Justera ljud separat in-game?

Permalänk
Medlem

Justera ljud separat in-game?

Jag sitter ofta och lyssnar på musik medans jag spelar. Om jag vill höja/sänka volymen måste jkag först lämna spelet sedan måste jag gå in i volymkontrollen och ändra volymen.

Det jag skulle vilja är att kunna göra detta fast medans jag spelar. På mitt tangentbord så finns det ett "volymhjul" men detta ändrar ju allt ljud. Så det jag undrar är om man skulle kunna ställa in så om jag t.ex håller ner Shift+Ctrl bara ändra volym på själva musiken eller annat program.

Är detta möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobare:

Jag sitter ofta och lyssnar på musik medans jag spelar. Om jag vill höja/sänka volymen måste jkag först lämna spelet sedan måste jag gå in i volymkontrollen och ändra volymen.

Det jag skulle vilja är att kunna göra detta fast medans jag spelar. På mitt tangentbord så finns det ett "volymhjul" men detta ändrar ju allt ljud. Så det jag undrar är om man skulle kunna ställa in så om jag t.ex håller ner Shift+Ctrl bara ändra volym på själva musiken eller annat program.

Är detta möjligt?

Det du söker är något som kan 'låsa' ljudet för vissa program så att du kan höja och sänka andra! Se ifall det här fungerar.

http://www.3appes.com/en/developments/4/sound-lock-released/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Det du söker är något som kan 'låsa' ljudet för vissa program så att du kan höja och sänka andra! Se ifall det här fungerar.

http://www.3appes.com/en/developments/4/sound-lock-released/

Vet inte om jag var otydlig i min fråga eller om jag inte förstår mig på programmet.
Men det jag kan göra med "Sound lock" är att låsa ljduet så att den inte kan gå över en viss gräns. T.ex om man ser en film och så höjs volymen jätte mycekt i någon fight så stoppar detta program från att det händer. Om jag har förståt rätt

Hur som helst är det jag skulle vilja är att justera volymen på olika(!) program medans jag spelar. T.ex sänka volymen på skype. Nu behöver jag ju gå ur spelet för att kunna göra det

Så kan jag göra detta via "Sound lock" eller måste jag försöka hitta en annan lösning?