Permalänk
Medlem

Grafikproblem (Gtx 980 )

Hej startade upp datorn som vanligt och får nu diverse grafik frysningar flimmer prickar mm över hela skärmen får även felmeddelandet Video scheduler internal error vad det nu står för.

Har försökt googla det men förstår ingenting händer i Battlefront och Diablo 3 som jag provat kör även Windows 10.
Finns det någon snäll och vänlig själ som har tid att hjälpa mig med problemet då jag är på nybörjar nivå.

Permalänk

@peppe78: Jag skulle i första hand testa att uppdatera drivrutiner till grafikkortet: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk.

Permalänk
Medlem

Hej jag har provat det men får samma problem dock =(

Permalänk
Medlem

Finns det någon själ som vill fortsätta hjälpa mig med detta förstår inte datorn rullar på och allt men kan starta upp datorn startar exempelvis upp Starwars Battlefront kör ett par minuter sedan ger det upp stannar fryser och datorn startar om.

Permalänk
Medlem

Vad har du för temperaturer?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Har 36 idel och runt 55 i spel
Det roliga är att när jag testade starwars old republic fungerade det klockrent nyss

Permalänk
Medlem

måste vara grafikdrivrutiner som strular då jag kan spela vissa spel och inte andra eller vad tror ni?

Permalänk
Inaktiv

Funkade det förut då du körde äldre drivrutiner, har det uppstått nyligen?

Permalänk
Medlem

Yes uppstod idag provar re grafikdrivrutiner nu och hoppas på bättre odds