Dator för cs:go, Battlefront m.m 6-7k

Permalänk

Dator för cs:go, Battlefront m.m 6-7k

Hej!

Jag undrar bara om den här datorn jag plockade ihop kommer att funka till spel som cs go, star wars battlefront och rainbow six siege på låg-mellan grafik? Kan tyvärr inte gå över 6000k!

Scecs:

Grafikkort: Asus GeForce gtx 750 ti
Processor: Intel core i5 4460
Moderkort: Gigabyte GA Z97P D3
Chassi: Aerocool xwarrior devil red
RAM: Hyperx fury 8 GB
Nätaggregat: Cooler master B2 500W
SDD: Kingston V300 120 GB

§3.1
Permalänk
Medlem

Du får göra en ordentlig länk till varukorgen

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quentroman:

Hej!

Jag undrar bara om den här datorn jag plockade ihop kommer att funka till spel som cs go, star wars battlefront och rainbow six siege på låg-mellan grafik? Kan tyvärr inte gå över 6000k!

http://www.inet.se/kundvagn

Budget på 6000? Köp beggat!

Permalänk
Skrivet av Quentroman:

Hej!

Jag undrar bara om den här datorn jag plockade ihop kommer att funka till spel som cs go, star wars battlefront och rainbow six siege på låg-mellan grafik? Kan tyvärr inte gå över 6000k!

http://www.inet.se/kundvagn

Din länk till kundvagnen fungerar inte, den är tom.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Din länk till kundvagnen fungerar inte, den är tom.

Kanske beror på att TS länkat till Kundvagn-sidan, som visar en egens kundvagn

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Funkar datorn

Hej!

Jag undrar bara om den här datorn jag plockade ihop kommer att funka till spel som cs go, star wars battlefront och rainbow six siege på låg-mellan grafik? Kan tyvärr inte gå över 6000k!

Specs

Grafikkort: Asus GeForce gtx 750 ti
Processor: Intel core i5 4460
Moderkort: Gigabyte GA Z97P D3
Chassi: Aerocool xwarrior devil red
RAM: Hyperx fury 8 GB
Nätaggregat: Cooler master B2 500W
SDD: Kingston V300 120 GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quentroman:

Hej!

Jag undrar bara om den här datorn jag plockade ihop kommer att funka till spel som cs go, star wars battlefront och rainbow six siege på låg-mellan grafik? Kan tyvärr inte gå över 6000k!

Specs

Grafikkort: Asus GeForce gtx 750 ti
Processor: Intel core i5 4460
Moderkort: Gigabyte GA Z97P D3
Chassi: Aerocool xwarrior devil red
RAM: Hyperx fury 8 GB
Nätaggregat: Cooler master B2 500W
SDD: Kingston V300 120 GB

Den kommer funka. Föreslår att du byter till en annan SSD dock, Kingston är ökänd för sin dåliga prestanda på V300. Ta denna istället:
http://www.inet.se/produkt/4308274/adata-premier-sp550-120gb#...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quentroman:

Hej!

Jag undrar bara om den här datorn jag plockade ihop kommer att funka till spel som cs go, star wars battlefront och rainbow six siege på låg-mellan grafik? Kan tyvärr inte gå över 6000k!

Specs

Grafikkort: Asus GeForce gtx 750 ti
Processor: Intel core i5 4460
Moderkort: Gigabyte GA Z97P D3
Chassi: Aerocool xwarrior devil red
RAM: Hyperx fury 8 GB
Nätaggregat: Cooler master B2 500W
SDD: Kingston V300 120 GB

Hade valt detta istället.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8750574/2015-11-10

Ett annat tips vore att kolla på begagnat då du kommer få mycket mer dator för pengarna.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Permalänk

Vilket grafikkort ska jag köpa?

Hej!

Jag undrar bara vilket ni tycker jag ska köpa geforce gtx 750ti eller geforce gtx 960

Jag spelar cs go och star wars battlefront och kommer spela rainbow six siege gärna på så hög grafikinställning som möjligt!

Tacksam för svar!

Permalänk

hur mkt har du råd å ge? hade nog sparat till ett 970 eller amds 390 eller vad det heter. så du kan maxa battelfront, hade nog köpt ett gtx 780ti ist för 960:)

Permalänk

Vad har du för nätagg och övriga delar i systemet?
Vad sitter du på för nuvarande grafikkort?
Hur mycket pengar vill du spendera?

Kollat något på AMD?

Permalänk

Hade inga problem med mitt 960 på battlefront betan låg på 70-90 med high preset i 1080p

Permalänk

Inköp av ny dator för spel - behöver hjälp.

Hej!

Jag funderar på att köpa en speldator då min gamla laptop knappt funkar men jag vet inte vad jag ska köpa. Har en budget på ungefär 6000-6500kr

Tack på förhand!

Trådens ämnesrad redigerad /Najk
Permalänk
Medlem

Vad behöver du? Bara själva datorn? Ska OS ingå? Kan du bygga själv?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RealPower:

Vad behöver du? Bara själva datorn? Ska OS ingå? Kan du bygga själv?

Från hans tidigare trådar så antar jag att han ska bygga själv och redan har OS och tillbehör så som mus, tangentbord osv.

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Skrivet av ScaniaTuktarN:

Från hans tidigare trådar så antar jag att han ska bygga själv och redan har OS och tillbehör så som mus, tangentbord osv.

Jag har tangentbord och mus men inte OS och skärm men om det ingår kan jag gå upp till 8000

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilka spel spelar du? Behöver du en stor HDD eller klarar du dig på en 250GB SSD? Om du tex kör CS så vill du 144hz skärm då tycker jag du ska köpa begagnat CPU+MOBO och eventuellt GPU.

Permalänk

@RealPower: jag klarar mig på en ssd

går det möjligen att få en ny skärm?

Permalänk
Avstängd

@Quentroman: är nog bättre om du kan kolla efter en begagnad skärm för att kunna få bättre krut i burken, för ska du ha en ny skärm så kostar det 1000 kr, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3301520 detta är den billigaste enligt prisjakt.

Permalänk

Detta är ganska prisvärt om du vill köpa helt nytt. Om du vill ha mer prestanda så får du kolla på marknaden.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8770426/speldator

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8770607/billig-dator

Permalänk

Funkar proccesorn bra?

Hej!

Funkar den här proccesorn bra?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8772361/2015-11-17

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Quentroman:

Beror väl på vad den används till.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quentroman:

Funkar inte alls till ett intel moderkort.
Men har du ett AMD moderkort med AMD FM2+ socket så funkar den utmärkt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

@Quentroman: till vad då ?
lägg ner lite mer energi på att skapa en tråd där du skriver ja vill göra XYZ i denna upplösning kommer det att funka ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Jag har även passat på att ändra din rubrik (§3.1) något då en tydlig rubrik ofta ger fler svar.

Du kan läsa samtliga regler för forumet i min signatur

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

I

Skrivet av NordhNet:

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Jag har även passat på att ändra din rubrik (§3.1) något då en tydlig rubrik ofta ger fler svar.

Du kan läsa samtliga regler för forumet i min signatur

Ok, tack för att du sa till, är helt ny

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

GeForce gtx 960 strix eller Radeon r9 380 strix?

Hej igen!

Som ni sett på mina tidigare inlägg så har jag frågat om en dator. Nu har jag hittat bra komponeneter men jag kan inte bestämma mig om vilket grafikkort jag ska välja. GeForce gtx 960 strix eller Radeon r9 380 strix vilket presterar bäst?

Tack på förhand!