Microsoft Surface Pro 4 och Surface Book

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thisisafakenick:

Ringde Microsoft, där sa killen på supporten att enheten skulle skickas ikväll, min status är fortfarande bara bearbetar och endast type cover har dragits för på mitt bankkonto, hur ser eran status ut?

Fick mitt typer cover idag som jag köpte från Electroworld (1190 kr). Står också bearbetar på MS för SP4... Vet du hur det skickas, bud eller postpaket?

Permalänk

Gissar på att det är UPS som Microsoft använder i alla andra länder, har fått det intrycket, men jag är faktiskt osäker.

Permalänk
Medlem

Såg också UPS någonstans, förutvarande samma status på min leverans Boendes i Umeå gör förmodligen inte att det kommer "innan 19 november". För mig har de dragit hela beloppet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av achdor:

Såg också UPS någonstans, förutvarande samma status på min leverans Boendes i Umeå gör förmodligen inte att det kommer "innan 19 november". För mig har de dragit hela beloppet!

Japp, pengarna är dragna för mig med. Kan ju hoppas att dom kommer imorgon under dagen eftersom jag är hemma då. Har haft rätt dåliga erfarenheter av UPS som privatperson då dom är extremt stela med leverans, och framförallt kontakt innan...

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Japp, pengarna är dragna för mig med. Kan ju hoppas att dom kommer imorgon under dagen eftersom jag är hemma då. Har haft rätt dåliga erfarenheter av UPS som privatperson då dom är extremt stela med leverans, och framförallt kontakt innan...

Har också haft problem med UPS, samma anledning som dig, slutade med att jag fick ta bussen till deras ställe, tog oändligt lång tid...

Gissar att iom att vi båda bor i Götet så har vi med samma tjommar att göra.

Mina pengar är fortfarande inte dragna Hade passat så bra om de kom imorgon då jag också är hemma då, men det verkar ju inte så troligt nu.

Permalänk
Medlem

Ringde Microsoft, där sa killen på supporten att enheten skulle skickas ikväll, min status är fortfarande bara bearbetar och endast type cover har dragits för på mitt bankkonto, hur ser eran status ut?

Bearbetar fortfarande, UPS levererar snabbt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hämtade min Surface Book Pro 4 idag. Ska öppna kartongen precis nu =D

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av lilja90:

Jag hämtade min Surface Book Pro 4 idag. Ska öppna kartongen precis nu =D

bilder tack

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Scheduled delivery 23/11... 😢😢

Permalänk
Medlem

Ptja, jag beställde min från NetonNet. Ser ju ut som att jag kommer få vänta lite längre :<

Visa signatur

Speldator:
Chassi: Corsair 900D | CPU: Intel i7 2600k | Kylning: Corsair H100 | Ram: Corsair Vengeance 16gb | Grafik: Sapphire Radeon HD 7970 3GB x 2
Laptop:
Modell: Lenovo Thinkpad Yoga | CPU: Intel i7 4600 | Lagring: 256gb SSD | Ram: 8gb | Grafik: Intel HD4400

Permalänk
Konsolgrävare

Surface book finns nu att köpa från ebay!

http://www.ebay.com/itm/272008536019

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

bilder tack

här är en bild jag tog nu ba XD

http://ladda-upp.se/files/2015/b172505.jpg

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av lilja90:

haha bra där

Visa signatur

Permalänk

Fick mitt type cover nu... Microsoft ringde i morse och jag får göra om ordern, han sa att den troligtvis kommer i början av nästa vecka. Antar att iom att han gjorde om den på telefonen så missar jag mitt refunder? :'(

Permalänk
Medlem

Fick mitt type cover nu... Microsoft ringde i morse och jag får göra om ordern, han sa att den troligtvis kommer i början av nästa vecka. Antar att iom att han gjorde om den på telefonen så missar jag mitt refunder? :'(

:/
Vill inte strö salt i såren men jag sitter och pillar på min nu... Riktigt trevlig maskin!

Jag skulle nog kolla med Refunder. Antar att dom inte släpper återbäringen innan dom kontrollerat att du verkligen betalat så den försvinner nog. Kanske går att ordna om du pratar med dom?

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

:/
Vill inte strö salt i såren men jag sitter och pillar på min nu... Riktigt trevlig maskin!

Jag skulle nog kolla med Refunder. Antar att dom inte släpper återbäringen innan dom kontrollerat att du verkligen betalat så den försvinner nog. Kanske går att ordna om du pratar med dom?

Sant, värt ett försök!
Det är inte att strö, det är goda nyheter! Känns det som ett bra bygge?

Permalänk
Medlem

Sant, värt ett försök!
Det är inte att strö, det är goda nyheter! Känns det som ett bra bygge?

Jag har ju inte haft någon Surface tidigare, bara varit och klämt vid några tillfällen.

Det är ju en hel del uppdateringar som tar lite tid och segar ner datorn. Fläkten drog på högvarv när det var som värst. Måste lägga på en jäkla massa program och vänja mig vid Windows 10. Men ja, det känns som ett fantastiskt bygge. Den är så liten och lätt. Skärmen känns suverän. Ritplattefunktionen verkar riktigt bra.
Kommer nog ha mycket nytta av den här till/från och på skolan.

Permalänk
Medlem

Jag antar att ingen fått den bärbara datorn än, utan att det är plattan som folk pratar om. Undrar när datorn börjar säljas i Sverige.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Oldskool:

Jag antar att ingen fått den bärbara datorn än, utan att det är plattan som folk pratar om. Undrar när datorn börjar säljas i Sverige.

Yes "plattan" folk pratar om just nu!

Datorn kommer dock inte säljas i sverige har dom sagt. men man vet ju aldrig, dom kanske ändrar sig i framtiden

Finns att köpa från ebay om man är sugen http://www.ebay.com/itm/272008536019

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte min S4 i5 128 modell idag..
Byggkvalitet är utmärkt så klart! har ej hunnit testa den så mycket!
Men nåt jag är besviken på är temperaturen och fläkten. Fläkten låder en bra del och tempen är nu på 58 enligt hwmonitor..
Den är väldigt varm på baksidan vid användning. Nu t.ex kör en antivirus sökning och den är inte rolig att ha i knäna eller i handen..
Ytligare en sak att känna till är att SSDn på denna är snabbare ´än M3 modellen, Dock segare än i5 256gb modellen när jag jämför mina resultat mot en youtube test..
Standen på baksidan är lite lös, ska testa klämma på demo exet igen i elgiganten och jämföra

Den är så klart supersnabb. Tangentbordet är jätte bra, förväntade inte mig det!
Vore roligt om ni delar med er lite tankar, samt resultat om tempen och ssd hastighets tester

Permalänk
Medlem

@3kgt: Surt att en som förbeställt ska få den senare än en som går till butik och köper. Stod i beställningen att leveransen skulle ske senast 19/11. ...den som väntar på något gott.

Beställde i5 / 8 GB / 256 SSD. 3 papp upp till i7 modellen kändes ju så där....

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

jag sitter med den nu, efter jätte långa uppdateringar och en bsod verkar den gå som den ska men facelogin saknas fortfarande. fler som saknar det?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

@Haptic: Du hittar inget under inställningar/konton/inlogningsalternativ?

Visa signatur

Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

jag sitter med den nu, efter jätte långa uppdateringar och en bsod verkar den gå som den ska men facelogin saknas fortfarande. fler som saknar det?

Windows Hello gick igång på min efter att alla uppdateringar var inne (vilket var många).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Hur upplever du värme hanteringen? I5 modell? Jag nådde upp till 65 grader igår när den scanna efter virus! Blev Jätte varm i Hela baksidan!!! :S Vet ej om jag har fått en måndags examplar

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

@swehunter2000: Du hittar inget under inställningar/konton/inlogningsalternativ?

Skrivet av Larre77:

Windows Hello gick igång på min efter att alla uppdateringar var inne (vilket var många).

Efter firmware 2015-11-18 så kom den in. men den bluescreenade under dens installation och sa att den var installerad, men efter ytterligare en omstart så installerades den. det skumma var att det gick att söka på det bland inställningarna, men när man klickade på sökresultatet så kom man till inloggningsalternativ (där den ska vara) men den fanns inte där.

Skrivet av 3kgt:

Hur upplever du värme hanteringen? I5 modell? Jag nådde upp till 65 grader igår när den scanna efter virus! Blev Jätte varm i Hela baksidan!!! :S Vet ej om jag har fått en måndags examplar

Min blir också rätt så fort varm, och batteritiden verkar vara sådär. vet inte om det beror på att jag sitter och installerar alla mina program, men nu när jag har battery saver aktiverat så säger den 2 timamr 43 minuter från 83%.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Efter firmware 2015-11-18 så kom den in. men den bluescreenade under dens installation och sa att den var installerad, men efter ytterligare en omstart så installerades den. det skumma var att det gick att söka på det bland inställningarna, men när man klickade på sökresultatet så kom man till inloggningsalternativ (där den ska vara) men den fanns inte där.

Min blir också rätt så fort varm, och batteritiden verkar vara sådär. vet inte om det beror på att jag sitter och installerar alla mina program, men nu när jag har battery saver aktiverat så säger den 2 timamr 43 minuter från 83%.

Batteriet, fläkt, och värme hanteringen är jag besviken på än så länge!
Vid surf verkar inte fläkten komma igång som andra har även påpekat i reviews i youtube m.m
Men igår exempelvis vid installering av vanliga enklare appar liksom steam! Eller vid uppdatering så var fläkten på och den blev varm, men inte i närheten dock av när jag skulle scanna efter virus! Så Spel, Virusscan, redigering skulle jag gissa att den får fläkten på hela tiden.
Men värmen för mig känns överdrivet! Så jag måste kolla upp och fråga fler och läsa på om får vilka grader andra får, det känns överdrivet att den ska vara så varm!
Så jag är lite besviken för dem pengarna jag lagt ner 11500+1500 kr!
Sen har man M3 modellen som har haft bra benchmarks för och vara en fläktlös M cpu, men för den kräsne så är ju I5 som gäller

Permalänk
Medlem

jag får min ikväll tidigast. Vet inte om ups levererar under helgen. Annars är det måndag/tisdag som gäller.

Jag hade tänkt använda min till skolarbete vilket betyder att ha en IDE öppen, spela musik, webbläsare, onenote m.m.

Låter märkligt att den ska bli så varm. Får lov att återkomma med mina upplevelser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den blir rätt varm under installationer. Har inte använt den under längre stunder än och mina primära program men jag tycker nog inte att det känns som ett jätteproblem, än åtminstone.
Batteriuppskattningen varierar då också ganska naturligt. Antar att det stabiliseras och indikerar bättre efter några dagar/veckor normalt användande..?

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa en bra skyddsplast till skärmen på dessa?

Visa signatur

Speldator:
Chassi: Corsair 900D | CPU: Intel i7 2600k | Kylning: Corsair H100 | Ram: Corsair Vengeance 16gb | Grafik: Sapphire Radeon HD 7970 3GB x 2
Laptop:
Modell: Lenovo Thinkpad Yoga | CPU: Intel i7 4600 | Lagring: 256gb SSD | Ram: 8gb | Grafik: Intel HD4400