Hjälp med soundbar
Tjena, jag har en LG soundbar som jag knappt blir klok på. Problemet ligger i att jag hittar ingen funktion för att stänga av powersave funktionen på min soundbar vilket blir mycket irriterande när jag tex spelar PS4 med hörlurar. Jag skall förklara så gott jag kan.
Min PS4 är kopplad till HDMI IN på min soundbar varav TVn är inkopplad till HDMI OUT i soundbaren. (en passthrough med andra ord) Mina hörlurar är av varianten Playstation stereo headset 2.0 vilka är inkopplade i PS4an med USB. I manualen på soundbaren står det att den skall stängas av efter normalt 20 minuter alternativt 6 timmar för energispar blaha blaha. Vad jag förstår dock så stängs soundbaren av automatiskt efter 20 minuter oavsett om man ändrar dess tid till avstängning då den inte får ut något ljud ur soundbaren då PS4an bara ger ut bild och ljudet ges ut till hörlurarna. OTROLIGT frustrerande att behöva ha fjärren brevid sig om man sitter mitt uppe i en match och soundbaren stänger av sig automatiskt för att sedan sätta igång den igen. Samtidigt kan jag ju koppla så PS4an går direkt till tvn när jag beslutar mig för att lira med lurar, men vafan, ska det vara så jävla omständigt att ifall man vill köra på kvällen behöva dra ut tvbordet och behöva fippla med HDMI kablar bara för att köra en match med hörlurar. Så hur ska jag gå tillväga, har jag missat någon inställning eller beskrivning? behöver värkligen hjälp med detta. Min soundbar är av märket LG, modell LG NB4530A.
mitt kopplingsschema ser ut som detta:
PS4=>Soundbar=>TV