Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Ny dator: Hjälp den låter?

Hej fick min nya dator igår och testade att lira på den. Den börjar låta högt så fort jag spelar men låter ingenting annars? Alltså låter som fläktarna varvar upp så fort jag spelar.

Är det normalt? Är det skadligt för datorn? annars kan jag leva med det:P Temperatur för grafikkortet ligger runt 60-70 och för CPU 70 när jag spelar.

Detta är vad komplett byggde ihop åt mig

Komplett 2003 midi tower svart
Corsair VS550 550 W KPC Bulk edition
Intel core i5-6500 skylake
ASUS b150M-A, Socker-1151
Kingston value DDR4 2133MHz 8GB
XFX AMD r9 380 4Gb
Crucial MX200 SSD 250 mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MorranSc:

Hej fick min nya dator igår och testade att lira på den. Den börjar låta högt så fort jag spelar men låter ingenting annars? Alltså låter som fläktarna varvar upp så fort jag spelar.

Är det normalt? Är det skadligt för datorn? annars kan jag leva med det:P Temperatur för grafikkortet ligger runt 60-70 och för CPU 70 när jag spelar.

Detta är vad komplett byggde ihop åt mig

Komplett 2003 midi tower svart
Corsair VS550 550 W KPC Bulk edition
Intel core i5-6500 skylake
ASUS b150M-A, Socker-1151
Kingston value DDR4 2133MHz 8GB
XFX AMD r9 380 4Gb
Crucial MX200 SSD 250 mb

Datorn bör tåla det men om du kan själv eller kan få hjälp så rekommenderar jag en bättre kylare, exempelvis Cooler Master h212.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

@Huzzbutt: Okej! får fixa det, kommer den låta mindre ? Tack för svaret

Permalänk
Hedersmedlem

@MorranSc

S.k. stock-kylare får varva ganska duktigt för att hålla temperaturen i schack. Detta då både kylflänsen och fläkten är ganska små/klena. En CM 212 Evo eller BeQuiet Pure rock (bättre köp), är avsevärt större och fläkten kan hålla ett mycket lägre varvtal=lägre ljudnivå.

Vad har du för chassifläktar?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Kent: Har bara dom som finns i chassit från komplett. Vet ni om man bryter garantin om man lämnar datorn för o sätta in en fläkt?