Tom Clancy's The Division blir öppen beta

Permalänk
Melding Plague

Tom Clancy's The Division blir öppen beta

Senare i februari slår Ubisoft upp ett öppet betatest av The Division, där alltifrån nya uppdrag till förbättringar mot de stängda testerna är att vänta.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det tjatas så mycket om detta spelet att jag är redan trött på det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Nu får vi som missade betan vår chans! Detta måste ju vara ett bra spel eftersom det finns 3 uppdateringar om det de senaste 2 dygnen

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TrueType:

Nu får vi som missade betan vår chans! Detta måste ju vara ett bra spel eftersom det finns 3 uppdateringar om det de senaste 2 dygnen

Det är otroligt överskattat om du tänkt spela det på PC, kontrollerna är sämst för att vara spelbart på PC.

för konsol kanske det är bra, det vet jag inget om.

Permalänk
Medlem

Jag e redo!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv

Härligt, ser fram emot att få testa spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt varför men har inte sett någonting med det spelet som fått mig att vilja testa det.
Såg lite från betan och det förbättrade inte saken. Tyckte det såg ganska trist ut och all HUD (som kanske går att stänga av) var hemsk.

Permalänk
Medlem

Hahaha Ojojoj! Pappa kommer att limma fast häcken vid stolen för då kan han inte "fixa maten" eller "lämna på dagis"!

Permalänk
Avstängd

Vad betyder "öppen beta"?
Betyder det att vemsomhelst kan provspela betaversionen gratis?
Eller måste man förköpa det eller nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Vad betyder "öppen beta"?
Betyder det att vemsomhelst kan provspela betaversionen gratis?
Eller måste man förköpa det eller nåt?

Vemsomhelst med Ubisoftkonto

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk

Meh, just den helgen som jag ska till Sälen och åka skidor, då blir ju frågan om man orkar släpa med sig burken upp,hummmm...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Härligt med mycket fixar.
Står väl uppdateringar för ps4a men det lär väl vara samma för PC?!

@SCORPIUS
noterat!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

My body is ready

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Till er som inte spelade stängda betan och klagar på spelet: Ladda ner öppna betan, spela några timmar sen skapa er en uppfattning!

Mycket av de ändringar som gjorts är just vad spelarna ville se ändring på i stängda betan och titta, de levererade! Bara för att det har Ubisoft som stämpel betyder det inte att spelet automatiskt är dåligt. Sen hur långt det kommer hålla är en annan femma.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Open betan blir avgörande om det blir ett köp eller inte för min del. Var inte speciellt imponerad av closed betan men den var så liten att man inte kunde ge spelet en ärlig bedömning.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Jag tycker miljöerna ser riktigt balla ut, men resten verkar ganska meh. Är lite småallergisk mot fiender som agerar bullet sponges.

Permalänk
Medlem

Så en 24 timmar öppen "beta"(demo) innan launch då då?

Permalänk
Skrivet av SimpLar:

Jag tycker miljöerna ser riktigt balla ut, men resten verkar ganska meh. Är lite småallergisk mot fiender som agerar bullet sponges.

Då kan det inte finnas värst många spel du vill spela, finns knappt något spel där finderna dör på 2 skott...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Sökt semester på fredag nästa vecka!
Jobbade hela helgen när den stängda betan var igång så nu ska jag vara med! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Skrivet av anon40704:

Det är otroligt överskattat om du tänkt spela det på PC, kontrollerna är sämst för att vara spelbart på PC.

för konsol kanske det är bra, det vet jag inget om.

Jag hade få problem med kontrollerna när jag spelade det på PC. Det kändes ibland lite klumpigt att lämna skyddet man gömde sig bakom men i övrigt så var det prima.

Sedan att jag inte tyckte om spelet i sig är en annan femma.

Permalänk

Hur väl stämmer "världen" överens med NYC? Känner man igen sig om man gått runt en del på Manhattan?

Kan man gå till kända ställen? Heter restauranger och affärer som de gör i verkligheten? Kan man tex panga rutor på Apples affär på 5th ?

Permalänk
Medlem

Kräver Uplay? Nej tack!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

För er som vill läsa uppdateringarna i textformat istället för skärmdumpar från PS4an

http://www.gamezone.com/news/here-are-the-full-patch-notes-an...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Kräver Uplay? Nej tack!

Vad är så dåligt med Uplay?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man har kvar allt från closed betan?

Skrivet av NodCommander:

Kräver Uplay? Nej tack!

Jag kände lite ångest när jag installerade uplay för att spela closed betan, men det har faktiskt blivit mycket bättre.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Vad är så dåligt med Uplay?

Vad är det för fel på UPlay nu då?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

De här spelet är långt ifrån något jag vill ha i alla fall..
Såg fram emot det som fan se 2013, och är nog det enda spel jag sett fram emot så pass mycket.. Men under den stängda betan ändrades allt.. Jag spelade dock inte betan för att kolla om spelet är köpvärd utan jag rapporterade en hel del buggar och så..

Men spelet saknar helt enkelt en replay värde..
Storyn lär man spela ut rätt snabbt.. sen är det bara o grinda vapen mot NPCs som står ute på vägarna.. 95% av alla byggnader är stänga och går inte att gå in på.. Det som går att gå in på är de som har något med en mission o göra.. Dark Zone är exakt samma sak bara att förutom npcs möter du spelare som du dödar eller dör mot. Du får en väska som du ska extracta via helikopter oc det här ska du göra gång på gång tills du får bra saker.. Du får även pengar som du kan köpa vapen och gear för i dark zone.. förutom det har du även pve pengar samt pvp pengar.. Dark zone currency och story world currency.

Så stor som banan är, känns det ändå jävligt.. linjärt.

Det mesta av banan är ställen du aldrig lär springa förbi mer än ett par gånger.

Sen kommer vi till fuskadet..
Ubisoft har inte ens presenterat ett anti fusk system.. Dem har sagt att dem ska implementera en vid launch.. men jag vill veta hur den funkar? Kan man rapportera ingame eller måste man som Rainbow six filma in och skapa en ticket och vänta 2veckor för svar? Innan något "kanske" händer spelaren som fuskade, ifall han fuskade..

Under den stänga betan kom flera fusk ut. Devs svarade på det och sa att det var glitches.. Glitches där man kunde ändra på sin level, va osynlig, aldrig behöva ladda om och ha speedhack..

Det kanske var glitches. jag säger inte att dem ljuger.. Men varför blev Betan helt ospelbar 2 dar efter att den öppnades och inte samma dag eller dagen därpå? Varför took det 2 dar för så pass "enkla" glitches o komma fram. De sa att man helt plötsligt kunde bli osynlig i Dark zone, och var tvungen o starta spelet? Varför ska det ta 2 dar för en bug o visa dig? När tusentals spelare spelar? Personligen tkr jag det låter som fusk. Men jag ska inte gräva mig ner på det så pass mkt, för jag personligen tänker avstå från det här.. Ubisoft har gjort för många misstag och blir aldrig mer en pre-order från dem..

Rainbow Six var nog det sista jag förköper, där dem med varje patch gått 1 steg fram o 2 steg tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon40704:

Det är otroligt överskattat om du tänkt spela det på PC, kontrollerna är sämst för att vara spelbart på PC.

för konsol kanske det är bra, det vet jag inget om.

Jag hade inga problem med kontrollen på PC, visst det var några gånger man kanske hade lite problem att komma ur eller in i skydd men det var inte direkt kontrollernas problem.

Skrivet av SimpLar:

Jag tycker miljöerna ser riktigt balla ut, men resten verkar ganska meh. Är lite småallergisk mot fiender som agerar bullet sponges.

Gillar du World of Warcraft eller något annat MMORPG?
Det är ju samma sak där fast detta är ett TPS vilket inte det finns såpass många spel inom MORPG-genren.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Då kan det inte finnas värst många spel du vill spela, finns knappt något spel där finderna dör på 2 skott...

Just skjutspel finns det mycket riktigt inte så värst många av som jag vill spela. Nämnvärda undantag är Red Dead Redemption, Battlefield-spelen, Left 4 Dead 2, The Last of Us och CoD: Modern Warfare när det begav sig.

Dock så kan jag gilla skjutspel där fiender tar mycket stryk, ex Borderlands 2 (fast då kör jag en glass cannon build), jag tror det är kombinationen av realistisk grafik och människor som suger upp kulor som är avskräckande.

Skrivet av Yojimbo:

Jag hade inga problem med kontrollen på PC, visst det var några gånger man kanske hade lite problem att komma ur eller in i skydd men det var inte direkt kontrollernas problem.

Gillar du World of Warcraft eller något annat MMORPG?
Det är ju samma sak där fast detta är ett TPS vilket inte det finns såpass många spel inom MORPG-genren.

Nu spelar jag inga MMOs, men jag tycker inte ett TPS med rollspelsinslag är att jämföra med ett straight-up RPG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ian_Superfly:

Hur väl stämmer "världen" överens med NYC? Känner man igen sig om man gått runt en del på Manhattan?

Kan man gå till kända ställen? Heter restauranger och affärer som de gör i verkligheten? Kan man tex panga rutor på Apples affär på 5th ?

Nu har jag bara spelat stängda betan så vet inte hur det kommer vara vid release, men det fanns några sevärdigheter så att säga. Det är absolut inte 1:1 men känns som att dom får med det viktiga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden