Logitech Gaming Software not working with G930 on win10

Permalänk
Medlem

Logitech Gaming Software not working with G930 on win10

Hej,

För er som har problem med logitechs program "Logitech Gaming Software" till erat headset G930.
En lösning som funkade för mig var att
- stänga av alla andra ljudhanterings program så som realtek, sonic m.m
- Ta även bort dessa från startup apps (Vilket man kan göra i task managern)

Hello,

For those of you who have problems with Logitech software "Logitech Gaming Software" To your Headset G930.
A solution that worked for me was to.
- Turn off all other audio programs such as Realtek, Sonic, etc.
- Also remove them from the startup apps (which can be done in task manager)

Gjorde detta då jag sett att många har problem med detta!!!

Visa signatur

CPU:Intel i7-6700K GPU: Asus Strix GeForce 970 Moderkort: Asus Maximus VIII Ranger RAM: 16gb CL16 2600mhz PSU: 850Watt Chassi: Fractal Design R5

Permalänk

Törs man fråga om vilka problem vi pratar om? Själv så stänger dom bara av och på hela tiden jag har LGS installerat. Funderar starkt på att köpa något annat nu, sennheiser och en fast mic kanske!

Visa signatur

4590K @ 4.4 - EVGA 980ti - ASUS Z97-A - 8GB Kingston Hyper X Fury - Samsung 950 PRO M.2 256GB - Samsung 850 EVO 128GB - 500GB Seagate HDD - EVGA Supernova G2 750w
ASUS ROG SWIFT PG278Q - Logitech Z-5500 - Logitech G930 - Filco Majestouch TKL Ninja Cherry MX Blue - Razer Manticor - QPAD 8K Optical
ASUS RT-ACC66U - ASUS PCE-AC68

Permalänk
Medlem
Skrivet av felixdahlqvist:

Törs man fråga om vilka problem vi pratar om? Själv så stänger dom bara av och på hela tiden jag har LGS installerat. Funderar starkt på att köpa något annat nu, sennheiser och en fast mic kanske!

Hur ofta stänger den av och på sig ?
Har du ändrat turnoffintervall till 0 ?
Jag har tillfällif kontakt med logitech för mu slutade lgs starta...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i7-6700K GPU: Asus Strix GeForce 970 Moderkort: Asus Maximus VIII Ranger RAM: 16gb CL16 2600mhz PSU: 850Watt Chassi: Fractal Design R5

Permalänk
Skrivet av Lager93:

Hur ofta stänger den av och på sig ?
Har du ändrat turnoffintervall till 0 ?
Jag har tillfällif kontakt med logitech för mu slutade lgs starta...

Skickades från m.sweclockers.com

vart 15e minut får den ett juck och då får jag dra in och ut laddaren i headsetet. utan laddare funkar det inte ens längre, max 20 min trådlöst

Visa signatur

4590K @ 4.4 - EVGA 980ti - ASUS Z97-A - 8GB Kingston Hyper X Fury - Samsung 950 PRO M.2 256GB - Samsung 850 EVO 128GB - 500GB Seagate HDD - EVGA Supernova G2 750w
ASUS ROG SWIFT PG278Q - Logitech Z-5500 - Logitech G930 - Filco Majestouch TKL Ninja Cherry MX Blue - Razer Manticor - QPAD 8K Optical
ASUS RT-ACC66U - ASUS PCE-AC68

Permalänk
Medlem

@felixdahlqvist:

Om du gå till mappen
C:\Program Files\Logitech Gaming Software\Resources\G930\Manifest

så finns de en fil som heter Device_Manifest.xml
Gör såhär:
1. Skapa en map som heter Backup
2. Lägg Device_Manifest.xml med en edit t.ex Notepad eller Sublime
3. Leta upp "turnOffInterval" och ändra turnOffInterval="900" till turnOffInterval="0"
4. spara filen på skrivbordet
5. klipp ut filen och klistra in i "C:\Program Files\Logitech Gaming Software\Resources\G930\Manifest"
6. Starta om LGS och du kommer inte att ha kvar problemet!

Visa signatur

CPU:Intel i7-6700K GPU: Asus Strix GeForce 970 Moderkort: Asus Maximus VIII Ranger RAM: 16gb CL16 2600mhz PSU: 850Watt Chassi: Fractal Design R5

Permalänk
Skrivet av Lager93:

@felixdahlqvist:

Om du gå till mappen
C:\Program Files\Logitech Gaming Software\Resources\G930\Manifest

så finns de en fil som heter Device_Manifest.xml
Gör såhär:
1. Skapa en map som heter Backup
2. Lägg Device_Manifest.xml med en edit t.ex Notepad eller Sublime
3. Leta upp "turnOffInterval" och ändra turnOffInterval="900" till turnOffInterval="0"
4. spara filen på skrivbordet
5. klipp ut filen och klistra in i "C:\Program Files\Logitech Gaming Software\Resources\G930\Manifest"
6. Starta om LGS och du kommer inte att ha kvar problemet!

Funkade klockrent! En elogé till dig

Visa signatur

4590K @ 4.4 - EVGA 980ti - ASUS Z97-A - 8GB Kingston Hyper X Fury - Samsung 950 PRO M.2 256GB - Samsung 850 EVO 128GB - 500GB Seagate HDD - EVGA Supernova G2 750w
ASUS ROG SWIFT PG278Q - Logitech Z-5500 - Logitech G930 - Filco Majestouch TKL Ninja Cherry MX Blue - Razer Manticor - QPAD 8K Optical
ASUS RT-ACC66U - ASUS PCE-AC68

Permalänk

@Lager93: tyvärr funkade detta inte för mig logtech software will forfarande inte starta:(

Visa signatur

Corsair 450D, i7 4790K, ASUS Z97-A, SAMSUNG 850 EVO 250GB, CRUCIAL BALLISTIX SPORT 8GB 1600MHZ, EVGA G2 750W, ASUS STRIX GTX 970, WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem

@Fantaledgend: Testa att avinstallera och leta upp alla logitech mappar

C:/User/<"Ditt användarnamn">/AppData/Local/Logitech

C:/User/<"Ditt användarnamn">/AppData/Roaming/Logitech

C:/User/<"Ditt användarnamn">/AppData/Roaming/Logishrd

Radera dessa och Starta sedan om datorn för att sen installera programmet igen.. De på logitech är inte särskillt hjälpsamma men detta funkade för mig.

Sen Startar jag alltid appen med mina hörlurar avstängda och laddsladden inkoppla och väntar lite för att sedan starta hörlurarna. (Brukar funka).

Visa signatur

CPU:Intel i7-6700K GPU: Asus Strix GeForce 970 Moderkort: Asus Maximus VIII Ranger RAM: 16gb CL16 2600mhz PSU: 850Watt Chassi: Fractal Design R5

Permalänk

@Lager93: lyckades lösa promblemet men vet ej hur, försökte starta den men den ville inte så körde ett cs game sen efter matchen så var logitech software uppe, Men har för mig att det ska plinga till när man häver upp micken men det gör den inte och hittar inget i inställningarna? Dom gjorde det på min g35 iaf

Visa signatur

Corsair 450D, i7 4790K, ASUS Z97-A, SAMSUNG 850 EVO 250GB, CRUCIAL BALLISTIX SPORT 8GB 1600MHZ, EVGA G2 750W, ASUS STRIX GTX 970, WD Blue 1TB