Permalänk
Medlem

Hur är Tele2s täckning?

Till er som har Tele2: Hur är täckningen där du bor?

(skriv vart ni bor)

Fundera på att byta till Tele2 då de ha den billigaste lösningen.

Permalänk
Medlem

Bor i Västerås och jobbar i Enköping.
God täckning i centrala delarna i båda städerna. Åt Stockholmshållet (typ Bålsta) är det inte bra täckning.

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Medlem

Alltid haft ganska kass mottagning, men bor inte i en storstad utan i Lilla Edet.
Ingen mottagning på jobbet i Göta heller, 1 plupp hemma xD

Mobil: Sony Z2

Permalänk
Medlem

Har Tele2 och har utmärkt täckning, men det kan förvisso bero på att masten är på andra sidan sjön... Hursomhelst så fungerar det hur bra som helst

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Ganska heltäckande i Sundsvall/Timrå med omnejd + Uppsala. En hel del döda fläckar på E4:an mellan dock.

Permalänk
Medlem

Har fungerat hur bra som helst för mig med Tele2/Comviq i nu 11 år. Åker runt både ned och ibland uppåt och det har varit väldigt få ställen där jag har haft dålig/ingen täckning. Nuvarande telefon: Motorola Moto G 2015. Det beror ju helt på vart i landet du bor/kommer vara o så, så det är ju helt varierande. Men för mig har jag haft mycket mer täckningsproblem med 3 än Tele2 iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Bor i Bålsta och har lite haft Tele2. Tycker alltid att mottagningen har varit svajig runt stockholmsområdet. :/

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk

När jag bodde hemma så hade jag rätt bra täckning både i halmstad och laholm (halland) nu när jag bor i Kristianstad var det bara på ett ställe där jag hade problem och många har samma problem där eftersom det är inomhus.
Har nu Telia istället och har både sämre hastigheter (ner, upp är dock bättre) och jag har i överlag sämre täckning med!
Är alltså inte helt nöjd dock har jag inte mycket till val tyvärr pga jobb!
@klacko

Permalänk
Medlem

Stockholm, fungerar utmärkt.

4G i nästan hela stockholm vad jag vet.Var uppe i Sälen området och hade också grymt bra täckning.

Har du kollat: http://www.tele2.se/upptack/tackning/tackningskarta/

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tele 2/Comviq här. Boende i Södertälje.

Täckningen är bra i de områden jag rör mig i, allt mellen S-tälje och Sundbyberg. Finns vissa skuggor runt Södra och utåt Rönninge.

Permalänk
Medlem

Har Comviq (Tele2) och har alltid utmärkt täckning (iaf de gånger jag faktiskt kollar på mobilen), mycket bättre än med jobbmobilen som kör Telia.
Bor i norra Stockholm och rör mig inom hela Stockholmsregionen i jobbet, även när jag hälsar på morsan uppe i Dalarna så har jag bra täckning med Comviq. Har i skrivande stund hemma i soffan 1 plupp med Telia och maxat med Comviq.

Edit: sett till hastighet så ligger jag oftast på 20-30Mbit ner och 10-15Mbit upp, men har haft mätningar upp till 70Mbit under lågvolymtimmar här hemma.

Täckningskartor ger jag inte mycket för, hade Tre som företagsabonnemang på förra jobbet för ett antal år sedan och medans täckningskartan visade på Turbo 3G+ täckning (innan 4G slog igenom) så kunde jag inte ens ta emot SMS , än mindre prata i telefon eller surfa när jag var hemma.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Alltid haft ganska kass mottagning, men bor inte i en storstad utan i Lilla Edet.
Ingen mottagning på jobbet i Göta heller, 1 plupp hemma xD

Mobil: Sony Z2

Om du har så dålig täckning, varför använder du då Tele2??

Permalänk

Tele2 här, funkar helt ok både på 3g/4g i Vimmerby/Gullringen/Västervik/Växjö, finns vissa skuggor Vimmerby/Totebo/Hjorted ut till E22

Permalänk
Medlem

Jag bor i syd stockholm och brukar ta tåget in. Kollar då oftast netflix och har inge lagg eller något annat. Full täckning fram till och genom hela Rönninge. Där dör nätet. Annars är det kanon

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du haft innan. Men på 3G nätet har tele2 sambyggnad med Telia, På 4g har dem sambyggnad med telenor. Så har du haft någon av dessa vet du ju hur 3g eller 4g kommer funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klacko:

Till er som har Tele2: Hur är täckningen där du bor?

(skriv vart ni bor)

Fundera på att byta till Tele2 då de ha den billigaste lösningen.

Det måste väl vara bättre att du berättar var du bor? Eller vi ska berätta hur det fungerar i hela Sverige tills någon träffar rätt?

Permalänk
Medlem

Tele2 i Uddevalla. Vissa områden är det urkasst medan för det mesta överallt är hur bra som helst. Full fart med 4G också

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Avstängd

Nu är det väl knappast någon mer medlem på Sweclockers som bor på norra Öland men å andra sidan besöks ju Öland av en dryg miljon turister varje sommar så... Tele 2 funkar men det är inte mycket att skryta med. Telia fungerar bättre. Norra Öland typ Löttorp har haft oerhörda problem med mobiltäckning senare år men nu har de satt upp en ny mast så nu är det bättre. Vi får se hur det blir i sommar när näten blir överbelastade.

Visa signatur

Besök gärna min egna sida BockenBruse.com
Mitt sista bilinköp TOYOTA YARIS VERSO -03 kanske ingen skönhet men ett bra transportfordon.

Permalänk
Medlem

Göteborg - Täckningen för samtal är bra men datatrafik är sämre, just att det går så jävla långsamt. Kan sitta ute på Hisingssidan vid älven och ha 0.8MB/s. Snabbast är ju mitt i centrums kärna men allt utanför det är långsamt som en snigel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Om du har så dålig täckning, varför använder du då Tele2??

Använder inte mobilen på jobbet
Also, ett år kvar på abonnemanget sen kan jag byta!

Permalänk
Medlem

Täckkningen i Göteborg är för det mesta bra, finns dock märkliga dippar där det inte fungerar alls. Drygt 4 mil norr om Göteborg får jag nödläge, eller "E" överallt utom ute i skogen, där 4G helt magiskt fungerar igen.

Har dock endast haft bättre täckning med 3, vilka ändå inte skulle få mig som kund på grund av deras otroliga överpriser.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vendin:

Vet inte vad du haft innan. Men på 3G nätet har tele2 sambyggnad med Telia, På 4g har dem sambyggnad med telenor. Så har du haft någon av dessa vet du ju hur 3g eller 4g kommer funka.

Dock så bygger Telia 3G på egen regi nu, på 3G 900, vilket Tele2 kunder inte får tillgång, så det stämmer bara delvis numera. Bara för info

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Det måste väl vara bättre att du berättar var du bor? Eller vi ska berätta hur det fungerar i hela Sverige tills någon träffar rätt?

Kan jag absolut göra, jag bor i Kalmar. Dock tycker jag det är väldigt intressant att veta hur det fungera runt om i Sverige och inte bara just här.

Permalänk
Medlem

Jag bor i centrala Lindesberg (norra Örebro län) och har bra täckning, 1/4 pinnar i 4G. Men 4G-täckningen skiljer sig ibland, ibland får jag jättehöga hastigheter och ibland betydligt lägre. Jag har alltid kunnat titta på 720p-material med täckningen under förutsättningarna att jag har 4G. Har aldrig haft avbrott heller tror jag. Hade Tre förut och deras täckning blev till skit den sista tiden innan jag bytte till Tele2.
I utkanten av stan är täckningen sisådär, inte direkt bra.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)