Permalänk
Medlem

Tyst mekaniskt gaming-tangentbord

Hej

Som rubriken lyder så är jag ute efter ett tyst (tystare) mekaniskt gamingtangentbord.
Var till Mediamarkt och knappade runt lite. Det tystaste jag hittade har jag för mig var Razer Blackwidow. Dock är jag tveksam till Razers kvalitet då jag har både mus och tangentbord därifrån och tycker dom är ganska rackliga.

Alla tips är välkomna, tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag hade alltid suktat efter ett mekaniskt tangentbord men inte vågat köpa ett då jag vet att min sambo hade blivit galen. För några månader sedan valde jag ändå att köpa ett Ozone Strike med Cherry MX Black-brytare och så satte jag bara dit O-ringar. Trots en "känslig" sambo har jag inte hört några klagomål.

Det enda jag inte är helt nöjd med är de svarta brytarna. Hade jag gjort köpet nu hade jag nog köpt röda istället

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Matias Quiet Pro är ju ett mekaniskt tangentbord som är gjort för att vara just tyst, kan vara värt att kika lite på

Edit: länk http://matias.ca/quietpro/pc/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.