Permalänk

Roliga Bilspel..

Hej Swec, jag är ute efter något roligt bilspel, just nu har jag fastnat för Dirt 3 och jag gillar det där med rally, just nu kör jag med Xbox 360 kontroller i brist på annat..
Finns det något roligt "bilspel" som inte är ban spel utan mer rally osv?
Jag har kollat lite på Dirt Rally men E-A tilltalar inte mig riktigt..!
Så snälla hjälp mig i denna eviga djungel av spel!

Permalänk
Skrivet av TheBasicOne:

Jag har kollat lite på Dirt Rally men E-A tilltalar inte mig riktigt..!

Vad menar du?

Permalänk
Medlem

Dirt rally är king om du vill ha rallyspel. Annars asseto corsa eller Project cars.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Dubbelklabbe:

Vad menar du?

Jag antar att du menar "E-A" med det menar jag Early Access vilket Dirt Rally är, i alla fall enligt Steam..

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Dirt rally är king om du vill ha rallyspel. Annars asseto corsa eller Project cars.

Tyvärr är väl inte något av dom spelen Rally.. (vad jag kunde se med en snabb googling)
Hur ligger det till med Rally eftersom det är ett Early access spel så är det väl buggit osv? (ända erfarenheten jag har av Early access är ARK som min lillebror har vilket är så ooptimerat att det är tungt på min rig med 4790K 390X )
Anledningen att jag vill ha Rally är för att spela "Bil-Ban" spel, F1, Forza osv är riktigt långtråkigt enligt mig, om man spelar Rally så är det bara en lång bana istället för varv osv..

Permalänk
Medlem

WRC 5 skulle vara ganska bra annars.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av TheBasicOne:

Jag antar att du menar "E-A" med det menar jag Early Access vilket Dirt Rally är, i alla fall enligt Steam..

Ah. Hett tips är att googla på spelet och läsa recensioner etc. Dirt Rally i sin nuvarande form (tror det är patch 0.9) börjar närma sig klart. Inte stött på någon bugg på mina timmar iallafall. Bästa rally spelet jag har spelat!

Permalänk
Skrivet av infigo:

WRC 5 skulle vara ganska bra annars.

Jag har för mig att jag spelade något WRC på PS2 när jag var mindre och om jag inte minns fel så är det Rally, jag ska kolla närmare på det!

Skrivet av Dubbelklabbe:

Ah. Hett tips är att googla på spelet och läsa recensioner etc. Dirt Rally i sin nuvarande form (tror det är patch 0.9) börjar närma sig klart. Inte stött på någon bugg på mina timmar iallafall. Bästa rally spelet jag har spelat!

Jo jag hittar inte jätte mycket uppdaterat och beta 38eur på steam för ett spel som inte ens är färdigt känns fel på något sätt... (orginal priset ligger på 44eur)
Men jag ska kolla närmare på det då det känns rätt snyggt och ser ut att vara bra körkänsla på med!

Permalänk
Medlem

Ibland kan jag tycka att en del rally spel kan bli tråkiga. Grejen med att man inte har andra bilar att jaga utan bara jaga tid gör att det ställer större krav på körkänslan än många andra former av racing. Även om körkänslan naturligtvis är viktig där också.

Men jag slog till på Dirt Rally.
Så länge det färdiga spelet inte blir sämre än vad det är nu så är jag nöjd.
Känslan av att gasa på på högsta växeln och känna att man egentligen kör för fort "Måste sakta ner innan det går åt skogen" är riktigt bra inlevelse. Att lyckas köra en hel bana utan någon incident är också tillfredsställande.
Då kör jag med Xbox 360 kontroller, om du har ratt och pedaler så borde det kännas ännu bättre.

En sak jag störde mig på var att jag inte hittade något sätt att skapa fler profiler. I fall man har kompisar som vill prova och man föredrar att hålla sin profil för sig själv...
Men i övrigt så tycker jag att det känns som ett färdigt spel.

Permalänk
Avstängd

Jag har sett att TS inte vill ha Dirt Rally, men jag kan inte låta bli att rekommendera det spelet. Sjukt skön körkänsla om du använder ratt...Även X360 kontroll fungerar bra i spelet.

Dirt Rally är svårt men skoj, och det kommer nya events och uppdateringar hyfsat ofta till spelet. Men inte värt dagens pris, vänta på Steam rea vid julhelgen.

Project cars är skoj, tyvärr lite stelt...Grafiken är fin men känslan fattas...Om du har ett AMD kort köp ej spelet...AMD ägare har Jätte dåligt flyt i spelet säger de på PCars forumet.

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem

Om det inte tvunget måste det vara det allra senaste så Flatout 1 och 2. 3an är från en annan utvecklare tror jag, och har fått dålig kritik. Och om det tilltalar så finns Next Car Game som ska vara den andliga uppföljaren. Har inte testat det själv. Inte riktigt rally kanske, men definitivt inte vanlig banracing.

Rally Trophy också, lite annorlunda med lite äldre bilar, men mer riktig rally iaf. Lite äldre spel också, är inte så jätteaktiv med de senaste spelen nu för tiden. Edit: Oj, det var visst lite äldre än vad jag mindes.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag har själv försökt spela bilspel å tyckt att de varit as tråkiga på senare år. Plockade däremot upp WRC till ps2 och blev rätt såld. Idag är bilsimulatorerna rätt handikappande där det finns givna sätt att ta kurvor vilket är extremt tråkigt. Så rally är vägen att gå har själv inte testat wrc 5 än men kan tänka mig att det är kul.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av GuessWho:

Ibland kan jag tycka att en del rally spel kan bli tråkiga. Grejen med att man inte har andra bilar att jaga utan bara jaga tid gör att det ställer större krav på körkänslan än många andra former av racing. Även om körkänslan naturligtvis är viktig där också.

Men jag slog till på Dirt Rally.
Så länge det färdiga spelet inte blir sämre än vad det är nu så är jag nöjd.
Känslan av att gasa på på högsta växeln och känna att man egentligen kör för fort "Måste sakta ner innan det går åt skogen" är riktigt bra inlevelse. Att lyckas köra en hel bana utan någon incident är också tillfredsställande.
Då kör jag med Xbox 360 kontroller, om du har ratt och pedaler så borde det kännas ännu bättre.

En sak jag störde mig på var att jag inte hittade något sätt att skapa fler profiler. I fall man har kompisar som vill prova och man föredrar att hålla sin profil för sig själv...
Men i övrigt så tycker jag att det känns som ett färdigt spel.

Om det är i sista stegen nu kanske det är värt ett köp, vill bara inte köpa ett Early access spel eftersom det oftast är så mycket buggar och kass prestanda..

Skrivet av Stenkul:

Jag har sett att TS inte vill ha Dirt Rally, men jag kan inte låta bli att rekommendera det spelet. Sjukt skön körkänsla om du använder ratt...Även X360 kontroll fungerar bra i spelet.

Dirt Rally är svårt men skoj, och det kommer nya events och uppdateringar hyfsat ofta till spelet. Men inte värt dagens pris, vänta på Steam rea vid julhelgen.

Project cars är skoj, tyvärr lite stelt...Grafiken är fin men känslan fattas...Om du har ett AMD kort köp ej spelet...AMD ägare har Jätte dåligt flyt i spelet säger de på PCars forumet.

Som jag skrev över är det väl inte just att jag inte vill ha dirt rally utan mer att jag inte vill ha ett early access spel som det faktiskt tyvärr är..
AMD kort har jag så Project cars får jag skippa, men är inte det mer som forza?

Skrivet av L'ombra:

Om det inte tvunget måste det vara det allra senaste så Flatout 1 och 2. 3an är från en annan utvecklare tror jag, och har fått dålig kritik. Och om det tilltalar så finns Next Car Game som ska vara den andliga uppföljaren. Har inte testat det själv. Inte riktigt rally kanske, men definitivt inte vanlig banracing.

Rally Trophy också, lite annorlunda med lite äldre bilar, men mer riktig rally iaf. Lite äldre spel också, är inte så jätteaktiv med de senaste spelen nu för tiden. Edit: Oj, det var visst lite äldre än vad jag mindes.

Ska kolla lite på Flatout 1 och 2 har för mig jag körde något med liknande namn på PS2 när det var grejen :).

Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag har själv försökt spela bilspel å tyckt att de varit as tråkiga på senare år. Plockade däremot upp WRC till ps2 och blev rätt såld. Idag är bilsimulatorerna rätt handikappande där det finns givna sätt att ta kurvor vilket är extremt tråkigt. Så rally är vägen att gå har själv inte testat wrc 5 än men kan tänka mig att det är kul.

WRC (2) tror jag att det var jag har och det är riktigt roligt nu har dock mitt PS2- slim krånglat med alla spelen jag har så tyvärr kan det inte användas annars hade jag kopplat in det i tvn direkt!
Tyvärr finns det inget sätt att testa det mer än att köpa det (eller på de olika olagliga sätten), för är det inte roligt är det ju bortkastade pengar och är det roligt vill jag ju ha lagt mitt stöd på företaget

Permalänk
Medlem

Lite gammalt men om du inte kan vänta tills Dirt Rally kommer ut kan jag rekommendera Dirt 3, bör gå att få ganska billigt på typ gamera gate eller liknande.

Det enda jag inte gillar med det spelet är när man blir tvingad att köra Gymkhana (eller vad skiten nu heter), man får lite variation då spelet har rally, rally cross(?) (varv fast i terräng) och vanligt "ban race".

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Om jag inte läste helt fel kan man göra återköp på steam sålänge man inte spelat mer än 2h (på 14 dagar), rätta mig gärna om jag har fel!

Med det sagt, och om någon kan bekräfta att det faktiskt funkar kan ts testa t.ex Dirt Rally! Sen om man tycker att man hinner testa tillräckligt på max 2h är nog olika från person till person..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

Om du gillade Dirt 3. Så testa då 1:an och 2:an med, i mitt tycke är båda roligare än 3:an och om du känner för det även dom tidigare Colin Mcrae spelen (tror jag har sett lite moddar till ett av dom som skruvar upp grafiken men inte säker)
Samt inte att förglömma V-Rally 3

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

The crew

The crew är så gyllene. Allt finns med och den nya dlc är helt galet snygg.
Rekomderar det starkt

Permalänk
Medlem

Richard Burns Rally kan jag rekommendera ifall du vill ha ett rally spel och inte vill köpa Dirt Rally. Har ett antal år på nacken men känslan är det inget fel på.

Permalänk

Kan bar hålla med och rekommendera Dirt Rally. För min del finns det inget annat rally spel som mäter sig med det.

Visa signatur

MOBO: Asus Prime b350 PLUS | CPU:Amd Ryzen 7 2700 kyls med Corsair h60 |RAM: 2x4gb Crucia ballistix sport 2666mhz |GPU: Sapphire R9 295x2 8gb |PSU: Corsair AX850 | CHASSI: Fractal Design Define R5 Window Black | SSD: Crucial BX100 250gb |HDD: 3TB segate 7200rpm | Skärm: samsung S27A750D

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Lite gammalt men om du inte kan vänta tills Dirt Rally kommer ut kan jag rekommendera Dirt 3, bör gå att få ganska billigt på typ gamera gate eller liknande.

Det enda jag inte gillar med det spelet är när man blir tvingad att köra Gymkhana (eller vad skiten nu heter), man får lite variation då spelet har rally, rally cross(?) (varv fast i terräng) och vanligt "ban race".

3an gillar jag starkt, driftingen är väl ok.., Steam säljer 3an, digital delux tror jag det var, för upp mot 400kr..

Skrivet av MyRus:

Om jag inte läste helt fel kan man göra återköp på steam sålänge man inte spelat mer än 2h (på 14 dagar), rätta mig gärna om jag har fel!

Med det sagt, och om någon kan bekräfta att det faktiskt funkar kan ts testa t.ex Dirt Rally! Sen om man tycker att man hinner testa tillräckligt på max 2h är nog olika från person till person..

Skickades från m.sweclockers.com

Det har jag faktiskt inte tänkt på, får väl försöka utnyttja det, största problemet är ju rädslan för extrema buggar, som t.ex finns dirt 3 (mitt crashar i DX11 läge så fick ändra config till DX9) - detta märkte jag ca 10 h in i spelet..

Skrivet av Mega-Dark:

Om du gillade Dirt 3. Så testa då 1:an och 2:an med, i mitt tycke är båda roligare än 3:an och om du känner för det även dom tidigare Colin Mcrae spelen (tror jag har sett lite moddar till ett av dom som skruvar upp grafiken men inte säker)
Samt inte att förglömma V-Rally 3
https://www.youtube.com/watch?v=vgaMF9veFEo

Hittar inte 2an någon stans vet jag hade det installerat på min dator för ett par år sedan men det finns inte någonstanns vad jag vet..
Grafiken är väl inte det viktigaste faktiskt om jag ska vara sån!
Ska kolla på V-Rally 3! (efter en snabb googling såg jag nu vad det var, snygg grafik måste jag säga!), men ärligt finns detta för PC eller endast för PS2?

Skrivet av saizz:

The crew är så gyllene. Allt finns med och den nya dlc är helt galet snygg.
Rekomderar det starkt

Är inte det lite av en Ubisoft variant på Need for Speed, orginal och spel kostar väl upp mot 800kr? (allt detta för att testa ett spel är väl lite saftigt..)

Skrivet av didjikasd:

Richard Burns Rally kan jag rekommendera ifall du vill ha ett rally spel och inte vill köpa Dirt Rally. Har ett antal år på nacken men känslan är det inget fel på.

Ska kolla på det, namnet är ju något åt det jag kollar på!

Skrivet av mystiskadde:

Kan bar hålla med och rekommendera Dirt Rally. För min del finns det inget annat rally spel som mäter sig med det.

Vad har du spelat för andra spel? (alltså vad jämför du det med?)

Permalänk

Vad har du spelat för andra spel? (alltså vad jämför du det med?)

Jag har spelat alla Colin/dirt, alla wrc, Richard burns rally, NFS serien, assetto corsa, project cars, live for speed, the crew, rfactor m.m .
Det som jag tycker är roligast och det bästa är dirt rally.
Innan det var det det gamla klassiska Richard burns rally.
Sen har man ju inte alltid samma smak

Visa signatur

MOBO: Asus Prime b350 PLUS | CPU:Amd Ryzen 7 2700 kyls med Corsair h60 |RAM: 2x4gb Crucia ballistix sport 2666mhz |GPU: Sapphire R9 295x2 8gb |PSU: Corsair AX850 | CHASSI: Fractal Design Define R5 Window Black | SSD: Crucial BX100 250gb |HDD: 3TB segate 7200rpm | Skärm: samsung S27A750D

Permalänk
Medlem

Super mario kart?

Visa signatur

Main
AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Htpc / server
Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Hittar inte 2an någon stans vet jag hade det installerat på min dator för ett par år sedan men det finns inte någonstanns vad jag vet..
Grafiken är väl inte det viktigaste faktiskt om jag ska vara sån!
Ska kolla på V-Rally 3! (efter en snabb googling såg jag nu vad det var, snygg grafik måste jag säga!), men ärligt finns detta för PC eller endast för PS2?

Missade att kolla det på V-rally, men efter lite sökning så står det på Wikipedia att det finns till Windows också
https://en.wikipedia.org/wiki/V-Rally_3 och hittade det på pris jakt också http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=42132 (ett bra ställe att leta på om man vet vad man letar efter)
Dock så verkar det vara svårt att få tag på, både Dirt serien och V-rally :/ Så tror du får leta begagnat här eller om turen är med dig, att du finner något i en fyndlåda på något varuhus.
Förresten har du spelat Track mania spelen? Eller som nämndes innan Flatout 1/2 (finns på GOG)?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Roliga Bilspel får mig direkt att tänka på Trackmania.

Kan vara väldigt casual, har du 5 minuter att lira går det bra men jag kan lätt lira i timmar.
Finns flera versioner, rally är en av dom, men stadium är nog den vanligaste, iaf inom esport om de nu håller på med det längre...

Edit: Videon visar de 2 svenskar som var i en egen klass ett tag, de tävlade mot varandra och den som förlorade blev näst bäst i världen, alla andra kunde som bäst hoppas på en 3e plats.

Ladies and gentlemen, like a blast from the past, Frostbeule & Karjen:

https://www.youtube.com/watch?v=GZCAjRPV1Nk

Permalänk
Medlem

Inget rallyspel men hade rätt roligt när jag spelade igenom det: Driver: San Francisco.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Wrc 4 är najs! Finns massa moddar till det också!