Mr.speaker alpha, vilken förstärkare

Permalänk
Medlem

Mr.speaker alpha, vilken förstärkare

Hej! Har nyligen beställt ett par mrspeakers alpha dog, Men är osäker om mitt ljudkort räcker till ? Har ett asus xonar d1 audio device.
Men i mina tidigare lurar hade jag O2/odac som gjorde en STOR skillnad mot integrerade på modekortet, mot detta ljudkortet vet jag inte. Kan inte direkt se vilken Ohm dem har, så kan inte få ut något vettigt

Ljudkortet:
https://www.asus.com/us/Sound-Cards/Xonar_D1/

Hörlurarna:
https://mrspeakers.com/alpha-prime-headphones/

Skulle de behövas ett inköp av o2/odac tros ?

https://www.jdslabs.com/products/48/o2-odac-combo-revb/

Eller dem kanske är så tungdrivna så de behövs en annan hörlursförstärkare som är bättre, Har inte så bra koll!

stort tack!

Permalänk
Medlem

@Ricmrly:

Jag tänkte gå från asus essence stx till o2+odac för att testa, rescensioner säger att det gör skillnad,
kan återkomma senare i veckan med svar. mina lurar är hd600!

hade du en förstärkare men gjorde dig av med den?

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

@odjur: De vill jag gärna höra! De blev tyvärr så.. Sitter på köpknappen, vet ju att de är bra skit. Tänkte bara om mitt nuvarande ljudkort var "lika bra" eller om det är stor märkbar skillnad

Permalänk
Medlem

Jag beställde en o2/odac nu, Såg de fanns rätt många trådar om detta ämne! ursäkta för det... Tänkte mer specificikt på just Mr.Speakers Alpha lurarna, Hittar inte så mycket om dem.

Tog en o2/odac med gain 2.5x/6.5x. Va de ända valet förutom om man hade några invändingar. Men de ska funka ?

Permalänk
Medlem

Får man fråga hur mycket du fick ge för hörlurarna? Tillkom tull/moms etc? Har också vart lite intresserad av dom.

Permalänk
Medlem

@NoToes: Nu vart dem på rea för 499D. + fraken för 57. Drogs 5000kr från mitt konto allt som allt! Har inte fått dem ännu tuvärr, Men rätt säker på när de är lite större paket blir de tullavgift med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricmrly:

@NoToes: Nu vart dem på rea för 499D. + fraken för 57. Drogs 5000kr från mitt konto allt som allt! Har inte fått dem ännu tuvärr, Men rätt säker på när de är lite större paket blir de tullavgift med

Alright, du får gärna återkomma med totalkostnaden när du väl fått hem dom

Permalänk
Avstängd

Det blir moms och tullavgift på det.

Mina Mad Dogs Pro gick för 380 dollar. Slutkostnaden var ~4400 kronor.

Beställde i Juni.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Där ser man! dem +++ på en heldel.. Funderar på att jag vill ta med lurarna när jag gymmar, Ev när jag ute och cyklar. Finns det någon portabel förstärkare som orkar driva dessa? ex Fiio såg jag några hade skrivit om. Isf vilken borde jag välja ?

Permalänk
Inaktiv

En mobiltelefon klarar driva dom till helt klart godkänd ljudnivå

Permalänk
Medlem

@anon116323: Konstigt, testade i mobilen igår och dem reagerade inte ens på att de va ett par hörlurar ?!?
Körde dem igenom mitt ljudkort på datorn och lät helt ok! inget wow upplevelse om jag ska vara ärlig, får se när o2/odac kommer!
Fick betala tullen 1350kr för hämta ut paketet, Så sammanlagt 6350kr för hörlurarna