Permalänk

Tiden går fort när man har trevligt

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Hah. Loaded skulle koka räkor i olja, DaBear skulle på date... det var tider det!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Till och från har jag varit aktiv, mellan ca 2006 och 2012 skrev jag nog inte ett enda inlägg men intresset har kommit tillbaka.

Jag registrerade mig på Sweclockers när jag behövde överklocka min Pentium II 450 MHz på ett 440 BX-moderkort. Detta var 1999 och på den tiden använde Swec ett Ezboard-forum och då hade jag medlemsnummer 100.

När den stora uppdateringen kom i juli 2001 och alla fick registrera om sig så fick jag mitt nuvarande medlmemsnummer, nr 29.

/Erik

Permalänk
Medlem

Det är cirka 4370 dagar sen jag reggade. Har skrivit 2,4 inlägg om dagen i snitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Till och från har jag varit aktiv, mellan ca 2006 och 2012 skrev jag nog inte ett enda inlägg men intresset har kommit tillbaka.

Jag registrerade mig på Sweclockers när jag behövde överklocka min Pentium II 450 MHz på ett 440 BX-moderkort. Detta var 1999 och på den tiden använde Swec ett Ezboard-forum och då hade jag medlemsnummer 100.

När den stora uppdateringen kom i juli 2001 och alla fick registrera om sig så fick jag mitt nuvarande medlmemsnummer, nr 29.

/Erik

Jag reggade också mig strax innan den stora uppdateringen, tog mig ett tag att bli medlem igen bara.

Permalänk
Avstängd

Jag var reggad här redan 1979... Men var tvungen att regga om...
På den tiden var det så att man hade en speciell modem med hålkortsläsare hemma och man loggade in med sin personliga hålkort.
För att hålla det hemlig, hålkortet alltså, fick man gömma den under gamla telefonkataloger, eller under tvättmaskinen, så att inte lillebrorsan eller hunden skulle hitta på nåt med den...
Jag tappade hålkortet när vi bytte tvättmaskin... Så därför e det 2005...

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Inaktiv

Räknas det om man var med på tiden på slutet av 90-talet och inte blev medlem förrän tio år senare?

Permalänk

Registrerad 2003-03-27
Skryt..eller nä. Läste här i x antal år innan jag registrerade mig. Jag har för mig att jag började läsa nyheter / forum här runt 2001.

mu!

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk

Inte där riktigt än men om 10 månader ansluter jag till denna exklusiva grupp användare. Känns verkligen inte som man vart medlem i 10 år. Kanske inte den mest aktiva på forumet men är säkert inloggad 1-2 timmar per dag i veckodagarna i snitt.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Ja, jösses, nu har man varit medlem länge här.. Var medlem innan nån stor uppdatering som gjorde att folks regdatum försvann. Har antagligen varit medlem i över 15 år nu och läser väldigt ofta i forumet, även om jag inte alltid skriver. Jösses vad tiden går fort. Helt sjukt. 15 år..

EDIT:
Lite statistik:
4 924 inlägg i forumet
889 skapade trådar i forumet

Helt inaktiv har man ju inte varit..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Jag har ju varit medlem i 6 år så klart men är veteran började dock läsa här redan 2 år ish tidigare före det då man behövde ha reda på om Pentium D var ett bra köp

Men men, kul tråd! Och nej jag anser mig inte vara veteran, det dröjer nog 4 år till innan jag börjar tänka tanken!

Ivf kul att läsa om grejer som hänt här innan man kom hit!

Permalänk
Medlem

Tiden går fort.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Missade tydligen 10-års jubileum med ett par år, får väl satsa på 15 ist...
Väldigt mycket "nytt" folk, många gamla överklockare som försvunnit under åren

Permalänk
Medlem

Insåg nyss att 14 år har passerat. Det är nästan halva mitt liv.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Ja det är bara att konstatera att tiden rullar på och att det genom åren tillkommit en hel del nya prylar som smart elektronik i alla möjliga former som surfplattor/telefoner samt hemautomation där vi bara är i början ännu.

Fast vissa saker är sig likt genom åren, vid varje större uppdatering av windows är det alltid något som skiter sig som fungerade innan. Så klart samma visa med den sk November uppdateringen av Win 10 Pro.

Nu strular Corsair Link igen precis när man äntligen fått det att fungera, suck!

Windows fick dessutom för sig att plocka bort ett Intel styrprogram som det ansåg inkompatibelt med windows insider preview trots att jag kör vanliga windows 10 och inte någon preview version.

Det programmet fungerade utan problem med win 10 Pro innan denna nya uppdateringen. Så nu lär det ånyo krävas en del handpåläggning igen och återställande av inställningar mm.

Skillnaden mot förr var att förr fick man själv hacka registry och trixa för att få windows dit man vill men man visste åtminstone vad det var man hade pillat i själv.

Numera fixar och donar windows update det på egen hand med en massa saker ofta utan att fråga om lov först och man får sedan gissa sig till vad som blivit saboterat och försöka fixa till det.

Permalänk
Medlem

Blivit några år nu märker jag.

Permalänk
Medlem

Ja tiden går fort, fast jag "hänger" bara här i perioder
Inte superaktiv direkt

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som vill ha
"Titeln" veteran. Jag tycker de som varit med riktigt länge nog får döpa om sig till Inventarie istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Orginal posten var för 10+ årare, såhär ett gäng år senare är man 10+ årare med lite råge... Kan man klassa sig som veteran nu?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tiden går verkligen fort.

Permalänk
Skäggig legend

Mitt andra konto, första reg. 2005 som blev avstängt för att jag skrev lite dumma saker som svar till en annan man som var elak mot mig. #snyft

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Moderator
Testpilot

http://www.sweclockers.com/forum/trad/124612-ny-pc-mobo

Citat:

Ny PC. Mobo?

Hoyd.

Har inte varit så het på marknaden på sistone så jag har lite dålig koll på vad som gäller och vad som ä på gång just nu.

Tänkte mig en ny maskin, en Intel P4. Men jag undrar lite vad det är för moderkort som är hetast för P4:an just nu.

Givetvis så skall det var DDR också, RAMBUS suger.

Ni som orkar får gärna ge mig lite feedback på vad som gäller just nu...

See ya, Dinoman

Mitt första, sparade, inlägg.

RAMBUS suger!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Those were the days

Lite gamla recensioner
Den blå tiden

Edit: Jo, jag skäms lite över att jag väntade ett par månader att registrera om mig på det nya forumet!

Permalänk
Medlem

Har varit med här ett tag, var med på gamla forumet oxå... Överklocka Pentium III 500E SLOT1

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Avstängd

Jag har varit med ett tag..:/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag läste den här tråden på jobbet, tänkte jag kunde göra en post för en gång skull. Jag firade aldrig mitt tionde år, det glömdes bort. Men jag är här dagligen, i vart fall och läser nyheterna.

Visa signatur

Data Data

Permalänk

Var aldrig särskilt aktiv postare, och har väl i det närmsta tappat intresset för datorer. Tror det var roligare förr...

Brukar läsa ÖÄ ibland fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

https://s1.adlibris.com/images/914389/castor-syr.jpg

Those were the days

Lite gamla recensioner
Den blå tiden

Edit: Jo, jag skäms lite över att jag väntade ett par månader att registrera om mig på det nya forumet!

tack för nostalgi trippen!

vart tog castor troy vägen?

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

15 år och första gången jag ser denna tråd. Kanske visar hur aktiv jag varit på slutet. Ser mig mest som en periodare!

Permalänk
Medlem

Jag hängde här runt 12års ålder och valde att bli medlem efter några år då man kände sig lite mer kunnig :/ fast man än inte kan ett skit