Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

@MathNinja: Tack! Vet inte var jag ska börja, du gjorde min dag! Har själv Avast och jag trodde inte riktigt det var sant när du skrev att det var orsaken. Men det visade sig vara tjuven i dramat. Måste bara fråga, HUR kom du fram till att det var problemet?

Egentligen känns det trots allt ganska logiskt att ett virusprogram blockerar okända .exe-filer. Men jag hade förmodligen aldrig lyckats lista ut det själv.

Edit: Ser ut som att jag får leta reda på ett nytt antivirusprogram istället då.

Permalänk

@fromis: När jag skulle radera mina projektfiler gick det inte att radera exe-filen, trots att visual studio var nerstängt, så då provade jag att stänga virusprogrammet.

Det går att exkludera mappar i Avast, så slipper man stänga av det.

Permalänk
Medlem

Då trådens rubrik är så övergripande, och jag efter sökning inte hittar en befintlig tråd, så kapar jag härmed denna!

När jag har pysslat med Visual Studio ett par minuter, och provkört mina kommandon, så börjar plötsligt textmarkören att gå från att vara bara textmarkör, till att vara en markör som e förinställd på att ersätta det som står med det jag skriver. Jag förklarar ju som en riktig lallare, men det jag menar är att när jag lägger markören mitt i ett ord, tex mellan A och K och vill lägga till ett I, så det blir AIK så blir det istället att jag skriver AI, för markörhelvetet tar bort K istället för att lägga till I innanför.

Jag sitter med ett par riktiga korvfingrar och kommer säkert åt någon knapp som föranleder detta, finns det någon här som förstår vad jag menar, eller till och med kan förklara för mig vad jag gör fel?

Mvh en som inte använt datorer till annat än porr, sen 2010 ungefär.

Permalänk
Skrivet av Morganzz:

Då trådens rubrik är så övergripande, och jag efter sökning inte hittar en befintlig tråd, så kapar jag härmed denna!

När jag har pysslat med Visual Studio ett par minuter, och provkört mina kommandon, så börjar plötsligt textmarkören att gå från att vara bara textmarkör, till att vara en markör som e förinställd på att ersätta det som står med det jag skriver. Jag förklarar ju som en riktig lallare, men det jag menar är att när jag lägger markören mitt i ett ord, tex mellan A och K och vill lägga till ett I, så det blir AIK så blir det istället att jag skriver AI, för markörhelvetet tar bort K istället för att lägga till I innanför.

Jag sitter med ett par riktiga korvfingrar och kommer säkert åt någon knapp som föranleder detta, finns det någon här som förstår vad jag menar, eller till och med kan förklara för mig vad jag gör fel?

Mvh en som inte använt datorer till annat än porr, sen 2010 ungefär.

Du har nog bara råkat komma åt Insert-knappen, tryck på Insert igen så borde det lösa dina problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ConTigent:

Du har nog bara råkat komma åt Insert-knappen, tryck på Insert igen så borde det lösa dina problem.

Ja, så måste det ju vara! den sitter ju precis bredvid högerpil, så det är ju inte jättekonstigt att man kommer åt den med korvfingrarna. Tack!

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag är helt ny i visual basic och tar en online kurs i det nu. Jag har kört fast helt och hållet och skulle behöva lite hjälp av någon kunnig. Det är väldigt simpla frågor. Finns det någon som tror sig kunna hjälpa, skicka PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaajka:

Hej,

Jag är helt ny i visual basic och tar en online kurs i det nu. Jag har kört fast helt och hållet och skulle behöva lite hjälp av någon kunnig. Det är väldigt simpla frågor. Finns det någon som tror sig kunna hjälpa, skicka PM.

Inte för att vara en "party pooper", men ta dig en funderare eller två på om det verkligen är värt att ta en kurs i VB. Titta hellre på C#, det kommer vara värt det i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaajka:

Hej,

Jag är helt ny i visual basic och tar en online kurs i det nu. Jag har kört fast helt och hållet och skulle behöva lite hjälp av någon kunnig. Det är väldigt simpla frågor. Finns det någon som tror sig kunna hjälpa, skicka PM.

OBS du vill inte ha hjälp utan någon som löser dina uppgifter åt dig mot betalning. Vidrigt tycker jag.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit