Test: 9950X3D överträffar förväntningarna
Permalänk

Office fråga + mail

Hej,

jag har fått i uppgift från jobbet att skaffa en dator + att installera Office + mail.

1. Datorn vi har nu använder Office 2013 och den nya datorn kommer innehålla Office 2016. kan jag med den nya datorn skriva/ändra dokumenten som kommer från datorn med Office 2013?.

2. Jag har en mail av typen pop eller imap, vad är det bästa programmet att använda?. Kommer inte installera Outlook.

Mvh
Bjebbosten

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Så länge ni inte kört något extremt konstigt filformat så är det inga problem. Troligen inte annars heller brukar vara andra hållet det kan vara kinkigt men office har kört samma standardformat ganska länge nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Hej,

jag har fått i uppgift från jobbet att skaffa en dator + att installera Office + mail.

1. Datorn vi har nu använder Office 2013 och den nya datorn kommer innehålla Office 2016. kan jag med den nya datorn skriva/ändra dokumenten som kommer från datorn med Office 2013?.

2. Jag har en mail av typen pop eller imap, vad är det bästa programmet att använda?. Kommer inte installera Outlook.

Mvh
Bjebbosten

Tycker just outlook som ingår i office är bäst, men Mozilla Thunderbird är ganska ok, men finns en hel del att välja på.
Claws Mail, eM Client, Inky, Mailbird, Zimbra, Opera Mail, Incredimail.
Testa några om det är nån du gillar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Dokument mellan Office 2013 o 2016 är kompatibla åt båda hållen. Som mejlklient utöver Outlook tycker jag om emclient men även thunderbird fungerar bra.