Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle_1:

Fick mail från com hem just... Tack för en prishöjning på 50%... Måttligt nöjd efter att ha varigt kund i 10 år

Jo, nu fick man mejlet man väntat på, Comhem höjer priserna..
Tyckte de var så underbart, man kunde välja vilka kanaler man ville ha, sätta i kortet i tvn och så var de klart, en dosa på bordet, rent och fint och helt okej dyrt!

Ända sen den dagen dom fick någon rättighet till Tivo har dom:
.Ringt varannan månad och frågat om jag inte skulle vilja ha fler kanaler än jag använder till ett högre pris än det jag har och så får manen Extra dosa, på köpet!..
.Gjort så att vissa kanaler inte går att välja som sin "favoritkanal" och gjort dessa exklusiva till sina extrem-mega paket på Tivo.

Vet något om det är någon begränsning när man har "comhemdosa" med koaxial och antenn, om det bara går med comhem som tv leverantör?

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem

Håller alla tummar för att det ordnar sig för er! Känslosamt inlägg, känner med dig!

Skrivet av Sjoooberg:

Kom hem från sjukhuset för någon timme sedan. Mamma på knappt ~50 år åkte in med hjärnblödning igår eftermiddag.
Fick samtal från min styvfar som försökte hålla inne tårarna, har aldrig hört honom så ledsen. Tur att jag var ledig idag, så jag kunde hoppa direkt in i bilen raka vägen ner till Sahlgrenska.
Operation igårkväll, försök till att väckte henne imorgon.

Känns bara förjävligt, är helt tom inombords. Värst var när man fick gå in i hennes rum där hon ligger nu, sövd. Se henne där samtidigt alla gamla minnen flyger förbi i tankarna, fyfan.

Kom som sagt hem för en timme sedan, har mycket svart att sova. Slösurfar lite för att tänka på annat, och på så sätt kom jag in hit..

Hade en kompis vars far gick bort i hjärnblödning i våras, och en kollega som gick bort i hjärnblödning för en vecka sedan.

Man blir så jävla rädd, vet inte vad jag ska göra utan henne!

Tack för mig, hoppas jag kan somna snart..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Jag blir mer än ledsen när jag ser på denna föreläsning, ganska sur och undrar om ledningen är galen.
Nationalekonomen Tino Sanandaji om läget.

Kollat klart på den nu. Detta borde gå på ALLA kanaler på TV:n SAMTIDIGT.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PointMan:

Kollat klart på den nu. Detta borde gå på ALLA kanaler på TV:n SAMTIDIGT.

Nej, du ska somna om, hålla käften, titta på idol och låtsas som om det regnar. Annars är du rasist.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Nej, du ska somna om, hålla käften, titta på idol och låtsas som om det regnar. Annars är du rasist.

Du har rätt. Jag ber om ursäkt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Jag blir galen på säljare! Faktum är att jag själv är och i stort sett alltid jobbat som säljare inom olika branscher men jag ser mig själv som långsiktig säljare som kör tåget "ärlighet och ödmjukhet" och försöker se till att kunden köper produkten hen vill köpa och inte produkten jag vill sälja.

Smet idag med en unge på armen in på Elgiganten en snabbis för att bara plocka upp ett exemplar av Chromecast 2nd Gen. Ett par steg in i butiken finner jag en golvdisplay och tar direkt en kartong för att bege mig mot kassan och göra en snabb affär.

"Hej, vad kan jag hjälpa dig med?"

Jag ryser till. "Fasen, jag ska bara ha detta, låg mig vara ifred!" tänker jag för mig själv och vänder mig om. Jodå, där står hon och småler - säljaren!

"Nä, det är lugnt. Jag ska bara köpa den här" svarar jag och börjar gå mot kassan.
"Ska du handla något annat?" kommer frågan då.
"Nej, bara den här idag".
"Ok, då ska jag bara lägga in den på ett kvitto åt dig" svarar hon och praktiskt taget rycker den ur handen på mig. Jag står frågandes som ett fån.

Går efter henne mot en dator där hon börjar knappa. Anar direkt vad det rör sig om men spelar ändå dum.
"Jaha, betalar jag den här?" frågar jag.
"Nej, det gör du i kassan. Jag lägger bara in den på ett kvitto".
(WTF!!!?) tänker jag.
"Ditt namn?" frågar hon.
"Ehm, Peter... men du, registrerar jag mig nu för något eller vad är det här?"
Nu svarar hon mig på ett sätt som inte alls låter betryggande.
"Näe, näe det ska det inte vara." (WTF!!!? DET SKA DET INTE VARA VADÅ!?)
"Nähä, men vad är dettta då?"
"Jag lägger bara in dig på ett kvitto så sen går du bara till kassan och uppger ditt namn så kan de ta fram kvittot direkt".

Jag ska köpa en Chromecast. Inte en jävla TV där man är skyldig att anmäla TV-innehav. Eller ett abonnemang av någon sort. Jag ska köpa en Chromecast. En puck. Allt kassörskan behöver göra är att skanna streckkoden, be mig dra kortet, ta betalt och önska en trevlig dag. Rätt enkelt och tidseffektivt.

"Kan jag inte bara betala den i kassan eller?" svarar jag.
"Sådär, då var det klart!" svarar hon med ett irriterat leende.

Jag tar min Chromecast och spretande unge och går till kassan. Säger inte ett ljud utöver "hej" till kassörskan, ser henne skanna varan och drar därefter mitt kort och betalar. Inte fasiken behövde jag uppge nåt namn heller? Skulle det gå fortare om jag gjorde det!?

Det är rätt tydligt att säljaren såg sin chans att få ett enkelt lead för sin provision genom att uppta min tid och lägga in min sketna lilla Chromecast på sitt säljkonto i datorn och sedan stolt kunna redovisa för chefen hur jäkla mycket sälj det blir på dagarna.

Nej, har länge haft avsmak för Elgiganten, MediaMarkt, SIBA och andra "säljande" återförsäljare som drivs av provisioner, subventioner och säljtävlingar. Det här blev dock droppen. Sätter inte min fot där igen om jag absolut inte måste utan tänker hålla mig till webhandel och återförsäljare där jag möter entusiaster som säljer produkter till mig som jag vill köpa och inte de dem vill sälja.

Ledsen för textväggen men behövde skriva av mig. Kossa!

// Peter (skriver mitt namn så det går fortare att öppna upp tråden i kassan... derp!!!)

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

Ja det är väldigt trist, av den anledningen skulle jag aldrig vilja jobba på elektronikedjor. Har fått förfrågan men inte en chans.

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att en del är att lönen suger på ladorna. Själv arbetat där.

+ inte jobbat inom handels på 8 år nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lythelius:

*Wall of text*

Jag håller med till fullo.

Praktiserade på Elgiganten för en herrans massa år sedan.
Varje morgon stod butikschefen och läste upp vem som sålt mest föregående dag, framför allt vem som sålt flest tilläggsförsäkringar, den personen blev hyllad till skyarna, eftersom tilläggsförsäkringarna var rena guldgruvan för butiken. Han läste även upp vem som sålt minst och gav en mysko blick åt den personen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Jag delar lägenhet (och kök/kylskåp) med två veganer. Jag har en 1.3kg köttbit liggandes i kylen just nu, tillsammans med ~6kg kvarg, ~40st ägg, 3l mjölk och lite annat gott från djuren Det är ju dock skönt att slippa oroa sig för att dom ska äta upp min mat.

Ontopic: Så förbannat jävla less på grannarna ovanför mig. Dom fyra ungarna springer, hoppar och stampar i golvet så det låter som en jorbävning nere hos mig. Jag kontaktade hyresvärden för två veckor sedan och dom skickade en att prata med familjen. Pappan i familjen kom sen ner och bad om ursäkt. Hyresvärden sa att blir det inte bättre inom två veckor så skulle jag höra av mig igen. Hörde av mig igen igår och fick snacka med någon jurist eller så. Han sa att jag måste ringa in till väktarservice och få hit en väktare som bekräftar att det är störande. Jag kunde bara få hit väktare för klockan 8 på morgonen eller efter klockan 8 på kvällen. 95% av alla störningar sker ju på dagtid eftersom det är ungar. Även om det skulle vara så att dom håller på och leker rivningsfirma där uppe någon kväll så lär det väl ta en halvtimme eller så innan det kommer en väktare och då lär ju ungarna ha slutat leka för ett tag.

Fy fan vad du verkar skön, läste dina två senaste inlägg, garvar båda gångerna XD
Lider dock med dig att du bor bredvid tredje världskriget.

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk

Mythbusters ska bara köra en säsong till, och det med återblickar
(hoppas det inte blir en hel säsong med gamla klipp)
http://www.ew.com/article/2015/10/21/mythbusters-ending-inter...

Detta har varit en av mina Favorit TV-serie förutom Scrapheap Challenge, mycket teknik & använda saker på sätt som dom inte är skapade för.

ett problem som ja märkt när man sett avsnitt på TV´n är att Discovery kan lista fler år gamla klipp som "Nya" ja blir fullkomligt vansinnig.

undrar vad man ska hitta för serier att se nu ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Jag är så sjukt leds på alla glåpord som antisemiter från mellanöstern skriker i Malmö och de stenar de kastar på synagogor.

Men ring polisen direkt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Mythbusters ska bara köra en säsong till, och det med återblickar
(hoppas det inte blir en hel säsong med gamla klipp)
http://www.ew.com/article/2015/10/21/mythbusters-ending-inter...

Detta har varit en av mina Favorit TV-serie förutom Scrapheap Challenge, mycket teknik & använda saker på sätt som dom inte är skapade för.

ett problem som ja märkt när man sett avsnitt på TV´n är att Discovery kan lista fler år gamla klipp som "Nya" ja blir fullkomligt vansinnig.

undrar vad man ska hitta för serier att se nu ?

jag saknar verkligen scrapheap challenge, ohh va mycket minnen man har från den serien.

jääävligt tråkigt att de lägger ner mythbusters dock, men känns tråkigt nog ändå som att det är tid för dem att lägga ner, har ändå hållit på ett bra tag nu =(

Permalänk
Skrivet av Daast:

jag saknar verkligen scrapheap challenge, ohh va mycket minnen man har från den serien.

jääävligt tråkigt att de lägger ner mythbusters dock, men känns tråkigt nog ändå som att det är tid för dem att lägga ner, har ändå hållit på ett bra tag nu =(

vad ja förstått är det vikande tittarsiffror som gjort att dom lagt ner båda programmen samtidigt verkar dom vara populära om man vill se dom på nätet,

det ja aldrig riktigt förstått med TV tablåerna är att dom inte skriver vilken säsong/avsnitt det är.
ser man nån annan serie så står det ju nästan alltid antingen "Avsnitt 126" eller säsong 2 avsnitt 4.
klart man bojkottar TV´n om det står nya avsnitt och så är dom ett år gamla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag flyttade för ca 7 månader sen från en liten by till Göteborg.
Där hade jag mina barndomsvänner och urvalet om vad man kunde hitta på var obefintligt.
Så de jag är van vid är att man har hängt hos en polare o snackat skit.
Det blev väldigt mkt spela ihop eller se på film, så de är typ de intressena som jag har skaffat mig och genom de jag träffat några nya vänner.

Nu har jag dock flyttat till Göteborg, flyttade hit med tjejen jag var tillsammans med. Kände en person innan jag flyttade hit, en polare till min dåvarande sambo.
Vi gjorde dock slut 3 månader efter flytten.
Jag lärde känna 2st på jobbet medan de andra inte verkade så intresserade. Tycker stämningen är rätt elak överlag på jobbet där de oftast anses man ska tåla de.
spelar ibland med den ena online men jag behöver träffa fler personer. Och att finna fler på jobbet känner jag inte går då de som jag matchade med pratar jag redan med.
Så de jag gör nu är att arbetar och sen sätter mig vid datorn på övrig tid, vilket jag inte mår bra av o sitta vid för mkt, eller ser på tv serier.

jag behöver lära känna folk eller iaf träffa människor.
jag vet inte riktigt hur jag ska göra, känner mig helt lost. ska försöka träna lite för att få igång lite glädjeämnen i kroppen.

Jag vill göra aktiviter där jag lämnar hemmet i första hand. och lära känna folk hade inte varit fel heller.
Så att jag kan prata med någon eller så. Jag har inget emot att vara själv då jag behöver det.
Men när de jag redan umgås med här inte har tid så känns de tungt att sitta ensam i 10h per dag i typ en vecka.
På jobbet har vi en 15min rast så där hinner jag inte riktigt få mig en stor nog dos.

Var kan jag hitta aktiviteter? Finns de någon bra facebook grupp? var kan jag hitta volontär arbete som är kvällstid men inte för många kvällar i veckan?
Sida som har kvällskurser?

Jag känner mig så fast i tankesättet att jag upplever det som hopplöst just nu och mår inte bra av de.
Har alltid haft svårt för o ta mig in i en grupp. Jag är väldigt tystlåten i början och läser indirekt av läget. Därmed verkar jag väldigt blyg o tråkig.
Därför inbillar jag mig att de vore bäst om det är samma människor jag träffar ett par ggr.

Jag är kille, låga 30 år.

Permalänk
Skrivet av jazon:

Jag flyttade för ca 7 månader sen från en liten by till Göteborg.
Där hade jag mina barndomsvänner och urvalet om vad man kunde hitta på var obefintligt.
Så de jag är van vid är att man har hängt hos en polare o snackat skit.
Det blev väldigt mkt spela ihop eller se på film, så de är typ de intressena som jag har skaffat mig och genom de jag träffat några nya vänner.

Nu har jag dock flyttat till Göteborg, flyttade hit med tjejen jag var tillsammans med. Kände en person innan jag flyttade hit, en polare till min dåvarande sambo.
Vi gjorde dock slut 3 månader efter flytten.
Jag lärde känna 2st på jobbet medan de andra inte verkade så intresserade. Tycker stämningen är rätt elak överlag på jobbet där de oftast anses man ska tåla de.
spelar ibland med den ena online men jag behöver träffa fler personer. Och att finna fler på jobbet känner jag inte går då de som jag matchade med pratar jag redan med.
Så de jag gör nu är att arbetar och sen sätter mig vid datorn på övrig tid, vilket jag inte mår bra av o sitta vid för mkt, eller ser på tv serier.

jag behöver lära känna folk eller iaf träffa människor.
jag vet inte riktigt hur jag ska göra, känner mig helt lost. ska försöka träna lite för att få igång lite glädjeämnen i kroppen.

Jag vill göra aktiviter där jag lämnar hemmet i första hand. och lära känna folk hade inte varit fel heller.
Så att jag kan prata med någon eller så. Jag har inget emot att vara själv då jag behöver det.
Men när de jag redan umgås med här inte har tid så känns de tungt att sitta ensam i 10h per dag i typ en vecka.
På jobbet har vi en 15min rast så där hinner jag inte riktigt få mig en stor nog dos.

Var kan jag hitta aktiviteter? Finns de någon bra facebook grupp? var kan jag hitta volontär arbete som är kvällstid men inte för många kvällar i veckan?
Sida som har kvällskurser?

Jag känner mig så fast i tankesättet att jag upplever det som hopplöst just nu och mår inte bra av de.
Har alltid haft svårt för o ta mig in i en grupp. Jag är väldigt tystlåten i början och läser indirekt av läget. Därmed verkar jag väldigt blyg o tråkig.
Därför inbillar jag mig att de vore bäst om det är samma människor jag träffar ett par ggr.

Jag är kille, låga 30 år.

hmmm ja kan väl se mig själv som Ensamvarg men jävlar va många saker man har testat på genom åren, har det inte varit Svetskurs i gymnasiet så så var det Medeltida fäktning, gick 1år Komvux är utbildad Konditor/bagare, mecka med telefoner, datorer, Radioamatör, bygga egna antenner. så länge det är nånting som "makes my boat float" så är ja som en svamp.
tröttna ja så läggs det på is tills ja hittat intresset att fortsätta igen.

när du är hemma stirrar du in i en vägg ?
ser du något program på TV´n natur/teknik/Ekonomi/film ?
om du läser nyheterna vilken del bläddrar du fram till ?

mitt tips kan väl vara skriv en lista EX: ja skulle vilja lära mig spela gitarr? okej finns det några gratis testa på gitarrkurser i Göteborg?
lägg ner minst 1-2veckor innan du ger upp. tröttnat ? läst listan igen.

Visa signatur

Permalänk

Känner mig så jävla nere. Helt tom inombords..
Har ingenting att vara nere för egentligen förutom mitt tråkiga jobb, idag är det fredag så ska träffa polarna och dricka lite öl vilket alltid brukar vara kul. Hoppas man får upp humöret lite!

Permalänk
SpelClockers

Jag är inte helt lycklig... Något som fattas i mitt liv är ett kompisgäng.

Jag har 1 kompis som man kan prata allt med, hon bor i en annan stad. Jag vill ha detdär stora kompisgänget som man kan hitta på saker med. Visst jag har en del kompisar (utsprida på olika orter..), men inte detdär gänget man kan träffa en kväll och gå ut på krogen eller liknande.. Jag är så avundsjuk när jag ser kompisgäng på bilder eller på stan..

Jag har försökt att träffa kompisar, men relationen bara glider isär av någon anledning.. Såg på Wedding Ringer förra helgen, och kände igen mig i den filmen.. Vilka tjejkompisar ska jag bjuda på mitt bröllop liksom? =/

Små i-landsproblem, men detta cirkular i mina tankar rätt så ofta..

/ små ledsen tjej på 25 år...

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, skicka ett PM!

Permalänk
Skrivet av kristallkrona:

Jag har 1 kompis som man kan prata allt med, hon bor i en annan stad. Jag vill ha detdär stora kompisgänget som man kan hitta på saker med. Visst jag har en del kompisar (utsprida på olika orter..), men inte detdär gänget man kan träffa en kväll och gå ut på krogen eller liknande.. Jag är så avundsjuk när jag ser kompisgäng på bilder eller på stan..

Jag har försökt att träffa kompisar, men relationen bara glider isär av någon anledning.. Såg på Wedding Ringer förra helgen, och kände igen mig i den filmen.. Vilka tjejkompisar ska jag bjuda på mitt bröllop liksom? =/

Nu vet ja inte hur sant detta är men "hypotetiskt" sätt 3 tjejer/kvinnor i ett rum och chansen är stor att en blir utfryst även fast dom kan ha samma intressen.
sätt tre killar i ett rum och 10min senare så är planerna igång hur man ska montera en puls-jetmotor på en lådbil så man kan få den gå i 100km/h.

ja gick i ett gymnasium med 80-90% tjejer (djurvård & trädgårdsgymnasium) & intrigerna vem som var kompis med vem ändrades hela tiden,

Visa signatur

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Grönahunden:

Nu vet ja inte hur sant detta är men "hypotetiskt" sätt 3 tjejer/kvinnor i ett rum och chansen är stor att en blir utfryst även fast dom kan ha samma intressen.
sätt tre killar i ett rum och 10min senare så är planerna igång hur man ska montera en puls-jetmotor på en lådbil så man kan få den gå i 100km/h.

ja gick i ett gymnasium med 80-90% tjejer (djurvård & trädgårdsgymnasium) & intrigerna vem som var kompis med vem ändrades hela tiden,

Jag var inte ens kompis med tjejerna i klassen på gymnasiet.. =/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, skicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Mår också dåligt. Tittar jag inåt, på mitt eget liv är det en jäkla röra, med många starkt negativa inslag i min tillvaro numera. Tittar jag utåt istället, på kultur, samhälle och världssituation får jag nästan kalla kårar. Egoism, lättkränkthet, bad ass mentalitet, klankultur, ghettokultur och en allt starkare allmänuppfattning att man ska hävda sej själv - psykiskt som fysiskt, ljuga och förvanska för att nå dit man vill.
Alltså denna mentaliteten som gör att alla bara tänker på sitt eget skinn, begår landsförräderi, är ansvarslösa och låter landet gå i konkurs oavsett hur hög/låg position individen har i samhället, och att detta belönar sej medans good guys som inte vill spela med blir exkluderade.

Än har jag dock inte glömt dom gamla tiderna på 80-talet när jag uppfattade majoriteten människor som oskyldiga, vänliga, välmenande och när människor kunde titta varann i ögonen utan att konstiga stolthetstävlingar utbröt. Jag blir glad när jag tänker tillbaka på den tiden där människor gav varandra energi istället för den nya sjuka sarkastiska bad ass kulturen som bara mördar folksjälen och suger ut den kreativa energin.

Jag vet att tex Mona Sahlin sagt att Svenskar inte har någon kultur, men för mej är det just precis gammal vacker ofördärvad Svensk kultur jag nu saknar. Synd att man inte kunde resa tebax 50 år i tiden, och visa dom vilka äckliga mentaliteter som kommer prägla majoriteten människor i Sverige om dom inte håller i rodret ordentligt, så dom inte skulle låtit andra kulturer influera oss till denna grad det nu gjort.

Ja, det är nog det här som just nu gör mej mest "sur, ledsen och galen", och deppig.
Sverige hade varit en utopi idag om fler människor var som då, då det bara fanns ett fåtal fördärvade människor på den tiden och dom som ändå valde "den mörka vägen" blev outcasts för såna skitfasoner accepterades inte då av allmänheten, istället för som nu när sånt pack blivit mainstream och kuppar sej in till maktpositioner och bygger upp sin korrupta psykopatiska klan och eliminera alla i sin väg mot toppen. Att ha social kompetens efter dagens värderingar brukar klinga väl tillsammans psykopati.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

Tjejen och jag gick isär för 2 år sedan då båda vi båda hade tung period i arbetslivet. Vi återfick kontakten och hon sa det var synd att jag inte hörde av mig tidigare för hon hade hittat en ny, vi ville respektera hennes nya killes känslor så kontakten bröts. Lät inte som någon perfekt matchning mellan dom så jag tänkte att det håller nog en kort tid... Ofta tänkt på henne, arbetsvännerna säger ofta att det var dumt vi gick isär och att jag bör försöka igen...

Så jag var nära på sända ett mail när jag upptäckte att hon fått en bebis...

*ledsen* samtidigt som jag tröstar mig med att det var ju inte så perfekt iom att vi gick isär trotsallt...

Permalänk
Medlem

Så blev man väckt av ungjävlarna ovanför idag igen. Blev väckt igår också och flera dagar senaste veckan. Nej, det blir till att ringa hyresvärden igen till veckan...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Det är åt helvete för mig,jobbig situation sedan x antal månader sedan min enda "riktiga" kompis sedan mellanstadiet bröt kontakten med mig för någon orsak och han vill inte berätta varför heller upp till honom men ändå tycker jag att det är taskigt gjort inte våga berätta vad jag gjorde för allvarligt fel eller om han överreagerade , utan han blocka mig på alla sociala sidor,fb,skype,hotmail,spel steam mfl.

Det var mitt fel att han bröt kontakten, jag tänkte mig inte för innan jag skrev det sånt kan hända alla någon gång i livet. :'(

Dilemmat om det hade hänt er skulle ni ha brutit kontakten med er kompis eller

Suck it upp och bet om ursäkt och det är där efter historia och glöm bort och ta nya krafttag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Det är åt helvete för mig,jobbig situation sedan x antal månader sedan min enda "riktiga" kompis sedan mellanstadiet bröt kontakten med mig för någon orsak och han vill inte berätta varför heller upp till honom men ändå tycker jag att det är taskigt gjort inte våga berätta vad jag gjorde för allvarligt fel eller om han överreagerade , utan han blocka mig på alla sociala sidor,fb,skype,hotmail,spel steam mfl.

Det var mitt fel att han bröt kontakten, jag tänkte mig inte för innan jag skrev det sånt kan hända alla någon gång i livet. :'(

Dilemmat om det hade hänt er skulle ni ha brutit kontakten med er kompis eller

Suck it upp och bet om ursäkt och det är där efter historia och glöm bort och ta nya krafttag?

Fan va surt, men riktiga kompisar brukar hitta tillbaka till varann förr eller senare. Har också förlorat en vän en gång, vi hade varit vänner sen 7 års åldern, hängde nästan varje dag under hela skolgången framtill andra terminen i gymnasiet. Vi satt alltid och spelade pokémon på rasterna, och vi hade exakt samma intressen och kom extremt bra underfull med varandra, bråkade aldrig. En dag, efter 11 år bara vände han tvärt och slutade i princip helt att prata med mig, jag vet fortfarande inte anledningen men mycket hände i hans liv just då, då antar att det var ett beslut han skulle hålla fast vid. Han kommit över detta sen dess för många många år sen, och det kommer du antagligen också göra i 'värsta' fall om situationen är så pass allvarlig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Så blev man väckt av ungjävlarna ovanför idag igen. Blev väckt igår också och flera dagar senaste veckan. Nej, det blir till att ringa hyresvärden igen till veckan...

I min förra lägenhet var det alltid ungjävlar som levde ett satans liv om mornarna. Jag lämnade en lapp istället i deras brevlåda och skrev att jag jobbade natt och behövde min sömn om nätterna (vit lögn). Sen efter det blev det relativt lugnt. Hon sa väl till ungarna att hålla truten...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är 27 år och har aldrig riktigt behövt körkort (jo, men inte SÅ mycket att jag vart tvungen att ta det pga jobbsituation, eller boendesituation) men nu har jag precis blivit erbjuden ett nytt jobb där jag tror jag kommer trivas väldigt bra, och får bättre lön också! Så är skit pepp, det har dock gjort så att jag måste cykla till jobbet vilket är en bra bit från där jag bor. Så har bestämt mig för att ta körkortet ÄNTLIGEN!

Är sjukt laddad nu och i dag skrev jag upp mig på körskolan, tog syntestet, OCH gick riskettan!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad har du för hobbys? Du borde träffa en person som är intresserad av samma saker som dig! Det är inte alltid självklart att den person som du lätt umgås med och har kul med finns i trakterna, man får kanske leta lite eller så stöter man på rätt person av slumpen. Inga på jobbet som har samma intresse som dig?

Visa signatur
Permalänk
SpelClockers
Skrivet av ggalaxyy:

Vad har du för hobbys? Du borde träffa en person som är intresserad av samma saker som dig! Det är inte alltid självklart att den person som du lätt umgås med och har kul med finns i trakterna, man får kanske leta lite eller så stöter man på rätt person av slumpen. Inga på jobbet som har samma intresse som dig?

Jag har musik, skönhet, lira spel och golf... Har varit med i en kör på kvällen, men kan inte vara det längre då jag och sambon har hundar och min sambo jobbar kväll.. Och jag dag..

Vart ska man börja leta? På krogen? Dit går jag nästan aldrig, då jag tycker det känns meningslöst att gå dit själv.. =/
Nä, dom på jobbet har inte samma intresse som jag.. Dom är bara jobbkompisar om du förstår vad jag menar..

Visa signatur

Admin för Spelclockers.

Permalänk
Medlem

Jag har musik, skönhet, lira spel och golf... Har varit med i en kör på kvällen, men kan inte vara det längre då jag och sambon har hundar och min sambo jobbar kväll.. Och jag dag..

Vart ska man börja leta? På krogen? Dit går jag nästan aldrig, då jag tycker det känns meningslöst att gå dit själv.. =/
Nä, dom på jobbet har inte samma intresse som jag.. Dom är bara jobbkompisar om du förstår vad jag menar..

Gör en tråd och hör om det finns några gamers (kvinnor) i trakten där du bor?

Visa signatur