Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk

Har det sagts något om när Windows 10 mobile kommer börja släppas till nuvarande telefoner?

Hur fungerar Edge webbläsaren för er som kör Windows 10?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Har det sagts något om när Windows 10 mobile kommer börja släppas till nuvarande telefoner?

Har för mig att jag läste någonstans att W10M börjar rulla ut till en del Lumias den 14e december.

Permalänk
Avstängd

@Swedish Berserk: Våren 2016 är den prognosen som cirkulerar nu. I alla fall till 1520.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Har för mig att jag läste någonstans att W10M börjar rulla ut till en del Lumias den 14e december.

Skrivet av stormense:

@Swedish Berserk: Våren 2016 är den prognosen som cirkulerar nu. I alla fall till 1520.

Tack för svar!

Har för mig att Lumia 630 som jag har var bland de första som fick Windows 10 tillgängligt så man kanske kan få den uppdateringen relativt snabbt då kanske.

Visa signatur

Permalänk

Edge fungerar mycket bra tycker jag, dock ( i betan ) så öppnas allt du trycker på i ny flik och det absolut värsta med det är att när man trycker på "back" så försvinner inte fliken. Kanske uttrycker mig dåligt nu men jag hoppas du förstår.

Kollar man på all feedback så är det bra många som har rapporterat missnöje på samma punkt så det lär åtgärdas. Men sidor laddar snabbt och korrekt. Tycker den flyter på mycket bättre än chrome som jag kör på min androidtelefon med dubbelt så snabb hårdvara. Som det mesta med windows phone så är det bra optimerat.

Permalänk

Jag kör w10 i min lumia 1020 och har problem med batteriet. Det börja för någon dag sedan och problemet är att luren äter enormt mycket batteri. Laddaren hinner knappt med att ladda. Jag ser att där finns en uppdatering men jag har inget Wi-Fi för tillfället. Någon med liknande problem?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Edge fungerar mycket bra tycker jag, dock ( i betan ) så öppnas allt du trycker på i ny flik och det absolut värsta med det är att när man trycker på "back" så försvinner inte fliken. Kanske uttrycker mig dåligt nu men jag hoppas du förstår.

Kollar man på all feedback så är det bra många som har rapporterat missnöje på samma punkt så det lär åtgärdas. Men sidor laddar snabbt och korrekt. Tycker den flyter på mycket bättre än chrome som jag kör på min androidtelefon med dubbelt så snabb hårdvara. Som det mesta med windows phone så är det bra optimerat.

Det låter bra förutom problemet med flikarna då men det ska gå att fixa kan man tycka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med seqr appen?
När jag ska betala står det att det inte finns något betalkonto(fast det finns) och sedan kraschar appen. Detta på en lumia 950 med build .29

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Återkommer med min bråkande 920 nu, eftersom jag är fascinerad över felen den har. Har installerat wp 10 på den och då försvann många av problemen den hade innan (nu funkar alla appar och gardinen för volymkontrollen kommer ned ordentligt)

Problemen som består är följande: Inget ljud alls varken i hörlurarna eller i högtalarna, Ingen mic (går att ringa men inget ljud kommer fram eller tillbaka). Går att fotografera men när man klickar på att spela in video så får jag felkoden: 0xA00F425D(0x80004005) och appen stängs. Telefonen vibrerar inte heller utom när man startar den.

Felsöker för att jag vill pinpointa vad som är fel, så förslag om att slänga telefonen och köpa ny undanbedes vänligt

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

När jag försöker sätta väder appen som låsskärm så händer inget. Den visar bara en blå skärm med klockan, inget väder. Detta på WP8.1.
Någon som vet vad som kan vara fel?

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

När jag försöker sätta väder appen som låsskärm så händer inget. Den visar bara en blå skärm med klockan, inget väder. Detta på WP8.1.
Någon som vet vad som kan vara fel?

Upptäckte att det var för att väder-appen låg på SD-kortet...
Varför fungerar inte en del appar som dom ska när dom ligger på SD-kortet?

Och så till en till fråga: Hur stor plats kommer W10M att ta upp på telefonen? Jag har en Lumia 640 XL med 3,81GB ledigt utrymme på telefonens minne. Kommer det räcka?

Permalänk

@Krigarvarg: Kör själv Lumia 640 med win 10 och OS tar upp 3,36 GB.. Så inga problem

Permalänk
Medlem

När kommer den skarpa versionen? Jag är väldigt nära att använda min Lumia 930 som båtankare......

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pantsoff:

När kommer den skarpa versionen? Jag är väldigt nära att använda min Lumia 930 som båtankare......

Det kommer ingen "skarp version" i den bemärkelsen.

Permalänk

Hade tänkt testa cortana men hittar inga inställningar eller cortana över huvud taget längre. Vet att jag pillat med det förut men kan inte för mitt liv förstå vart det har tagit vägen. Några tips ? ☺
Kör 10586.29

Permalänk
Avstängd

@Pantsoff:
Använder min Lumia 1520 som digitalkamera, RSS Next Gean reader och Podcastspelare. 3 saker som slår min Androidmobil på fingrarna och det rejält. Allt annat är bedrövligt i WP. Får till och med synka över korten till Androiden då Google har bättre gratis onlinelagring av bilder efter 2016.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Har du blåst om från scratch så inget ligger och mesar sig i bakgrunden?
Min 930 är så pass att jag funderar på att gå över till WP
950 och 950 XL är dock mums! Kan inte hata skräpet lol...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@Pantsoff:
Använder min Lumia 1520 som digitalkamera, RSS Next Gean reader och Podcastspelare. 3 saker som slår min Androidmobil på fingrarna och det rejält. Allt annat är bedrövligt i WP. Får till och med synka över korten till Androiden då Google har bättre gratis onlinelagring av bilder efter 2016.

Jag känner likadant! Gillar kameran men inget annat..

Skrivet av Spiffman:

Har du blåst om från scratch så inget ligger och mesar sig i bakgrunden?
Min 930 är så pass att jag funderar på att gå över till WP
950 och 950 XL är dock mums! Kan inte hata skräpet lol...

Jag kör fortfarande 8.1. Hoppas att Windows 10 blir så bra att jag kan stanna.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agustavsson:

Hade tänkt testa cortana men hittar inga inställningar eller cortana över huvud taget längre. Vet att jag pillat med det förut men kan inte för mitt liv förstå vart det har tagit vägen. Några tips ? ☺
Kör 10586.29

Kör du amerikansk/engelsk region och språk?
Det är enda sättet. Cortana finns ej i Sverige än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Google har bättre gratis onlinelagring av bilder efter 2016.

http://www.windowscentral.com/onedrive-users-can-keep-their-f...

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Kör du amerikansk/engelsk region och språk?
Det är enda sättet. Cortana finns ej i Sverige än.

Givetvis.. Har kört det förut som sagt men vet inte vad som har hänt nu. Nåväl, vad vore en bal på slottet.

Permalänk
Avstängd

Var tidsbestämt och om de ändå bestämmer sig att köra på som innan är det för sent i mitt fall. Redan övergett WP för inskränkningens skull. Mitt förtroende för Microsoft föll ganska kraftigt när de plötsligt skulle soppa bort 15 GB lagringen för foton och lägga sig på samma nivå som Apple.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av stormense:

Var tidsbestämt och om de ändå bestämmer sig att köra på som innan är det för sent i mitt fall. Redan övergett WP för inskränkningens skull. Mitt förtroende för Microsoft föll ganska kraftigt när de plötsligt skulle soppa bort 15 GB lagringen för foton och lägga sig på samma nivå som Apple.

Fast nu har dom ju kvar 15+15 GB fri lagring.

Läs mera här

Permalänk

Enligt denna sida så börjar W10M rulla ut imorgon till vissa Lumias:

http://www.knowyourmobile.com/microsoft/microsoft-windows-10/...

Tror ni att det stämmer?

Permalänk

Jag kör en Lumia 1020 och 10586.29 finns det något sätt att få favoriter i Edge vara synlig bredvid inmatningsfönstret (istället för flikar). jag har för mig att man kunde ha det så i wp 8.1

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Någon som lagt vantarna på en 950 än och vill jämföra den med en 930? Värt att uppgradera?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Skrivet av Krigarvarg:

Enligt denna sida så börjar W10M rulla ut imorgon till vissa Lumias:

http://www.knowyourmobile.com/microsoft/microsoft-windows-10/...

Tror ni att det stämmer?

Jag har kört Windows 10 Mobile i snart 3 månader, men jag antar att det är betan jag kör då trodde det var release.

Edge läsaren är ok, inte bättre än så. Men prova UC Browser från windows store, den är strålande!

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE

Permalänk
Skrivet av ggwp:

Jag har kört Windows 10 Mobile i snart 3 månader, men jag antar att det är betan jag kör då trodde det var release.

Edge läsaren är ok, inte bättre än så. Men prova UC Browser från windows store, den är strålande!

Det är inte släppt i skarp version än om jag förstått det rätt.

Är det verkligen stora skillnader på webbläsarna? Microsoft tvingar väl andra webbläsare att använda samma teknik som deras egna Edge webbläsare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon här som är nöjd med sin 950/950 XL?

Har en 950 xl jag måste säga att jag stör mig på mer än någon annan telefon jag haft.

Hade en 640 innan, den fungerade inte alls innan jag uppdaterat den 18 gånger, men efter det fungerade den klockrent med w8.1.

Den nya med w10 går ju käpprakt åt skogen. Framförallt apphantering är urusel, det är nästintill omöjligt att uppdatera appar.

Har avinstallerat massa skit som kommer med på telefonen som standard, men de ligger ändå med i applistan?!? Går ju därför inte å trycka uppdatera alla utan att få ner allt skit igen. Verkligen inte nöjd med att bloatware man får me alltså..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Det är inte släppt i skarp version än om jag förstått det rätt.

Är det verkligen stora skillnader på webbläsarna? Microsoft tvingar väl andra webbläsare att använda samma teknik som deras egna Edge webbläsare?

Jag vet inte vilken kod UC använder, kanske precis samma motor som Edge.

Jag tänkte mer på gränssnittet som ändå är det viktigaste för mig för en webläsare på en telefon. Gränssnitet på UC är clean, enkelt att navigera, responsivt och har precis de funktioner jag vill ha.

Visa signatur