Uppgradering win 10 frågor

Permalänk

Uppgradering win 10 frågor

Hej

När jag uppgraderar till 10 från 7, behålls alla mina filer och drivrutiner och installationer då?

Hur mycket "extra" utrymme tar win 10?
Jag sitter på en liten 111 GB SSD tyvärr, 70 GB ledigt nu, tar windows 10 några extra GB nu då och får jag behålla alla drivisar?

Mvh

Visa signatur

i7-10700KF | RTX 3060 Ti Phoenix | 32 GB HyperX 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Win 10 tar inte direkt något extra utrymme (möjligtvis kan det vara "större än" Win 7/8), det som kommer ta extra utrymme är Windows.old som är en backup av det gamla operativ systemet, den tas bort efter 30 dagar automatisk, men om du är nöjd med Win 10 kan du ta bort det innan genom disk rensning.

Alla filer du har i typ mina dokument behålls.

Program/drivrutiner som är kompatibla med Win 10 behålls, om det hittas något som inte är kompatibelt får du en varning om att de behöver uppdateras och uppdatering kan inte fortsättas.

Om det inte finns uppdatering till program som inte är kompatibla måste dessa avinstalleras.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Även om alla ens egna filer och program ska behållas så händer det ju då och då att något går fel under uppgraderingen så man ska inte slarva med säkerhetskopieringen samt veta hur man installerar Windows 7 igen.

Permalänk
Medlem

precis som tidigare har skrivit, ta säkerhetskopia på all data du vill behålla, och ditt os. jag brukar vara paranoid och klonar disken bara för att innan. och sedan så brukar jag bara tuta och köra