Memory leak med Windows 10

Permalänk
Medlem

Memory leak med Windows 10

Tjena!

Har ett spännande problem här... När jag startar datorn och den ligger idle så använder den 15/16GB RAM. Så här ser det ut:

Det jag har provat är:

• Avinstallera anti-virusprogram

• Checkat ur "show tips"

Mina PC specs är:

• MSI GTX980ti

• Intel i5 4690k (stock clock speed)

• MSI Gaming 5 moderkort

• 16GB RAM

Vet inte riktigt hur man ska gå tillväga för att få reda på vad det är. Uppskattar verkligen om man kan få hjälp med detta!

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015

Permalänk

@wahlmat:
Avinstallera killer nic programvaran och behåll bara drivrutinerna till nätverkskortet så är det problemet borta.

Permalänk
Medlem

Ser du inte vilket program som drar så mycket om du scrollar ner i listan i andra bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unclemoe:

Ser du inte vilket program som drar så mycket om du scrollar ner i listan i andra bilden?

killer nic problemet som det till 99,9% är orsaken syns inte i den listan...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@Unclemoe: Nope, sorterade efter memory, så det syns tyvärr inte!

Ska testa med avinstallera det!

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB

Permalänk
Medlem

Avinstallerade det nu, men då försvann även drivrutinen. Laddade ner "bara drivern", men det är 3st filer, vet inte hur man installerar drivrutiner manuellt, inte hittat någon bra guide heller :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För att sammanfatta: Vet inte hur jag ska installera bara drivern, då det jag får med när jag laddar ner den är:

OM jag installerar den andra på 200mb+, så får man med Killer suit och om jag avinstallerar det så försvinner även driver. Fråga, hur fixar jag detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wahlmat:

Avinstallerade det nu, men då försvann även drivrutinen. Laddade ner "bara drivern", men det är 3st filer, vet inte hur man installerar drivrutiner manuellt, inte hittat någon bra guide heller :/

Du installerar den via enhetshanteraren, högerklicka på ditt nätverkskort där och välj uppdatera drivrutin, sen får du peka på den katalog som innehåller dessa 3 filer.

Eventuellt är ditt nätverkskort listat som okänd enhet i enhetshanteraren.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Du installerar den via enhetshanteraren, högerklicka på ditt nätverkskort där och välj uppdatera drivrutin, sen får du peka på den katalog som innehåller dessa 3 filer.

Eventuellt är ditt nätverkskort listat som okänd enhet i enhetshanteraren.

När det inte fanns någon drivrutin för nätverkskortet så stod det okänd enhet! Ska testa det! Tack så mycket

Visa signatur