Fick vänta 4månader på att få ersättning för defekt grafikkort (INET)

Permalänk

Nä, detta verkar inte gå något vart, blir nog bäst om jag frågar inet själv istället, då jag börjar bli på tok för irriterad av detta. Ger upp på denna tråd, som sagt hoppas jag få kontakt med inet imorgon.

*snip igen*

§1
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av balditron:

Nä, detta verkar inte gå något vart, blir nog bäst om jag frågar inet själv istället, då jag börjar bli på tok för irriterad av detta. Ger upp på denna tråd, som sagt hoppas jag få kontakt med inet imorgon.

*snip igen*

Som sagt, ring din lokala konsumentrådgivare i din stad. Så får du alla svar du efterfrågar, vilket du inte känner att du får i denna tråd.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@balditron: Fast nu är du ju lite orättvis.

Du ber forumets medlemmar om hjälp. Du frågar om vad du har för rättigheter i ett ärende. Det minsta man kan begära är att de du ber om hjälp av får ta del av korrekt och komplett information.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

@Dr.Mabuse:

läser du vad jag skriver så står det klart och tydligt att jag tycker att han självklart ska ha alla kostnader han åsamkats betalda samt få mellanskillnader mm tillbaka. Jag håller även helt med att det vore sjysst av Inet att bjuda på de 300 kr och skicka ett 980 istället för ett 970 + mellanskillnad.

Det han undrar är om han kan få ekonomisk ersättning och det jag skriver är att kan han inte påvisa en ekonomisk förlust tack vare att han varit utan kort så finns inget skäl för detta. Datorn fungerar ju med processorn inbyggda GPU till 99% av allt du gör med en dator så datorn har ju "fungerat" även fast han inte kunnat spela på den. Du ser i tidigare trådar att det är det han klagat på och jag antar han söker ersättning för. Det är detta jag ställer mig skeptisk till, dvs att få ekonomisk ersättning för att han inte haft en fungerande "speldator" under 3-4 månader eller hur länge nu detta har pågått.

Om du läst mitt inlägg så ser du att jag hänvisar till 14 § som gäller säljarens dröjsmål - inte själva avhjälpande. Skillnaden är att säljare har rätt att avhjälpa fel utan att bli ersättningsskyldig, ja, men det ska ske inom rimlig tid - vilket inte har skett. Därav anser jag skadeståndsanspråket skäligt enligt ovan.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

*snip igen*

Det är det klokaste du kan göra!

Permalänk
Medlem

2015-09-23 köpte du din dator (iallafall vad du själv skrev)

2015-10-06 Skrev du att du kontaktade inet första gången (vilket du också skriver att du inte ville ha ditt AMD kort och betala 1200:- extra för ett 980ti)

2015-11-16 startade du din tråd om att inet vägrade ersätta ditt kort.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1398248-inet-vagrar-ers...

Med tankte på hur aktiv/intresserad du var på att svara i tråden kan jag med stor säkerhet tro att det tog ett par dagar mellan mailen till inet också.

2015-12-19 skrev du att du varit bortrest i Sydamerika, gissning är att du var borta i 1 månad då det är så lång tid det var mellan svaren i tråden.

2016-01-18 skrev du att inet bekräftat felet och gett dig alternativ som t.ex. 970+mellanskillnaden

allt som allt tog detta ungefär 3 och en halv månad, varav 1 månad har du varit bortrest.
Eftersom jul/nyår kom imellan skulle drar jag bort 1-2 veckor då dem mesta är lediga under perioden.

Vi återstår nu vid cirka 2 månader vilket du själva borde fylla i då jag inte har en susning varför jag har lagt ner denna tid.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

@jnsson:

Nja, har för mig att en ligger i Sickla och en ligger i Hötorget inne i Stockholms stad. Den som jag besökte var den i Hötorget.

Stämmer ej. Finns i Barkarby samt Hötorget. Och båda dessa tillhör Stockholmsområdet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av knoxz:

@Inet:

Kommentar till diskussionen?!

INET kommenterar aldrig inlägg i konsumenträtts forumet, dom har valt strategin "locket på" sen några år tillbaks.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Nej, jag kritiserar inte INET som ett företag, det jag är irriterad på är ett väldigt slarvigt tekniker jobb där han lyckades missa att fläktarna inte rör sig.
Sedan när jag ville lämna in det igen ville han ju inte testa det eftersom att "det är inget fel på kortet".

Låt mig sammanfatta för er.

Jag fick ett defekt kort, som hade defekta fläktar. Jag lämnar in kortet, och får svaret "nej, det är inte defekt". Försöker sedan lämna in det igen, eftersom att jag är helt säker på att det är defekt, eftersom att fläktarna inte rör på sig och kortet är brännhett. Men eftersom att teknikern då hade testat kortet redan och var säker på att det inte var fel på det, ville han inte det.

Och ja, att jag åkte till Sydamerika är sant, men det var i 2 veckor bara och det räknade jag inte in i totala tiden, som ni kan se på kvittot som jag skickade har jag haft det defekta grafikkortet sedan September, vilket är längre än 4 månader.

Alltså, tänk om ni hade ett grafikkort, som ni visste hade fläktar som inte rörde sig, och sedan får svaret "nej, det är inte defekt" och sen när ni försöker fråga om det finns någon annan tekniker eller annan affär där man kan prova det får man svaret "nej, våran tekniker på hötorget har redan testat kortet ser jag här"

Det var bara för 1 vecka sedan jag fick skicka in kortet till deras huvudkontor i Göteborg istället, eftersom att jag hade tagit foton på benchmarks, där jag fick mindre poäng än en r9 380.

Förstår ni lite nu varför det hela har tagit så lång tid?

Jag har ett 970 påväg, men jag tycker bara att det var ett slarvigt jobb, eftersom att teknikern slarvade hade jag väldigt svårt att få andra tekniker att kolla på kortet, eftersom att de bara kunde söka upp mitt kundnummer på datorn så såg de "grafikkortet är inte defekt" och så sa det att en tekniker redan hade kollat på kortet. Ren otur med den första teknikern handlade det mest om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Nej, jag kritiserar inte INET som ett företag, det jag är irriterad på är ett väldigt slarvigt tekniker jobb där han lyckades missa att fläktarna inte rör sig.
Sedan när jag ville lämna in det igen ville han ju inte testa det eftersom att "det är inget fel på kortet".

Låt mig sammanfatta för er.

Jag fick ett defekt kort, som hade defekta fläktar. Jag lämnar in kortet, och får svaret "nej, det är inte defekt". Försöker sedan lämna in det igen, eftersom att jag är helt säker på att det är defekt, eftersom att fläktarna inte rör på sig och kortet är brännhett. Men eftersom att teknikern då hade testat kortet redan och var säker på att det inte var fel på det, ville han inte det.

Och ja, att jag åkte till Sydamerika är sant, men det var i 2 veckor bara och det räknade jag inte in i totala tiden, som ni kan se på kvittot som jag skickade har jag haft det defekta grafikkortet sedan September, vilket är längre än 4 månader.

Alltså, tänk om ni hade ett grafikkort, som ni visste hade fläktar som inte rörde sig, och sedan får svaret "nej, det är inte defekt" och sen när ni försöker fråga om det finns någon annan tekniker eller annan affär där man kan prova det får man svaret "nej, våran tekniker på hötorget har redan testat kortet ser jag här"

Det var bara för 1 vecka sedan jag fick skicka in kortet till deras huvudkontor i Göteborg istället, eftersom att jag hade tagit foton på benchmarks, där jag fick mindre poäng än en r9 380.

Förstår ni lite nu varför det hela har tagit så lång tid?

Jag tycker du ska vända dig till en konsumentrådgivare för att dra ärendet vidare. Det som kan vara till din fördel i detta läge är just den utdragna tiden och hur de hanterade ärendet från början. Sen ska du inte ljuga/undanhålla information för dem som du gjorde för oss. Utan var helt ärlig och lägg fram ALL fakta. Sen får man se vad de säger, 2 månader aktiv behandling av ärendet kan ju ses som orimlig tid vilket leder till @Inet får slänga upp med en rejäl ursäkt och kanske tom ge dig ett 980 istället...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk

Kunden har rätt till ersättning för de kostnader som kan ha uppstått i samband med reklamation. Kunden har även rätt till ersättning för de eventuella förluster eller mera betydande olägenheter och besvär som har uppstått i samband med fel eller dröjsmål. För att erhålla ersättning måste du visa att varan är felaktig eller avlämnats för sent och att du verkligen tillfogats en förlust. Du skall som kund vidta rimliga åtgärder för att begränsa din förlust samt försöka hålla nere kostnaderna som uppstår i samband med reklamationen.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/5411306/asus-geforce-gtx-980-4gb-s...

Som ni kan se kostar en GTX 980 exakt 5789 kronor. Min R9 Fury Tri-X betalade jag 5500 kr för, eftersom att den var på rea.

Nu säljer de inte R9 Fury längre, utan de säljer bara R9 Fury X, och den ligger långt över mitt grafikkorts pris, så R9 Fury tillbaks är inget alternativ.

Grejen är, att eftersom att 980 är 200 kr dyrare än mitt kort som jag köpte, behövde jag välja en 970 och 1710 kr i mellankostnad som de skickar till mitt bankkonto.

Men vad ska jag göra med de 1710 kronorna liksom? När jag köpte min R9 Fury Tri-x stod det mellan den och Nvidia GTX 980, men sedan slog jag till på Fury.

Nu visade den sig vara defekt, den säljs inte längre hos inet och eftersom att 980 är 200 kr dyrare behöver jag välja en 970 och 1700 kr tillbaka.

Jag undrar bara om NI tycker att jag borde fått en 980 istället, eftersom att R9 fury inte säljs längre, eller om det är rättvist att jag ska få en 970 och 1710 kr när jag från början hade köpt ett grafikkort som är snäppet högre än 970.

Har aldrig varit missnöjd med inet som företag, tycker de har väldigt bra service osv, men det enda jag är missnöjd med är att 1. det tog så lång tid, 2. jag får lida för att de inte tillverkar mitt kort längre, och får ett kort i prisklassen lägre och mellanskillnaden på bankkontot istället.

Permalänk
Medlem

Som väntat så anser vissa personer på detta forumet att Inet inte kan göra fel och att det alltid är konsumentens fel om det blir problem......

Jag förstår dock inte varför du inte fick möjligheten att betala ytterligare 2-300:- och köpa ett 980 som du ville ha?
Med tanke på att kortet var defekt så borde du även kunna kräva alla pengarna tillbaka och sen köpa vilket kort du vill från vilken affär du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Som ni kan se kostar en GTX 980 exakt 5789 kronor. Min R9 Fury Tri-X betalade jag 5500 kr för, eftersom att den var på rea.

Nu säljer de inte R9 Fury längre, utan de säljer bara R9 Fury X, och den ligger långt över mitt grafikkorts pris, så R9 Fury tillbaks är inget alternativ.

Grejen är, att eftersom att 980 är 200 kr dyrare än mitt kort som jag köpte, behövde jag välja en 970 och 1710 kr i mellankostnad som de skickar till mitt bankkonto.

Men vad ska jag göra med de 1710 kronorna liksom? När jag köpte min R9 Fury Tri-x stod det mellan den och Nvidia GTX 980, men sedan slog jag till på Fury.

Nu visade den sig vara defekt, den säljs inte längre hos inet och eftersom att 980 är 200 kr dyrare behöver jag välja en 970 och 1700 kr tillbaka.

Jag undrar bara om NI tycker att jag borde fått en 980 istället, eftersom att R9 fury inte säljs längre, eller om det är rättvist att jag ska få en 970 och 1710 kr när jag från början hade köpt ett grafikkort som är snäppet högre än 970.

Har aldrig varit missnöjd med inet som företag, tycker de har väldigt bra service osv, men det enda jag är missnöjd med är att 1. det tog så lång tid, 2. jag får lida för att de inte tillverkar mitt kort längre, och får ett kort i prisklassen lägre och mellanskillnaden på bankkontot istället.

Egentligen spelar väl inte priset någon roll. De ska ersätta med ett likvärdigt kort!? Rätta mig om jag har fel...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

@balditron

Vid en godkänd reklamation kan du kräva: 1. Reparation 2. Omleverans 3. Prisavddrag/ersättning 4. Hävning av köpet. https://lagen.nu/1990:932#P22S1

Väljer du 1 eller 2 kan säljaren, om denne kan visa att det valda är betydligt dyrare, välja det andra av dessa alternativ. https://lagen.nu/1990:932#P26S1

Väljer du 3 eller 4 kan säljaren på eget bevåg ändå välja 1 eller 2. https://lagen.nu/1990:932#P27S1

För att kunden inte skall behöva oskäligt mycket krångel brukar säljaren få max två åtgärdandeförsök (om det är samma fel varje gång, annars tre) innan denne inte längre kan "köra över" kundena önskan om hävning. https://lagen.nu/1990:932#P26S1 (kommentarerna)

Säljaren å sin sida kan inte välja alternativ 3 eller 4 på eget bevåg, utan det kräver kundens godkännande. Om säljaren inte kan genomföra 1 eller 2 så har kunden rätt att kräva 3 eller 4. Detta kan då kombineras med skadestånd, t.ex. vid ett s k täckningsköp (dvs varan köps hos annat företag och ursprungssäljaren får stå för eventuell mellanskillnad). https://lagen.nu/1990:932#P28S1 & https://lagen.nu/1990:932#P33S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Egentligen spelar väl inte priset någon roll. De ska ersätta med ett likvärdigt kort!? Rätta mig om jag har fel...

Så länge det inte är oskäligt (oskäligt dyrt, finns ej likvärdigt på marknaden etc) så har du helt rätt. Några hundralappar dyrare skulle nog aldrig ses som oskäligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Du skulle definitivt fått ett GTX 980 som utbyteskort, Inet har dragit en fuling mot dig.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Så länge det inte är oskäligt (oskäligt dyrt, finns ej likvärdigt på marknaden etc) så har du helt rätt. Några hundralappar dyrare skulle nog aldrig ses som oskäligt.

Hade för mig detta när jag läste om KKL för något år sedan.

Inte bra för Inet att de håller på så här. Verkar ha satt detta i system? Ska väl finnas liknande ärenden i forumet gällande @Inet? Kommer nog kolla mig om efter andra leverantörer av produkter om de ska hålla på att fula sig.

Med det sagt så har jag naturligtvis inte hela bilden framför mig...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket storm i ett vattenglas här. Jag svarade tidigt i tråden om vad du har för rättigheter. Andra har lagt till att du har rätt till ersättning för dina kostnader, men det brukar inte finnas mycket till kostnader eftersom de är svåra att påvisa. Du skulle kunna få ersättning för tunnelbanebiljett för att kunna komma till deras affär och liknande. Jag tror inte att det är vad du är ute efter.

När det gäller dröjsmål så specificerar lagen att det inte får ta för lång tid. Men det är inget du egentligen kan få skadestånd för i efterhand. Om du påpekat tidsåtgången för Inet under processens gång så hade du kanske tex kunnat skynda på processen eller få låna ett annat grafikkort medan du väntar. Men pengar i handen i efterhand för att det tog fyra månader är ren goodwill om du får.

Däremot är det detta med ersättningsprodukt. Inet säljer R9 Fury.
http://www.inet.se/produkt/5411459/asus-radeon-r9-fury-4gb-st...
http://www.inet.se/produkt/5410104/xfx-radeon-r9-fury-triple-...
Något av dessa borde vara första grejen att försöka byta till. Om Inet föreslår byte till ett nytt R9 Fury så är du tvungen att ta det om du inte har argument för att det skiljer mot ditt gamla kort på något vis, tex ljudnivå, storlek osv. Om du får erbjudande om ett nytt Fury kort och du inte vill ha det så är du helt i händerna på Inet och de kan definiera den deal du får. Du är då nämligen inte längre täckt av lagen. Lagen säger att Inet ska reparera eller ersätta med motsvarande eller bättre vara. Om Inet inte har Fury-kort skulle du kunna önska ett GTX 980 och få det eftersom ett GTX 980 hamnar strax under Fury i SweClockers prestandaindex försöker du inte tillskansa dig en bättre vara och prisskillnaden är så liten att det inte kan anses oskäligt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Nej, jag har redan en 970 påväg och 1700 på bankkontot, och jag får ta det som det är liksom.

Själva inet har ingenting att göra med fördröjningen, den enda anledningen till att det tog så lång tid var helt enkelt att en tekniker nog undersökte kortet lite snabbt utan att hitta något fel och sedan skrev upp ärendet som avslutat och att det var undersökt av honom, utan att några problem med kortet hittades.

Då är det rätt självklart att andra tekniker inte vill kolla på kortet, eftersom att det är uppskrivet som avslutat och fungerande av en annan tekniker. Jag menar, det är rätt självklart att de litar på han mer än mig, han är ju en professionell kille som jobbar med sådant och så kommer jag och hävdar att han inte har undersökt det ordentligt.

Men ja, nu fick jag iallafall skicka in kortet till Göteborg istället och där bekräftade dem att kortet var defekt, och det tog inte speciellt lång tid det, det var nog deras normala service hastighet.

Åter igen har jag aldrig haft några problem med inet tidigare och detta tror jag händer sällan.
Alltså, om man jobbar med att undersöka grafikkort dag in och dag ut vill man ju speeda upp det lite och det är väldigt lätt hänt att man slarvar. En taxi chaufför tror jag inte följer trafikreglerna fullt ut varje dag efter att ha jobbat som taxi chaufför ett längre tag.

Jag är absolut inte arg på inet, jag blir nog snarare mer arg på de som i flera trådar håller på och är devil's advocates och ska försvara inet in i det sista, och helt vägrar att gå med på att det är inet som har slarvat.

Jag tyckte bara att de kunde ha bjudit på en 980 som kostade 200kr mer som en liten kompensation, men samtidigt längtar jag väldigt mycket till att testa en 970, eftersom att jag tidigare bara har kört på en 750 och 4460 lär det bli ett rätt stort hopp ändå.

Men ja, jag hade förstått deras konsumenträtt och garanti som att man skulle få byta ut ett defekt kort mot ett kort i samma prisklass om kortet som man haft från början inte säljs längre.
Antar att jag förstod det fel.

Tycker inte att vi ska börja med att hata på inet, det är inte direkt som att de har blåst mig eller nåt, trots allt fick jag tillbaka grejer utav exakt samma värde som mitt gamla.

Permalänk
Hedersmedlem

Erbjöd Inet ett R9 Fury i utbyte? De har trots allt dem i lager?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

JA, du borde defintivt ha fått ett GTX 980 istället, utan att betala någon mellanskillnad tycker jag. men i sämsta fall betala 200kr och få ett 980 istället givet att du hellre hade velat det än att få ett GTX 970 + 1710kr i handen.

erbjöds du alternativet att betala mellanskillnaden upp till ett GTX 980 eller enbart ett GTX 970 + pengar ?

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Jag känner igen det där med att dom påstår att kortet fungera, min kompis har precis samma problem kortet är helt dött i andra datorer men när han lämnar in det till inet påstår dom att det fungerar.

Han har nu fått skicka in det igen och de har tagit 3 veckor utan att dom har börjat felsökningen... Detta är vad förstklassig service är i verkligheten.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | ASUS RTX 3080 STRIX OC | Corsair Dominator Platinum DDR5 6400MHz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 93Clocker:

Jag känner igen det där med att dom påstår att kortet fungera, min kompis har precis samma problem kortet är helt dött i andra datorer men när han lämnar in det till inet påstår dom att det fungerar.

Han har nu fått skicka in det igen och de har tagit 3 veckor utan att dom har börjat felsökningen... Detta är vad förstklassig service är i verkligheten.

Om det har gått tre veckor så föreslår jag att han skickar följande till Inet.

"Det har nu gått tre veckor sedan jag reklamerade mitt grafikkort hos Er. Konsumentköplagen säger att reklamation ska åtgärdas inom rimlig tid, som ARN vid olika utslag har definierat till mellan två och tre veckor. Eftersom tre veckor nu har gått vill jag att ni omgående avslutar detta ärende och skickar mig ett reparerat eller nytt motsvarande grafikkort. Har så inte skett inom tre arbetsdagar vill jag att vi startar en diskussion om hur ni kan kompensera mig för detta extra dröjsmål."

Jag har använt en liknande text två gånger. Båda gångerna blev resultatet att jag inom tre dagar hade en fungerande produkt i min hand.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Om det har gått tre veckor så föreslår jag att han skickar följande till Inet.

"Det har nu gått tre veckor sedan jag reklamerade mitt grafikkort hos Er. Konsumentköplagen säger att reklamation ska åtgärdas inom rimlig tid, som ARN vid olika utslag har definierat till mellan två och tre veckor. Eftersom tre veckor nu har gått vill jag att ni omgående avslutar detta ärende och skickar mig ett reparerat eller nytt motsvarande grafikkort. Har så inte skett inom tre arbetsdagar vill jag att vi startar en diskussion om hur ni kan kompensera mig för detta extra dröjsmål."

Jag har använt en liknande text två gånger. Båda gångerna blev resultatet att jag inom tre dagar hade en fungerande produkt i min hand.

Tack! ska be han göra de.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | ASUS RTX 3080 STRIX OC | Corsair Dominator Platinum DDR5 6400MHz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown