Ingen bild via DVI efter grafikdrivrutin ( Endast HDMI ) ( AKUT )

Permalänk
Medlem

Ingen bild via DVI efter grafikdrivrutin ( Endast HDMI ) ( AKUT )

Tjenare. ¨

byggde ihop en ny dator precis och allt har rullat fint till att jag skulle installera grafikdrivrutinerna. innan installationen funkade båda skärmarna perfekt men efter så får jag no signal på DVI men hdmi funkar fortfarande?

Radeon R9 390 G1 gaming

Snälla hjälp!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Peaadam:

Tjenare. ¨

byggde ihop en ny dator precis och allt har rullat fint till att jag skulle installera grafikdrivrutinerna. innan installationen funkade båda skärmarna perfekt men efter så får jag no signal på DVI men hdmi funkar fortfarande?

Radeon R9 390 G1 gaming

Snälla hjälp!!

Systemåterställning till innan du gjorde uppdateringen kanske är något?
Vad har du för system?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

@Jalle64:

windows 7 HP ligger på SSD:n nu.

Andra specs.
Asus Z170-a
i5 6600K
8gb corsair LPX ddr4

har testat med återställning

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Peaadam:

@Jalle64:

windows 7 HP ligger på SSD:n nu.

Andra specs.
Asus Z170-a
i5 6600K
8gb corsair LPX ddr4

har testat med återställning

Kollat med olika skärmkablar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Testat byta ingångskälla på skärmen? (om det är samma skärm och du bara byter kabel) kollat i CCC om dvi är aktiverat... Typ kanske av någon anledning är avaktiverat?

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Missade att du körde med dubbla skärmar.
Kolla i CCC så att båda skärmarna är där. Kolla även i Win så du ser båda i skrivbordshanteraren eller vad det heter.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem, men lyckades lösa det.

I mitt fall så hittade jag båda skärmarna men bara en fungerade, som i ditt fall stod det "no signal" på ena.

För mig räckte det att ändra upplösning på den fungerande skärmen till en lägre upplösning, då hoppade den andra igång. Sen kunde jag ändra tillbaka till rätt upplösning igen och båda fungerade fortfarande.
Låter kanske lite långsökt men det är ju värt ett försök!

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel