Xbox 360 strömkabel

Permalänk

Xbox 360 strömkabel

Hej sweclockers. Någon här som vet vart man kan hitta billigaste strömkabeln till ett xbox 360? skulle uppskattas..

Permalänk
Medlem

Nätaggregat eller bara apparatkabeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av askmyrenn:

Hej sweclockers. Någon här som vet vart man kan hitta billigaste strömkabeln till ett xbox 360? skulle uppskattas..

Tänk på att det är olika beroende på vilken variant du har. Om vi pratar om kabeln in i konsolen. Ex gamla tjocka 360 vet jag har ett gäng revisioner. Första 203w andra 175w och sista 150w och de är inte kompatibla med varandra vad jag vet. Hur det ser ut på slimarna har jag ingen koll på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tänk på att det är olika beroende på vilken variant du har. Om vi pratar om kabeln in i konsolen. Ex gamla tjocka 360 vet jag har ett gäng revisioner. Första 203w andra 175w och sista 150w och de är inte kompatibla med varandra vad jag vet. Hur det ser ut på slimarna har jag ingen koll på.

Om jag inte är helt ute och cyklar så har jag för mig att de är bakåtkompatibla åt ett håll, d.v.s den senaste revisionen kan ha alla PSUs, men att det inte går år andra hållet så t.ex. originalet kan inte ha något av de klenare aggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Om jag inte är helt ute och cyklar så har jag för mig att de är bakåtkompatibla åt ett håll, d.v.s den senaste revisionen kan ha alla PSUs, men att det inte går år andra hållet så t.ex. originalet kan inte ha något av de klenare aggen.

Jo det vore ju logiskt ska kika på det.

Edit

Rent fysiskt ser det ut som du har rätt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

@Alfsvåg: Jag har varket nätagget eller kabeln. Köpte bara själva konsolen utav en polare som skulle slänga det för hans kablar var sönder. Tror det är en av dom äldre versionerna utav 360. Vet också att det inte är ett slim så pass bra koll har jag.. Så skulle behöva båda nätagg och kabel från det till konsolen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av askmyrenn:

@Henke779: Jag har varket nätagget eller kabeln. Köpte bara själva konsolen utav en polare som skulle slänga det för hans kablar var sönder. Tror det är en av dom äldre versionerna utav 360. Vet också att det inte är ett slim så pass bra koll har jag.. Så skulle behöva båda nätagg och kabel från det till konsolen!

Kika på bilden jag länka vilken har du? Du får kika på nedre raden då de visar ingången på Xboxet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Verkar finns här: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=636&xSec=149

Lite väl dyrt tycker jag dock.

Visa signatur

5900X NH-D15 X570 TOMAHAWK 32GB EVGA G3 750W EVGA 3080 FTW3 Samsung 860 1TB Crucial MX100 512GB Crucial MX300 750GB Crucial MX500 2TB Define C

FreeNAS G3258 Supermicro X10SLM-F 16GB ECC 6x3TB WD Red RAIDz2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Det stämmer alldeles utmärkt. Nyare 360 kan köras med nätdelen från äldre. Man kan dock inte köra en slim med nätdelen från en phat, kontaktdonet byter helt form däremellan.

Det går i övrigt att köra en 360 med ett vanligt ATX-agg efter lämplig kabelmod. Se till att de olika railsen orkar ge tillräcklig ström bara.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

@askmyrenn: har en till salu tror jag..