Följ mellandagsrean på SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Följ mellandagsrean på SweClockers

Snart är det dags för årets mellandagsrea! Från Black Friday återvänder SweClockers skräddarsydda fyndsida, som samlar de bästa tipsen från medlemmarna i forumet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Black Friday
Cyber monday
Mellandagsrea
-.-

Permalänk
Medlem

Kommer följa stenhårt, mums med teknikprylar! Speciellt när man planerat inköp också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Black Friday
Cyber monday
Mellandagsrea
-.-

Japp inte en chans att man köper till fullpris nuförtin! Eller vad är ens fullpris? Överpris snarare...

God Jul iaf

Permalänk
Medlem

Hoppas på Star Wars: Battlefront under 300 kr!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Gillar att den to.m börjar innan julafton. Någon stackare köpte väll en present som dagen innan fick en 50% off

Permalänk
Medlem

Kolla priserna för några veckor sedan, alla butiker använder lockpriser på produkter de har 1 i lager av eller inga alls. Ökade priser för fantastiska reor! ibland dyrare än icke mellandags"rea".

Den svenska mellandagsrean är en skandal imo.

Permalänk
Medlem

Hoppas på en bra Nuc!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det var förra året? Var det vettiga reor?

Cybermonday var ju iaf ett stort skämt i år jämfört med Black Friday, så det vore intressant om hur det var förra året, så vi kan få en fingervisning.

Permalänk

Hoppas på en Asus ROG Swift skärm CDON har redan sålt slut sin innan SweCs har startat rea sidan xD

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Så länge det reas ut granola och müsli så är jag nöjd.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag brukar bara köpa prinskorv på mellandagsrean, är oftast halva priset (nu kostar den 99:-/kg, till helgen blir den mycket billigare)

Rean på elektronik som man vill ha finns ej. Kanske att de lockar med en vara för att sen ha höjt priset på annat i butiken. Är man dock ute efter en dålig TV lär det finnas många att välja mellan

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

@Umbrellas: fick ut en i5-4690k med 30% rabatt, ett 770
med 40% och moderkort moderkort för något där i mellan.
Jag var ute efter en upgrade och blev mycket nöjd!
Såg både hårdvara och kringutrustning till riktigt bra "VERKLIGA" priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AstroMeow:

@Umbrellas: fick ut en i5-4690k med 30% rabatt, ett 770
med 40% och moderkort moderkort för något där i mellan.
Jag var ute efter en upgrade och blev mycket nöjd!
Såg både hårdvara och kringutrustning till riktigt bra "VERKLIGA" priser.

I see, tack för infon. Kanske ska man hålla ett öga på utkik, då.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog inte köpa nånting i teknikväg, eventuellt ett par nya in-ears då för alla mina är sönder.
Köpte en Sandisk Ultra II 960GB på black friday och ett begagnat MSI GTX970 Gaming förra veckan för 270€ så jag saknar ingenting i datorväg för tillfället.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Kolla priserna för några veckor sedan, alla butiker använder lockpriser på produkter de har 1 i lager av eller inga alls. Ökade priser för fantastiska reor! ibland dyrare än icke mellandags"rea".

Den svenska mellandagsrean är en skandal imo.

Det var inte så förr.. men tyvärr är alla reor fullständigt urvattnade och i många fall ett skämt

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Nästa?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Hittar jag ett erbjudande som inte går att motstå hugger jag snabbt som en kobra, annars inget planerat.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

PS4 SW Battlefront Bundle för max 3200kr plz.

Permalänk
Medlem

För däremellan kommer fasta.. Men de priserna blir nog mer för abonnemang

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

som tidigare:

Black friday
cyber monday
mellandags rea

det blir för mycket, men endå nice för konsumenter!

Permalänk

Bra grej ni har! Jag sparade massor på black friday, dvs gjorde av med en massa pengar

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Nu fan ska det bli en ny TV.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hoppas på Star Wars: Battlefront under 300 kr!

här har du hela 1% rabatt Största skämtet under namnet "rea" x)

http://cdon.se/spel/star_wars_battlefront-35421195

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nässe:

Japp inte en chans att man köper till fullpris nuförtin! Eller vad är ens fullpris? Överpris snarare...

God Jul iaf

Rea är normalpris, mellan reorna så fulhöjer dom priset så mycket så det ser ut som man gör ett jätteklipp

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Rea är normalpris, mellan reorna så fulhöjer dom priset så mycket så det ser ut som man gör ett jätteklipp

Har aldrig (upprigkt sagt) gått in i en cykelbutik där inte mindre än hälften av alla prislappar har det "ordinarie" priset överstruket och det "röda" priset listat strax under, ofta med förordet "NU", "ENDAST" eller "Skynda dig!". 24/7, 365 dagar om året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hoppas på Star Wars: Battlefront under 300 kr!

inte på denna planet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Kolla priserna för några veckor sedan, alla butiker använder lockpriser på produkter de har 1 i lager av eller inga alls. Ökade priser för fantastiska reor! ibland dyrare än icke mellandags"rea".

Den svenska mellandagsrean är en skandal imo.

ännu roligare om du följer prisutveckling på tex prisjakt/runner, och där lär du få smaka ironi så det räcker året ut.

Permalänk
Medlem

Ett bra pris på en SSD vore nice! Egentligen inte jag som ska ha den, är föräldrarnas laptop som ska uppgraderas lite men alltid nice med bra pris...o andra sidan...är priserna för bra kan jag nog inte hålla mig utan kanske köper en till mig själv....En SSD till i speldatorn vore inte helt fel faktiskt....Plånboken får kanske springa och gömma sig innan det är för sent tror jag...

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Till nästa år hoppas jag att butikerna lägger ner Cyber Monday. Lägg allt krut på BF!