Oculus Rift ute för leverans

Permalänk

Jag fick april shipment part 2, betyder part 2 att det är andra batchen å betyder lite senare i april? Vad menas med part 2?

Skrivet av cyntax5574:

För dom som undrar vilken wave dom är i med HTC Vive gå in på följande länk och välj "Shipping Question" och sedan "When will my order arrive?"

https://shop.eu.htc.com/DRHM/store?Action=DisplayContactFormP...

Fick mitt svar iaf och jag blev super glad.
VIVE Kit - April Shipment - Sweden - Part 1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av natasamunrah:

Jag fick april shipment part 2, betyder part 2 att det är andra batchen å betyder lite senare i april? Vad menas med part 2?

Skickades från m.sweclockers.com

Part 2 är Wave 2. :/

Permalänk
Medlem

5 april verkar vara datumet som dom första skickas för HTC vive.

Skickade ett mail för en vecka sen och ville veta hur tidigt man får reda på att den ska skickas innan dom drar pengarna. Jag har aldrig alla mina pengar på kortet så känns lite jobbigt att ha över 9K.

Skickade ett nytt mail om i vilken wave jag är i det var part 2.

Permalänk
Medlem

Varför är leveransdatumet för Vive intressant för denna nyhet?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Skrivet av FlippsyFlipp:

Den länken går inte till formuläret. Jag har dock hittat den.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Den länken går inte till formuläret. Jag har dock hittat den.

Vill du dela med dig?

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Se där ja! Då blev ju slutpriset inte så jättefarligt ändå.

Vad sa du? De sa att det skulle kosta något runt 300 euro, och så blir det 699? Och jag som nyss köpt dator kommer inte ha råd nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jo, men nu var det just pixeltätheten PPI vi pratade om. Om den är högre på S7 så spelar inte två skärmar eller huruvida hela ytan används eller ej någon roll. Så tänker jag iaf.

Den spelar i hög grad roll. Du tittar inte på skärmen direkt utan via linser och oanvänd skärmyta = lägre effektiv PPI.

Tänk dig att du har en 4k skärm men du kan bara använda två 1080 rutor och får förstora upp dom med en lins, då har du inte längre samma ppi som 4k skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av applekakanshaj:

Vad sa du? De sa att det skulle kosta något runt 300 euro, och så blir det 699? Och jag som nyss köpt dator kommer inte ha råd nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Ser man till vad man får så är det inte så farligt som jag personligen har trott. Men jag hoppades såklart på en version utan handkontroll och spel. Det skulle ju få ner priset lite.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Aftonbladet briljerar med sina djuplodande kunskaper i ämnet:
http://www.aftonbladet.se/partnerstudio/digitalalivet/article...

"tv-glasögonen"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Den spelar i hög grad roll. Du tittar inte på skärmen direkt utan via linser och oanvänd skärmyta = lägre effektiv PPI.

Tänk dig att du har en 4k skärm men du kan bara använda två 1080 rutor och får förstora upp dom med en lins, då har du inte längre samma ppi som 4k skärmen.

Om något så låter det du säger mest logiskt. Men ditt antagande är att Samsung VR då har mindre lins.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Om något så låter det du säger mest logiskt. Men ditt antagande är att Samsung VR då har mindre lins.

Jag har ingen aning vad dom kör för linser, skärmar och skillnaden mellan headseten men oanvänd skärmyta påverkar definitivt den upplevda pixeltätheten eftersom att du tittar på skärmen genom två linser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillishave:

Aftonbladet briljerar med sina djuplodande kunskaper i ämnet:
http://www.aftonbladet.se/partnerstudio/digitalalivet/article...

"tv-glasögonen"...

Har aldrig gillat AB men det är väl den nivån dom måste sänka sig till för att läsarna ska förstå vad det är.

Permalänk
Medlem

Mer orosmoln: http://www.wsj.com/articles/oculus-rift-review-vrs-rising-sta...

Citat:

The extra costs of the Rift (monetary and otherwise) would be justified if its image quality were dramatically better than the Gear’s, but it isn’t. Both are like looking through a screen door.

Permalänk
Medlem

Installerade nya runtime 1.3.0 och oculus home. Allt funkar perfekt även med DK2, trots varningsmeddelanden. Man fick Luckys Tale gratis tydligen (har ej förbeställt CV1). Allt i butiken jag provat funkar kanon även med DK2. Kör med en PS4 controller emulerad till 360-controller, och det funkar utmärkt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Det jag misstänkte.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Ser man till vad man får så är det inte så farligt som jag personligen har trott. Men jag hoppades såklart på en version utan handkontroll och spel. Det skulle ju få ner priset lite.

Nja, de säger själva att de får handkontrollen genom deras partnerskap med microsoft för en struntsumma. Det går ryckten om att de får dem för 5 euro styck.

Spelen möjligtvis, men du måste ju ändå köpa spel senare...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@septembro: Ja, men vi har varit där väldigt länge. Äventyrliga/fantastiska böcker ansågs skada ungdomars världsbild i början av 1900-talet och det spelet har rullat på sen dess.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem

Skickad!

"Hej!

Din Rift är på väg! Gå till din ordersida för att se ditt spårningsnummer.
Behåll det här e-postmeddelandet för framtida bruk. Kontakta oss om du har frågor eller funderingar kring din beställning (......)

Vi ses i Rift!

Oculus-teamet"

Lite förvånad över att det var på svenska

Edit: Är KS backer

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

@anon5930:
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/4crplr/oculuss...

DRM servicen som måste vara igång för att köra Oculus VR headsetet har tydligen spyware som skickar all data den kan om din dator till Facebook servers. De kan även spela in dig via eventuell webcam/mikrofon med, självklart med ditt godkännande, eftersom du accepterade EULA/TOS.

Trevligt för alla Oculus ägare :), och tyvärr är det inte ett aprilskämt. Så nej skulle inte rekommendera ett 6500:- dyrt spyware-paket som monitorerar hela din dator och laddar upp allt till Facebook servers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av str8forthakill:

@anders190:
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/4crplr/oculuss...

DRM servicen som måste vara igång för att köra Oculus VR headsetet har tydligen spyware som skickar all data den kan om din dator till Facebook servers. De kan även spela in dig via eventuell webcam/mikrofon med, självklart med ditt godkännande, eftersom du accepterade EULA/TOS.

Trevligt för alla Oculus ägare :), och tyvärr är det inte ett aprilskämt. Så nej skulle inte rekommendera ett 6500:- dyrt spyware-paket som monitorerar hela din dator och laddar upp allt till Facebook servers.

Det var inte så mycket bevisning för något sådant i tråden, mest fanboysnack och teorier. Men ja, Facebook har iallafall jag personligen svårt att lita på men samtidigt är jag inget direkt fan av Valve heller.

Riktigt skönt att båda tillverkarnas HMDs verkar på väg ut till kunderna. Jag har varit rätt tveksam till att vi skulle få se några leveranser nu men av allt att dömma är det äntligen dags. Intressant att se jämförelserna mellan dessa, samt om det kommer fram någon till vettig konkurrent. Kanske kan bli ett köp i höst, beroende på hur utbudet i butikerna ser ut och framförallt hur priserna blivit.