Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Det är inte släppt i skarp version än om jag förstått det rätt.

Är det verkligen stora skillnader på webbläsarna? Microsoft tvingar väl andra webbläsare att använda samma teknik som deras egna Edge webbläsare?

Windows 10 Mobile kommer inte i någon "skarp" version. Det kommer uppdateras, precis som PC-versionen, med jämna mellanrum. Den versionen som nu kommer distribueras ut till äldre telefoner är den senaste, 10586.29

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Windows 10 Mobile kommer inte i någon "skarp" version. Det kommer uppdateras, precis som PC-versionen, med jämna mellanrum. Den versionen som nu kommer distribueras ut till äldre telefoner är den senaste, 10586.29

Tack för förtydligandet. Kan det stämma att den versionen ska börja rulla ut till de äldre telefonerna snart?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Avstängd

Tack för förtydligandet. Kan det stämma att den versionen ska börja rulla ut till de äldre telefonerna snart?

Ja jag skulle tro det. Annars kan du installera den genom Windows Insider, det blir precis samma sak.

Permalänk

Kör själv windows insider och 10586.29 och det bygget är riktigt stabilt. Ladda ner windows insider och flasha. Busenkelt! Lumia 640

Permalänk
Medlem

Såg någonstans i tråden att datum 14 dec cirkulerade som möjligt släpp för W10M till de första enheterna. Sitter på en 830 och har inte fått något idag, är det någon annan som har bättre koll vilka datum som gäller eller rentav fått uppdatera?

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Ja jag skulle tro det. Annars kan du installera den genom Windows Insider, det blir precis samma sak.

Skrivet av Agustavsson:

Kör själv windows insider och 10586.29 och det bygget är riktigt stabilt. Ladda ner windows insider och flasha. Busenkelt! Lumia 640

Tror ni att det funkar lika bra på en Lumia 630 då? Vill helst inte ha något som gör telefonen instabil för det är inget man vill.

Visa signatur

Permalänk

Hm... Verkar inte bli någon release idag i alla fall...

Permalänk
Medlem

Är det nåt speciellt man ska göra när man startar 950 eller uppdaterar den sig själv automatiskt? Fick en idag, men har inte tid att greja med den förens imorrn.

Kort sagt, tips på bra grejer att fixa med direkt mottages tacksamt.

Permalänk

Hur fungerar Spotify för er andra? För egen del så står den mest på återupptar för att sedan krascha helt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur fungerar Spotify för er andra? För egen del så står den mest på återupptar för att sedan krascha helt.

Fungerar bra för mig på både min 630 och min 640.

Permalänk
Medlem

Fungerar bra för mig på min 925.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Fungerar bra på både 920 och 950. Lite missljud när jag byter låt på 950n men vet inte om det beror på Spotify.

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem

Jämfört med jobbtelefonen med Android, helt värdelöst. Men det är mer en allmän känsla av ofärdighet och seghet än något specifikt problem.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Fungerar bra för mig på både min 630 och min 640.

Skrivet av LINJEinc:

Fungerar bra för mig på min 925.

Skrivet av Atenza:

Fungerar bra på både 920 och 950. Lite missljud när jag byter låt på 950n men vet inte om det beror på Spotify.

Skrivet av Rattnalle:

Jämfört med jobbtelefonen med Android, helt värdelöst. Men det är mer en allmän känsla av ofärdighet och seghet än något specifikt problem.

Snacka om snabb respons!

Det konstiga är att den funkat okej för mig innan dock inte så bra som appen på Android. Nu kommer det bara upp att den läser in och återupptar för att sen krascha helt. Har bara fungerat ett par gånger de senaste gångerna jag testat den. Kan man göra något för att fixa den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du provat att installera om den?

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hej
Kan säga att efter att ha använt 950 XL i snart 2 veckor så är allt över förväntan.

Batteritiden är i samma nivå eller bättre en Z3:an jag använt tidigare. Har haft edge igång och streamat julmusik från Julradions sida då de inte har en app för WP under gårdagskvällen ca 3h, drog max 10% batteri.

"App mässigt" så finns det mesta jag behöver. Och den känns stabil har startat om den en gång under dessa två veckor.

Finns ett inlägg på spotifys anslagstavla om önskan om en uppdaterad app. gå gärna in där och gör er önskan

Permalänk
Medlem

Jag sitter och försöker få min att fungera, men det går fan inge vidare. Till att börja med så verkar inte mitt microsoftkonto fungera. La till det vid start, men sedan verkar det vara bort. Kan inte se nåt konto på telefonen och kan inte lägga till något nytt. Kan inte lägga till Outlook konto eller logga in i store.

Nåt måste gått jävligt fel när jag startade upp den (inte för att jag vet med mig att jag gjorde nå tok)... Blev en återställning, eftersom jag inte gjort nåt just...

Edit

Nu funkar det kanon... Måste blivit nå fel vid första start, eftersom Microsoft kontot inte fungerade.

Finns det nå tips på bra tangentbordsapp? Använde swiftkey på android tidigare, och det tyckte jag var kanon.

Permalänk
Skrivet av Rattnalle:

Har du provat att installera om den?

Prövade först att logga ut och sen in igen men det gjorde ingen skillnad. Gjorde då en avinstallation och installerade den och efter det har den fungerat betydligt bättre så hoppas detta håller i sig.

Tack för tipset!

Visa signatur

Permalänk

Någon som känner till en bra app i WP8.1 för Gmail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Någon som känner till en bra app i WP8.1 för Gmail?

Fungerar inte Outlook?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av carlbanan:

Jag sitter och försöker få min att fungera, men det går fan inge vidare. Till att börja med så verkar inte mitt microsoftkonto fungera. La till det vid start, men sedan verkar det vara bort. Kan inte se nåt konto på telefonen och kan inte lägga till något nytt. Kan inte lägga till Outlook konto eller logga in i store.

Nåt måste gått jävligt fel när jag startade upp den (inte för att jag vet med mig att jag gjorde nå tok)... Blev en återställning, eftersom jag inte gjort nåt just...

Edit

Nu funkar det kanon... Måste blivit nå fel vid första start, eftersom Microsoft kontot inte fungerade.

Finns det nå tips på bra tangentbordsapp? Använde swiftkey på android tidigare, och det tyckte jag var kanon.

Det finns ingen tangentbordsapp då det API't är låst. Tycker inte det är nåt fel på det inbyggda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Det finns ingen tangentbordsapp då det API't är låst. Tycker inte det är nåt fel på det inbyggda.

Det har ett ganska stort fel. Det saknar möjligheten att skriva genom att dra ord på svenska. Eller är det fixat i W10 nu?

Visa signatur

Asus U36SD

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Fungerar inte Outlook?

Kanske det gör. Men vill ha en separat app för mitt Gmail konto helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Det har ett ganska stort fel. Det saknar möjligheten att skriva genom att dra ord på svenska. Eller är det fixat i W10 nu?

Om du menar att dra med fingret mellan bokstäverna så funkar det. Skriver så nu nämligen

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Kanske det gör. Men vill ha en separat app för mitt Gmail konto helst.

Du kan välja att köra mailkonton separat eller slå ihop dom till en gemensam inbox. Kör själv ett Gmail och ett outlook konto och tycker det fungerar bra.

Permalänk

Blir nog inget Windows 10 på ett tag till.

http://www.zdnet.com/article/windows-phone-8-1-users-wont-get...

Visa signatur

Permalänk

Tusan också...

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Du kan välja att köra mailkonton separat eller slå ihop dom till en gemensam inbox. Kör själv ett Gmail och ett outlook konto och tycker det fungerar bra.

Jaså. Får testa detta då. Tacksam för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Finns det någon app som kan räkna sms/mms telefontid? Har nu nytt abonnemang med 1000sms 100 samtal.