Permalänk

@Fetskaft: Om du stänger av skärmen och drar ur sladdarna, tjuter det fortfarande då?

(frågan är faktiskt inte ironiskt menad: utan allvarligt ställd.)

Jag var en gång bergfast övertygad om att en TV gav ifrån sig ett högfrekvent ljud, tills jag ryckte sladden på den, och upptäckte att det fortfarande tjöt i öronen på mig. Man kan uppleva högfrekventa tjut i öronen utan att det finns en apparat som avger ljud. Det är en mycket vanlig åkomma; ofta orsakad av för många timmars lyssnande på hörlurar med för hög volym.

Avsnitt på 1177.se om tinnitus

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

... och nu blir jag genast nyfiken igen: som alltid när jag stöter på någon som verkar sitta på fantastiska informationskällor som ingen annan verkar ha hört talas om.

"erkänt känt" ...? Vad betyder det precis?

Har Acer/LG erkänt det? Finns det oberoende, tekniskt väl genomförda, oberoende tester från certifierade testlabb som du kan länka till? Peka oss gärna dit i så fall. Länkar, tack.

Erkänt. Alltså inte erkännande i form av ett uttalande.

Utan ett "erkänt problem". De som varit med ett tag, följt hela resan, tillbaks till LG 34UC97 skärmen. Så har det uppdagats om och om igen att panelen den använder sig utav har stora brister med BLB.

Och återigen, har man följt med ett tag har man sett en del.

Dell använder panelen, Asus kommande gör det, Acer gör det och LG själva. Vad ska de göra? Uppenbarligen går ej problemet att lösa på just denna modell utav panel.

Om du tar dig igenom ett par hundra, kanske en tusen sidor på OC om alla skärmar som har denna panel så kommer du stöta på exemplar som ser rent utav hemska ut.

Edit* givetvis får du ju inte reda på någon information om man inte tar sig tid och verkligen sätter sig in i ämnet.

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Erkänt. Alltså inte erkännande i form av ett uttalande.

Utan ett "erkänt problem". De som varit med ett tag, följt hela resan, tillbaks till LG 34UC97 skärmen. Så har det uppdagats om och om igen att panelen den använder sig utav har stora brister med BLB.

Här har vi ju ett erkännande från dig. Två erkännanden till och med:

  • Du erkänner att Acer/annan tillverkare som använder panelen INTE har uttalat att den har problem med backlight bleed

  • Du erkänner (indirekt, genom att inte hänvisa till några länkar med tester) att du INTE kan länka till några som helst tester som genomförts i labb under tekniskt kontrollerade former

Tack, då klarnar bilden. Din metod för att "sätta dig in i ett ämne" går alltså ut på att skumma igenom tusentals sidor med hörsägen, ryktesspridning, allmänt trollande, och subjektiva åsikter, och bilda dig någon slags uppfattning genom att ta att tvärsnitt genom dessa?

Det klarnar ännu mer då man läser dina och Corben2:s inlägg i den här tråden. Det verkar ju väldigt märkligt att ni är så intresserade av en monitor som ni huvudsakligen har skrivit negativa saker om genom hela tråden, utan att ens ha sett monitorn?

Genom hela tråden har ni framställt er som hugade intressenter. Samtidigt har ni huvudsakligen strött ut diverse uppgifter om hur fantastiskt dålig och buggig skärmen är. Utan att ha sett den eller testat den.
De "uppgifter" som ni ger mer eller mindre vaga hänvisningar till har en sak gemensamt: nästan ingen av dem går att få bekräftade eller kontrollerade, utan bygger helt och hållet på hörsägen, rykten och inlägg på anonyma internetforum.

(Jag fattade egentligen för länge sen, men fortsatte bara för att få se er sprattla lite)

I rest my case.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

Här har vi ju ett erkännande från dig. Två erkännanden till och med:

  • Du erkänner att Acer/annan tillverkare som använder panelen INTE har uttalat att den har problem med backlight bleed

  • Du erkänner (indirekt, genom att inte hänvisa till några länkar med tester) att du INTE kan länka till några som helst tester som genomförts i labb under tekniskt kontrollerade former

Tack, då klarnar bilden. Din metod för att "sätta dig in i ett ämne" går alltså ut på att skumma igenom tusentals sidor med hörsägen, ryktesspridning, allmänt trollande, och subjektiva åsikter, och bilda dig någon slags uppfattning genom att ta att tvärsnitt genom dessa?

Det klarnar ännu mer då man läser dina och Corben2:s inlägg i den här tråden. Det verkar ju väldigt märkligt att ni är så intresserade av en monitor som ni huvudsakligen har skrivit negativa saker om genom hela tråden, utan att ens ha sett monitorn?

Genom hela tråden har ni framställt er som hugade intressenter. Samtidigt har ni huvudsakligen strött diverse uppgifter om hur fantastiskt dålig och buggig skärmen är. Utan att ha sett den eller testat den.
De "uppgifter" som ni ger mer eller mindre vaga hänvisningar till har en sak gemensamt: nästan ingen av dem går att få bekräftade eller kontrollerade, utan bygger helt och hållet på hörsägen, rykten och inlägg på anonyma internetforum.

(Jag fattade egentligen för länge sen, men fortsatte bara för att få se er sprattla lite)

I rest my case.

Jag undrar vem som trollar...

Ett par bilder på Dells variant:
https://www.google.se/search?q=dell+34+ultrasharp+u3415w+back..._

LG's:
https://www.google.se/search?espv=2&biw=1280&bih=705&tbm=isch...

Acer X34:
https://www.google.se/search?espv=2&biw=1280&bih=705&tbm=isch...

Säg mig, du ser ingen koppling med att de använder samma panel som funnits ute i över ett år och många av dem, vissa mer än andra, utav stora bekommer med BLB?

Har endast talat gott om denna skärm. I denna tråd har jag endast flikat in för att briefa folk att det finns problem - tämligen är det inte många som t.ex läser på OC eller andra ställen och kanske inte får nys om det senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

I rest my case.

Det gör du rätt i!

Klart som fan man är intresserad, lade min beställning för flera veckor sedan. Men ju fler som fick skärmen desto fler problem uppenbarade sig. Jag känner mig själv och skulle inte stå ut 45 sekunder ens med ett högfrekvent ljud som så fort skärmen blev lite ljus. Självklart kan man chansa och köpa en skärm ändå och hoppas på att man får en som funkar bra. Det är ju bara 13 000 kronor liksom.
Har scannat av många forum och jag anser det är lite för många som rapporterar fel kontra de som är nöjda. Därför valde jag att avbeställa igår. Dessutom att en Acer-moderator säger att återkallelse är på gång, gör inte saken bättre.

Men kul att du fick en skärm du är nöjd med iaf, det är precis det jag vill ha också. Vill känna att det var värt varenda krona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

@Fetskaft: Om du stänger av skärmen och drar ur sladdarna, tjuter det fortfarande då?

(frågan är faktiskt inte ironiskt menad: utan allvarligt ställd.)

Jag var en gång bergfast övertygad om att en TV gav ifrån sig ett högfrekvent ljud, tills jag ryckte sladden på den, och upptäckte att det fortfarande tjöt i öronen på mig. Man kan uppleva högfrekventa tjut i öronen utan att det finns en apparat som avger ljud. Det är en mycket vanlig åkomma; ofta orsakad av för många timmars lyssnande på hörlurar med för hög volym.

Avsnitt på 1177.se om tinnitus

Behöver inte testa, det är absolut skärmen. Sänker jag brightness under 38 så kommer tjutet och det ökar i frekvens ju mer jag sänker. Sedan för att bli av med det så måste jag höja brightness till över 60. När jag ökar så blir frekvensen lägre. Blir mer ett brum än ett tjut.

Permalänk
Medlem

Man borde väl egentligen inte acceptera spoltjut av denna kaliber på en så pass dyr skärm men mitt tjut triggas inte förrän jag kommer ner till 38 i brightness. Ställde in skärmen efter tft centrals rekommendationer och där är brightness på 28 men känns inte som jag behöver gå ända dit ner.

Mitt ex är så pass bra i allt annat så jag tror ändå jag behåller den. Inga pixelfel, och glow och bleed känns minimalt.

Permalänk

TFT central recenserar X34, 6/10 2015

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_predator_x34.htm

En mycket bra, tekniskt orienterad genomgång av skärmen. De går igenom både normala användarscenarior och testar den under mer speciella omständigheter. Omdömen från gamingsessioner presenteras också.

Några punkter:

  • Deras testteam lyckades inte finna något nämvärt backlight bleed på skärmen.

  • Bilder på IPS-panelernas typiska "IPS glow" mot helsvart bakgrund visas: här kan man se hur det faktiskt ser ut och inte ser ut.

  • De lyckades inte hitta något spoltjut på X34: dock lade de märke till ett lågfrekvent hummande på XR341CK (versionen för AMD:s freesync) som uppträdde vid lägre brightnessinställningar. Precis det som signaturen "Fetskaft" beskriver ovan. Detta ljud kunde dock inte höras på X34:an.

  • "Blue banding" - var en issue som uppträdde med den första versionen av firmwaren; det åtgärdades med en firmawareuppdatering och var åtgärdat vid testtillfället, enligt TFT central. Alltså inte en aktuell fråga.

TFT central utför kontrollerade tester: har inga ekonomiska intressen som ger dem bias åt något håll, och är några av de mer kunniga individer som utför funktionstester av monitorer.
De är åtminstone en trovärdig källa till information bland allt okunnigt svammel som sprids. Jag rekommenderar i första hand ett besök där för mer information om X34:an.

EDIT: drog mig plötsligt till minnes något jag läste på engelska wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll#Concern_troll

"A concern troll is a false flag pseudonym created by a user whose actual point of view is opposed to the one that the troll claims to hold. The concern troll posts in Web forums devoted to its declared point of view and attempts to sway the group's actions or opinions while claiming to share their goals, but with professed "concerns". The goal is to sow fear, uncertainty and doubt within the group"

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Jag kör min i 100hz och har dragit ner brightness till 36 och har inte coilwine så har nog fått ett bra ex

Permalänk
Medlem

Inte mycket BLB heller 😀

Permalänk
Skrivet av Pathway:

Inte mycket BLB heller 😀

Gött! Där ser man.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Förstår personligen inte varför man lägger så mycket pengar på en skärm i dagsläget när OLED-skärmar ska börja hitta ut på marknaden nästa år. Men alla är ju fria att göra vad de vill med sina pengar

Som? Du får mer än gärna ge källa till dina löst ryckta påståenden.

Permalänk
Medlem

När man läser tråden och ser specsen som en del folk har i sina signaturer så blir man absolut lite avis.

Jag trodde att jag spenderade mycket cash på hårdvara men jag är då inte i närheten av er

För övrigt så verkar det vara mycket barnsjukdomar i många av de nyare skärmarna. ROG Swift satte tonen. Eftersom Acer/Asus använder i princip samma leverantörer så kommer det inte vara stor skillnad mellan de olika företagen.

Kanske är dessa barnsjukdomar en oundviklig faktor som beror på all innovation vi har sett bland skärmar de senaste 2-3 åren, då det var nästan total stiltje dessförinnan.

Hur som helst så hoppas jag X34:an fixas framöver om de nu känner att många modeller måste återkallas. Att lira ultrawide/G-sync/hög refresh och med hög upplösning är minst sagt ett steg upp från min 1080p 24" 144 Hz skärm. Men smakar det så kostar det, ugh. Blir en ursäkt för mig att fortsätta spara tills jag kan köpa ett till 980 och en sådan här skärm.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Hur som helst så hoppas jag X34:an fixas framöver om de nu känner att många modeller måste återkallas.

Hm, vad är det som behöver fixas? Det är inget "återkallande" på gång, som redan har påpekats tidigare i tråden. Det enda fel som har konstaterats på vissa exemplar är att bakgrundsbelysningen på höger halva av skärmen ibland inte tänds som den ska när skärmen går upp ur sleep mode, ffa på lägre brightnessinställningar. Acers representanter har bekräftat buggen och meddelat att de ersätter sådana exemplar utan prut. Mitt exemplar har tex inte det felet, så det kan inte gälla alla skärmar.
För övrigt en ganska betydelselös bugg: man trycker bara på on/offknappen två gånger så går den normalt igen.

Se länken till TFT centrals tester av skärmen ovan i tråden i övrigt.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Verkar som om den återkallas pga att halva skärmen dör ibland när den ska tillbaka från sleep-läge, irriterande men ingen dealbreaker för mig som antingen har skärmen av eller på via strömknapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Som? Du får mer än gärna ge källa till dina löst ryckta påståenden.

Finns redan flera rapporter som pekar på att LG kommer att börja producera OLED monitorer i storleksordningen 10-30 tum under nästa år.

Använd google så hittar du säkert.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Finns redan flera rapporter som pekar på att LG kommer att börja producera OLED monitorer i storleksordningen 10-30 tum under nästa år.

Använd google så hittar du säkert.

Nej. Det finns rapporter som pekar på att de kommer producera 10-15 tum samt nedåt(laptops, tablets, smartphones) samt ännu mer paneler för TV. Inte för skärmar.

Dessutom så bör man hålla sig till vad de själva säger och inte till lösa rykten.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vänligen håll diskussionen på en saklig nivå.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Pathway:

Mmmm... Porr.

Verkar vara bra kvalité på panelerna.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Jag RMA min enhet. Skall lämna den på fredag på Inet.

1. Lider av viss IPS glow i de 4 hörnen vid svart skärm.
2. Halva skärmen är svart vid uppstart.
3. Också fått ett irriterande spoltjut när jag sänker brightness från 100.
4. Min stannar på 95hz

Spenderar man 10394:- på en ny produkt så tycker man ju att den skall fungera 100%igt.
Hade jag köpt den begagnad så hade det varit en sak. Men detta är ju en helt NY produkt.
Som det är fel på. Nä jag känner mig aningen missnöjd, faktiskt.

O/T Om jag köper en ny bil, och den levereras med dåliga däck, repig och med motorlampan lysande samt att den låter konstigt från motorn. Lite så känns det!

Permalänk
Medlem

@Pathway:
Tjena, ser att du har enkelt grafikkort, kan du ge oss några inputs om hur det är att driva skärmen?

Visa signatur

Stationär: - FD Define R5 - MSI Z170A KRAIT - i5-6600K @ 4,4 Ghz - Corsair H60 - Corsair Vengeance LP 2x4GB - EVGA SuperNOVA G2 1300W - ASUS GTX 980 ti "DirectCU III OC" - Kingston SSDNow V300 240GB - 3x Fractal Design R3 140mm Silent

Monitor: SOON! Acer X34 "Predator Curved LED G-Sync" + Samsung S27D390H X3 Headset: QPAD QH-90 Mus: Razer DeathAdder Chroma Tangentbord: Func KB-460 MX Brown

Permalänk

JaysTwoCents har fått hem X34:an. Han visar upp den på YouTube här:

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Br0m4r:

@Pathway:
Tjena, ser att du har enkelt grafikkort, kan du ge oss några inputs om hur det är att driva skärmen?

Har inga större problem
Kör med optimerade inställningar i NGE på alla spel jag spelar. Cs go, gtaV, wow, rocket league och shadow of mordor... Får se hur Battlefront blir nästa vecka
60+ fps på alla spel med de inställningarna men de spelen är kanske inte maxade men helt klart en upplevelse ändå
Kör lite överklockat också +50 gpu och +500 på minnet

Permalänk
Skrivet av Coffe81:

Jag RMA min enhet. Skall lämna den på fredag på Inet.

1. Lider av viss IPS glow i de 4 hörnen vid svart skärm.
2. Halva skärmen är svart vid uppstart.
3. Också fått ett irriterande spoltjut när jag sänker brightness från 100.
4. Min stannar på 95hz

Spenderar man 10394:- på en ny produkt så tycker man ju att den skall fungera 100%igt.
Hade jag köpt den begagnad så hade det varit en sak. Men detta är ju en helt NY produkt.
Som det är fel på. Nä jag känner mig aningen missnöjd, faktiskt.

O/T Om jag köper en ny bil, och den levereras med dåliga däck, repig och med motorlampan lysande samt att den låter konstigt från motorn. Lite så känns det!

Det gör du rätt i. Själv ångrade jag mitt köp på min för alla buggar mest spoltjutet som jag blev fullständigt galen på efter ett tag. Själv kommer jag nog avakta tills Asus ROG Swift PG348Q även om den ser ut som en transformer. Kommer inte använad foten endå så mig gör det inte så mkt.

Tror Asus brukar generellt ha bättre byggkvalité fast med tanke på att jag lämnat tillbaka 2st PG279q Hittills är inte heller lovande. Fast det är mest Panel i sig i skärmen som man får lotta om.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Skrivet av Pathway:

Den såg fin ut! Efter gått tillbaka till min tråkiga Swift igen saknar jag 21:9.

Nu känns allt som man tittar ut ur en skokartong helt plötsligt....

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Fick min idag.

Har WFS, men inget som stör. Dock ej gjort några tester än BLB. Nya riggen är inte uppe ännu.

Vid 100% brightness i mörkt rum syns knappt något glow/blb! Endast lite lite granna i övre höger/vänster hörn samt en aning mer i vänster nedre. Men ingenting alls i höger nedre. Men vem har den på 100%?

30-45% är optimalt IMO.

Overall, väldigt trevlig. Imponerad över storleken. Framförallt, en dröm i uppfyllelse, väldigt rolig att få vara med om detta, att ÄNTLIGEN få slippa blackbars på film!!!!! Som en helt ny värld.

Böjen däremot. Torde var olagligt att sälja den som en "curve", knappt den går att notera ens uppifrån... Ännu mindre framifrån.

Kvalitén är mycket bra, kunde varit lite stadigare i vesafästet samt den högblanka plasten mot något robustare.

Tilläggas ska att foten är verkligen ENORM! Kunde behöva skrivbordsskivor på bredden.

Jag är so far väldigt nöjd Kommer definitivt behålla den, hoppas den även är felfri när den kopplas in i nya datorn nästa månad, eller när den nu blir klar

Är kanske lite mer överexalterad än vad somliga andra är. Är bara 18 år så jag kanske är lite mer hypad över denna ögonsten

Permalänk
Medlem

@eucalyptus:

Har du fått den att ligga i 100hz?
Jag fick hem min nu och jag har clockat skärmen, och kan se att ja kan ställa in 100 hz, men efter värkställning så hoppar den tillbaka till 60 nästa gång jag öppnar skärminställningarna... skumt eller gör jag något galet?

Visa signatur

Stationär: - FD Define R5 - MSI Z170A KRAIT - i5-6600K @ 4,4 Ghz - Corsair H60 - Corsair Vengeance LP 2x4GB - EVGA SuperNOVA G2 1300W - ASUS GTX 980 ti "DirectCU III OC" - Kingston SSDNow V300 240GB - 3x Fractal Design R3 140mm Silent

Monitor: SOON! Acer X34 "Predator Curved LED G-Sync" + Samsung S27D390H X3 Headset: QPAD QH-90 Mus: Razer DeathAdder Chroma Tangentbord: Func KB-460 MX Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Br0m4r:

@eucalyptus:

Har du fått den att ligga i 100hz?
Jag fick hem min nu och jag har clockat skärmen, och kan se att ja kan ställa in 100 hz, men efter värkställning så hoppar den tillbaka till 60 nästa gång jag öppnar skärminställningarna... skumt eller gör jag något galet?

Kan ej hjälpa dig. Har skärmen ståendes i kartong här bredvid.

Då datorn ej är på plats ännu så kommer jag inte längre :/

Tveksamt om det ens blir innan jul lol

Permalänk
Medlem

@eucalyptus:

Får inte ut 100hz som funkar att spela med, hela bilden flimmrar....
Sen kan jag inte ha någon annan monitor inkopplad för då får jag inte hellre ut 100 hz.

Näpp de blir nog en retur, ganska dyrt att betala 12k för något som är kanske max som en bredare variant av en 2k skärm..

Surt...

Visa signatur

Stationär: - FD Define R5 - MSI Z170A KRAIT - i5-6600K @ 4,4 Ghz - Corsair H60 - Corsair Vengeance LP 2x4GB - EVGA SuperNOVA G2 1300W - ASUS GTX 980 ti "DirectCU III OC" - Kingston SSDNow V300 240GB - 3x Fractal Design R3 140mm Silent

Monitor: SOON! Acer X34 "Predator Curved LED G-Sync" + Samsung S27D390H X3 Headset: QPAD QH-90 Mus: Razer DeathAdder Chroma Tangentbord: Func KB-460 MX Brown

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Yes, kurvan, eller "kurvan", är ett skämt och mitt absolut största irritationsmoment med skärmen.