Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Red king (Fractal Design Arc R2 midi bygge)

Jag kom på ideen för det här projektet när jag började bygga på tjejens dator.
Blev så kär i chassit att jag bestämde mig för att bygga i ett likadant, samt ett matchande färgtema.
Hennes är Vit och svart medans min är röd och svart. Med undantag för stickerbomben som är lite crazy.
Stickerbomben har jag sedan länge, fastnat för på diverse bilträffar där ett flertal bilar och även jag har det.

Anyway, lite mer till vad som är gjorts nu då

Har moddat in en fläkt i HDD buren då jag "kapslade" in den med både vinyl och plexiglas. Har även fått moddat fästet till den eftersom att radiatorn var för fet för orginalfästena.

Har även tonat plexiglas för "buren" där fläktkontrollen och eventuella cd läsare sitter (vet ej namnet på denna del..), samt att jag har folierat den också.

Har sleevat dom flesta kablar, behöll några svarta för färgtemat.
(Notera att detta är första gången jag sleevat. Kan summera det i att jag har kommit på några nya svordomar)

Specs:

CPU: Intel I5 4690K

Kylare: Corsair H110I GT

GPU: Sapphire Radeon R9 270X OC 4GB

PSU: Corsair CX600M

Moderkort: MSI Z97 Gaming 3

Ram: HyperX Savage 16GB 1866Mhz

OBS. Alla bilder på datorn medans den byggdes tog med mobilkamera, och jag vet att det är lite fattigt med byggbilder..Skall bättras till nästa galleri!

Länk till min Facebook.

Besök galleriet här

Permalänk

Nu är det bara att göra klart min dator Tur att jag har hjälp utav dig, du är så duktig älskling ^^ Detta blev skit snyggt!

Permalänk
Medlem

Minst sagt annorlunda! Skitkul att se! Inte min smak, men nytänkande och väl genomfört!

Permalänk
Medlem

@pwntato: Tack så grymt mycket! Blir så taggad av såna här kommentarer

Permalänk
Medlem

Snyggt och originellt! Mycket bra jobbat

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

@Cityguysims: tack så hemskt mycket!

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt! Klockrent 5 poäng! Ser lite ut som ett tema som kan hade haft på en bil i ett Need for Speed spel
Vet inte vad mer jag ska säga, galet spännande, sjukt snyggt. Du bör vara riktigt nöjd!
Var har du fått tag på den assköna vinylen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Riktigt grymt! Klockrent 5 poäng! Ser lite ut som ett tema som kan hade haft på en bil i ett Need for Speed spel
Vet inte vad mer jag ska säga, galet spännande, sjukt snyggt. Du bör vara riktigt nöjd!
Var har du fått tag på den assköna vinylen?

Tack så mycket!
*hint hint* Det kommer alldeles strax en V 2.0

Den är köpt på http://www.vnvinyls.se/ , stickerbomb modell 3 för att vara exakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxxen:

Tack så mycket!
*hint hint* Det kommer alldeles strax en V 2.0

Den är köpt på http://www.vnvinyls.se/ , stickerbomb modell 3 för att vara exakt.

Vad kul! I'll keep me posted!

Tack för länk/tipset!

Permalänk

Konstigt nog så tycker jag den "galna" stickern passar in bra!

Om jag skulle ge någon form av konstruktiv kritik så skulle jag bytt de tonade akrylglaset mot svarttonat. Ser lite orange ut på bilderna. (kan vara bilderna som luras med)

Kanske byta ut den vita fläkten och PCI-plåtarna mot röda dem med?
Svarta PCI-Plåtar hade också fungerat.

I övrigt är det stilrent och personligt.
Jag gillar det!

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem

@WillBjorG: Tack så mycket! Skoj att folk uppskattar den

I verkligheten så ser inte dom rödtonade akrylglasen orange ut så jag antar att det är bilderna som spökar.
Fläkten är bara en synvilla, den som sitter i HDD buren är mörkgrå och i övrigt så har jag Corsair Sp140mm i hela chassit.

Men röda PCI-plåtar kanske skulle funka! Ska ha det i åtanke innan jag publicerar V 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxxen:

Jag kom på ideen för det här projektet när jag började bygga på tjejens dator.
Blev så kär i chassit att jag bestämde mig för att bygga i ett likadant, samt ett matchande färgtema.
Hennes är Vit och svart medans min är röd och svart. Med undantag för stickerbomben som är lite crazy.
Stickerbomben har jag sedan länge, fastnat för på diverse bilträffar där ett flertal bilar och även jag har det.

Anyway, lite mer till vad som är gjorts nu då

Har moddat in en fläkt i HDD buren då jag "kapslade" in den med både vinyl och plexiglas. Har även fått moddat fästet till den eftersom att radiatorn var för fet för orginalfästena.

Har även tonat plexiglas för "buren" där fläktkontrollen och eventuella cd läsare sitter (vet ej namnet på denna del..), samt att jag har folierat den också.

Har sleevat dom flesta kablar, behöll några svarta för färgtemat.
(Notera att detta är första gången jag sleevat. Kan summera det i att jag har kommit på några nya svordomar)

Specs:

CPU: Intel I5 4690K

Kylare: Corsair H110I GT

GPU: Sapphire Radeon R9 270X OC 4GB

PSU: Corsair CX600M

Moderkort: MSI Z97 Gaming 3

Ram: HyperX Savage 16GB 1866Mhz

OBS. Alla bilder på datorn medans den byggdes tog med mobilkamera, och jag vet att det är lite fattigt med byggbilder..Skall bättras till nästa galleri!

Besök galleriet här

Grymt snyggt!

den där vattenkylaren från corsair, är den bra om man aldrig pysslat med vattenkylning tidigare? Är den komplett dvs. man behöver inte hålla på med tätning och fylla på med kylningsvätska eller något?
Har alltid byggt mina datorer med rejäla- och många fläktar.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid_83: Tackar!

Joda denna kylaren är GRYM.
Den enda som är negativt är priset, när jag plockade hem den så gick den på 1200kr.

Cpu temp peakar på 40c under 100% load.

(har dock inte överklockat)