhälle ska vi prata om allt...

Permalänk
Medlem

Antingen skulle jag inte bry mig i den situationen, och ångra det sedan... Eller skulle jag ta dem i nackskinnet/örat och säga till dem att ta mig hem till deras föräldrar, där jag sedan förklarar situationen och att de får för i helvete uppfostra sina ungar bättre.

Skäms inte ungarna inför sina föräldrar finns det dock inte mycket hopp kvar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1, rubrik förtydligad §3.1*

Vänligen håll diskussionen på en saklig nivå. Rasism tolereras ej!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Det där går hand i hand med den bristande respekt som barn/ungdomar nu har för äldre/vuxna.

Allt för ofta ser man föräldrar som inte har någon som helst koll på hur man uppfostrar barn och låter dem härja precis hur jävla mycket som helst.

Denna bild är väldigt talande för hur det är nu;

https://bobbinfun.files.wordpress.com/2013/09/funny-reality-teacher-student-parents-school-pictures-images-photos.jpg

Håller förvisso med till viss del, samtidigt kan jag inte blunda för att tänka att den ena föräldern i högra bildrutan är ungen i första rutan som faktiskt ansåg att läraren inte hjälpte honom tillräckligt när han hade problem i skolan. Båda bilder visar dock på att föräldrarna både idag och 1969 inte vid något tillfälle tyckte att de själva bär/bar något ansvar.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag är 33 idag och det var likadant då jag gick i grundskolan, vissa var uppkäftiga som fan och vissa hakade på det beteendet när man var några stycken tillsammans. Såvitt jag vet så delades det inte ut så mycket stryk hemofrån när det hände att det uppdagades, men de flesta av oss blev rätt reko när vi växte upp ändå.

Känns som att det ligger biologiskt i oss att förtränga hur det var när vi har yngre och välja de delar som passar bäst. Men den äldre generationen har alltid förfasats över den yngre generationens förfall, i alla tider. Är det inte beteende så är det kläder, musik, videovåld, spelvåld osv. I den äldre generationens ögon så har den yngre alltid förfallit.

Inte för att det på något sätt berättigar ungar att bete sig som skit, men en reflektion kring hur det låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Jag är 33 idag och det var likadant då jag gick i grundskolan, vissa var uppkäftiga som fan och vissa hakade på det beteendet när man var några stycken tillsammans. Såvitt jag vet så delades det inte ut så mycket stryk hemofrån när det hände att det uppdagades, men de flesta av oss blev rätt reko när vi växte upp ändå.

Känns som att det ligger biologiskt i oss att förtränga hur det var när vi har yngre och välja de delar som passar bäst. Men den äldre generationen har alltid förfasats över den yngre generationens förfall, i alla tider. Är det inte beteende så är det kläder, musik, videovåld, spelvåld osv. I den äldre generationens ögon så har den yngre alltid förfallit.

Inte för att det på något sätt berättigar ungar att bete sig som skit, men en reflektion kring hur det låter.

Var ung för inte så länge sen (i för sig närmare 17/20 år sen), men respekt hade man för vuxna och visste när man gjorde något dumt.

Så verkar ju bli värre med åren, idag får ju läraren inte göra något alls om ungarna beter sig illa och föräldrar bryr sig mindre om barnens uppfostran

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

För några år sedan när ja satt på internetcafé så satt en kille & spelade CS, då han inte kommit i målbrottet så var rösten väldigt ljus och han skrek till sina andra kompisar som satt 10meter bort. gick fram till honom sa vänligen.
"nu lugnar du ner dig en smula det är 50pers här och du är den ända som skriker" han sneglade på mig och sa bara Din mamma.
Ja vet inte varifrån ja fick reflexen men rätt var det var så hade han fått sig en sån lavett i bakhuvudet att han nästan satt med näsan i skärmen.

ja förespråkar väl inte aga och ja vet faktiskt inte vad som fick mig att göra det, men hans inställning ändrades rätt tvärt.

ja har också varit med om vuxna personer som varje gång dom dör i CS, LoL, HoN, osv så sköt han ut stolen så långt att han krockade in i min stol på andra sidan raden 1 meter bort.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grönahunden:

För några år sedan när ja satt på internetcafé så satt en kille & spelade CS, då han inte kommit i målbrottet så var rösten väldigt ljus och han skrek till sina andra kompisar som satt 10meter bort. gick fram till honom sa vänligen.
"nu lugnar du ner dig en smula det är 50pers här och du är den ända som skriker" han sneglade på mig och sa bara Din mamma.
Ja vet inte varifrån ja fick reflexen men rätt var det var så hade han fått sig en sån lavett i bakhuvudet att han nästan satt med näsan i skärmen.

ja förespråkar väl inte aga och ja vet faktiskt inte vad som fick mig att göra det, men hans inställning ändrades rätt tvärt.

ja har också varit med om vuxna personer som varje gång dom dör i CS, LoL, HoN, osv så sköt han ut stolen så långt att han krockade in i min stol på andra sidan raden 1 meter bort.

HAHAHAAHAHA!
Bra gjort och riktigt roligt dessutom, kan riktigt tänka mig en högljud snärt *slap*

Permalänk
Medlem

Finns många rötägg överallt, men när du skrev orden som skrek så är det vardagsmat här gällande yngre/barn med invandrarbakgrund.
Det är som det är dom enda orden dom kan, h**a* b*g. f***a.

Var på stan för inte länge sedan och 3 små kids (ja med sådan bakgrund) började skrika åt tjejkompisen jag var med, "snygging" "kom hit" osv, när vi gick förbi utan att titta på dom sa dom högt och tydligt "Jävla h**ra, skit i det då f***a.
Jag blev förbannad och gick fram till dom och sa att så beter sig inte normalt folk här, började käfta emot mig men dom blev rädda så småningom, jävla kaxiga småglin man bara vill ta o dänga i marken.

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig, detta är helt sjukt.. Dagens ungdom/barn finns ingen vett i skallen. 95% är HELT ute och cyklar och är riktiga rötägg.. Hur kan det ha blivit såhär? Kan dagens föräldrar inte uppfostra sina barn? Respect the elders hette det när jag var liten iallafall och visst fanns det rötägg, men inte 95%, snarare typ 5%. Sen när ni kommer tillbaka och dom fortsätter, då hade jag fin brutit käkleden på varenda en och vevat på. Hade det vart mina barn så hade dom fått ett kokt stryk så dom inte kan gå på tre år..

Inget verkar ju funka, kanske vi ska göra ett lagförslag att ta tillbaka agning? Är väl det enda sättet antar jag.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att stryk hemma är någon bra idé. Tror snarare att det legitimerar våld och barn som inte respekteras i hemmet respekterar inte heller andra.

Jag tror att påverkan från medier, filmer, tv-serier, spel... m.m. kan ha en stor negativ inverkan på barn. Film, spel och annat med 15-18-årsgräns bör helt enkelt inte konsumeras av barn. Där har föräldrarna ett otroligt stort ansvar. Man måste sätta sig in i den värld barnen lever i och försöka förstå att det finns mycket som påverkar negativt. Varför ska 10-12-åringar spela CS och Battlefield? När jag var 10-12 var det Super Mario Bros 3 och Mega Man 2 man spelade, visst fanns det våldsamma spel, men det går ju inte att jämföra pixelartad grafik med dagens realism.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Jag tror inte att stryk hemma är någon bra idé. Tror snarare att det legitimerar våld och barn som inte respekteras i hemmet respekterar inte heller andra.

Jag tror att påverkan från medier, filmer, tv-serier, spel... m.m. kan ha en stor negativ inverkan på barn. Film, spel och annat med 15-18-årsgräns bör helt enkelt inte konsumeras av barn. Där har föräldrarna ett otroligt stort ansvar. Man måste sätta sig in i den värld barnen lever i och försöka förstå att det finns mycket som påverkar negativt. Varför ska 10-12-åringar spela CS och Battlefield? När jag var 10-12 var det Super Mario Bros 3 och Mega Man 2 man spelade, visst fanns det våldsamma spel, men det går ju inte att jämföra pixelartad grafik med dagens realism.

Jag har spelat diverse skjutarspel sedan jag var 10år. Halo, cod, Bf, Reddead, GTA. Det mesta man kan komma på. Men även Mario såklart Hursomhelst som jag har berättat tidigare så kan jag inte minnas att jag någonsin har varit spydig mot äldre. Visst. Såklart man var ju också en liten skitunge och "testade nya ord", men skulle aldrig komma på tanken att skrika sådana ord mot äldre helt utan anledning.

Jag har svårt att tro på din teori då dem flesta kända spelen är på engelska. De svenska spelen är sällan våldsspel utan mer "teletubbies inspirerade, och där finns inte sådana ord.

Permalänk

Jag skulle skriva på en fullmakt direkt till skolan att dom får dra mina ungar i örat och eller kasta ut dom från lektionen om dom missköter sig. Dagens ungdomar vet ju att dom inte kan få stryk så därför har dom inget o vara rädda för.

Dessutom så är lärarna rädda för att prata med föräldrar till stökiga barn för dom kanske blir upprörda.(!)
Har faktiskt fått det svaret angående en stökig elev på mina barns skola som hade sönder dotterns mobiltelefon.

Permalänk

Angående invandring så jag är inte rasist, men en del av förklaringen är att många barn med invandrarbakgrund växer upp under tuffare omständigheter än oss.

1) Dom har faktiskt sett krig, och dom och eller föräldrarna mår dåligt med ev missbruk som följd.
2) Föräldrarna jobbar 18 timmar om dygnet o har inte tid med ungarna.Inget ont menat men dom som driver företag jobbar ju inte fackliga timmar direkt.

Permalänk

Man har nämnt det förbjudna ordet "invandrare" i tråden några gånger jag tycker inte det finns någon anledning att hymla om det.
Enligt min erfarenhet så är det nästan uteslutande invandrar barn som slänger sig med det där språket mot äldre och även går till fysiska angrepp genom att kasta sten osv.
Varför dom gör detta ? För att dom inte får något som liknar barnuppfostran och i vissa fall även uppmuntras till detta beteende!
Att lärarna knappt får höja rösten längre är även en del i problemet, det är fan tragiskt.
En sak är säker skulle mina barn bete sig på ett sådant vis då j#¤%&r , det yttersta ansvaret ligger hos föräldrarna och eller vårdnadshavarna och det är där man måste börja arbeta för att få ordning på detta!

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem

Märkligt ... allt som nämns i tråden (bortsett från att ha sönder andras mobiltelefoner, av förklarliga anledningar) höll vi grabbar (nej, självklart inte jag, men andra ... ) på med även när jag var liten kis under sent 80- och tidigt 90-tal, oavsett etnicitet. Dock lade vi benen på ryggen och försvann som en avlöning så fort vi gjort vad vi gjorde.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Ubuntu 24.04)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Man har nämnt det förbjudna ordet "invandrare" i tråden några gånger jag tycker inte det finns någon anledning att hymla om det.
Enligt min erfarenhet så är det nästan uteslutande invandrar barn som slänger sig med det där språket mot äldre och även går till fysiska angrepp genom att kasta sten osv.
Varför dom gör detta ? För att dom inte får något som liknar barnuppfostran och i vissa fall även uppmuntras till detta beteende!
Att lärarna knappt får höja rösten längre är även en del i problemet, det är fan tragiskt.
En sak är säker skulle mina barn bete sig på ett sådant vis då j#¤%&r , det yttersta ansvaret ligger hos föräldrarna och eller vårdnadshavarna och det är där man måste börja arbeta för att få ordning på detta!

När det handlar om kaxiga ungar så är det väl bu eller bä, men när det kommer till vandalisering, gäng, våld osv. Så är det faktiskt fler invandrar ungdomar än svenskar som gör sådana handlingar. I alla fall så är det så i mina kretsar. Hur mycket vuxna än säger "det är väl lika många svenskar som invandrare" Nej, det är det inte.

Kommer ihåg när jag gick i 8:an. En afrikans pojke på min skola drog en sten genom rektorns bil. Ni kan ju gissa hur det gick sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

Dessutom så är lärarna rädda för att prata med föräldrar till stökiga barn för dom kanske blir upprörda.(!)
Har faktiskt fått det svaret angående en stökig elev på mina barns skola som hade sönder dotterns mobiltelefon.

Helt löjligt hur snälla barn straffas medan värstingarna skyddas.
En som jag hatade i lågstadiet verkade vara vår klasslärares (som också var skolans rektor) gullegris. "Inte var det så farligt" då han mobbade.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av Ruzikx:

När det handlar om kaxiga ungar så är det väl bu eller bä, men när det kommer till vandalisering, gäng, våld osv. Så är det faktiskt fler invandrar ungdomar än svenskar som gör sådana handlingar. I alla fall så är det så i mina kretsar. Hur mycket vuxna än säger "det är väl lika många svenskar som invandrare" Nej, det är det inte.

Kommer ihåg när jag gick i 8:an. En afrikans pojke på min skola drog en sten genom rektorns bil. Ni kan ju gissa hur det gick sen.

Ja där är vi oeniga som skrivet tidigare så tycker jag det är uteslutande barn med invandrar bakgrund som använder det språket just mot äldre och den där överhängande respektlösheten som ständigt är närvarande.

Ja att säga något annat vore ljug och förbannad lögn.

Såna incidenter hör ju inte till ovanligheten.
Problemet är dock fortfarande föräldrarna och eller vårdnadshavarna till dessa busar det är endast dem som kan stoppa detta ociviliserade beteende och det är där man bör lägga fokus.
Det är dem jag lägger det yttersta ansvaret på vilket jag tycker resten av samhället också borde göra!
Om ett barn mobbar , använder fysiskt våld, vandaliserar osv , oavsett hudfärg så måste man som tillex lärare kunna riktigt ryta till åt dessa barn utan att vara rädd för vad föräldrarna/familjen till detta barnet ska göra , idag så vågar dem helt enkelt inte så då får dem härja fritt.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Ja där är vi oeniga som skrivet tidigare så tycker jag det är uteslutande barn med invandrar bakgrund som använder det språket just mot äldre och den där överhängande respektlösheten som ständigt är närvarande.

Ja att säga något annat vore ljug och förbannad lögn.

Såna incidenter hör ju inte till ovanligheten.
Problemet är dock fortfarande föräldrarna och eller vårdnadshavarna till dessa busar det är endast dem som kan stoppa detta ociviliserade beteende och det är där man bör lägga fokus.
Det är dem jag lägger det yttersta ansvaret på vilket jag tycker resten av samhället också borde göra!
Om ett barn mobbar , använder fysiskt våld, vandaliserar osv , oavsett hudfärg så måste man som tillex lärare kunna riktigt ryta till åt dessa barn utan att vara rädd för vad föräldrarna/familjen till detta barnet ska göra , idag så vågar dem helt enkelt inte så då får dem härja fritt.

Får mig att börja tänka på en gammal lärare. Hon var riktigt trevlig. Men hade en väldigt hårfin gräns när hon tyckte att något var fel, och då visade hon det tydligt. Riktigt låste blicken i en. Hon var 160cm lång. Det spelade ingen roll vem du var, så fort hon kom så rättade man till ryggen och harklade sig. Sedan höll man tyst tills hon gick förbi.

Flera sådana lärare behövs!

När jag ändå är inne på detta ämnet så måste jag nämna hur svårt det är att vara kvinnlig lärare idag. Många unga invandrare kommer från en kultur där kvinnoförtryck är okey. Dett gör att lärare har extremt svårt att vinna respekt. Men den läraren jag pratade om hade inga problem alls, credd till henne!

Permalänk
Skrivet av Ruzikx:

Får mig att börja tänka på en gammal lärare. Hon var riktigt trevlig. Men hade en väldigt hårfin gräns när hon tyckte att något var fel, och då visade hon det tydligt. Riktigt låste blicken i en. Hon var 160cm lång. Det spelade ingen roll vem du var, så fort hon kom så rättade man till ryggen och harklade sig. Sedan höll man tyst tills hon gick förbi.

När jag ändå är inne på detta ämnet så måste jag nämna hur svårt det är att vara kvinnlig lärare idag. Många unga invandrare kommer från en kultur där kvinnoförtryck är okey. Dett gör att lärare har extremt svårt att vinna respekt. Men den läraren jag pratade om hade inga problem alls, credd till henne!

Hehe underbart.
Det är den mentaliteten vi behöver få se hos lärarna.

Nja jag tror inte att det är en kultur fråga som skrivet innan , så är det i regel riktigt kass barnuppfostran som ligger till hands för respektlösheten mot vuxna kvinnor som män.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ruzikx:

Vi tillåter ju starkare kulturer att ta över eftersom vi är drillade att vara artiga och förlåta. Vi jamsar ju bara med eller tittar åt andra hållet så vi är rätt tacksamma på det sättet, ingen vill ju ställa till en scen, även om nån annan helt tydligt skapat den.

Var ju som den familjen som skulle till nåt lekhus o nåt av barnen hade inga strumpor, då fick dom köpa ett par för det var inte tillåtet att gå utan därinne. Fine så mamman köpte ett par,då springer det förbi en klunga med barn utan strumpor rakt in o mamman undrar varför inte dom behövde ha strumpor ?? Då säger kassören att hen inte vågar säga till för att dom blir så arga då.
Dom som var utan strumpor och fick frisedel var alltså utländska och mamman "svensk".
Felet här är ju alltså hen i kassan, inte de utländska barnen för att förtydliga, och menat som ett bevis på hur flata vi är och vill inte riskera en diskussion.

Permalänk
Medlem

Har inte sett kids kalla äldre för dessa saker men vet att dagens ungdomar har för lite att göra, kommer säkert komma ord flygandes någon dag när man är och handlar på Ica vid 21-22 tiden på fredag/lördag för ungarna sitter och hänger på McDonalds och gör inget än att snacka skit med slang och sparka på saker utanför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Kan säga att vi gjorde jävligt mycket värre saker och då var vi pursvenskar. Jag förstår inte alls vad detta har med etnicitet att göra, men å andra sidan går den mesta av diskussionen just nu på känslor och det är egentligen rätt intetsägande. Barn har sjukt dåligt konsekvenstänkande (ej färdigutvecklat förräns i 25-års åldern) oavsett bakgrund, så är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Kan säga att vi gjorde jävligt mycket värre saker och då var vi pursvenskar. Jag förstår inte alls vad detta har med etnicitet att göra, men å andra sidan går den mesta av diskussionen just nu på känslor och det är egentligen rätt intetsägande. Barn har sjukt dåligt konsekvenstänkande (ej färdigutvecklat förräns i 25-års åldern) oavsett bakgrund, så är det.

sant. etnicitet har inget med saken att göra. Jag drog bara ett exempel på ett av mina tidigare påståenden.