TS skall inte köpa franskt för att de rostar?
Jag har en nyhet för er. ALLA bilar som är gjorda av metall "rostar" Så även modernare bilar som till stor del består av aluminium, de ärgar! Skall vi snacka om bilar som rostar bort på några år? Volvo 240 76-78 års modell. Nyare bilar, Merzedez E-klasse, när den kom med runda strålkastare på 90 talet. (95?)
Skall också påpeka, att om man köper en ny bil, äger man troligtvis inte bilen när rosten väl börjar komma. Så för första ägaren är rosten inte något problem.
Franska bilar fungerar inte i vårat klimat?
Flera Volvo modeller har både motor och växellåda från Renault. Då funkar ju inte Volvo heller. Eller? Och hur blir det med de fransmän som har motor från BMW? Om de inte funkar, så kan ju inte BMW funka heller? Ändå rullar samtliga märken på våra vägar... konstigt...
Jag ägde min första "Renault Super-5 GTS 1987". I fyra år fungerade den helt klanderfritt i ur och skur. Efter det har jag hunnit med en "Super-5 TXE" och en "R19 16V" Alla tre fungerade i min ägo. Jag har ägt about 10 Volvo's, alla var inne på verkstad för något fel. Ofta bromsarna. En Golf lämnade mej stående vid vägkanten i minus 15 grader utanför Jönköping mitt i natten. (Soppapumpen) En cheva orkade precis halta hem, samma fel fast mekanisk soppapump. En MB-E300 gick inte att starta efter jag tankat i Trollhättan. Tändningslåset pajade. Bogsering till verkstad.
De flesta märken idag handlar av varandra för att slippa utvekla allt själv. Alla lever under samma lagkrav på avgasrening. Alla köper insprutnings system av samma tilverkare. Samma med bromsar, fjädrar, avgassystem, katalysatorer.... listan är lång. Men just de delar fransoserna köper in, fungerar dåligt i sverige?
Jag tror att TS fått mer info än han bad om. Enligt tråden är i princip alla bilar bra, och alla är skit, beroende på vem som har ordet.
Lite såhär världen fungerar nu för tiden. Globalisering.
Men det är väl ganska vanligt med fördomar på internetforum så inte så konstigt att folk skriver som de gör.