Permalänk
Medlem
Skrivet av Br0m4r:

@eucalyptus:

Får inte ut 100hz som funkar att spela med, hela bilden flimmrar....
Sen kan jag inte ha någon annan monitor inkopplad för då får jag inte hellre ut 100 hz.

Näpp de blir nog en retur, ganska dyrt att betala 12k för något som är kanske max som en bredare variant av en 2k skärm..

Surt...

Jo var just det scenariot som fått mig att sluta kolla på denna skärm, risken att den inte klarar 100Hz. Väntar helt enkelt in nyare iterationer av dessa ultrawide IPS-skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Br0m4r:

@eucalyptus:

Får inte ut 100hz som funkar att spela med, hela bilden flimmrar....
Sen kan jag inte ha någon annan monitor inkopplad för då får jag inte hellre ut 100 hz.

Näpp de blir nog en retur, ganska dyrt att betala 12k för något som är kanske max som en bredare variant av en 2k skärm..

Surt...

100Hz ska den nå, finns ingen bugg som pekar på att den ej når 100Hz!

Vad har du för grafikkort?

Permalänk
Medlem

Tydligen så verkar Acer ha fixat en lösning på WFS. Det har också uppenbarat sig på OC att de helt ny levererade skärmarna har olika FW, vilket är riktigt märkligt...

Scanlines är det som det klagas rätt bra om och något som Acer tar tag i :/

Är själv inte så kräsen, så länge man känner sig nöjd vid användande så. Ska dock inte säga något om min då jag inte kunnat testa den fullt ut. Har bla. WFS på min....

Permalänk
Medlem

@eucalyptus:

980 ti, hur som så har jag 3 andra skärmar som jag kör samtidigt och detta skulle bli en gaming skärm men eftersom den verkar störas eller gpun inte vill ge den 100hz och de andra 60 så får de nog bli att utbölingen får dra :;)

Visa signatur

Stationär: - FD Define R5 - MSI Z170A KRAIT - i5-6600K @ 4,4 Ghz - Corsair H60 - Corsair Vengeance LP 2x4GB - EVGA SuperNOVA G2 1300W - ASUS GTX 980 ti "DirectCU III OC" - Kingston SSDNow V300 240GB - 3x Fractal Design R3 140mm Silent

Monitor: SOON! Acer X34 "Predator Curved LED G-Sync" + Samsung S27D390H X3 Headset: QPAD QH-90 Mus: Razer DeathAdder Chroma Tangentbord: Func KB-460 MX Brown

Permalänk
Medlem

@eucalyptus:

Tanken är ju god med skärmen, men känns som att de puchar den lite för mycket, och jag känner väl att det är trist att handla en skitdyr försökskanin

Visa signatur

Stationär: - FD Define R5 - MSI Z170A KRAIT - i5-6600K @ 4,4 Ghz - Corsair H60 - Corsair Vengeance LP 2x4GB - EVGA SuperNOVA G2 1300W - ASUS GTX 980 ti "DirectCU III OC" - Kingston SSDNow V300 240GB - 3x Fractal Design R3 140mm Silent

Monitor: SOON! Acer X34 "Predator Curved LED G-Sync" + Samsung S27D390H X3 Headset: QPAD QH-90 Mus: Razer DeathAdder Chroma Tangentbord: Func KB-460 MX Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Br0m4r:

@eucalyptus:

980 ti, hur som så har jag 3 andra skärmar som jag kör samtidigt och detta skulle bli en gaming skärm men eftersom den verkar störas eller gpun inte vill ge den 100hz och de andra 60 så får de nog bli att utbölingen får dra :;)

Kan du testa att köra enbart X34:an o plugga ut de andra?

Är helt säker på att det är problemet

Permalänk
Medlem

@eucalyptus:

Det har jag testat och då går den i som mest 95 hz, och i vilket fall som så tänker jag inte plugga ut skärmar för att använda den. blir en rog swift de funkar med andra skärmar och i 144 hz

Visa signatur

Stationär: - FD Define R5 - MSI Z170A KRAIT - i5-6600K @ 4,4 Ghz - Corsair H60 - Corsair Vengeance LP 2x4GB - EVGA SuperNOVA G2 1300W - ASUS GTX 980 ti "DirectCU III OC" - Kingston SSDNow V300 240GB - 3x Fractal Design R3 140mm Silent

Monitor: SOON! Acer X34 "Predator Curved LED G-Sync" + Samsung S27D390H X3 Headset: QPAD QH-90 Mus: Razer DeathAdder Chroma Tangentbord: Func KB-460 MX Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Br0m4r:

@eucalyptus:

Det har jag testat och då går den i som mest 95 hz, och i vilket fall som så tänker jag inte plugga ut skärmar för att använda den. blir en rog swift de funkar med andra skärmar och i 144 hz

Tråkigt att höra! Förstår att du är besviken.

Den nya Swiften gick att köpa för 7K istället för 9, på BF, schysst deal!

Vad gör du på de andra 3 skärmarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

För den som är nyfiken på lite fler bilder på X34:an har jag lagt in lite bilder i mitt galleri (länk i min signatur).
Inte sådär utförligt "från-alla-tänkbara-vinklar" eller så, men det ger en vink om hur den ser ut när den är på plats.

Lies! Can nat foundz nathink! Vad blev det av galleriet?

Permalänk
Medlem

Var förbi Elgiganten i Länna igår & dom hade ett demo ex av denna för 9990:-

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Inet verkar få in Acer 34" Predator X34 G-Sync IPS Curved i lager igen i morgon.
Sitter i dagsläget med 2st 23" Acer skärmar (billiga gamingvarianter, minns ej modell). Är sugen på en rejäl skärm med G-Sync för gaming.

Är den verkligen värd de 12990:- som den kostar?
Eller skulle 35" med 2560x1080, WFHD och VA panel vara ett vettigare val?

Jag har ett 980ti, då tordes jag ha stöd för att behålla de andra två skärmarna inkopplade också va?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Slangfil:

Inet verkar få in Acer 34" Predator X34 G-Sync IPS Curved i lager igen i morgon.
Sitter i dagsläget med 2st 23" Acer skärmar (billiga gamingvarianter, minns ej modell). Är sugen på en rejäl skärm med G-Sync för gaming.

Är den verkligen värd de 12990:- som den kostar?
Eller skulle 35" med 2560x1080, WFHD och VA panel vara ett vettigare val?

Jag har ett 980ti, då tordes jag ha stöd för att behålla de andra två skärmarna inkopplade också va?

La en order på skärmen ifrån Inet i december, hoppas datumet stämmer så man får hem skärmen snart.
Jag skulle aldrig ha valt 1080p på 35"

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Konkurrenten närmar sig:
https://www.youtube.com/watch?v=tv8EuOuDedQ

" A February release targeting $1200-1300 USD is expected."

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort meningslöst tjafs i enlighet med §1.

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.

§1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Jag köpte en X34 igår som jag fick idag. Var minst sagt skeptisk efter att ha läst om alla bekymmer, men samtidigt otroligt trött på min gamla 24" TN-panel.

Vid uppackning och installation fick jag ett riktigt gott intryck, därefter var det utför.

Skärmen visade ingen bild vid 100 Hz och flimrade vid 95 Hz, den verkade ganska stabil vid 90 Hz. Sitter på ett milt överklockat GTX780 så hade nog förväntat mig stabilt 95 Hz, det tog emot lite men nåväl.

Vid ljus bakgrund, oavsett brightness, har skärmen ett hiskeligt störande egenljud, inte precis ett hög-pitchat coil whine, men ett för mig mycket störande surrande/brummande. Detta verkar relativt välrapporterat i tråden på Acers forum men det är inget man erkänner som ett fel. Sådana ljud driver dock mig till vansinne när jag sitter och jobbar eller läser. I min mening ett klockrent fel på produkten.

Det blir återköp i väntan på en panel som håller bättre/jämnare kvalitet.

Jag skulle dock inte avråda någon med lite tålamod att köpa och testa, vinner man panel-lotteriet och/eller är okänslig mot brummande egenljud så är skärmen det mest imponerande jag sett sedan skivat bröd.

Permalänk
Medlem

Jag fick också min igår och är klart nöjd. Inga pixelfel, inget coil whine som jag kan urskilja, minimalt glow, och stabil vid 95Hz med mitt GTX 970 utan överklockning.

Det är skönt att ha ångerrätten i konsumentköplagen på sin sida när man köper skärmar, men jag är glad att jag inte behöver returnera denna -- kartongen är ju abnormt stor! Särskilt när jag jämför den med kartongen till den PG279Q som jag ska returnera p.g.a. pixelfel. Den kunde jag hämta på tobaksaffären och ta hem på bussen utan problem. Panelen är ju bara någon decimeter bredare, men den fasta djupa foten gör att kartongen är större åt alla håll.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Morkl:

Jag fick också min igår och är klart nöjd. Inga pixelfel, inget coil whine som jag kan urskilja, minimalt glow, och stabil vid 95Hz med mitt GTX 970 utan överklockning.

Det är skönt att ha ångerrätten i konsumentköplagen på sin sida när man köper skärmar, men jag är glad att jag inte behöver returnera denna -- kartongen är ju abnormt stor! Särskilt när jag jämför den med kartongen till den PG279Q som jag ska returnera p.g.a. pixelfel. Den kunde jag hämta på tobaksaffären och ta hem på bussen utan problem. Panelen är ju bara någon decimeter bredare, men den fasta djupa foten gör att kartongen är större åt alla håll.

Jag fick även min igår, den klarade som din också 95hz så idag skickade jag tillbaka den. Det var det enda "felet" på den, men i min värld är inte 95hz, 100hz.
La istället en order på Asus PG348Q, och får hoppas på att den når 100hz. Annars är det precis som du säger väldigt skönt att ha ångerrätten att förlita sig på, för jag tänker skicka tillbaka även Asus skärmen om den inte når 100hz, och fortsätta beställa nya skärmar tills jag får en jag är nöjd med.

Dvs 100hz, inga pixel fel, inget coil whine och minimal glow.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Jag fick även min igår, den klarade som din också 95hz så idag skickade jag tillbaka den. Det var det enda "felet" på den, men i min värld är inte 95hz, 100hz.
La istället en order på Asus PG348Q, och får hoppas på att den når 100hz. Annars är det precis som du säger väldigt skönt att ha ångerrätten att förlita sig på, för jag tänker skicka tillbaka även Asus skärmen om den inte når 100hz, och fortsätta beställa nya skärmar tills jag får en jag är nöjd med.

Dvs 100hz, inga pixel fel, inget coil whine och minimal glow.

Att det ska vara så mycket extrajobb för att få den produkten man faktiskt betalat 13 000kr för känns lite avskräckande med denna skärm, men förstår att det är en bra skärm när man inte får ett defekt exemplar och tvingas till återköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkl:

Jag fick också min igår och är klart nöjd. Inga pixelfel, inget coil whine som jag kan urskilja, minimalt glow, och stabil vid 95Hz med mitt GTX 970 utan överklockning.

Det är skönt att ha ångerrätten i konsumentköplagen på sin sida när man köper skärmar, men jag är glad att jag inte behöver returnera denna -- kartongen är ju abnormt stor! Särskilt när jag jämför den med kartongen till den PG279Q som jag ska returnera p.g.a. pixelfel. Den kunde jag hämta på tobaksaffären och ta hem på bussen utan problem. Panelen är ju bara någon decimeter bredare, men den fasta djupa foten gör att kartongen är större åt alla håll.

Skrivet av Ragnarok:

Jag fick även min igår, den klarade som din också 95hz så idag skickade jag tillbaka den. Det var det enda "felet" på den, men i min värld är inte 95hz, 100hz.
La istället en order på Asus PG348Q, och får hoppas på att den når 100hz. Annars är det precis som du säger väldigt skönt att ha ångerrätten att förlita sig på, för jag tänker skicka tillbaka även Asus skärmen om den inte når 100hz, och fortsätta beställa nya skärmar tills jag får en jag är nöjd med.

Dvs 100hz, inga pixel fel, inget coil whine och minimal glow.

Ragnarok och Mork. Vilket tillverkningsdatum var det på era skärmar? Jag är själv väldigt sugen på köp men försöker bedöma om kvalitén blir bättre med tiden.

/Daniel

Permalänk
Medlem

Lägger väl upp en liten kort review i den här tråden också, då den verkar mer välbesökt än den andra tråden om skärmen

+ Ultra Wide är ju för härligt. Upplösningen känns bra för formatet (väldigt subjektivt givetvis)
+ Fina färger utan någon egentlig kalibrering.
+ Högtalarna är faktiskt helt OK för vanlig användning och spelande på lågt ljud när barnen gått och lagt sig. De saknar någon egentlig bas, men ljudet är klart.
+ Relativt lite BLB på min enhet. I dagsljus märks det ingenting. IPS-glow finns, men det är ju en IPS-panel så det var väntat.

- Går endast till 95Hz och vid vissa spel måste jag till och med sänka till 90 för att det ska fungera utan att blinka över hela skärmen (t.ex. Fallout 4)
- Skärmen har ett svagt surrande ljud oavsett HZ-nivå. Det är vääääääldigt lågt, men jag är sjukt känslig för sådana ljud. Så för mig är det ett minus.
- Stativet är galet djupt, inte direkt något minus men Acer kunde dock ha placerat skärmen längre bak på stativet. Som det är nu är skärmen alldeles för långt fram för att få en behaglig distans från den. Detta är givetvis avvägt vilket bord man använder. Hade väntat mig att skärmen skulle komma fram något, men inte så pass mycket.
- En sak jag inte hade läst ett dugg om inför köpet var att det verkar som att alla curved-skärmar (åtminstone i 21:9-format) får en flytande 3d-effekt längst ut mot kanterna om man sitter relativt nära skärmen och tittar ut mot någon av kanterna. Detta gör att till exempel den högra scroll-baren ibland försvinner ur synfältet helt och ersätt med en suddig 3d-kant på sidan. Detta är dock inget större problem bara man inte sitter allt för nära skärmen.

Jag kommer returnera min skärm (tack och lov via NetOnNet så man slipper konka den till posten) dels då jag vet att jag kommer irritera mig mer och mer på det dova bakgrundsbruset, dels då det känns lite tråkigt att den inte går ordentligt i 100Hz (även om Acer inte lovar det).

Sen får jag nog säga att G-sync och 90Hz, för min del, inte gör skärmen värd de extra 5000kronorna från att köra en annan "vanlig" 60Hz 3440x1440-skärm (typ Dell u3415w. Jag kommer att testa denna istället. Om du dock spelar mycket, verkligen vill ha en ultra wide och har ett djupt bord kan jag rekommendera skärmen

Sorry för lite slarvig och kort review

Permalänk
Medlem

Har haft denna skärm nu i en dryg månad. Fick första batchen av andra utgåva.

Kör med ett 980ti och 3 andra skärmar och en tv. Har i ga problem alls. Klarar 100 utan problem gsync å allt.

Det som ställer till det för folk tror jag är att de stänger av skärmen. Displayport och flera andra skärmar fungerar inte bra med det.
Då får man confa om skärmen.
Stäng aldrig av den så är det inga problem.

Fungerar felfritt. Köpte min från webhallen.

Sjukt nöjd över kvaliteten på skärmen. Designen foten. Nästa ingen blb eller ips glow alls.

Kan inte mer än rekommendera denna. Spelkänslan och glädjen att sitta framför denna är helt otrolig. Bra svarta djupa färger.

Har ej kalibrerar den alls. Utan kör allt i atandardläge. Förutom att ändra Hz till 100.

Ser många som har problem men har själv inte märkt något.

Pratat med webhallen med och de verkar inte ha haft nåt nämnvärt klagomål om skärmen häller från deras andra kunder.

Köp köp köp. Ett av mina bästa köp jag gjort till datorn.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av DanielGr:

Ragnarok och Mork. Vilket tillverkningsdatum var det på era skärmar? Jag är själv väldigt sugen på köp men försöker bedöma om kvalitén blir bättre med tiden.

/Daniel

Min är på väg tillbaka till butiken nu med posten, men den var tillverkad November 2015. Verkar vara många "problem" skärmar som tillverkades November 2015, dvs att de inte når 100hz.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanielGr:

Ragnarok och Mork. Vilket tillverkningsdatum var det på era skärmar? Jag är själv väldigt sugen på köp men försöker bedöma om kvalitén blir bättre med tiden.

/Daniel

Min är också från november 2015.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkl:

Min är också från november 2015.

Tack för svaret. Verkar inte helt lovande och väntar några veckor på recensioner på Asus motsvarighet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av DanielGr:

Tack för svaret. Verkar inte helt lovande och väntar några veckor på recensioner på Asus motsvarighet...

Skickades från m.sweclockers.com

Det tycker jag är det smartaste med. Acer ser ut ha ett misslyckande i denna skärmen. Jag läste någonstans att Asus inte skulle använda en exakt likadan panel som den som sitter i x34´an. Får se om det stämmer, men om Asus skulle använda sig av en något uppdaterad version av panelen så kanske 100hz inte är ett sådant stort problem att få längre.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

@Ragnarok: Man kan ju alltid hoppas
Fast foten Asus valt är ingen höjdare tycker jag.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Blackie:

@Ragnarok: Man kan ju alltid hoppas
Fast foten Asus valt är ingen höjdare tycker jag.

Nej absolut inte, men det är samma med X34 tycker jag. Man får skruva på en egen, för båda två är rätt klumpiga/fula.
Uppenbarligen tvekar amazon om de ens ska fortsätta sälja x34´an då det har listat skärmen som "Item Under Review.
Det är väl troligen för att amazon får så många x34´or skickade tillbaka till sig då de har alla möjliga olika fel.

http://www.amazon.com/gp/product/B016GNX4SE

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Sitter och surfar runt och kikar på olika sidor där man säljer X34:an. Har för mig att man förr kunde läsa att skärmen stödjer 100hz. Nu hittar jag inte det någonstans. Var in på Acers sida i Sverige och där finns bara info om 60hz.

Är det så att Acer på något sätt friskriver sig från problemet som många har med att skärmen inte når 100hz som utlovat?

Beställde själv en från Electroworld när det var rea och inväntar den nu närsom helst. Electroworld har nu tagit bort den från sitt sortiment.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Aqua_HeaD:

Sitter och surfar runt och kikar på olika sidor där man säljer X34:an. Har för mig att man förr kunde läsa att skärmen stödjer 100hz. Nu hittar jag inte det någonstans. Var in på Acers sida i Sverige och där finns bara info om 60hz.

Är det så att Acer på något sätt friskriver sig från problemet som många har med att skärmen inte når 100hz som utlovat?

Beställde själv en från Electroworld när det var rea och inväntar den nu närsom helst. Electroworld har nu tagit bort den från sitt sortiment.

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska gå (men alla kanske inte når 100hz):

Acer Community Manager
: All,

I’ve confirmed that the X34 is designed to support overclocking up to 100hz. However, overclocking may result in instability. It is recommended that you reduce refresh rate through the on-screen display settings if you encounter any instability with your monitor.

Cory

Källa

Finns ett antal problemlösningar och fel som de kollar igenom:

Källa