Black Friday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foffi:

Gäller inte prisgarantin bara på ordinarie pris?

Nej.
Sänks priset under 30 dagar får man skillnaden tillbaka.
Kravet är att anspråk måste göra när det lägre priset gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Nej.
Sänks priset under 30 dagar får man skillnaden tillbaka.
Kravet är att anspråk måste göra när det lägre priset gäller.

Aha, antar att det bara gäller just Elgigantens egna pris då? Jag menar, antar att dom inte matchar reapris från andra butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foffi:

Aha, antar att det bara gäller just Elgigantens egna pris då? Jag menar, antar att dom inte matchar reapris från andra butiker.

Ja det gäller andra butiker också, så länge det är lokala konkurrenter.
Läs om det på EGs sida vettja.

http://www.elgiganten.se/cms/elgiganten-kundgaranti/garantier...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fler butiker.

Jag har fatt bekraftat via mail fran netonnet, alina och dustin att de kommer ha Black Friday-reor.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Jag har fatt bekraftat via mail fran netonnet, alina och dustin att de kommer ha Black Friday-reor.

Någon skärmdump eller så du kan dela? Ingen missaktning mot dig personligen men det har cirkulerat en del rykten om butiker och jag försöker i möjligaste mån endast lägga till återförsäljare som är bekräftade.

Din länk verkar peka mot en sida som ser fruktansvärt trasig ut i min webbläsare (chrome). Även utan mobile operatorn så visas den felaktigt. Har du någon annan?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Om någon kör erbjudande på 980ti så är väl minst 10% troligt.
15% är nog max.

Varför inte vänta tills nästa generation? Då kommer priset på ett 980Ti sjunka minst 75%.

På tal om Black Friday vilka butiker hade de bästa BF priserna förra året? Inet.se vet jag en av de bästa men fanns det andra? Komplett, Dustin, Webhallen har ju alltid dåliga reor speciellt den förstnämnda.

Permalänk
Medlem

Conrad har "Black Friday Week" och det har redan börjat, bl a kan man köpa en sån där käck energimätare som Sweclockers nyttjar i vissa tester för att se hur många watt en rigg drar ur eluttaget.

http://www.conrad.se/BlackWeek-23.htm?websale8=conrad-swe&tpl...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Någon skärmdump eller så du kan dela? Ingen missaktning mot dig personligen men det har cirkulerat en del rykten om butiker och jag försöker i möjligaste mån endast lägga till återförsäljare som är

Nejdå jag förstår, jag var bara lite lat. Efter en andra läsning ser jag desutom att Dustin säger "troligvis".

http://imgur.com/a/nN87I

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Nejdå jag förstår, jag var bara lite lat. Efter en andra läsning ser jag desutom att Dustin säger "troligvis".

http://imgur.com/a/nN87I

Skickades från m.sweclockers.com

Stort tack! Har ordnat TS med dina tips!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Någon skärmdump eller så du kan dela? Ingen missaktning mot dig personligen men det har cirkulerat en del rykten om butiker och jag försöker i möjligaste mån endast lägga till återförsäljare som är bekräftade.

Din länk verkar peka mot en sida som ser fruktansvärt trasig ut i min webbläsare (chrome). Även utan mobile operatorn så visas den felaktigt. Har du någon annan?

En annan sida har jag tyvvär inte, annonsen dök upp här på Sweclockers

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Någon skärmdump eller så du kan dela? Ingen missaktning mot dig personligen men det har cirkulerat en del rykten om butiker och jag försöker i möjligaste mån endast lägga till återförsäljare som är bekräftade.

Din länk verkar peka mot en sida som ser fruktansvärt trasig ut i min webbläsare (chrome). Även utan mobile operatorn så visas den felaktigt. Har du någon annan?

Här är en bild från annonsen: http://imgur.com/ccOCJ1M

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Vilket antiklimax om det inte blir nån bra rea.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är konstigt att netonnet ska vara med på Black Friday. De brukar aldrig vara delaktiga i mellandagsrea eller liknande så varför ska de vara delaktiga nu?

Permalänk

Kan tillägga att Teknikmagasinet kommer vara med på Black Friday. Inget uppe på hemsidan nu men det kommer på fredag!

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Här är en bild från annonsen: http://imgur.com/ccOCJ1M

Skickades från m.sweclockers.com

Stort tack! Det fel hos mig, hade blockerat deras cdn:er av någon anledning. Fixat länk i TS nu!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

En fråga till er som är black friday-rutinerade,

Om man planerar att shoppa TV, hur, när och var ska man hålla utkik efter sådana? Är det Elgiganten som brukar slå på största trumman med minsta priser när det gäller TV?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

En fråga till er som är black friday-rutinerade,

Om man planerar att shoppa TV, hur, när och var ska man hålla utkik efter sådana? Är det Elgiganten som brukar slå på största trumman med minsta priser när det gäller TV?

Skulle invänta mellandagsrean.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Varför inte vänta tills nästa generation? Då kommer priset på ett 980Ti sjunka minst 75%.

På tal om Black Friday vilka butiker hade de bästa BF priserna förra året? Inet.se vet jag en av de bästa men fanns det andra? Komplett, Dustin, Webhallen har ju alltid dåliga reor speciellt den förstnämnda.

Inte alla som orkar vänta till nästa höst innan liknande kort av 980Ti uppdateringskretsen anländer för Titan anländer alltid först vid ny generation av topkretserna.

Q2 ryktas att Titan dyker upp på marknaden.

Säg Sep-November kommer uppföljaren.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Brukar Steam ha bra priser på Black Friday?

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonas79:

Inte alla som orkar vänta till nästa höst innan liknande kort av 980Ti uppdateringskretsen anländer för Titan anländer alltid först vid ny generation av topkretserna.

Q2 ryktas att Titan dyker upp på marknaden.

Säg Sep-November kommer uppföljaren.

Det kommer bli en större skillnad än vanligt i.om nodkrympningen. Det blir inte en liten skillnad som mellan 780Ti och 980Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

En fråga till er som är black friday-rutinerade,

Om man planerar att shoppa TV, hur, när och var ska man hålla utkik efter sådana? Är det Elgiganten som brukar slå på största trumman med minsta priser när det gäller TV?

Det är blandat, förra året var det väll webbhallen som sålde en 75" samsung för halva priset 42000->19900 på black friday och körde samma pris igen på mellandagsrean. Resten av wehallens tv-apparater var knappt rea på alls.

Edit: kollade förra årets BF-tråd, då fanns det tydligen andra riktigt bra fynd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎

Detta är lite off för detta forum - men passar tråden. Iaf, om någon ser en Elcykel eller säljare utav cyklar / elcyklar som också kör BlackFriday rea så hojta till !!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av maLakai:

Brukar Steam ha bra priser på Black Friday?

Det skulle förvåna mig om de inte kör rabatter på delar / stora delar utav sort sortiment.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Det skulle förvåna mig om de inte kör rabatter på delar / stora delar utav sort sortiment.

Varför inte sköta det själv? Lista alla produkter du vill ha på prisjakt och övervaka dem, om priset sänks kan du be om att få mail eller notifikationer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Skulle invänta mellandagsrean.

Okej, är det bättre priser då tror du?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Fick mail om att Elgigantens rea startar 07:00.
TS - Ska vi ha med lite klockslag också?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Det kommer bli en större skillnad än vanligt i.om nodkrympningen. Det blir inte en liten skillnad som mellan 780Ti och 980Ti.

Om det kommer ut nästa höst(?) och priset kommer sjunka med minst 75% varför inte köpa ett för ett nedsatt pris på fredag och ett till för SLI nästa år? Om man inte orka vänta dvs. Eller kommer prestandaskillnaden vara så stor att t.om 980ti i SLI bleknar mot det nya?

Bläh, köpte ju ett 980ti för några veckor sedan :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k:

Om det kommer ut nästa höst(?) och priset kommer sjunka med minst 75% varför inte köpa ett för ett nedsatt pris på fredag och ett till för SLI nästa år? Om man inte orka vänta dvs. Eller kommer prestandaskillnaden vara så stor att t.om 980ti i SLI bleknar mot det nya?

Bläh, köpte ju ett 980ti för några veckor sedan :D.

Priset på 980ti kommer inte att sjunka med 75% på BF, när nästa generation lanseras, eller om 3 år. Kortet slutar säljas innan någon sådan prisreduktion kommer att bli aktuell. Får du se butiker sälja det till en reducering av 25% av nuvarande nypris får du vara glad.

För övrigt kan jag nämna att Amazon har börjat med "lightning deals", hade bla en sandisk 960gb ssd för £149 - ~1950kr (självfallet slutsåld).