google.se funkar inte?

Permalänk
Medlem

google.se funkar inte?

Kommer inte in på google.se eller google.com med varken chrome eller firefox. Det står bara och laddar tills det blir error och "Sidan kan inte visas".
Alla andra sidor funkar bra som jag varit in på. Har varit såhär i några dagar nu.
Nån annan som har det problemet?
Lite svårt att googla på det också när det inte funkar

Permalänk

@KapteN_D: vilket Antivirus har du ? har du kollat så inte är nånting som blockerar vissa sidor ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@KapteN_D: vilket Antivirus har du ? har du kollat så inte är nånting som blockerar vissa sidor ?

Har Avast. Gratis versionen. Testade inaktivera Avast nu men det blev ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat Avast, chrome och windows nu utan framgång.

Permalänk
Skrivet av KapteN_D:

Har uppdaterat Avast, chrome och windows nu utan framgång.

min tanke var inte att det är avast som är problemet utan nån form av malware/addons som blockerar google
har du sökt igenom datorn med malwarebytes

kanske testa avinstallera Chrome installera det igen ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Såg i en annan tråd att du har Alltele som operatör. När jag hade dem förut fick jag problem typ en gång i månaden där alla Google-sidor och många andra utländska sidor inte gick att nå, är det verkligen bara Google du inte kan komma in till eller krånglar några andra sidor med?

Problemet då var i alla fall i Allteles DNS-server. Gick att lösa genom att byta till t.ex. Googles DNS tillfälligt.

Har du kollat om någon av störningarna på Allteles driftinfo sida påverkar dig?
http://www.alltele.se/kundservice/driftinformation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Såg i en annan tråd att du har Alltele som operatör. När jag hade dem förut fick jag problem typ en gång i månaden där alla Google-sidor och många andra utländska sidor inte gick att nå, är det verkligen bara Google du inte kan komma in till eller krånglar några andra sidor med?

Det är nog som du säger. På telefonen funkar inte google med wifi. Men om jag stänger av det och använder 4G så fungerar det.
Alla andra hemsidor funkar för mej iaf. Åtminstone alla jag varit inne på.
Hur byter man DNS? Och vad är det?

Permalänk
Medlem

Jag upplevde detta problemet en gång, då var det problem med DNS-servrarna.

Här är en tutorial för att byta till Google's DNS:

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av KapteN_D:

Hur byter man DNS? Och vad är det?

Domain Name System – DNS

Mycket att läsa om DNS om du orkar

Så fungerar DNS

Visa signatur

Moderkort: Asus TUF Z790 Processor: I7 14700K Kylning: Asus TUF LC 240 Minne: 32Gb Corsair Vengence Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: WD Black 1Tb Nätagg: Asus ROG STRIX 850w Chassie: Fractal Design Pop Air XL Skärm: Dell U27" @ 2560 X 1440 2 X Dell U24" @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

@Flygman: Gjorde som i videon och nu fungerar det

Finns det något negativt med att ändra DNS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KapteN_D:

@Flygman: Gjorde som i videon och nu fungerar det

Finns det något negativt med att ändra DNS?

Enda negativa är om man byter till en DNS med högre latens vilket medför att det tar längre tid att översätta domännamn, men så länge det inte är några driftstörningar så lär du inte påverkas negativt av att använda googles DNS.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Enda negativa är om man byter till en DNS med högre latens vilket medför att det tar längre tid att översätta domännamn, men så länge det inte är några driftstörningar så lär du inte påverkas negativt av att använda googles DNS.

Och att DNS ägarna kan ju mappa vilka sidor du tar dig till. Det är ju en av de stora anledningarna varför google har gratis DNS tjänst.

Visa signatur

/Ben~