Anmäl dig till Roborock Challenge!

Förstärkare/receiver till Jamo D590?

Permalänk
Medlem

Förstärkare/receiver till Jamo D590?

Hej Sweclockers!

Har ett par Jamo D590 som jag fått efter att morföräldrarna bytte högtalarsystem och skulle då gärna ha igång dom att lyssna med.

Det jag då funderar på är vad jag egentligen skall köpa.
Det dem är tänkta att kopplas till är tv och mobil mer eller mindre.
Jag har heller inga större planer på att bygga ut systemet till 5.1 eller liknande men 2.1 är ingen omöjlighet.

Så ja, vad skall jag köpa helt enkelt?
Har tittat runt lite och det känns som att det är en stereoförstärkare som jag är ute efter och inte en receiver men jag kanske har fått fel uppfattning?
Jag vet även inte riktigt vad som är en vettig summa att lägga på något sådant så är 3000 någon vettig siffra eller vad bör man lägga ut? Efter 6000 börjar det svidas skulle jag väl kunna säga iallafall.

Om det är något mer ni behöver svar på tveka inte att fråga.

Ha en fin kväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glaed:

Hej Sweclockers!

Har ett par Jamo D590 som jag fått efter att morföräldrarna bytte högtalarsystem och skulle då gärna ha igång dom att lyssna med.

Det jag då funderar på är vad jag egentligen skall köpa.
Det dem är tänkta att kopplas till är tv och mobil mer eller mindre.
Jag har heller inga större planer på att bygga ut systemet till 5.1 eller liknande men 2.1 är ingen omöjlighet.

Så ja, vad skall jag köpa helt enkelt?
Har tittat runt lite och det känns som att det är en stereoförstärkare som jag är ute efter och inte en receiver men jag kanske har fått fel uppfattning?
Jag vet även inte riktigt vad som är en vettig summa att lägga på något sådant så är 3000 någon vettig siffra eller vad bör man lägga ut? Efter 6000 börjar det svidas skulle jag väl kunna säga iallafall.

Om det är något mer ni behöver svar på tveka inte att fråga.

Ha en fin kväll!

Om du ska koppla dom till TV så är det smidigast med en hemmabioreciever då man får HDMI men om du inte har något emot att koppla in en separat sladd om du nån gång vill ha datorljudet också så kan en stereoförstärkare vara bättre då du borde få lite mer power för samma peng.

När jag köpte till mitt system så valde jag en hemmabioförstärkare just för att få med HDMI och för att slippa flera kablar mellan dator och TV-bänken.

Glöm inte se till att det finns sub pre-out om du väljer en stereoförstärkare, vet inte hur vanligt det är att det saknas på lite större lådor men småsaker som dom billigare dynavoice saknar det.