Vad spelar ni egentligen?

Permalänk
Medlem

Vad spelar ni egentligen?

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Permalänk
Medlem

Prioriteringar ändras hela tiden.
Ta en paus från spelande, 1 månad kanske, och kanske lusten kommer tillbaka.
Å andra sidan så är det ju ingenting som säger att man måste spela alls.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wallman:

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Du bränner ut dig, gaming-mässigt. Forcera det inte för gör du det så kommer du aldrig vilja spela något igen. Gör något annat ett tag och låt viljan komma tillbaka av sig själv

Permalänk
Moderator
Forumledare

Något som brukar fungera för mig är att testa lite indiespel. (Oftast) Ingen flashig grafik eller påkostat soundtrack utan själva spelkänslan står ofta i centrum. Där hittat jag ofta ren spelglädje igen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Dragon age inq, farcry primal(håller på att tröttna), divinity original sin, baldurs gate 2, anno 2205, shadow of mordor, tomb raider. Det är spelen som spelas just nu hemma hos mig.

Håller med om att spelen du nämner är tråkiga.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman:

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Tjena! vi båda sitter i samma sits. Jag har varit i denna zon flera gånger och det ända som hjälper är att hitta på något roligt som inte riktigt kräver en dator. Försök att komma ut lite och spel suget kommer att återhämta sig efter en liten period.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman:

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Känner igen mig i det du skriver, speciellt med Witcher 3 och GTA V. Man känner att man verkligen vill tycka att det är roligt, men man tröttnar lika fort. Saknar den där första känslan man hade när man började spela WoW, det var tider
Det enda jag känner som är lite roligt numera är Battlefield, men bara ett par rundor. Sitter och funderar på om det är värt att köpa ny dator framöver bara för att kunna fortsätta lira nån bana BF här och där.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Inaktiv

Jag inser att smaken är som baken, som sig bör vara, så jag ställer frågan lite med glimten i ögat : Hur kan man tycka att Witcher 3 är tråkigt? Är förbaskat beroendeframkallande

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Jag inser att smaken är som baken, som sig bör vara, så jag ställer frågan lite med glimten i ögat : Hur kan man tycka att Witcher 3 är tråkigt? Är förbaskat beroendeframkallande

Det är ju det man själv frågar sig. Witcher 3 är ett spel som jag hade tyckt varit skitkul förr, men nu var det bara roligt ett par timmar och sen känner jag bara inte för att starta det mer. Man vill tycka det är kul, men jag fastnar helt enkelt inte. Svårt att förklara, men irriterande är det :/

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Jag var i ungefär samma sits, köpte black desert online nu är allt bra igen

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anguzz:

Det är ju det man själv frågar sig. Witcher 3 är ett spel som jag hade tyckt varit skitkul förr, men nu var det bara roligt ett par timmar och sen känner jag bara inte för att starta det mer. Man vill tycka det är kul, men jag fastnar helt enkelt inte. Svårt att förklara, men irriterande är det :/

Har själv sådana perioder så vet hur du menar. Har TW3 just nu på burken men har inte startat det på 1½ vecka. Lite pga jobbet men pumpen försvinner då man funderar på det. Prövade Shadow of Mordor igenom en kompis efter att ha sett en diskussion om det här som också verkade rätt lovande då jag tycker om LotR, men det var helt omöjligt att gilla. Ibland är det svårt att sätta fingret på varför man inte tycker om vissa spel :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Har själv sådana perioder så vet hur du menar. Har TW3 just nu på burken men har inte startat det på 1½ vecka. Lite pga jobbet men pumpen försvinner då man funderar på det. Prövade Shadow of Mordor igenom en kompis efter att ha sett en diskussion om det här som också verkade rätt lovande då jag tycker om LotR, men det var helt omöjligt att gilla. Ibland är det svårt att sätta fingret på varför man inte tycker om vissa spel :/

Ja, precis. Det är otroligt störande att man ofta är så taggad inför stora spelsläpp som exempelvis GTA V, men när man väl börjar spela det så är det inte roligt efter att nyhetens behag släpper. Jag har alltid älskat och spelat GTA på alla platformar, men nu är det bara segt. Man har väl blivit gammal och alla andra krav och måsten tar över antar jag

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Ibland är det svårt att sätta fingret på varför man inte tycker om vissa spel :/

Ett komiskt dåligt kontrollsystem och alla buggar var det som dödade Witcher 3 för mig.
Seriöst alltså, ett peka och klicka spel som inte har en muspekare ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anguzz:

Ja, precis. Det är otroligt störande att man ofta är så taggad inför stora spelsläpp som exempelvis GTA V, men när man väl börjar spela det så är det inte roligt efter att nyhetens behag släpper. Jag har alltid älskat och spelat GTA på alla platformar, men nu är det bara segt. Man har väl blivit gammal och alla andra krav och måsten tar över antar jag

Man har väl, lite ofrivilligt, gått och blivit en vuxen Har för övrigt kvar Assassins creed Syndicate att avsluta på konsollen. Ytterligare ett spel, eller rättare sagt Serie som jag varit hardcore fan av, som man fallit ifrån.

Äh nu blev man deppad över alla spel man ger upp på

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svensktiger:

Ett komiskt dåligt kontrollsystem och alla buggar var det som dödade Witcher 3 för mig.
Seriöst alltså, ett peka och klicka spel som inte har en muspekare ?

Rörelsemekaniken var lite off, det får jag medge. Har sprungit över klippkanter mer än en gång. Men det är iaf inte värre än AC seriens som har varit notoriskt (AC-ACII-AC:B) dåligt. Tycker övrigt att det varit väldigt smidigt och rent, iaf för min spelstil. Kan ju vara så att det inte är kontrollsystemet i sig som kärvar utan att ens egna spelstil och kontrollhantering inte riktigt passar med hur utvecklarna hade tänkt sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Prioriteringar ändras hela tiden.
Ta en paus från spelande, 1 månad kanske, och kanske lusten kommer tillbaka.
Å andra sidan så är det ju ingenting som säger att man måste spela alls.

Skrivet av KaffeMedKotlett:

Du bränner ut dig, gaming-mässigt. Forcera det inte för gör du det så kommer du aldrig vilja spela något igen. Gör något annat ett tag och låt viljan komma tillbaka av sig själv

Skrivet av NewCamps:

Tjena! vi båda sitter i samma sits. Jag har varit i denna zon flera gånger och det ända som hjälper är att hitta på något roligt som inte riktigt kräver en dator. Försök att komma ut lite och spel suget kommer att återhämta sig efter en liten period.

Det är inte det att jag "bränt ut mig", köpte min dator för några månader sedan efter ett helt års uppehåll utan dator öht... Tänkte att nu jävlar är det dags att gamea lite igen! Och så är allt tråkigt...

Permalänk
Inaktiv

Spelar fortfarande Skyrim av samma orsak. Är det enda spelet som jag tycker fortfarande är kul.
Witcher 3 spelade jag i 3-4 timmar innan jag somnade..
Det som man nog inte tröttnar på lika fort är spel över hemnätverk alt. en egen server och lira med nån kompis eller fler.
Unreal Tournament '99 är en klassiker som är perfekt för de ändamålet.
Finns inget roligare än att fragga sin kompis i småbitar

Permalänk

Jag hatar verkligen att spela själv det går inte.. Det är mitt problem när det kommer till spel. Jag tycker CS/LoL/ och alla dom där spelen med teamwork är roliga. Men skulle jag spela dom själv? Aldrig i livet. Jag måste ha mina kompisar som är med och spelar så att vi är typ minst 4st annars ser jag inte det roliga i det.

Sen funkar det att spela singelplayer spel som Farcry och sådant men man tröttnar ju väldigt snabbt.

Permalänk

Tycker lite samma om Witcher 3. När man är inne i en quest är det riktigt riktigt bra, men systemet för att sortera quests är så klumpigt (och spelet så stort) att man att man blir trött på det.

Det är nog en del av att bli äldre, men det finns hopp Spel som jag har fastnat i:
Ori and the blind forest
XCOM: Enemy Unknown
FTL

Testa även att gräva fram ett äldre spel som du klarat förut. Spelar själv igenom Star Wars JKII: JO lite då och då.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Lirar mest cs:go, rainbow six siege och S.T.A.L.K.E.R spelen.

Men även lite planetside 2, superhot, payday 2, 7 days to die, just cause 3,mm men endast i korta sessioner med lång tid imellan.

Har samma sug efter att lira men har inte tid eller ork att göra det lika mycket längre ( har för övrigt inga polare som lirar spel iöverhuvudtaget)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Makaveli1:

Jag hatar verkligen att spela själv det går inte.. Det är mitt problem när det kommer till spel. Jag tycker CS/LoL/ och alla dom där spelen med teamwork är roliga. Men skulle jag spela dom själv? Aldrig i livet. Jag måste ha mina kompisar som är med och spelar så att vi är typ minst 4st annars ser jag inte det roliga i det.

Sen funkar det att spela singelplayer spel som Farcry och sådant men man tröttnar ju väldigt snabbt.

Dom spel som faktiskt funkar att lira själv är komplexa strategispel, som Europa Universalis 4 mfl.
Då ligger utmaningen i att bemästra spelet och erövra och expandera sitt land, vilket är jobbigt i början, pga av inlärningskurvan, men när man väl ha lär sig det så är man fast..:)
Finns många bra let's play..- videos på Youtube som är ett måste om man ska lira ett sådant, speciellt om man inte är en van då tutorials sannerligen inte är Paradox Games starkaste sida.

Permalänk
Medlem

Har lirat låg budget spelet Fallout 4 (season pass) sen det släpptes å har nu tröttnat på hur dåligt spelet är gjort, alla värdelösa Peston quests, buggar osv. Ska visst släppas ett DLC (med nya buggar) nu på tisdag men det verkar inte mycket att hurra för.

Lirar just nu Sacred 2 Gold.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Kan ha att göra med att du inte vet vad du ska göra i spelen? Kör du GTA V exempelvis finns det hur mycket saker att göra som helst i alla fall i Online. Spela med några vänner, har du inga som spelar så skaffa några online, väldigt enkelt och rakt på sak. Spelar du Singleplayer så pröva mods (dock i vissa spel som i GTA så kan du bli temp. bannad om du går in i Online med mods installerat även om det är gjort för SP). Kanske är inte open world-spel din grej? Pröva lite tävlingsinriktade spel så som DOTA2, där fastnar man lätt och 3 timmar sveper förbi som ingenting. Men gör du det så ska du veta att det är fyllt med flameare, så använd "mute" flitigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makaveli1:

Jag hatar verkligen att spela själv det går inte.. Det är mitt problem när det kommer till spel. Jag tycker CS/LoL/ och alla dom där spelen med teamwork är roliga. Men skulle jag spela dom själv? Aldrig i livet. Jag måste ha mina kompisar som är med och spelar så att vi är typ minst 4st annars ser jag inte det roliga i det.

Sen funkar det att spela singelplayer spel som Farcry och sådant men man tröttnar ju väldigt snabbt.

Samma för mig lite, förr så spelade jag gärna själv men numera spelar jag nästan bara för att göra något med vänner. DOTA2 nötade jag i cirka 5000 timmar totalt, väldigt mycket körde jag själv i solo queue. Idag så kör jag nästan aldrig om det inte är med minst en polare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Man har väl, lite ofrivilligt, gått och blivit en vuxen Har för övrigt kvar Assassins creed Syndicate att avsluta på konsollen. Ytterligare ett spel, eller rättare sagt Serie som jag varit hardcore fan av, som man fallit ifrån.

Äh nu blev man deppad över alla spel man ger upp på

Det är väl helt enkelt bara att acceptera sitt öde

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Spelade the witcher 3 ett tag men sen tröttnade. Det är för mycket grindande och lootande, hela tiden. Story, karaktärer, grafik och musik är på topp. Men just de här andra så sakerna stör mig lite. Grim dawn fungerar med grindandet och allt lootande just för att det är ett rpg som liknar mer diablo 2. Men the witcher 3 förstörs lite på grund av detta.

On-topic:
Körde precis ut grim dawn igår och det var fantastiskt kul. Ska köra om det någon gång senare.
Nu tänkte jag köra klart dishonored och blood dragon. Sen får vi se

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Inaktiv

Lirar Pillars of eternity just nu. Riktigt bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman:

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Du kan ju prova att kika på good old games hemsida. Där finns massor av indiespel, äldre spel från 90-talet och lite nyare. Finns något för alla. Köpte bland annat unreal gold och körde coop med en annan polare i somras förra året. Hur kul som helst.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Nya spel är tråkiga över lag. Spela Quake Live. Det är alltid lika kul

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman:

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Jag har precis samma problem! Saknar verkligen känslan man hade förut när wow var i sitt esse. Typ season 6-7-8 i wotlk. Det enda som attraherar mig nu är att lira ett par rundor CS:GO med polarna. Jag förstår inte vad folk ser i singelplayerspel som skyrim, farcry och witcher.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT