Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

@foxzox7:

Många av mina kursare sitter och Cad'ar runt om i Sverige.
Själv skulle jag aldrig klara av ett jobb där man sitter vid datorn hela dagen.
De flesta valde inriktningen Industridesign.

Jag gick imot strömmen och valde Mekatronik istället.
Perfekt blandning mellan maskinteknik och elektro.
Läste massa olika elektronikkurser och nu i arbetslivet känns det som en perfekt val om man är teknikintresserad.
Jobbar i Norge med att installera och sälja mätsystem för det mesta.
Får resa jorden runt på kunders räkning och är verkligen supernöjd efter nästan 5 år på samma ställe.
Mycket trevlig stämning på de flesta ställen och mellan ingenjörer är det nästan alltid god stämning.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Bacongryta idag och så köper sambon det där äckliga Scan Baconet när Nyhlen's Bacon står i hyllan bredvid, jag som hade sett fram emot god mat idag.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Bacongryta idag och så köper sambon det där äckliga Scan Baconet när Nyhlen's Bacon står i hyllan bredvid, jag som hade sett fram emot god mat idag.

Handla mat själv om du är kräsen Scans bacon (billiga modellerna) är föresten inte rökt utan de använder konserverad(eller vad det kallas) rök som de sprutar på så att det ska smaka "rökt". Så är det dock med all billig bacon. Tycker deras jägarbacon är rätt bra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Handla mat själv om du är kräsen Scans bacon (billiga modellerna) är föresten inte rökt utan de använder konserverad(eller vad det kallas) rök som de sprutar på så att det ska smaka "rökt". Så är det dock med all billig bacon.

Suck, jag måste nog helt enkelt göra det dvs handla själv. Vi äter bacon så sällan så när man väl hittar ett gott bacon som Nyhlens spelar det egentligen ingen roll om det kostar några kronor mer, det blir inte många kronor per år ändå.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Skrivet av Stefanp67:

Suck, jag måste nog helt enkelt göra det dvs handla själv. Vi äter bacon så sällan så när man väl hittar ett gott bacon som Nyhlens spelar det egentligen ingen roll om det kostar några kronor mer, det blir inte många kronor per år ändå.

Gudruns bacon, den är fin den..

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget är inget vidare. Hastigheten är det inget fel på men kundservice är röv alltså. Strul, Tv funkar inte, fick hem en tv-box+abonnemang utan att jag hade beställt det och när dom ska kolla inspelningen av samtalet så är inspelningen "borta". Oväntat...

Sen erbjöd dom mig att höja mitt 250/100 (som ingår i hyran) till 500/100 för ENDAST 349kr/månad. Nej tack.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Näst sista terminen i högskolan avslutas snart och har beställt en ny center, sa mantra 10 till min hemmabio, känns som det kan bli en riktigt filmintensiv jul! Tips bra rullar att se i vinter?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Näst sista terminen i högskolan avslutas snart och har beställt en ny center, sa mantra 10 till min hemmabio, känns som det kan bli en riktigt filmintensiv jul! Tips bra rullar att se i vinter?

En film som bör ses minst en gång om året är ju Conan the Barbarian, givetvis den med Arnold från 1982.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Bredbandsbolaget är inget vidare. Hastigheten är det inget fel på men kundservice är röv alltså. Strul, Tv funkar inte, fick hem en tv-box+abonnemang utan att jag hade beställt det och när dom ska kolla inspelningen av samtalet så är inspelningen "borta". Oväntat...

Sen erbjöd dom mig att höja mitt 250/100 (som ingår i hyran) till 500/100 för ENDAST 349kr/månad. Nej tack.

Pratade med BBBBB idag. Jag har nu tv via vanliga tv-uttaget som ingår i hyran och inte funkar, T2 Flex heter det tydligen. Vill jag istället ha tv via fiber kostar det 229kr/ månad. Dvs exakt lika mycket som tv via vanliga tv-uttaget kostar. Snacka om idioti. Har bredbandsuttaget nära min tv och tv-uttaget är på andra sidan rummet. röv x 2

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

Sur, arg, ledsen, upprörd, besviken, osäker, frustrerad, galen, ovetandes, och många mer negativa känslor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Sur, arg, ledsen, upprörd, besviken, osäker, frustrerad, galen, ovetandes, och många mer negativa känslor.

Förutom de två första känner jag ungefär likadant just nu.
Ändå gick jag på lov i torsdags, men det är en del av det. Betygen var lite sämre än förväntat (ändå 310p men jag hade hoppats på typ 317,5).
Plus att vi inte har haft internet här hemma på ett par dagar nu, så jag kan inte ens spela de spel jag verkligen vill spela...
Jag har inte tränat tillräckligt sen uppehållet från fotbollen. Tänkte åka iväg igår men orkade inte. Måste göra det i morgon annars så vet jag inte... (Hinner i alla fall inte idag)

Får ta och utveckla ovanstående lite när jag kan skriva på datorn igen, tycker inte om att skriva på mobilen. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Hmm ledig idag,imorgon och måndag.

segt, nu när man fått jobb som man verkligen ser fram emot att gå till...argh!

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av RetarDeD:

@foxzox7:

Många av mina kursare sitter och Cad'ar runt om i Sverige.
Själv skulle jag aldrig klara av ett jobb där man sitter vid datorn hela dagen.
De flesta valde inriktningen Industridesign.

Jag gick imot strömmen och valde Mekatronik istället.
Perfekt blandning mellan maskinteknik och elektro.
Läste massa olika elektronikkurser och nu i arbetslivet känns det som en perfekt val om man är teknikintresserad.
Jobbar i Norge med att installera och sälja mätsystem för det mesta.
Får resa jorden runt på kunders räkning och är verkligen supernöjd efter nästan 5 år på samma ställe.
Mycket trevlig stämning på de flesta ställen och mellan ingenjörer är det nästan alltid god stämning.

Hej!
http://www.chalmers.se/sv/utbildning/program-pa-grundniva/Sid...
I stil med det du läste?
Eller vanliga högskoleingenjören: http://www.chalmers.se/sv/utbildning/program-pa-grundniva/Sid...
Har endast en termin kvar på gymnasiet och är lite lost. Det du säger att det är ett perfekt val som teknikintresserad låter bra:) Har även läst mekatronik på gymnasiet och det har varit kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av potatis mos:

Hej!
http://www.chalmers.se/sv/utbildning/program-pa-grundniva/Sid...
I stil med det du läste?
Eller vanliga högskoleingenjören: http://www.chalmers.se/sv/utbildning/program-pa-grundniva/Sid...
Har endast en termin kvar på gymnasiet och är lite lost. Det du säger att det är ett perfekt val som teknikintresserad låter bra:) Har även läst mekatronik på gymnasiet och det har varit kul.

Hej!
Helt korrekt, en master i maskinteknik med mekatronik som inriktning.
Läste på LTH då det var enklast rent logistikmässigt för min del.

De första åren var inte så roliga och jag trivdes inte så bra egentligen.
Man läser alla baskurser och det roligaste då var festandet och studentlivet.
Efter 3 år får man börja välja kurser beroende på inriktningen och då blev det helt plötsligt en annan inställning till studierna.

Har du frågor är det bara att skicka PM så slipper vi spamma ner tråden

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

@Coruscation:

Vad för delar har du? Hade sjuka fps problem tills jag bytte till win 10.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haft en halvtung period bakom mig med separation från sambon, har varit dåligt ett längre tag mellan oss. Kändes rätt att gå den vägen vi gick trots allt, vi tog beslutet under tidiga hösten. Bostaden är såld och jag bor numera ensam i lägenheten vi bodde i tillsammans.

Jag hade tröttnat på vårat förhållande, det blev för mycket bråk och negativt groll.

Livet känns bättre nu, har köpt en ny bostadsrätt och har en 2-månaders resa till Asien framför mig. Som pricken över i'et så träffade jag en donna i fredagskväll då jag var ute och firade en nära vän som nyligen fyllt 30.

Jag kände ett klick med den här tjejen på en gång, det var något som vaknade upp inom mig som jag inte känt på många många år. Jag är nyfiken på henne och vill veta mera om henne, kan liksom inte få henne ur tankarna. Fick hennes nummer innan hon gick för kvällen och hon kramade om mig ordentligt, gav mig en puss på kinden och sa något i stil med "du verkar vara en väldigt fin kille".

Men varför är hon så seg på att svara på sms? Är det mitt huvud som spelar mig ett spratt och framkallar dom här känslorna för att jag nyligen kommit ut ur ett destruktivt förhållande? Det bör noteras att hon är ett par år äldre än mig och jag kan tycka att hon borde veta vad hon vill i livet och inte borde göra den här typen av saker "for the fun of it" (finns ju alltid rötägg iofs.. men jag fick verkligen inte det intrycket av henne).

Skulle så gärna vilja träffa henne en gång till innan jag åker (2a januari..) för att se om jag får samma vibbar då som jag fick i fredags, vill samtidigt verkligen inte vara den som verkar för på.

Överanalyserar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxB:

Överanalyserar jag?

Förmodligen. Ifall hon är "så gammal att hon vet vad hon vill" kommer hon förmodligen inte bli rädd av att du kontaktar henne och berättar precis hur det är: det vill säga att du tycker att hon verkar vara en fin tjej och att du skulle vilja träffa henne igen innan du drar till Asien.

Samtidigt har du inte berättat hur många gånger du har sökt henne sedan ni träffades och inte heller ifall hon någonsin har svarat. Sånt kan spela roll för huruvida mitt förslag ovan är vettigt eller ej.

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Förmodligen. Ifall hon är "så gammal att hon vet vad hon vill" kommer hon förmodligen inte bli rädd av att du kontaktar henne och berättar precis hur det är: det vill säga att du tycker att hon verkar vara en fin tjej och att du skulle vilja träffa henne igen innan du drar till Asien.

Samtidigt har du inte berättat hur många gånger du har sökt henne sedan ni träffades och inte heller ifall hon någonsin har svarat. Sånt kan spela roll för huruvida mitt förslag ovan är vettigt eller ej.

Har lyckats hålla mig i kragen, väntade till sen eftermiddag dagen efter när jag skickade första sms'et (dvs. lördag eftermiddag). Fick svar igår på morgonen, söndag. Svarade på det någon timme efter och fick ytterligare ett svar efter det och sen skickade jag sista messet igår vid 18:00 och så har det varit stendött sedan dess.

Kort och gott så har inte skickat mer än ett meddelande vid var tillfälle och sedan inväntat svar varje gång.

Hon är 34, då borde man veta vad man vill..? Väl?

Permalänk
Mattecoach

@MaxB:

Det låter ju inte som att du har varit för på, men beror ju på konversationen också. Hon kanske inte känner som du och redan har tröttnat? Inte så stor chans att man glömmer att svara på SMS om det är någon som man har ett genuint intresse av att prata med.

Men det kan ju också bero på vad som helst.
Jag tycker också att det finns många som "växer upp" sent, har stött på 45-åringar som varit värre än fjortisar... Åldern i passet säger inte allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxB:

Haha! Nej...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Om du är såpass intresserad av film att du skaffar grejer till hemmabion bör du snarare ställa dig själv frågan: "vilka filmer hinner jag INTE se"? Stör mig när folk skaffar massa prylar och sen inte vet riktigt vad dom ska ha det till. Är du filmintresserad SKA du ha en gedigen backlog med filmer som du någon gång tänkt dig att se (eller se om)!

Varför inte se "Citizen Kane"? En riktigt jävla fetklassiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxB:

Har lyckats hålla mig i kragen, väntade till sen eftermiddag dagen efter när jag skickade första sms'et (dvs. lördag eftermiddag). Fick svar igår på morgonen, söndag. Svarade på det någon timme efter och fick ytterligare ett svar efter det och sen skickade jag sista messet igår vid 18:00 och så har det varit stendött sedan dess.

Kort och gott så har inte skickat mer än ett meddelande vid var tillfälle och sedan inväntat svar varje gång.

Hur gammal är du?

Stendött tycker jag låter som en överdrift och att hon inte har svarat behöver inte betyda ett skit. Vänta åtminstone till ikväll. Sen, beroende på vad ni skrivit till varandra, kan du gå rakt på sak och fråga om ni kan ses över en fika eller nåt innan du åker. Var dock inte för "på", ni känner ju egentligen inte varandra. Tona ner känslorna och betona mer nöjet att träffa henne en gång till.

(Egentligen är såna här tips skott i mörkret då det är hopplöst att få en rimlig bild av hela händelseförloppet så ta också tipsen med en nypa salt.)

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem

@solemn:

Jag matar av filmen i ett sådant tempo så jag letar efter alternativa filmer som inte är "kända" för att öka vad jag kan se haha. Men förstår din poäng

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Va fan är det för fel på personalen på dagiset.

- Uppmärkta kläder hamnar hos andras barns fack.
- Finns skylt "blöjor snart slut" "blöjor slut" , hämtar jag ungen tor (och han inte ska dit på fredagen) så när man kommer på måndagen så sitter skylten "blöjor slut". dvs dom måste sno min unges blöjor till någon annan.
- Jag jobbar som timvik inom kommunen, dom ifrågasätter ALLTID min tider.
- Dom ringer hem till oss och ber MIG ringa till deras chef för att dom vet inte hur dom ska lägga upp sitt julschema nu när jag jobbar som timvik.
- Vi har en privat barnvakt som hämtar ungen ibland på kvällen då jag jobbar 15.45 - 21 & frugan 09 - 18 (dom stänger 18) , och vi nämner att personen X kommer hämta han vissa dagar....får kommentaren "finns andra dagis".
- Dagiset har öppet 06 - 18 , jag åker dit en tor mellan 17 - 17.30 för att hämta sonens regnkläder, dom har släckt och bommat igen och stuckit för dagen...va hände med att vi har öppet till 18...
Ändå säger dom att vi kan lämna in ungen när som bara han hämtas 18.

Pratade med deras chef idag och sa att jag skiter fullständigt i hur dom jobbar, då tiderna är 06 - 18, så varför ska en förälder blandas i deras okunskap.
Och sa att vissa äldre ifrågasätter allt man säger, så sa att dom kan lika gärna sluta om dom fan inte vill vara kvar.
sa också att vi har tyvärr nu ställt oss i kö på ett annat dagis då vi tar inte den hära skiten mer, det får räcka för våran del.
Enda sen jag fick jobb har dom börjat motarbeta.
och det är sen sep jag hade första timjobbet, och nu har jag ett annat mer "ännu" jobbigare tider än innan för dom.
Dom är inte vana att ha barn kvar på dagis efter 16 tydligen.

Lite skönt att chefen tog lite mitt parti och undrade själv varför jag ringde haha.
Dom kommer nog höra både ena och det andra sen.

samt jag kommer ta upp det imorgon när jag lämnar sonen där......

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Hur gammal är du?

Stendött tycker jag låter som en överdrift och att hon inte har svarat behöver inte betyda ett skit. Vänta åtminstone till ikväll. Sen, beroende på vad ni skrivit till varandra, kan du gå rakt på sak och fråga om ni kan ses över en fika eller nåt innan du åker. Var dock inte för "på", ni känner ju egentligen inte varandra. Tona ner känslorna och betona mer nöjet att träffa henne en gång till.

(Egentligen är såna här tips skott i mörkret då det är hopplöst att få en rimlig bild av hela händelseförloppet så ta också tipsen med en nypa salt.)

Jag är 27.

Du har rätt, det var en överdrift. Men om jag utgår från mig själv så är jag ganska benägen att svara om det är en intressant människa som jag nyligen träffat.

Jag ska försöka avvakta någon dag till så får jag se vad det leder till.

Tack för tipsen, skönt att få någon annans perspektiv på saker Ibland blir man lite yr i bollen när det gäller sånt här, iaf jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

Va fan är det för fel på personalen på dagiset.

- Uppmärkta kläder hamnar hos andras barns fack.
- Finns skylt "blöjor snart slut" "blöjor slut" , hämtar jag ungen tor (och han inte ska dit på fredagen) så när man kommer på måndagen så sitter skylten "blöjor slut". dvs dom måste sno min unges blöjor till någon annan.
- Jag jobbar som timvik inom kommunen, dom ifrågasätter ALLTID min tider.
- Dom ringer hem till oss och ber MIG ringa till deras chef för att dom vet inte hur dom ska lägga upp sitt julschema nu när jag jobbar som timvik.
- Vi har en privat barnvakt som hämtar ungen ibland på kvällen då jag jobbar 15.45 - 21 & frugan 09 - 18 (dom stänger 18) , och vi nämner att personen X kommer hämta han vissa dagar....får kommentaren "finns andra dagis".
- Dagiset har öppet 06 - 18 , jag åker dit en tor mellan 17 - 17.30 för att hämta sonens regnkläder, dom har släckt och bommat igen och stuckit för dagen...va hände med att vi har öppet till 18...
Ändå säger dom att vi kan lämna in ungen när som bara han hämtas 18.

Pratade med deras chef idag och sa att jag skiter fullständigt i hur dom jobbar, då tiderna är 06 - 18, så varför ska en förälder blandas i deras okunskap.
Och sa att vissa äldre ifrågasätter allt man säger, så sa att dom kan lika gärna sluta om dom fan inte vill vara kvar.
sa också att vi har tyvärr nu ställt oss i kö på ett annat dagis då vi tar inte den hära skiten mer, det får räcka för våran del.
Enda sen jag fick jobb har dom börjat motarbeta.
och det är sen sep jag hade första timjobbet, och nu har jag ett annat mer "ännu" jobbigare tider än innan för dom.
Dom är inte vana att ha barn kvar på dagis efter 16 tydligen.

Lite skönt att chefen tog lite mitt parti och undrade själv varför jag ringde haha.
Dom kommer nog höra både ena och det andra sen.

samt jag kommer ta upp det imorgon när jag lämnar sonen där......

Har alla ungar blivit hämtade tidigt förut eller nåt? Det är ju självklart att dom stänger om det inte finns några barn kvar. Så görs det på alla skolor, förskolor och fritids i Sverige.

Låter som om dom blivit vana med att gå hem tidigt fastän dom har arbetstid till 18.00. Oprofessionellt av dom att ta upp det med dig och hoppas att ni hittar någon annan dagisplats. Låter som ett gäng knäppgökar på det där stället.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

irriterad på Wifog Supporten mejlade dom om att dom tog 200poäng från kontot utan att kolla att det fanns tillräckligt, summan hamnade på minus och det gick inte att fylla på hur mycket jag än kollade på reklam..
min fråga var rätt enkel
*vad ska jag göra om det inte funkar med att ladda på poäng när det är på minus ?

fick ett märkligt mejl tillbaka att "det är bättre om du tankar på dina poäng om mobilen är kopplad till Wifi", bla bla bla.
försökte klargöra för dom att jag vet hur man ska göra men det funkade inte.
10 mejl senare så tragglar dom fortfarande på med samma svar, är det inte Wifi så utförlig förklaring om hur man laddar poäng genom reklamen.
börjar bli riktigt förbannad undviker "hon" att svara på frågan? med tre svarsalternativ. så lyckas hon ändå inte.

1: kan ja visa att det inte funkar så fixar vi det.
2: du får ladda på med 500p genom att betala 39kr
3. upprepa samma svar som jag inte frågat om.

får ett frågeformulär "Hur är din uppfattning om supporten fick du hjälp?" ser mejlet först dan efter så den är låst,
sen får jag ett nytt svar från en annan på supporten, ställer min fråga & beskriver mitt problem,
förklarar för säkerhets skull att jag vet hur det ska funka men nånting gick fel 1-5dec,
halvtimme senare "ta skärmdump på före & efter att du försökt ladda på poäng så ordnar vi det".

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Så jävla opepp på Julen!

Jag orkar inte åka runt till släkt och vänner och äta flottig mat och godis.
Jag vill bara umgås med min sambo hemma, bara njuta av lugnet utan stress och jobbig släkt!

Och jag har köpt en skärm utan displayport.... Inget stort problem men jag har ändå ångest.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Har alla ungar blivit hämtade tidigt förut eller nåt? Det är ju självklart att dom stänger om det inte finns några barn kvar. Så görs det på alla skolor, förskolor och fritids i Sverige.

Låter som om dom blivit vana med att gå hem tidigt fastän dom har arbetstid till 18.00. Oprofessionellt av dom att ta upp det med dig och hoppas att ni hittar någon annan dagisplats. Låter som ett gäng knäppgökar på det där stället.

visst görs det överallt.
Tog upp att dom stänger innan 18, vilket chefen tyckte lät konstigt.
samt att dom sa tydligt när vi var där första gången att 18 är det som gäller, varje sig dom har unga eller inte,och det var en som är riktigt bra, antar att det är dom andra som kör sitt race medans hon sköter det som man skall göra och verkligen står för det hon säger.
Då du ska kunna lämna in ungen om du måste på akuta jobb ärende eller nåt.

Gav henne lite cred iaf till chefen

våran barnvakt hämtade han förra veckan 1740, så sa hon glatt, ja nu kan ni gå hem lite tidigare.
Då svarade hon som ringde mig igår och bad att prata med chefen "ja det tar ju sån jävla tid att släcka ner här innan man kommer hem".

Så nu förstår jag varför hon ringde igår då hon antagligen blir tvingad å ändra sitt schema och jobba.
Hon försökte väl gå via chefen att hon nekar oss våra önskade tider, vilket inte gick vägen då hon tog mer eller mindre vårat parti.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Nytt system på jobbet tvingade mig att ta ledigt nu i slutet på året, och det är så jävla tråkigt...

En tjej skrev plötsligt till mig på nätet och sa att hon sett mig i en butik, dumjag svarade kort och tråkigt för att inte bli sårad då hon inte visat intresse tidigare. Varför tog jag inte chansen och framstå som käck och rolig istället.. ååh...