Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Om du menar att dra med fingret mellan bokstäverna så funkar det. Skriver så nu nämligen

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt. Det fanns inte med i den senaste W10-builden jag provkörde men det var ett tag sen. Det är en av få saker jag saknar i WP8.1.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Grymt. Det fanns inte med i den senaste W10-builden jag provkörde men det var ett tag sen. Det är en av få saker jag saknar i WP8.1.

Har väl alltid funnits i Windows Mobile 10? Man var bara tvungen att aktivera det om jag finns rätt.
Fanns även till WP8.1 dock inte på svenska.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krigarvarg:

Tusan också...

Varför installerar du inte bara Windows Insider och installerar det? Sedan kan du avinstallera Windows Insider.
Det blir exakt samma Windows 10 Mobile.

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Varför installerar du inte bara Windows Insider och installerar det? Sedan kan du avinstallera Windows Insider.
Det blir exakt samma Windows 10 Mobile.

Är det redo för daglig användning då? Microsoft verkar inte tycka så.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Är det redo för daglig användning då? Microsoft verkar inte tycka så.

Klart det är redo, det skeppas ju med nya telefoner. Anledningen till att det dröjer till befintliga är för att mobiloperatörerna måste testa och godkänna först.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Är det redo för daglig användning då? Microsoft verkar inte tycka så.

Funkar lysande! Min L640 har varit mycket stabil hitils med 10856.29. i går flashade jag 10856.36 som ska fixa en del buggar osv på lumia 950/XL. Även om det bara är buggfixar så tycker jag telefonen rullar på lite snabbare med senaste builden. Men det kanske bara är placebo, stabilt är det i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Klart det är redo, det skeppas ju med nya telefoner. Anledningen till att det dröjer till befintliga är för att mobiloperatörerna måste testa och godkänna först.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Agustavsson:

Funkar lysande! Min L640 har varit mycket stabil hitils med 10856.29. i går flashade jag 10856.36 som ska fixa en del buggar osv på lumia 950/XL. Även om det bara är buggfixar så tycker jag telefonen rullar på lite snabbare med senaste builden. Men det kanske bara är placebo, stabilt är det i alla fall.

Får se om jag installerar det då. Blir väl att man väntar till Microsoft släpper det så slipper man registrera sig på Windows Insider och sånt.

Här är en recension på Windows 10 mobile:

http://wmpoweruser.com/windows-10-mobile-review/

Ser fram emot vad universala appar kan göra för Windows Phone.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Har väl alltid funnits i Windows Mobile 10? Man var bara tvungen att aktivera det om jag finns rätt.
Fanns även till WP8.1 dock inte på svenska.

Jag vill minnas att jag försökte aktiverade det men att alternativet bara fanns på engelska. Men det var några månader sen. Goda nyheter att det finns idag hur som helst.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet svaret på följande fråga:

Om jag uppdaterar min telefon till W10 genom Windows Insider. Är den då per automatik med i samma "ring" efter uppdateringen om jag fabriksåterställer och inte installerar appen eller kommer den då att räknas som en vanlig installation som bara får stabila uppdateringar?

Anledningen till att jag undrar är att den build som finns idag i Insider verkar vara stabil men de lär ju släppa nya preview-builds som kanske inte är det och då ligger jag hellre kvar på 8.1 och väntar ett par månader till.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Är det någon som vet svaret på följande fråga:

Om jag uppdaterar min telefon till W10 genom Windows Insider. Är den då per automatik med i samma "ring" efter uppdateringen om jag fabriksåterställer och inte installerar appen eller kommer den då att räknas som en vanlig installation som bara får stabila uppdateringar?

Anledningen till att jag undrar är att den build som finns idag i Insider verkar vara stabil men de lär ju släppa nya preview-builds som kanske inte är det och då ligger jag hellre kvar på 8.1 och väntar ett par månader till.

Du kommer inte att vara med i preview efter fabriksåterställning.

Vet dock inte om du kommer få stabila uppdateringar direkt från din preview version eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av page:

Du kommer inte att vara med i preview efter fabriksåterställning.

Vet dock inte om du kommer få stabila uppdateringar direkt från din preview version eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Uppdateringar verkar jag få på den gamla telefonen där jag gjort just detta men frågan är vilka uppdateringar det är.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

När kommer W10 till Lumia 920? Som jag förstått det så går det att installera via Windows Insider, men är den att lita på, vill ju absolut inte ha sämre batteritid.

Permalänk

WooHoo! Nu har min telefon äntligen uppdaterats till win10(Lumia920)!! =D
Har kört på insider ett tag nu och det har varit en horribel upplevelse men känns redan mycket bättre! Dock känns den lite slö om man jämför med 8.1. Tänker främst från när man tar upp telefonen, trycker på "on/off"knappen och ska skriva in koden, tills man är på skrivbordet/senaste app... Samt att ordlista/snabbstavning/rättstavning för svenska inte är igång.
Fler som upplever samma problem?

Edit: Kunde nu uppdatera ordlistan och så till svenska så nu börjar det kännas bättre.. )

Permalänk

Jag råkade trycka förbi Skype grejern vid meddelande finns det något sätt att få in det där igen?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Avstängd

Så var det jäkla Viaplay som inte finns till WP. Skulle annars spara en film och kolla på mobilen medan jag flyger men det skiter sig. Tror ni apputvecklingen tar fart till WP någon gång?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Så var det jäkla Viaplay som inte finns till WP. Skulle annars spara en film och kolla på mobilen medan jag flyger men det skiter sig. Tror ni apputvecklingen tar fart till WP någon gång?

Det jag saknar är en bankapp som går att använda från Nordea (finns att ladda ner, men nån måste haft otur när den tänkte, som lanserade skiten, går inte ens att aktivera).

Sen hittar jag inte riktigt nån inställning för att få avisering för t ex swish händelser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av carlbanan:

Det jag saknar är en bankapp som går att använda från Nordea (finns att ladda ner, men nån måste haft otur när den tänkte, som lanserade skiten, går inte ens att aktivera).

Sen hittar jag inte riktigt nån inställning för att få avisering för t ex swish händelser.

Skickades från m.sweclockers.com

Den bankappen som finns från Nordea är för deras finska kunder, precis som det står i beskrivningen. Nordea Sverige hade en app, som var dålig, för WP7. Den lades sedan ner. Jag tycker det fungerar fint att använda den vanliga websidan. Lite hysteri ibland kring "appar".

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Så var det jäkla Viaplay som inte finns till WP. Skulle annars spara en film och kolla på mobilen medan jag flyger men det skiter sig. Tror ni apputvecklingen tar fart till WP någon gång?

En bra start är att tala om det för ViaPlay på t.ex. Facebook.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

@Jfqvist:

Klart det funkar med vanlig inloggning. Men jag tycker att Nordeas android app var betydligt enklare och smidigare att komma åt, än att logga in i webbläsaren.

Ett annat bekymmer jag har nu är att jag inte kommer åt min skrivare. Det är en epson xp-422, och är ansluten via nätverket. Givetvis stödjer inte win 10 mobile några epsonskrivare, men det måste ju gå att lösa på nå annat sätt. Det blir ju lite av ett antiklimax med en mobil som ska likna en dator, osså kan man inte skriva ut... Nån som sitter på en lösning på det här?

Permalänk
Avstängd

@holmberg: Det har man gjort i 1 år men Viaplay säger att användarunderlaget är för litet för att utveckla till Windows Phone.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@holmberg: Det har man gjort i 1 år men Viaplay säger att användarunderlaget är för litet för att utveckla till Windows Phone.

Japp. Enligt de senaste svaren så har det i alla fall varit på gång. Men det kan ju betyda vad som helst. Får väl se vad som händer. Kanske är det en universal app på g. Ingen enhet med windows har en direkt lysande app i dagsläget, även om xboxens funkar.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd

@holmberg: Tv 4 Play lade till och med ner sin app till Windows Phone. Fanns inget intresse för WP svarade dessa nötter när jag frågade varför.

Så varför görs fler appar till IOS än Android. IOS har word wide 1 av 15 användare om man jämför med Android (reserverar mig för missräkning). http://www.idc.com/prodserv/smartphone-os-market-share.jsp

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Kom på hur jag automatiskt kan använda min Windows Phone till att ladda upp alla bilder till Google Foto. Ganska simpelt.

Bara att ladda ner https://photos.google.com/apps till sin dator och när man konfigurerar ställer man in att programmet ska komprimera och skicka alla bilder från One Drive/Picture/Camera Roll (WP 10) eller One Drive/Bilder/Kamerabilder (WP 8.1) till Google i kvalitén "High Quality". Då har man gratis obegränsat med utrymmer för sina bilder och Video.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Editerar mitt inlägg ovan. Tyvärr kan man inte längre göra det på Swecklockers utan att kontakta moderator så lägger in den bättre filmen i ett nytt inlägg (den ovan är borttagen från YouTube).

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Så var det jäkla Viaplay som inte finns till WP. Skulle annars spara en film och kolla på mobilen medan jag flyger men det skiter sig. Tror ni apputvecklingen tar fart till WP någon gång?

Och så var det julklappen Digitalkameran Panasonic Lumix med WiFi där det bara fanns app till IOS och Android. Fanns en hemmasnickrad crappy app till WP som inte fungerade.

Börjar bli trött när stora företag dissar Windows Phone. Så svårt kan det inte vara.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Är det "riskfritt" att installera senaste builden av W10M via insider? Är lite trött på att vänta på OTA releasen.

Permalänk
Medlem

Fråga gällande Continuum. Går det att köra streamingtjänster som t.ex. SVT Play eller Youtube via Edge när man har kopplat mobilen till TVn via displaydockan?

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Är det "riskfritt" att installera senaste builden av W10M via insider? Är lite trött på att vänta på OTA releasen.

Jag skulle säga ja! Baserat på mina egna upplevelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2pac:

Fråga gällande Continuum. Går det att köra streamingtjänster som t.ex. SVT Play eller Youtube via Edge när man har kopplat mobilen till TVn via displaydockan?

Japps de går de

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Har kört med en Lumia 1020 de senaste två åren, men gick faktiskt tillbaka till android nu igen.

Är det bara jag som ser bl.a. bristen på vettiga appar som något som gör att Windowsmobilerna tappar andelar på marknaden?

Roligt koncept, men på tok för litet utbud samt att min Lumia var otagliga gånger på reparation. Samtalsljud som var så obefintligt lågt så man blev tokig, delar av kameran som ramlade av, samt att telefon mest jämt lät som en maracas när man skaka den

Ne, nu får det bli Android ett tag tills de börjar dyka upp ett vettigare apputbud.

Mvh,