Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ågren:

Att CDON har erkänt sina brister är inte direkt någon vidare tröst för de kunder som väntat i flera månader (ja, MÅNADER) på sina produkter och som dessutom konstant ignoreras av deras kundtjänst. Personligen tycker jag inte att det är mer än rätt att uppmana till en bojkott när man behandlas på detta vis och det skadade förtroendet kommer att ta LÅNG tid att reparera.

Det är så klart bra om du har haft positiva erfarenheter av CDON de senaste veckorna (!) men du kan inte förneka att de gått ner sig rejält och det verkar inte vara många rätt längre varken hos kundtjänsten eller gods-/returhanteringen. Det skulle vara kul att höra från @CDON.COM vilka konkreta förändringar de gjort för att åtgärda de brister som tagits upp i den här tråden istället för det klassiska 'vi har brustit i våra rutiner och det är naturligtvis oacceptabelt blablabla'.

Jag kommer aldrig mer att handla hos CDON men jag är faktiskt inte här bara för att snacka skit om dem, däremot tycker jag att det är fel av dig att påstå att allt skulle vara i sin ordning när tiotusentals kunder väldigt nyligen drabbats på flera olika sätt p.g.a. CDONs inkompetens och du själv haft tur med ett fåtal beställningar. Det talades tidigare om att problemen med bl.a. leveranstiderna berodde på att hanteringen övertagits av PostNord men det ger ju ingen förklaring till varför de varit så totalt urusla på att hantera sin kommunikation gentemot kunderna - har även den delen outsourcats? CDON verkar aldrig ha hört talas om begreppet damage control utan väljer istället att stoppa huvudet i sanden och jag skulle bli förvånad om de faktiskt tog sig tid att besvara detta inlägg.

Var skriver jag att "allt skulle vara i sin ordning"? Jag skriver enbart om deras leveranssäkerhet idag. Läs och svara på det jag skriver och hitta inte på saker jag aldrig sagt. Beställer man idag så får man sina grejer relativt snabbt, det är min erfaranhet.

Att leveranserna fungerar idag är ingen tröst för de som fortfarande inte fått hjälp med sina problem och CDONs sammanbrott pga deras, troligen desperata, kamp att försöka sälja maximalt för att rädda bokslutet. Allt detta vet vi och har dryftats i överflöd i tråden redan.

Jag tycker fortfarande att man kan handla från CDON om det handlar om låga priser, stort utbud och, som jag skrev, leveranssäkerhet. Vill man få blixtsnabb service vid problem är inte CDON rätt butik och kommer troligen aldrig kunna prioritera upp det tillräckligt om inte priserna höjs.

För övrigt har jag handlat av CDON i mer än 15 år (inte bara några veckor) och det har alltid varit lite upp och ner, men mestadels upp, därför är jag kvar och skriver i den här tråden. Det finns massor av saker CDON behöver förbättra och det har det alltid funnits, kanske därför att de alltid konkurrerat med lägsta priset och då kommer all verksamhet i någon mån lida av ständigt åtdragen livrem, intill kvävning ibland. Många förväntar sig samma service som hos Komplett eller Dustin t ex och det är omöjligt med marginalerna CDON arbetar med.

@KKay får gärna visa källa på att 60 anställda får gå. Det som stått är 35 i Malmö, men jag kan ha missat någon artikel.
Oavsett mycket tråkigt att 35 mister jobbet och slutar alla handla pga diverse uppmaningar till bojkott lär det bli fler.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Var skriver jag att "allt skulle vara i sin ordning"? Jag skriver enbart om deras leveranssäkerhet idag. Läs och svara på det jag skriver och hitta inte på saker jag aldrig sagt.

Jag ber om ursäkt men det var så jag uppfattade det du skrev. Om vi nu ska ignorera de senaste händelserna kring CDON och använda av oss ordagranna citat så skrev du 'Bara för att du har haft ett svårt problem innan årsskiftet där CDON erkänt sina tillkortakommanden, finns det i dagsläget ingen anledning att generellt avråda någon att handla av CDON' men bara en sån sak som att de nästan är omöjliga att få tag i är väl ett rimligt skäl? Får man väl tag i deras kundtjänst är svaren ofta i goddag, yxskaft-stil blandat med rena lögner.

Att kunder fortfarande inte fått sina beställningar är även det ett fullt legitimt skäl att avråda från att handla hos dem.

Skrivet av MultiMan:

Att leveranserna fungerar idag är ingen tröst för de som fortfarande inte fått hjälp med sina problem och CDONs sammanbrott pga deras, troligen desperata, kamp att försöka sälja maximalt för att rädda bokslutet. Allt detta vet vi och har dryftats i överflöd i tråden redan.

Menar du att vi helt skulle bortse från det bara för att de eventuellt lyckats bättra sig de senaste veckorna? Det tar lång tid att bygga upp ett varumärke men CDON har skjutit det i sank på väldigt kort tid. De har alltid varit långsamma med sina leveranser och i kontakt med kundtjänst men bortsett från det har jag tyckt att de varit helt OK, numera kommer jag dock aldrig att handla hos dem igen oavsett hur bra de än lyckas återhämta sig just för att mitt förtroende för CDON är som bortblåst.

Om vi talar om leveranssäkerhet så är det f.ö. förvånande att de under flera års tid inte har lyckats implementera ett lagersystem med statusar som uppdateras i realtid eller i alla fall visar rimliga uppskattningar av leveranstiden. Många varor utges för att finnas i lager när de i själva verket är beställningsvaror som kan ta väldigt lång tid att få hem så leveransssäkerheten är knappast tip-top.

Gällande ditt sista stycke så tycks CDON inte heller ha hört uttrycket 'bit inte den hand som föder dig' med tanke på hur de behandlar sina kunder och det är en helt naturlig (och väntad) utveckling att försäljningen sjunker efter allt som har hänt.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Hedersmedlem

@ågren: Eftersom du återigen försöker vrida det jag sagt och för att uppnå det klipper och klistrar godtyckligt när du citerar mig, så är diskussionen avslutad för min del.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har lagt 10 ordrar sedan årskiftet, samtliga har sänts iväg 0-2 dagar efter orderdag och de flesta har legat i brevlådan två dagar efter beställning. Bara för att du har haft ett svårt problem innan årsskiftet där CDON erkänt sina tillkortakommanden, finns det i dagsläget ingen anledning att generellt avråda någon att handla av CDON om det handlar om leveranssäkerhet.

Att man får det man beställer från en e-handlare i tid är i min ögon en självklarhet som inte ska ge extra beröm. Att vara e-handlare innebär också att man måste kunna hantera annat än att bara sälja. Man måste ta hand om returer och och liknande när något går snett. Förutom alla beställningar som strulat så är det är ju på det området som Cdon floppat totalt. Folk har ju inte ens kunnat avbeställa sånt som Cdon inte levererat. Kontaktar du deras kundtjänst den vanliga vägen händer ingenting, men om du skriver ett arg inlägg här så får du respons och hjälp. Det är så oseriöst!

Permalänk
Hedersmedlem

@CDON.COM:

Iofs inte datorprodukter, men generellt om CDON och era kampanjer ändå:

Om ni lockar med kampanjer så är mitt tips i all ödmjukhet att arbetet för kunden att lyckas få rabatten bör vara lägre än irritationen över sagda kampanjs otydliga formuleringar och icke-fungerande rabatter. Trots att jag provade många kombinationer av de märken som flaggas för så var utfallet rena lotteriet. Och varför har ni en länk till denna kampanjs startsida där ni sedan har tonvis med produkter som inte alls omfattas av erbjudandet?

Efter en timmes försök att få den rabatt ni påstod man kunde få så var jag så förbannad att jag direkt gick till ett annat företag och beställde istället. Det kan knappast vara tanken med era lockrop?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fy fan vad trött jag blir på CDON.
Har skickat en reklamation flera ggr.
Får bara svar att jag skall bifoga ordenr, tracking nr osv,,,vilket jag redan har gjort i första mailet.
Skickar det igen,,,och får samma svar IGEN!

Påpekar att de kan titta i historiken i mailet så ser de allt,,,ja då får jag inget svar...när jag skickar en ny förfågan nån vecka senare, då får jag svarat qtt jag måste bifoga ordernr o tracking nr, TROTS ATT JAG SKICKAR MED EN KOPIA PÅ FÖRSTA MAILET.

Inkompetenta **** på CDON!

§1
Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

Fy fan vad trött jag blir på CDON.
Har skickat en reklamation flera ggr.
Får bara svar att jag skall bifoga ordenr, tracking nr osv,,,vilket jag redan har gjort i första mailet.
Skickar det igen,,,och får samma svar IGEN!

Påpekar att de kan titta i historiken i mailet så ser de allt,,,ja då får jag inget svar...när jag skickar en ny förfågan nån vecka senare, då får jag svarat qtt jag måste bifoga ordernr o tracking nr, TROTS ATT JAG SKICKAR MED EN KOPIA PÅ FÖRSTA MAILET.

Inkompetenta **** på CDON!

Låter nästan som de har bootar som sköter mail-svaren

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

@CDON.COM:

Om ni lockar med kampanjer så är mitt tips i all ödmjukhet att arbetet för kunden att lyckas få rabatten bör vara lägre än irritationen över sagda kampanjs otydliga formuleringar och icke-fungerande rabatter. Trots att jag provade många kombinationer av de märken som flaggas för så var utfallet rena lotteriet. Och varför har ni en länk till denna kampanjs startsida där ni sedan har tonvis med produkter som inte alls omfattas av erbjudandet?

Efter en timmes försök att få den rabatt ni påstod man kunde få så var jag så förbannad att jag direkt gick till ett annat företag och beställde istället. Det kan knappast vara tanken med era lockrop?

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDONFail20160212_zpsimpjfftz.png

Tack för feedback! Jag tar detta vidare diretk till vår klädavdelning och vår marknadsavdelning.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej,

Många funderingar i forumet angående leveranstider.
CDON hade extremt hög orderingång under julen vilket påverkade leveranstiderna negativt och därmed också vår kundtjänst. Alla orders som läggs nu levereras inom 1-3 arbetsdagar. I de flesta fall plockar vi och packar samma dag. (beroende på när på dagen ordern kommer in)

Mvh,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Många funderingar i forumet angående leveranstider.
CDON hade extremt hög orderingång under julen vilket påverkade leveranstiderna negativt och därmed också vår kundtjänst. Alla orders som läggs nu levereras inom 1-3 arbetsdagar. I de flesta fall plockar vi och packar samma dag. (beroende på när på dagen ordern kommer in)

Mvh,
CDON.COM

Så, om du har beställt en vara under december så är det några månaders leveranstid. Men om du beställer idag så är det några dagar? Make sense. Kanske ska makulera ordern och beställa på nytt?

Hoppas på att min vara dyker upp snart, men det enda svaret jag får är att de ska kolla upp det. Det var den 9 december.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

@CDON.COM:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDONFail20160212_zpsimpjfftz.png

Klädavdelningen hälsar att de hade problem med erbjudandet i början, men att det nu ska vara löst. Ledsen att det inte fungerade som det skulle vid tillfället du försökte. Självklart försöker vi bara så tydliga med våra formuleringar och ser till att rabatterna ska fungera som det ska, i detta fall var det en IT funktion som strulade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan inte klaga på att kundtjänsten är hängiven i alla fall.
Samma dag, med några timmars mellanrum, fick jag (nästan identiska) svar från Lotta, Charlotte och Mathias.

Vet inte hur systemet fungerar men antar att några olika personer faktiskt har engagerat sig i frågan (och samtidigt skickat den vidare till sport- och fritidsavdelningen), och det verkar inte vara det mest effektiva.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Klädavdelningen hälsar att de hade problem med erbjudandet i början, men att det nu ska vara löst. Ledsen att det inte fungerade som det skulle vid tillfället du försökte. Självklart försöker vi bara så tydliga med våra formuleringar och ser till att rabatterna ska fungera som det ska, i detta fall var det en IT funktion som strulade.

Tack för svar och att ni följer upp, det är uppskattat.

Idag var delvis nytt sortiment och även kupong från plus-tjänsten som gjorde att jag lyckades göra ännu en kanonaffär. Trevligt.

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com

Hej, har skickat ett PM till dig där du gärna får återkomma så vi kan reda ut det inträffade!

Skrivet av Schten:

Beställ verkligen ingenting från CDON.com dessa tider.
9 December beställde jag mina produkter, har postat på Facebook, chattat med dem på hemsidan, mailat ett flertal gånger. Tyvärr, så verkar mina pengar förlorade. Underlag finns under.

https://www.facebook.com/cdon.com/posts/1124996600851318

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Schten:

Beställ verkligen ingenting från CDON.com dessa tider.
9 December beställde jag mina produkter, har postat på Facebook, chattat med dem på hemsidan, mailat ett flertal gånger. Tyvärr, så verkar mina pengar förlorade. Underlag finns under.

https://www.facebook.com/cdon.com/posts/1124996600851318

Skrivet av KKay:

Läser man tråden så ser man att det är väldigt många som stött på problem på senaste tiden så jag tycker helt klart att man gör rätt i att inte välja CDON i dagsläget.
Och man blir ju inte mer sugen när man ser hur han blev bemött på FB, eller snarare bristen av det.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi får inte notifikationer om någon har svarat på ett inlägg på samma sätt som via en privat Facebooksida, därav missas tyvärr dessa kommentarer. Inlägg på väggen besvarar vi så fort som möjligt och vi försöker sedan hålla koll på dem där vi bett om ytterligare information i 1-2 dagar, men efter det blir det tyvärr väldigt svårt att följa upp.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Schten:

Så, om du har beställt en vara under december så är det några månaders leveranstid. Men om du beställer idag så är det några dagar? Make sense. Kanske ska makulera ordern och beställa på nytt?

Hoppas på att min vara dyker upp snart, men det enda svaret jag får är att de ska kolla upp det. Det var den 9 december.

Ni skall inte svara på detta inlägg??

Permalänk
Cdon.com

@Rugbyspelaren: Vi håller på att kolla på det i PM. Se svar här:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CDON missköter garantiärenden när det gäller ersättningsprodukter för defekta demo-produkter. Istället för att följa KKöpL och ARN riktlinjer erbjuder de endast pengarna tillbaka även fast varan finns i lager. Även efter att jag citerat både lagen och tidigare ARN ärenden. Riktigt dåligt!

Visa signatur

Intel i7 9900k 5,0GHz | G. Skill 32Gb 3800MHz | Asus Maximus X Hero
EVGA 1080 FTW | Corsair AX 860i

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Fråga till @CDON.COM
EVGA GTX 970 SSC Backplate ACX 2.0+ - Videokortbakplatta

Är det något som ligger i planeringen att återkomma snart igen?

Hämtat ifrån Google
for P/N: 04G-P4-3975-KR - Hemelektronik - CDON.COM

Cachad version
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:BI_inP3QtDcJ:cdon.se/hemelektronik/for-p-n-04g-p4-3975-kr-p31930564+&cd=3&hl=en&ct=clnk&gl=us

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli redigt trött på CDON nu, jag beställde ett grafikkort från fyndhörnan den 23 januari i år. Det visade sig att grafikkortet var trasigt då jag inte lyckades att få det att fungera som det skulle... jag reklamerade mitt grafikkort den 29 januari efter en hel del tester, köpte även ett nytt nätagg då det skulle kunna vara det som spökade.
På felanmälan skrev jag:
"Får ingen bild på grafikkortet, det startar med fläktar och lysdioder men får ingen bild, inte ens så jag kommer in i bios. Har testat kortet i tre av varandra oberoende datorer som alla uppfyller de krav som ställs för att driva kortet. Jag misstänker att personen innan haft samma problem då jag köpte de som fyndvara?"

31 januari får jag svar från kundtjänst:
"Hej,

Tack för ditt mail.
Du har inte möjlighet att testa med annan kabel?"

Redan här börjar jag bli lite irriterad över det svar jag fick. Jag svarade i alla fall att det med största sannolikhet inte var det som är felet.

Den 2 februari återkommer CDON med att deras leverantör inte hittar mitt serienummer på grafikkortet och ber mig ta ett kort på serienumret, jag åker hem från jobbet på min lunch för att skicka iväg ett svar så snabbt som möjligt. Tar kort på både grafikkortet samt kartongen skickar svar direkt.

Efter lite mail fram och tillbaka om varför det drar ut på tiden så säger CDON att mitt ärende är under behandling, tillslut tröttnar jag då det verkar som dom endast försöker dra ut på tiden så mina 14 dagars ångerrätt skall förverkas.

Den 7 februari säger jag att jag istället för att vänta på deras leverantör ska hitta mitt serienummer att jag vill skicka tillbaka grafikkortet med hjälp av ångerrätten. Jag får en fraktsedel den 8 februari och jag postar mitt paket samma dag efter jobbet.

Dock så såg jag på fraktsedeln jag fått från CDON att det inte var mitt namn på den, men tänkte inte mer på det utan skickade iväg mitt paket så snabbt som möjligt.

Den 10 februari kommer mitt paket fram till CDON´s lager och är mottaget.
Samma dag ser jag att en annan person skickar iväg post från samma fraktsedel till CDON förmodligen den person som fraktsedeln egentligen var avsedd för.

Jag kontakt CDON och frågar hur lång tid det skall ta att registrera min retur för återbetalning och får till svar att det ska ta 5-10 dagar.

Jag väntar några dagar sen hör av mig till CDON igen för att följa upp vad som händer med min retur, då säger CDON att min retur inkom den 15 februari, kollar på försändelse förloppet hos posten och ser då att den person som skickade iväg sitt paket efter mig inkom till CDON den 15 februari.

Efter lite mail-växling fram och tillbaka insåg CDON att mitt grafikkort inkom den 10 istället för den 15 februari, och ska då ha kontaktat lagret om hur det går med min retur. Detta var den 19 februari.

Den 25 februari får jag ett mail från CDON:
"Hej,

Tack för ditt mail.
Returen är mottagen och håller på att kontrolleras av vår returavdelning. Så fort denna har godkänts så kommer en återbetalning att ske till det kort som du använde till beställningen.

Notera att en återbetalning tar mellan 2-5 bankdagar."

Skrattretande eller hur? Jag svarar:
"Hej,

ja den mottogs den 10/2."

Det är här jag är idag.. väntar fortfarande på svar om vad som händer med min retur.. Riktigt dåligt hanterat ärende tycker jag i alla fall från CDON´s sida.

Tack till er som orkade läsa hela inlägget i alla fall, men va tvungen att skriva ur min ilska lite någonstans och vart passar det bättre än här?

Permalänk
Medlem

CDON är skit, dom har inte tillräckligt koll på sina kunder och dom SKITER i sina kunder.

Dom gjorde ett medvetet bedrägari när dom utannonserad "äkta" oral-B" tandborstar i sin jukalender:
http://cdon.se/hem-tradgard/16-pack-oral-b-kompatibla-och-utb...
Annonsen är nu ändrad, så här såg originalet ut:
https://i.gyazo.com/3d531cd1e2ac805d890a46674f288c0e.png

Först tog det evigheter och en mängd mail att bara få en returadress, nu efter jag har skickat tillbaka skräpet påstår dom att "KD-international" inte har fått tillbaka varorna(jag har fotat när jag stoppar ned skräpet i en mailbag, fotat retursedeln och när jag postar den).
Trots detta VÄGRAR detta skitföretag att återbetala mina pengar, dom gör hela tiden en skuldförskjuting och hänvisar till KD, trots att det är från CDONS hemsida jag har beställt och betalat och därmed är tvisten med dem och inte KD.

Detta har nu pågått sedan december förra året, och dom undviker i det längsta att svara på mail, telefon nr har dom inte, ganska förståeligt med tanke på hur många dom har lurat som är asförbannade på dem.

Så nu återstår det följande:
1, göra en polisanmälan på allt jag kan, dvs bedrägeri, falsk marknadsföring samt brott mot upphovsrätten(tror jag det blir).
2, Göra en anmälan till ARN
3, lägga en civilrättslig stämning om summan
4, lägga upp alla handlingar, foton samt anmälningar offentligt på alla forum jag kan.

Och till er andra, UNDVIK detta SKITFÖRETAG

Ha detta som regel, är dom så skumma att dom inte ens har ett telefon nr: UNDVIK dem

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är anmärkningsvärt att CDON inte bemödar sig att svara? Trodde att de va hela meningen med att CDON finns här på Sweclockers?

Permalänk
Medlem

En kompis hörlurar (köpta på CDON) gick sönder, han kontaktade CDON för att reklamera.

CDON erbjöd inte nya hörlurar (dom fanns på lager) trots att han ville ha det, utan skickade tillbaks pengarna istället - till ett konto som inte finns. Nu sitter min kompis där utan hörlurar och utan pengar, för vi vet ju hur snabba CDON är med sin support.

CDON vill inte skicka pengar till rätt konto utan har bett honom att kontakta sin bank och spåra betalningen...
(Meningslöst eftersom kontot som sagt inte finns.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

En kompis hörlurar (köpta på CDON) gick sönder, han kontaktade CDON för att reklamera.

CDON erbjöd inte nya hörlurar (dom fanns på lager) trots att han ville ha det, utan skickade tillbaks pengarna istället - till ett konto som inte finns. Nu sitter min kompis där utan hörlurar och utan pengar, för vi vet ju hur snabba CDON är med sin support.

CDON vill inte skicka pengar till rätt konto utan har bett honom att kontakta sin bank och spåra betalningen...

Varför skickade dem pengarna dit?

Permalänk
Medlem

Bra fråga.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bdea:

Jag tycker det är anmärkningsvärt att CDON inte bemödar sig att svara? Trodde att de va hela meningen med att CDON finns här på Sweclockers?

Inte ett knyst i tråden på 3 veckor... Mycket märkligt.

Det finns flera konkurrenter som sprungit om cdon nu med hästlängder. Denna tråd ger en tydlig bild. Allt fler kunder inser att cdon's priser inte är allt som räknas. Cdon har en usel service och framförallt en usel eftermarknad. Jag tror att cdon får kasta in handduken snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

"Då vi återbetalat allt till det kontot du hade vid betalningstillfället kan vi inte göra mer" är det senaste svaret min kompis har fått från CDON, och för mig låter det som rent lurendrejeri. Att folk byter konton är inget märkligt.

Han har även kontaktat banken där det gamla kontot fanns, och dom hävdar att där inte har varit någon betalning eller att den har studsat (vilket den borde ha gjort om där hade varit någon betalning).

@CDON.COM lust att bemöta detta ärendet? Det luktar rutten fisk lång väg. Ni har en kund nu som har varken hörlurar eller pengar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Brukar köpa mina spel på CDON men av någon anledning är ni dyrast av alla på Street Fighter V på PC 499:- närmaste konkurrenten tar 449:- och lägsta pris är 399:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2913718

Skulle uppskatta om ni gjorde något åt detta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MinscS2:

"Då vi återbetalat allt till det kontot du hade vid betalningstillfället kan vi inte göra mer" är det senaste svaret min kompis har fått från CDON, och för mig låter det som rent lurendrejeri. Att folk byter konton är inget märkligt.

Han har även kontaktat banken där det gamla kontot fanns, och dom hävdar att där inte har varit någon betalning eller att den har studsat (vilket den borde ha gjort om där hade varit någon betalning).

@CDON.COM lust att bemöta detta ärendet? Det luktar rutten fisk lång väg. Ni har en kund nu som har varken hörlurar eller pengar.

Det är precis samma sak för alla butiker. Pga nya penningtvättlagar måste butikerna återbetala till samma konto/person köpet gjordes från. Det är därför det blir problem om det inte går, men är alltså inte specifikt för CDON.

Den mångkunnige @mrqaffe har bl a skrivit om det här.

Visa signatur