Microsoft Surface Pro 4 och Surface Book

Permalänk
Konsolgrävare

Microsoft Surface Pro 4 och Surface Book

The New Microsoft Surface Pro 4

The New Microsoft Surface Book

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Bara prissättningen på Book som får mig att hålla kvar i förhoppningen att jag köper Pro, den ser dock så stilig ut!

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Crentus:

Bara prissättningen på Book som får mig att hålla kvar i förhoppningen att jag köper Pro, den ser dock så stilig ut!

Jo kommer nog kosta otroligt mycket här i sverige

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crentus:

Bara prissättningen på Book som får mig att hålla kvar i förhoppningen att jag köper Pro, den ser dock så stilig ut!

Tycker du? Surface Book kostar ju bara 200 USD mer än Pro och då har inte Pro grafikkort, avtagsbarskärm etc
(startar från 1299 USD för Pro vs 1499 USD för Book)

Surface book verkar ju vara otroligt mer prisvärd än vad Pro är i dagsläget.

Skrivet av tyvar1:

Jo kommer nog kosta otroligt mycket här i sverige

MacBook Pro kostar redan mycket i Sverige. Jag tror som sagt att Surface Book kommer vara otroligt mycket mer prisvärd. Redan nu verkar ju Booken ha mer funktioner.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Konsolgrävare

Surface Book klarar av SD kort med UHS-II Performance som tex
Sandisk Extreme PRO SDXC UHS-II.
Read Speed: up to 280 MB
Write Speed: up to 250 MB

Inte så vanligt med UHS-II support så det är trevligt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av FBGKimpan:

Tycker du? Surface Book kostar ju bara 200 USD mer än Pro och då har inte Pro grafikkort, avtagsbarskärm etc
(startar från 1299 USD för Pro vs 1499 USD för Book)

Surface book verkar ju vara otroligt mer prisvärd än vad Pro är i dagsläget.

Jo men om man vill ha en Book med grafikkort måste du betala 1899 USD. Själv är drömmen en i7,16GB RAM och 512GB och då är det hela 2699 USD det kommer kosta :/

Skrivet av FBGKimpan:

MacBook Pro kostar redan mycket i Sverige. Jag tror som sagt att Surface Book kommer vara otroligt mycket mer prisvärd. Redan nu verkar ju Booken ha mer funktioner.

Tycker självfallet att Surface Book är mer prisvärd än vad MacBook Pro är. Och Booken har definitivt mer funktioner.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jo men om man vill ha en Book med grafikkort måste du betala 1899 USD. Själv är drömmen en i7,16GB RAM och 512GB och då är det hela 2699 USD det kommer kosta :/

Still, med Surface Book får du en Laptop i Macbook klass (som dessutom ska vara snabbare) OCH en tablet för 200USD mer liksom?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av FBGKimpan:

Still, med Surface Book får du en Laptop i Macbook klass (som dessutom ska vara snabbare) OCH en tablet för 200USD mer liksom?

Enligt Microsoft så är den dubbelt så snabb (kan man ta med en nypa salt) Det är ett bra pris jämfört med Surface Pro 4 och en MacBook Pro men är fortfarande mycket pengar.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hypen, vet inte om det är jag som är okunnig helt enkelt men hybriddator finns ju sen innan. Kommer inte macbook pro ligga i samma prestanda sen när dem väl uppgraderas till liknande eller motsvarande hårdvara? Nu jämförs väl ändå en ny arkitektur mot en äldre, eller?

Nån som vill förklara varför det är så mycket hype kring microsofts surface book?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k:

Jag förstår inte hypen, vet inte om det är jag som är okunnig helt enkelt men hybriddator finns ju sen innan. Kommer inte macbook pro ligga i samma prestanda sen när dem väl uppgraderas till liknande eller motsvarande hårdvara? Nu jämförs väl ändå en ny arkitektur mot en äldre, eller?

Nån som vill förklara varför det är så mycket hype kring microsofts surface book?

Första gången microsoft för en egen laptop. För det är en laptop ich ingen hybrid. Därav hypen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tycker att surface book gör mer skäl för namnet än sin namne macbook. Denna går ju faktikst att vika ihop och skriva i! Ha!

Tror jag föredrar konceptet, laptop som kan fungera som tablet- Surface Book, än tablet som kan fungera som laptop - Surface Pro 4. De saker jag skulle ha stört mig på med en SP4 åtgärdas ju genom att äga en Surface book, bättre tangentbord och batteritid framför allt.

Permalänk
Konsolgrävare

Tråkigt att inte Surface Book kommer säljas i sverige! :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Har börjat dyka upp tester på båda dessa. Surface Book och Surface Pro 4 hos pcworld.com och Surface Pro 4 hos Anandtech.com.

Skönt att läsa att man kan byta batterierna i pennan. För min egen del blev det ett köp av Surface Pro i5/8 GB/256 GB SSD. Surface Book var inte ens ett alternativ då den inte finns att köpa med svenskt ISO tangentbord.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av FabriciusRex:

Har börjat dyka upp tester på båda dessa. Surface Book och Surface Pro 4 hos pcworld.com och Surface Pro 4 hos Anandtech.com.

Skönt att läsa att man kan byta batterierna i pennan. För min egen del blev det ett köp av Surface Pro i5/8 GB/256 GB SSD. Surface Book var inte ens ett alternativ då den inte finns att köpa med svenskt ISO tangentbord.

bra val eftersom man inte kunde köpa surface book i Sverige så blev det en Chromebook Pixel LS istället. Kommer nog på posten idag blir att köra Chrome OS och Ubuntu på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst lite recensioner på Book, framförallt verge, så får jag känslan av förstagenerationsprodukt, vilket den ju faktiskt även är. Om jag inte hade väldigt mycket pengar, och tvunget vill vara först, så hade jag stått över booken den här generationen. Lite som Surface krävde några generationer för att verkligen bli en produkt för massmarknaden.
Men, jag gillar verkligen utvecklingen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Efter att ha läst lite recensioner på Book, framförallt verge, så får jag känslan av förstagenerationsprodukt, vilket den ju faktiskt även är. Om jag inte hade väldigt mycket pengar, och tvunget vill vara först, så hade jag stått över booken den här generationen. Lite som Surface krävde några generationer för att verkligen bli en produkt för massmarknaden.
Men, jag gillar verkligen utvecklingen!

Fick den känslan med efter att läst ars technicas test. De stötte på flera buggar involverande fästet till skärmen. En annan sak som också stör är att man inte kan ta loss skärmen om batteriet dör. Jag håller med dig angående att avvakta med denna första generation av Surface Book.

Permalänk

Ett önskemål om svenskt/nordiskt tangentbord till Surface book finns på "Windows feature suggestions": https://windows.uservoice.com/forums/265757-windows-feature-s...
Jag röstade för att denna produkt skulle passa utmärkt i mitt jobb. Ta anteckningar i en 3D modell när man är mobil, ha tillgång till bra 3D prestanda när man sitter.

Permalänk
Medlem

Tragiskt att det inte getts ett lanseringsdatum här i sverige. Är i stort behov av en bärbar datorlösning och börjar nu omedvetet leta efter annat än nya Surface problem 4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem

Hade fram tills idag satsat säkert på Pro 4an i5 4GB
Men nu idag ser jag att Siba har I5 3an 4 gb 128 till ett pris på 8500! Alltså 3000 kr billigare, och då blir man osäker på 4an :S
damn det e tråkigt och vara en pryl bög :s

Edit: P4an e nu åter vinnaren efter att jag har läst reviews länkade här tidigare..

Permalänk
Medlem

Har verkligen fastnat för en Surface Pro 4 att ha till och från skolan, och i nödfall när jag är bortrest osv. Mest att läsa och skriva med men gärna åtminstone hjälpligt pilla med Photoshop, Premiere, Maya och liknande program. Renderingar och övriga tyngre jobb gör jag givetvis med den stationära.

Någon som vet om det kan bli problem med garantiärenden om en släkting i USA köper en SP4 till mig, fast i sitt namn för att nyttja rabatter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Har verkligen fastnat för en Surface Pro 4 att ha till och från skolan, och i nödfall när jag är bortrest osv. Mest att läsa och skriva med men gärna åtminstone hjälpligt pilla med Photoshop, Premiere, Maya och liknande program. Renderingar och övriga tyngre jobb gör jag givetvis med den stationära.

Någon som vet om det kan bli problem med garantiärenden om en släkting i USA köper en SP4 till mig, fast i sitt namn för att nyttja rabatter?

Jag har en SP2 som jag köpte begagnat. Dvs, det står inte mitt namn på kvittot. Trots detta har jag utan problem fått en ny enhet i utbyte när min förra gick sönder. Microsoft var väldigt tillmötesgående och ordnade t.o.m att UPS kom och hämtade plattan hemma vid dörren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Jag har en SP2 som jag köpte begagnat. Dvs, det står inte mitt namn på kvittot. Trots detta har jag utan problem fått en ny enhet i utbyte när min förra gick sönder. Microsoft var väldigt tillmötesgående och ordnade t.o.m att UPS kom och hämtade plattan hemma vid dörren.

Sweet, tack för svaret.

Lurar lite på om jag inte skall försöka jaga en SP3 och kanske köpa den nya pennan och tangentbordet till istället. Alltid kul med det senaste visserligen.

Permalänk
Medlem

Nu går det att förbeställa SP4 hos Microsoft. Levereras innan 19 november.
Den jag funderar på, I5 8gb 256gb, går lös på 14 000kr jämnt med tangentbordet och studentrabatt på 10%

Kommer jag hitta det billigare om jag väntar tills butikerna kör lite releaseerbjudanden? Måste egentligen ha den så snart som möjligt.
http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Surface-P...

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crentus:

Nu går det att förbeställa SP4 hos Microsoft. Levereras innan 19 november.
Den jag funderar på, I5 8gb 256gb, går lös på 14 000kr jämnt med tangentbordet och studentrabatt på 10%

Kommer jag hitta det billigare om jag väntar tills butikerna kör lite releaseerbjudanden? Måste egentligen ha den så snart som möjligt.
http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Surface-P...

Kan rekommendera att gå med i Refunder då du får 3% återbäring på Surface och dubbel återbäring de 48 första timmarna du är medlem. Det ger 850kr extra i rabatt för väldigt lite jobb! Jag beställde den igår på det viset nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenbin:

Kan rekommendera att gå med i Refunder då du får 3% återbäring på Surface och dubbel återbäring de 48 första timmarna du är medlem. Det ger 850kr extra i rabatt för väldigt lite jobb! Jag beställde den igår på det viset nämligen

Grymt stort tack! Landade på 13.000 för i5 8gb 256gb med Type Cover och pennhållare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crentus:

Grymt stort tack! Landade på 13.000 för i5 8gb 256gb med Type Cover och pennhållare

Skickades från m.sweclockers.com

I kombination med studentrabatten, eller är det en trea du köpt?
Annars borde du väl hamnat över 14500 även med den "rabatten" .

Edit: Om jag bara hade läst några inlägg upp... Men, då kan man alltså stacka rabatterna. Kvällskurs here I come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenbin:

Kan rekommendera att gå med i Refunder då du får 3% återbäring på Surface och dubbel återbäring de 48 första timmarna du är medlem. Det ger 850kr extra i rabatt för väldigt lite jobb! Jag beställde den igår på det viset nämligen

Ser att det är två procent för Surface. Var det tre igår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Ser att det är två procent för Surface. Var det tre igår?

Ja, tror det nog var lite för bra rabatt för att hålla igång nu när 4an lanseras och rabatten dessutom dubblas de första två dagarna.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem

Nu jäklar! Det blev en beställning till slut. Använde Refunder för 755 kr återbäring, utöver 10% studentrabatt.

Permalänk

Ringde Microsoft, där sa killen på supporten att enheten skulle skickas ikväll, min status är fortfarande bara bearbetar och endast type cover har dragits för på mitt bankkonto, hur ser eran status ut?