Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Instämmer helt, jag har också noterat att ful argumentation blivit rätt vanligt. Jag skulle nog rekommendera att påpeka problemen för moderatorer och redaktion så att de ser att fler upplever att det fungerar dåligt och så de får förbättra situationen. Och rapportera medlemmar som inte sköter sig förstås.

Risken är ju att bra medlemmar tröttnar och lämnar forumet men också att det dåliga beteendet lätt smittar av sig. Jag tror nog de flesta av oss, speciellt vi som varit med i ett par år, vill ha ett mer samtalsvänligt forum där man ska slippa uppleva risken att bli attackerad för att ens åsikt skiljer sig eller struntsaker som stavning och liknande. Sånt händer hela tiden, sett en del exempel bara idag. Och extra illa när det drabbar nya medlemmar som söker hjälp.

Ska vi dock vara helt ärliga så var det betyyyyyydligt hårdare ton på forumet typ 2001-2005, dock betydligt hårdare moderering också.
Är mer ett "ledningsproblem" att forumet är som det är.

Garland och Castor är de enda riktigt bra moderatorerna swec någonsin haft.

Och det kan jag säga trots att de jävla asen varnade/stängde av mig

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Precis, har blivit väldigt dålig stämning i forumet. Som när någon hade rubriken att segates diskar går sönder, så bråkades det om statistiken i slutändan.

Spåra ur totalt.

Precis, men vi får hoppas att det kan bli lite ordning framöver. Vore riktigt trist om folk slutar besöka forumet om stämningen är dålig.

Skrivet av nidas:

Ska vi dock vara helt ärliga så var det betyyyyyydligt hårdare ton på forumet typ 2001-2005, dock betydligt hårdare moderering också.
Är mer ett "ledningsproblem" att forumet är som det är.

Garland och Castor är de enda riktigt bra moderatorerna swec någonsin haft.

Och det kan jag säga trots att de jävla asen varnade/stängde av mig

Det kan nog stämma, nu var jag själv inte speciellt aktiv på den tiden men nog känner jag till moderatorerna i fråga, hehe.

Men man måste börja någonstans. Är ledningen inte uppmärksam på vad medlemmarna tycker så finns det risk att man gör en felaktig avläsning. Blir medlemmarna tydligare med att framföra åsikter i form av hur de upplever forumet så tror jag nog att förbättringar kan ske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Ska vi dock vara helt ärliga så var det betyyyyyydligt hårdare ton på forumet typ 2001-2005, dock betydligt hårdare moderering också.
Är mer ett "ledningsproblem" att forumet är som det är.

Garland och Castor är de enda riktigt bra moderatorerna swec någonsin haft.

Och det kan jag säga trots att de jävla asen varnade/stängde av mig

Precis, det var hårdare tag förr från moderatorerna, folk lärde sig snabbt vad som var fel eller rätt. (vissa lärde sig aldrig
Idag är moderatorerna betydligt mesigare, det är svårt att ta dom på allvar.

Kan vi få tillbaka Garland och Castor nu?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JenzA:

Precis, det var hårdare tag förr från moderatorerna, folk lärde sig snabbt vad som var fel eller rätt. (vissa lärde sig aldrig
Idag är moderatorerna betydligt mesigare, det är svårt att ta dom på allvar.

Kan vi få tillbaka Garland och Castor nu?

Sweclockers har precis som allt annat, blivit en pengako. Det är lönsammare om 100 000 gröngölingar laddar sweclockers flera gånger per dag och startar nya oväsentliga trådar än att några gamla veteraner går in efter jobbet och skriver något skäligt.

Permalänk
Medlem

Vart går gränsen för ny/gammal?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Frågar du mig så borde det finnas en karens tid innan nyskapade konton kan skapa trådar.
Det är tröttsamt när forumet fylls upp med samma typer av frågor.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Jag är inne på mitt 6'e år, är jag veteran räknad?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qwertan:

Vart går gränsen för ny/gammal?

Skrivet av Vangen:

Jag är inne på mitt 6'e år, är jag veteran räknad?

Kontot ska vara minst tio år, står i första inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Vart går gränsen för ny/gammal?

Den är för alltid satt till före juli 2003. Nybörjare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kontot ska vara minst tio år, står i första inlägget.

Får hålla ut par år till då

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Den 19:e juni så firar SweClockers-profilen Edin Mehinovics konto 15 år i forumet. Grattis till moppe i förskott, Edin!

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Skäggig legend

Jag hade ett konto från 2005, blev borttaget vid 2009, vad jag vet okänd anledning? Frågade länge varför utan något svar. Så nu sitter jag här, med enligt mig fel år under mitt namn... ångesten ;_;

Det var även år 2005 jag byggde min första dator och ville ha hjälp av alla kunniga här på forumet, därav jag skapade mitt dåvarande konto! Lär mig mycket här mina vänner, mycket - Tack!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

nästa år börjar jag på förskola i SweC mått, en bit kvar till veteran, även om jag ibland känner mig som en av de äldre här.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Den 19:e juni så firar SweClockers-profilen Edin Mehinovics konto 15 år i forumet. Grattis till moppe i förskott, Edin!

Inte så långt efter för mig

2001-07-03 Reggade jag mig, men var med före det på "gamla forumet", så har redan firat moppe

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Abit gjorde finfina moderkort på den tiden

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Om två år, då jävlar!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XHI:

Jag hade ett konto från 2005, blev borttaget vid 2009, vad jag vet okänd anledning? Frågade länge varför utan något svar. Så nu sitter jag här, med enligt mig fel år under mitt namn... ångesten ;_;

Det var även år 2005 jag byggde min första dator och ville ha hjälp av alla kunniga här på forumet, därav jag skapade mitt dåvarande konto! Lär mig mycket här mina vänner, mycket - Tack!

Jag antar att det var längesedan du frågade så skulle föreslå att du gör ett nytt försök. Ganska stor skillnad på hur moderatorerna arbetade 2009 mot idag så du bör rimligtvis kunna få ett bra svar och frågan utredd och kanske kontot återställt. Någon av forumledarna (Albert exempelvis) eller för den delen vanliga moderatorer bör kunna hantera detta.

//gammal mod

Skrivet av PreacherMan:

Den 19:e juni så firar SweClockers-profilen Edin Mehinovics konto 15 år i forumet. Grattis till moppe i förskott, Edin!

Skrivet av Maxizor:

Inte så långt efter för mig

2001-07-03 Reggade jag mig, men var med före det på "gamla forumet", så har redan firat moppe

Hehe, Edin är väl till och med konto nummer 1 har jag för mig. Vilket vore rimligt med tanke på att han också startade sidan. Så fullt med 15-åringar i forumet snart, och även jag själv om ett drygt halvår.

Samtidigt är det väl frågan om man inte är är närmare pensionsåldern än moppeåldern med tanke på hastigheten teknik ofta utvecklas. Bara att börja spara bröd att mata cyberankorna med antar jag...

Skrivet av ozric:

Abit gjorde finfina moderkort på den tiden

Abit, med flera, saknas definitivt. Nog för att det finns många olika tillverkare även idag men det fanns samtidigt fler då. Många tillverkare som varit borta länge nu. :/

Permalänk
Medlem

Den här tråden borde ha skrivförbud för de som inte har ett konto som är tillräckligt gammalt.

Se så, sjas med er.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

@backspace:

beat you by a month

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Abit gjorde finfina moderkort på den tiden

Köpta på Skribo Font säkert. Fast de gick i konkurs 2002. Det var ett tag sen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Mitt andra konto, första reg. 2005 som blev avstängt för att jag skrev lite dumma saker som svar till en annan man som var elak mot mig. #snyft

Du kör på med regelhållningen ser jag haha

§ 10 Användare
"Användarkonton är personliga och får inte säljas eller överlåtas. En fysisk person får inte registrera mer än ett användarkonto och det är inte tillåtet att registrera ett nytt om det gamla blir avstängt."

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

11 månader kvar tills jag får åka moppe i forumet!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Dom som inte minns den blå tiden är noobs!
Och dom som minns den gröna tiden är äkta 1337s.

Permalänk
Medlem

Så länge jag har väntat för att få skriva i denna tråden, äntligen är man veteran

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag antar att det var längesedan du frågade så skulle föreslå att du gör ett nytt försök. Ganska stor skillnad på hur moderatorerna arbetade 2009 mot idag så du bör rimligtvis kunna få ett bra svar och frågan utredd och kanske kontot återställt. Någon av forumledarna (Albert exempelvis) eller för den delen vanliga moderatorer bör kunna hantera detta.

//gammal mod

Hehe, Edin är väl till och med konto nummer 1 har jag för mig. Vilket vore rimligt med tanke på att han också startade sidan. Så fullt med 15-åringar i forumet snart, och även jag själv om ett drygt halvår.

Samtidigt är det väl frågan om man inte är är närmare pensionsåldern än moppeåldern med tanke på hastigheten teknik ofta utvecklas. Bara att börja spara bröd att mata cyberankorna med antar jag...

Abit, med flera, saknas definitivt. Nog för att det finns många olika tillverkare även idag men det fanns samtidigt fler då. Många tillverkare som varit borta länge nu. :/

Konto 1-5 finns inte längre kvar. Jag tror att det första kontot tillhörde användaren Gäst om man gräver lite i gamla trådar.

Edin har nummer 6.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Dom som inte minns den blå tiden är noobs!
Och dom som minns den gröna tiden är äkta 1337s.

Minnena är många och goda även från den tiden. Har man dessutom minnen från KISEL så får man en rad extra medaljer på bröstet.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PreacherMan:

Konto 1-5 finns inte längre kvar. Jag tror att det första kontot tillhörde användaren Gäst om man gräver lite i gamla trådar.

Edin har nummer 6.

Ah, så pass.

Fick mig att tänka på The Prisoner hehe:

Permalänk
Medlem

Tycker gränsen för veteraner går vid 10-års sträcket, så jag får hålla ut ett tag till
Fan jag vart ju medlem på Flashback 07 och ett helt år senare här inne, how did I do that?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skäggig legend

@Marticus: det var min slutsats men fick inte svar om det var så eller inte. Kan inte minnas att det var så eller inte tyvärr. Ska försöka hitta tillbaka vad jag kan ha hetat eller vilken mail jag använt. screamin-daemon Frågade precis om jag kunde minnas vad jag hette för att återöppna det, men som sagt... Vad hette man? x)

Nu ska det sovas

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XHI:

@Marticus: det var min slutsats men fick inte svar om det var så eller inte. Kan inte minnas att det var så eller inte tyvärr. Ska försöka hitta tillbaka vad jag kan ha hetat eller vilken mail jag använt. screamin-daemon Frågade precis om jag kunde minnas vad jag hette för att återöppna det, men som sagt... Vad hette man? x)

Nu ska det sovas

Se där, grattis till officiell veteranstatus!