Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Voltaire63:

Moms och avgifter borde tillkomma. Blir betydligt dyrare då än att köpa i Sverige.

Tänkte också det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0nd3rk1d:

Vart skickas det ifrån? Tillkommer det tull och moms på det då eller är det inräknat?

Skrivet av Voltaire63:

Moms och avgifter borde tillkomma. Blir betydligt dyrare då än att köpa i Sverige.

står inget om skatt när man väljer sverige på deras sida

när jag kollar på andra trådar här på sweclockers på folk som har beställt så har vissa fått betala tull och vissa inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

https://i.gyazo.com/9914839389cf71f0c752eb4ddf092fa7.png

när jag kollar på andra trådar här på sweclockers på folk som har beställt så har vissa fått betala tull och vissa inte.

Ha köpt grejer från usa ett 10 tal ggr under 2 år tid= mindre bildelar samt custom prylar till paintball för 1500- 2000 kr i värde per gång. Ha aldrig åkt på tull.

Det är mera priset dom är intresserad av som stå på paketen när det anländer till Sverige= Saker för under 1500 kr kommer dom inte bryr sig om= kostar för mycket tid/ pengar för tullen att skriva alla papper etc för att få XXX kr i skatt. är det dock saker för 3-10.000 kr är det annat,

Så saker under 1500 kr kan jag nog säga till 99% slipper tull på.

Samt dom skatta inte för frakten.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Läste lite om tvn och det sägs att kontrasten, svärtan och ljusfördelningen inte är så bra. Märker du till detta? funderar på om det nästan är värt att lägga till 2000 kr och köpa en Samsung UE55JU7005.

Skickades från m.sweclockers.com

7-serien skall vara riktigt bra att spela på har jag hört. Låg inputlag i game mode.

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av en Nvidia Shield tablet K1. Kan ni tipsa mig om ni hittar någon på mellandagsrean, helst med handkontrollen.

Eller är det värt att vänta på den nästa(kommande) versionen av Shield tablet? Isåfall någon som vet när den ska släppas?

Permalänk
Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macbang:

Ha köpt grejer från usa ett 10 tal ggr under 2 år tid= mindre bildelar samt custom prylar till paintball för 1500- 2000 kr i värde per gång. Ha aldrig åkt på tull.

Det är mera priset dom är intresserad av som stå på paketen när det anländer till Sverige= Saker för under 1500 kr kommer dom inte bryr sig om= kostar för mycket tid/ pengar för tullen att skriva alla papper etc för att få XXX kr i skatt. är det dock saker för 3-10.000 kr är det annat,

Det beror väldigt mycket på. Jag fick inget påslag på min Modmic, men min polare som beställde åkte på hela faderullan.

Och det var en produkt för knappt 500 spänn.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

Det står sällan eller aldrig något om svensk moms och avgifter på säljarens websida då de inte är inblandade i detta. Det är den svenska leverantören (Posten, DHL etc) som tar betalt åt den svenska staten.

Skrivet av macbang:

Det spelar ingen roll vilket värde varan har om man får betala moms och avgifter eller inte. Moms tillkommer på fraktavgift också enligt svenska regler.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RedbullF1:

Men är den verkligen nåt att ha? 1024 x 768 på en 9.7" skärm gör ingen glad och endast 1.5GB ram och en tråkig SoC (SD 410)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Man får inte mycket mer för dem pengarna :)? Ska man kanske ta denna istället? https://www.netonnet.se/art/dator/surfplatta/surfplatta/lenov...

Köpte först denna till tjejen http://www.siba.se/surfplatta/surfplattor/android/lenovo-a10-... ska byta ut den mot en av de ovanstående! TIPS tack

Skrivet av Kent:

Men är den verkligen nåt att ha? 1024 x 768 på en 9.7" skärm gör ingen glad och endast 1.5GB ram och en tråkig SoC (SD 410)

Visa signatur

Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79

Permalänk
Hedersmedlem

@RedbullF1

Har inte testat den plattan, men den ser vettigare ut än Samsung Tab A 9.7. Just den låga upplösningen (131.96 PPI) gör Samsung-plattan mer eller mindre obrukbar, speciellt om man gillar att läsa/surfa.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Voltaire63:

Jag är inte orolig för tull igärnfall. Hoppas få hem en custom made växelspak efter nyår för 2 papp.:)

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk

Tack! Köpte Lenovon istället.

Skrivet av Kent:

@RedbullF1

Har inte testat den plattan, men den ser vettigare ut än Samsung Tab A 9.7. Just den låga upplösningen (131.96 PPI) gör Samsung-plattan mer eller mindre obrukbar, speciellt om man gillar att läsa/surfa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av nyken988:

De säger ju att de är bra, lite basiga men annars är det väl ett bra köp

Permalänk
Skrivet av warlacozte:

Mm, har man tur slipper man nog tullen. Men vågar iaf inte chansa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyken988:

Namnet var ju inget att hänga i julgranen direkt, som tur är påverkar det ju inte ljudkvaliteten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyken988:

Har ett par. För 550kr är de bra.
Ljudkvalitén i telefonsamtal är riktigt bra, åt båda hållen.
För musik, helt ok.

Skulle själv inte köpt dem för fullpris till musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

198.72 pund blir inte 1900kr, snarare 2500kr.

När inlägget skrevs kostade den £154.5 inkl. frakt.
Så var det med det.

Inga kommentarer i tipstråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyken988:

Bra om du gillar mycket bas, och musik det är viktigt i, för mig blev dom en besvikelse, basen tar över alldeles för mycket av mellanregistret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

De säger ju att de är bra, lite basiga men annars är det väl ett bra köp

Det är bra lurar, du kommer inte bli besviken på ljudet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Produkt: T.ex. "Sabotage Royale Svarta 3-knappars Headset (Android)".
Pris: 499 SEK.
Butik: http://shopse.degausslabs.com/
Kampanj: De kör en kampanj i webb-butiken som heter ”SUPERBONUS”, man erhåller 1st extra SPKRS samt 1st hörlur med 3-knappar för iPhone från en känd DJ.
Totalt värde ca 1000kr, gäller oavsett vilken lur man köper. Handlar man dessutom över 300kr så är frakten gratis. Gäller tom sista Februari alt så långt lagret räcker på Degauss. Kampanjen är speciellt framtagen för användare i Sverige.

Schysst return-policy tydligen:

"Your 14 days to play begins the day you receive your earphones.
Yes we want you to use our earphones as if you owned them!

At Degauss Labs we believe that in order to have the best possible online shopping experience, you need to have a World Class return policy. If you are not happy with your purchase for whatever reason, don’t worry, just return the earphones to us and get your money back – No questions asked."

Dold text

support@degausslabs.com

Är det nån speciell kod eller nåt sånt? prövade med superbonus, men vet inte om jag själv ska lägga till alla hörlurarna eller nåt sånt.

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl0k3_:

Är det nån speciell kod eller nåt sånt? prövade med superbonus, men vet inte om jag själv ska lägga till alla hörlurarna eller nåt sånt.

Jag handlade inte på just denna kampanj, men när jag handlade så var det rätt simpelt. Jag valde helt enkelt ett headset (valde deras Noir, sjukt grymma) och sedan fyllde jag i kampanjkoden. När jag sedan fick mitt paket så låg mitt Noir headset där tillsammans med två extra headset. Fick även en schysst mobilladdare. Så länge kampanjkoden går in så är det nog inga problem.

Edit: Koden är alltså SUPERBONUS.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Ah, jättebra, så det var inte svårare än så Tack!

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl0k3_:

Ah, jättebra, så det var inte svårare än så Tack!

Nope! Provade precis för att se om koden fungerar, och det gör den. Det bör stå (grön text) "Superbonus -9.99".

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Någon som har åsikter om Corsair Gaming H2100 headsetet? Verkar ha fått väldigt mixade reviews. En del säger micen brusar/sprakar, en del säger att den inte gör det. En del säger att ljudet brusar, en del säger att de inte gör det.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Jag handlade inte på just denna kampanj, men när jag handlade så var det rätt simpelt. Jag valde helt enkelt ett headset (valde deras Noir, sjukt grymma) och sedan fyllde jag i kampanjkoden. När jag sedan fick mitt paket så låg mitt Noir headset där tillsammans med två extra headset. Fick även en schysst mobilladdare. Så länge kampanjkoden går in så är det nog inga problem.

Edit: Koden är alltså SUPERBONUS.

Vad det för headset som var extra? Likadana som du köpte eller några andra (billigare)?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Kan jag vara säker på att jag får dessa 2 extra headset och isåfall i vilka färger?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Kan jag vara säker på att jag får dessa 2 extra headset och isåfall i vilka färger?

http://s4.postimg.org/zb2oe1n19/SWEC.png

Ja du kan vara säker!

Jag fick inte bara två extra headset på deras julspecial utan också en rätt bra dubbel usb-strömadapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

http://s4.postimg.org/zb2oe1n19/SWEC.png

Ja, du kan vara säker. Skulle du mot förmodan inte få dina headset så tar du helt enkelt och mailar deras support så fixar de det, de är riktigt schyssta och svarar nästan dygnet runt!
Ang. färger så har jag bara fått svarta SPKRS och vita Sabotage Royale. Men du kan ju kanske prova att skriva vilka färger du vill ha i meddelande fältet? Om det fungerar så får du gärna rapportera tillbaka!

Visa signatur