Permalänk

Hemmabiosystem

Hej har tänkt att skaffa fram ett hemmabiosystem till mig och frugan för att lyssna på musik, se på film och tv.
Vet inte riktigt va jag ska köpa då jag har en budget på 5000 kr.
Helst vilja jag ha ett Hifi system på kanske 2.1 ljud med då behöver jag över en blu-ray spelare. Så jag tror det kommer över 5000 kr.

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Se här http://www.ljudfokus.se/hemmabiosystem/hemmabio-med-receiver/...

Se upp för högtalarförsedda blurayspelare. Inte ens säkert att du får HDMI-ingångar så att du kan få flerkanalsljud från annat än skiva. För mycket kompromisser och en trasig detalj så måste allt kasseras.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan göra med en sådan budget tycker jag är ett begagnat 2.0-system. Man kan få rätt fläskiga golvhögtalare + förstärkare för 5k. Leta lite på Blocket och liknande sidor så finner du nog rätt snabbt vad du söker

Blu-ray är inte alls min grej, så där har jag inte lika bra koll på begagnatmarknaden. Skulle dock tro att det nog finns en del. 5000 är trots allt en ganska tight budget, och då får du betydligt mer för pengarna i andra hand!

Permalänk

håller med ovanstående.

leta reda på en trevlig 5.1+ reciever och ett par trevliga fronter till att börja med.

reciever brukar sällan gå sönder min 2.0 nad stärkare är från 1997 och låter lika bra idag som den gjorde ny sånär som på en lågnivåingång som gett upp.
min proson 5.1 reciever köpte jag ca 2002-2003 nånting samma där inga fel som visat sig där heller öht.

farsans SABA stereo är från 70talet och allt lever där än förutom att högtalartna torkat ut och spruckit.

så investera i ett bra "startkitt" med möjlighet för utbyggnad när du börjar få lös lite extrapengar man behöver ju inte handla allt på en gång liksom.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows