Att CDON har erkänt sina brister är inte direkt någon vidare tröst för de kunder som väntat i flera månader (ja, MÅNADER) på sina produkter och som dessutom konstant ignoreras av deras kundtjänst. Personligen tycker jag inte att det är mer än rätt att uppmana till en bojkott när man behandlas på detta vis och det skadade förtroendet kommer att ta LÅNG tid att reparera.
Det är så klart bra om du har haft positiva erfarenheter av CDON de senaste veckorna (!) men du kan inte förneka att de gått ner sig rejält och det verkar inte vara många rätt längre varken hos kundtjänsten eller gods-/returhanteringen. Det skulle vara kul att höra från @CDON.COM vilka konkreta förändringar de gjort för att åtgärda de brister som tagits upp i den här tråden istället för det klassiska 'vi har brustit i våra rutiner och det är naturligtvis oacceptabelt blablabla'.
Jag kommer aldrig mer att handla hos CDON men jag är faktiskt inte här bara för att snacka skit om dem, däremot tycker jag att det är fel av dig att påstå att allt skulle vara i sin ordning när tiotusentals kunder väldigt nyligen drabbats på flera olika sätt p.g.a. CDONs inkompetens och du själv haft tur med ett fåtal beställningar. Det talades tidigare om att problemen med bl.a. leveranstiderna berodde på att hanteringen övertagits av PostNord men det ger ju ingen förklaring till varför de varit så totalt urusla på att hantera sin kommunikation gentemot kunderna - har även den delen outsourcats? CDON verkar aldrig ha hört talas om begreppet damage control utan väljer istället att stoppa huvudet i sanden och jag skulle bli förvånad om de faktiskt tog sig tid att besvara detta inlägg.
Var skriver jag att "allt skulle vara i sin ordning"? Jag skriver enbart om deras leveranssäkerhet idag. Läs och svara på det jag skriver och hitta inte på saker jag aldrig sagt. Beställer man idag så får man sina grejer relativt snabbt, det är min erfaranhet.
Att leveranserna fungerar idag är ingen tröst för de som fortfarande inte fått hjälp med sina problem och CDONs sammanbrott pga deras, troligen desperata, kamp att försöka sälja maximalt för att rädda bokslutet. Allt detta vet vi och har dryftats i överflöd i tråden redan.
Jag tycker fortfarande att man kan handla från CDON om det handlar om låga priser, stort utbud och, som jag skrev, leveranssäkerhet. Vill man få blixtsnabb service vid problem är inte CDON rätt butik och kommer troligen aldrig kunna prioritera upp det tillräckligt om inte priserna höjs.
För övrigt har jag handlat av CDON i mer än 15 år (inte bara några veckor) och det har alltid varit lite upp och ner, men mestadels upp, därför är jag kvar och skriver i den här tråden. Det finns massor av saker CDON behöver förbättra och det har det alltid funnits, kanske därför att de alltid konkurrerat med lägsta priset och då kommer all verksamhet i någon mån lida av ständigt åtdragen livrem, intill kvävning ibland. Många förväntar sig samma service som hos Komplett eller Dustin t ex och det är omöjligt med marginalerna CDON arbetar med.
@KKay får gärna visa källa på att 60 anställda får gå. Det som stått är 35 i Malmö, men jag kan ha missat någon artikel.
Oavsett mycket tråkigt att 35 mister jobbet och slutar alla handla pga diverse uppmaningar till bojkott lär det bli fler.
W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro