IOS Imac pinlåst, kommer inte föbi.

Permalänk

IOS Imac pinlåst, kommer inte föbi.

Hej
Detta är ett problem jag inte kan släppa. Detta gäller en månad gammal Imac , min pappas/mammas.
Nu till det inträffade, när min farsa skulle starta upp mac´n gjorde han som vanligt men när han knappat in sin fyrsiffriga pinkod till Ios så blev skärmen blå och den startades om och stod och malde vid äpplet medans stapeln tickade färdigt, sedan kom att Fel lösenkod angivits enheten avaktiverad vänta x min. Väntade och sedan kom pinkoden upp igen men denna gång vill den ha 6 siffror?? Inget vi har bytt till!
Provade att starta om med command+R hur många ggr som helst, men kommer bara till en bild med ett lås där jag inte kan göra något. Annars utan Command + R samma skit , pinkod 6 siffror... Lämna till butik idag och säger att det är garanti på burken fixa. Vi har givetvis kvitton o allt. De skruvar på sig o säger, så här kan det inte bli, ni måste ha valt/gjort något, detta kan inte gå på garanti.. nä den här gången är det inte handhavande fel.. (på hans Iphone fungerar pinkoden som vanligt och där syns även Imac´n..)

idéer??

Mvh
Fredrik

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

testa 123456 (låter sjukt...) https://discussions.apple.com/thread/6055078?tstart=0 , dock lär allt raderas?

Permalänk
Sötast

It just works..... And if it doesn't we'll blame you!

Nej men Var det verkligen en Apple verkstad ni gick till då? "Såhär kan det inte bli" låter som svaret från typ mediamarkt.... Men en Apple butik borde ju kunna lösa det till er?

Permalänk
Medlem

Låter som problemet som fax110 länkat till.
Skulle det vara så att den är låst via icloud på något vänster så löser Apple det om du kan visa kvitto på datorn. (Har blivit tvungen att göra detta med en iPad och en iPhone)

Permalänk

Lite uppdatering.
Alla är konfunderade, men problemet är löst. Men hur problemet har uppstått vet ingen inte ens Apple, de fick iallafall skicka en fil som låser upp kontot på Imac´n. Deras enda förklaring är att det enda de kan gissa är att någon utifrån har gjort något.. Låter inte så betryggande. Får lite mer info imorgon när den ska hämtas ut.

Mvh