Permalänk
Medlem

Behöver Råd för stationär dator

Jag har en stationär dator med dessa komponenter

Processor 2600k 3,4 ghz

Moderkort maximus iv gene-z LGA 1155

grafikkort geforce gtx 560 ti

Ram Minne G.Skill Ripjaws X DDR3 PC17000/2133MHz CL11 2x4GB (F3-17000CL11D-8GBXL)

Jag behöver Råd för att spela maximala upplösningen för rome total war attila. Jag har inte överklockat något allas och vet inte heller hur man gör. Antigen köpa nya dela såsom moderkort, processor, ram och grafikkort eller bara grafikort och överklocka via moderkortet.

Jag är tacksam för alla svar jag får och hjälp och jag glömde tillägga att jag har inte uppdaterat bios för jag vet inte hur man gör.

Permalänk
Inaktiv

Vänta tills nästa generation grafikkort kommer ut och köp en sådan.
Vill du ha ännu mer prestanda så är det väl att skaffa nytt moderkort + CPU. Men vänta först och se grafikkort.

Btw när du säger maximala upplösningen snackar vi 4k eller?

Permalänk
Medlem

@lineserv
Jag tycker att du gott kan pröva att överklocka lite granna, det är verkligen busenkelt.
Sök på youtube på ditt moderkort, så brukar det gå att hitta något väldigt i närheten.

Om du ska ha en bättre processor är det Skylake + nytt moderkort som gäller. Du kan få samma prestanda utan att byta någonting (eventuellt köpa en bättre kylare, men det är allt. 600 vs 4000).

Annars är det nytt grafikkort som gäller.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att söka igenom att överklocka men kan testa göra det automatiskt via moderkortet. Men jag tror behöver definitivt uppgradera grafikkort. Jag vet inte om det är bra att uppdatera bios

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag menar med max upplösning för attila total war vill ha det så klart och snygg grafik som möjligt

Skickades från m.sweclockers.com