Star Wars The Old Republic tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Vart så nöjd när jag såg att det var liv i denna tråden. Mindre nöjd när jag ser att det bara är gnäll på hur dåligt allt är igen :p.

Skulle de löst server lagget hade jag kunnat tänka mig att lira det men det är som en ordentlig dealbreaker för mig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet några bra sidor med några guider för hur man ska levla sin karaktär. Hoppade in efter 2 år borta från spelet och har ingen aning hur jag väljer ut poängen i skillträdet för min Sorc eller Juggernaut.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Började nyss spela tillsammans med sambon också, riktigt kul är det då jag kör Republic för första gången, trevligt med x12 XP för Class Questerna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Är det nån som vet några bra sidor med några guider för hur man ska levla sin karaktär. Hoppade in efter 2 år borta från spelet och har ingen aning hur jag väljer ut poängen i skillträdet för min Sorc eller Juggernaut.

dulfy.net 👍

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

"Räcker" det med att köra 12X "bara? I så fall, får man sina companions via dem? (Lirade för länge sen. Kommer knappt ihåg hur det var förr.)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

"Räcker" det med att köra 12X "bara? I så fall, får man sina companions via dem? (Lirade för länge sen. Kommer knappt ihåg hur det var förr.)

Nu är 12xp över men ja de räckte att bara göra class missions då.

Permalänk
Medlem

Är det någon som spelar detta fortfarande? Är sugen på att ge mig in i det igen men har ingen att spela med. Är det någon som har en sjysst grupp eller så man kan joina? guild eller dylikt?

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Är det någon som spelar detta fortfarande? Är sugen på att ge mig in i det igen men har ingen att spela med. Är det någon som har en sjysst grupp eller så man kan joina? guild eller dylikt?

Friskyttarna spelar ordentligt, vi var ca 20 pers online idag vid 17-tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Friskyttarna spelar ordentligt, vi var ca 20 pers online idag vid 17-tiden.

Okej hur kommer man med där? Har ni någon mumble/TS?

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Okej hur kommer man med där? Har ni någon mumble/TS?

Här kan du ansöka, och det finns mumble.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Här kan du ansöka, och det finns mumble.

Jag har lagt en ansökan och refererat dig, tack för hjälpen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Nu är 12xp över men ja de räckte att bara göra class missions då.

Aj f-n. Typiskt mig att börja fundera på att lira då!

Patchade upp och såg att valet finns att få en level 60 gubbe på en gång men känner samtidigt att jag kanske ska ta den "långa vägen" för att lära känna gubben ordentligt, om jag nu får tummen ur och börjar igen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Jag har lagt en ansökan och refererat dig, tack för hjälpen!

Välkommen :).

Skrivet av Beginner:

Patchade upp och såg att valet finns att få en level 60 gubbe på en gång men känner samtidigt att jag kanske ska ta den "långa vägen" för att lära känna gubben ordentligt, om jag nu får tummen ur och börjar igen.

Även om x12 är borta har Bioware "streamlinat" det hela så det räcker med att göra den stora storyn + varje planets stora quest-kedja. Du kan skippa alla småuppdrag runt om så lite smidigare är det fortfarande. Se det som x6 istället ;).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Även om x12 är borta har Bioware "streamlinat" det hela så det räcker med att göra den stora storyn + varje planets stora quest-kedja. Du kan skippa alla småuppdrag runt om så lite smidigare är det fortfarande. Se det som x6 istället ;).

Tackar! Bra att veta. Vet med mig själv att jag inte kommer kunna skilja mellan dem så jag får nöta på tills jag blir "för stor" för planeten och flytta mig vidare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar! Bra att veta. Vet med mig själv att jag inte kommer kunna skilja mellan dem så jag får nöta på tills jag blir "för stor" för planeten och flytta mig vidare.

Spelet skiljer på dem åt dig, du måste bara öppna ögonen och inte bara använda Kraften .. höhö ;).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Hela spelet har strukturerats om för att man ska kunna levla på att bara göra class missions + den långa planet mission istället för 12xp.

Permalänk

Någon som prövat det där nya knights of the fallen empire än? Vet att vissa subscribers fick early access!

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av matadoren:

Någon som prövat det där nya knights of the fallen empire än? Vet att vissa subscribers fick early access!

Har kört genom det på ett par figurer, riktigt trevligt var det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon guild på Tomb of Freedon Nadd på Empire sidan? Eller någon som vet någon bra där?

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Vet någon varför det inte går att subscriba?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Halloj!

Ville bara informera och uppdatera alla som kanske planerar på att återkomma eller pröva swtor igen om att Ruthless fortfarande är aktiva och rekryterar nya härliga spelare.

Är ni intresserade av att ingå i ett av de största och definitivt äldsta helsvenska guildsen inom SWTOR så tveka inte att ta kontakt med någon av våra officerare in-game, lista över dessa finner ni här, alternativt ansök till guilden via våran community-hemsida ruthless.se.

Ruthless spelar Empire på Tomb of Freedon Nadd men för dem som föredrar Republic har vi även ett guild på Republic-sidan som heter Righteous.

Vi har precis startat en ny hardcore-grupp som kommer satsa hårt på att progressa allt nytt content. Känner man att man inte är riktigt fullt hardcore så finns även en alternativ grupp man kan raida med. Är man inte sugen på att just raida så finns alltid spelare som vill köra lite flashpoints, pvp eller annat.

Vi månar enormt om en härlig stämning och grym gemenskap inom guildet, vi vill ha kul när vi spelar SWTOR. Låter detta intressant så tveka inte längre, ansök eller ta kontakt med oss!

Mvh
Skruffia, GM Ruthless

Permalänk

Hej!

Efter ca 3,5 års frånvaro tänkte jag ge spelet en till chans. När jag tittar på store sektionen i swtor.com så står det att Shadow of Revan är köpt. Jag har inte köpt det och är inte heller en subscriber. Är Shadow of Revan gratis eller har jag missat något?

Permalänk

Hola!
Fick för mig att återinstallera SWTOR. Nu uppstår problemet att det inte dyker upp något mail med engångskod (väntat över ett dygn). Är detta ett känt problem och hur löses det?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Hola!
Fick för mig att återinstallera SWTOR. Nu uppstår problemet att det inte dyker upp något mail med engångskod (väntat över ett dygn). Är detta ett känt problem och hur löses det?

Flaggat som skräppost kanske? Jag har fått det mailet inom 5 minuter 100% av gångerna jag begärt det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Flaggat som skräppost kanske? Jag har fått det mailet inom 5 minuter 100% av gångerna jag begärt det.

Nope. Kommer ju inte ens åt mitt konto utan engångskoden.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Nope. Kommer ju inte ens åt mitt konto utan engångskoden.

Öppna en support ticket på swtor.com?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är det att spela SWTOR gratis nu för tiden? Några begränsningar? Sist jag prövade så sket sig spelet totalt och jag kunde inte ens logga in när jag dragit upp en karaktär till lvl 14 eller nåt sånt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Hur är det att spela SWTOR gratis nu för tiden? Några begränsningar? Sist jag prövade så sket sig spelet totalt och jag kunde inte ens logga in när jag dragit upp en karaktär till lvl 14 eller nåt sånt.

Finns begränsningar men inga i kategorin spelet skiter sig när du blir L. 14 ;-). Du hittar en tabell på swtor.com. Själv har jag spelat sedan betan men bara varit f2p i 20 hemska minuter innan jag insåg att mitt VISA-kort hade passerat bäst före så jag har tyvärr ingen koll på vad som skiljer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det finns en del begränsningar, ja. Men för att spela ensam och för storyn för de olika klasserna behöver man inte spendera pengar egentligen. Jag rekommenderar dock att man köper något så man når prefered status iaf.

En full F2P spelare kan inte ändra något som har med utseende osv att göra (ändra titel, matcha kläders färger, gömma hjälm osv) förutom att byta utrustning då dvs. Tror inte de har tillgång till det nya systemet för outfits dock. Prefered har det dock. De kan inte springa innan nivå 10 (kvittar typ tbh men iaf). De har enbart tillgång till två action bars (för lite i min mening men duger i låg lvl). De får tillgång till mounts senare. Ett rätt lågt maxtak på mängden pengar man kan ha i spelet. Kan bara gå ett fåtal (jag om några) flashpoints(spelets dungeons) , utan att köpa tokens, i veckan. Begränsad tillgång till chatten på något vis också. De kan inte ta på sig "epic" gear. De får mindre XP efter lvl 20 (följer man storyn osv är det inget problem dock).

Tror det var det hela i stora drag. Du kan nå lvl 50 såvitt jag vet som full F2P men är inte säker. Dvs varje klass huvudstory innan expansionerna, de går till lvl 50. Men en prefered status spelare har lindrigare begränsningar. Fyra action bars t.ex som enligt mig funkar utmärkt, bara för att nämna något och de vet jag av erfarenhet kan nå lvl 50 i spelet, kan ha fler karaktärer /server osv. Finns nog info på hemsidan.

Man blir det genom att göra ett köp för en viss minimumsumma under en hundralapp tror jag iaf det var (inga mängder iaf) eller om man är en f.d subscriber. Tror just f. d subs får behålla visa andra saker också, som tillgång till expansioner men jag är inte helt säker.

Jag är prefered och tycker det funkar iaf. Spelar enbart för story dock, inget end-game planerat. Har låst upp vissa saker jag ville ha (färgmatchning av saker tex) manuellt i efterhand med pengar istället för att betala varje månad för det är inte värt det för mig då jag spelar rätt sporadiskt och vill enbart spela ensam för storyn med varje klass. Noll intresse av end-game.

Hoppas jag inte rörde till det och var till lite hjälp iaf =).

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |