Big Box Games. Bränsle eller värde?

Permalänk
Medlem

Big Box Games. Bränsle eller värde?

Har några lådor med Big Box Games till PC. Ni vet de där stoora pappboxarna som PC-spelen såldes i förr. De kom fram i samband med en flytt.

Vad tror ni. Finns det något samlarvärde / retrovärde i boxarna (bra spel endast), eller är de endast till nytta som återvinningsbränsle. De tar en j'a plats i förrådet, så sälja eller kasta är det som gäller. Har nog inte tålamod att vänta på att ett eventuellt retrovärde infinner sig.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

hoppas det är bränsle
Skickade ett par kassar för några år sedan när jag flyttade sist , massa nostalgi fick ge vika för platsbrist

Men du är iaf smartare än mig och fråga innan det hamnar på tippen ... såg iaf att det verkar finnas samlare vid en snabb googling

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Kommer nog att göra så att jag behåller samlingen med Lucas Arts spel. Många goda minnen där. Resten får väl bli ett bidrag till värmeverket...

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

lägg upp en annons vet jag bud från 10kr styck bra paketpris med hämtning får rubbet?`nån vill säkert ha grejerna så kasta dom inte än!

Permalänk
Medlem

Allt från 100:- till 1000:-
Kanske mer
Finns en del samlare, själv har jag köpt ett par Big Box lådor.
Tittar alltid efter dom när jag och tjejen råkar vara på 2nd hand och loppisar, man kan ju hitta ett fynd

Går ju alltid att söka efter spelen på tradera och ebay för att få ett hum om hur prisbilden ligger

Permalänk
Medlem

Hejsan LucaBoo,

Skrivet av LucaBoo:

Har några lådor med Big Box Games till PC. Ni vet de där stoora pappboxarna som PC-spelen såldes i förr. De kom fram i samband med en flytt.

Vad tror ni. Finns det något samlarvärde / retrovärde i boxarna (bra spel endast), eller är de endast till nytta som återvinningsbränsle. De tar en j'a plats i förrådet, så sälja eller kasta är det som gäller. Har nog inte tålamod att vänta på att ett eventuellt retrovärde infinner sig.

Generelt sett är det lite värde i bigbox-spel.
Ta en titt i Tradera.
Helt klart värt besväret att lägga ut dem på auktion.