Permalänk
Hedersmedlem

@SUMITOMO: Som jag har skrivit tidigare i tråden verkar det ha skett en stor uppryckning efter årsskiftet. Delar av det jag beställde i fredags är redan väg.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com

@Backaraa:
Hej,

Nej Green Friday kampanjerna med tim-erbjudande varade endast över fredagen. Sen körde vi en hel del skoj i helgen också men de tillhörde inte Green Friday.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Hmmm intressant!

Så enligt vad du säger så har CDON hela tiden jävlats med alla dessa kunder som tex i denna tråd/prisjakt/facebook/osv som har beställt varor och status ändras på minuter till packas och om dom ringer cdon oftas får svaret att det skickas/des imorgon/idag för att sen ta 2-3 veckor att VERKLIGEN skickas?
Och NÄR dessa packet väl skickas så ser man på postens info att förhandsinfo var gjort samma dag heller som tidigast 1 dag innan det skickades.

För som du sa det packas ju mer heller mindre direkt och då finns det ju bara kvar att cdon sitter och håller på paketen (heller är det posten som gör det i veckor? men det hänger ju ej ihop med postens info om när försändelsen registrerades så skulle inte tro det i dessa fall när det handlar om veckor).

Heller handlar det om ett mer trovärdigt scenario där CDON´s kassa system ställer till det med att ändra ordrar som ej finns på lager till packas direkt och därmed var det övre svaret här rent skitsnack?

Hej Grizzly666,

Just statusarna under Mina Sidor har vi mottagit lite kritik kring precis som du säger, statusarna har inte uppdaterats som önskat och det har varit en utmaning för oss att motsvara kundernas förväntningar när vi skickar ifrån så många olika lager. Vi kan glädjande meddela att vi satt väldigt mycket kraft på att utveckla och förbättra just leveransstatus-informationen, just eftersom det har efterfrågats av våra kunder. Det kommer en hel del uppdateringar i systemet som våra utvecklare gjort, de väntas träda i kraft inom kort och kommer att underlätta samt förbättra informationen ut till våra kunder.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni har ju vid ett flertal tillfällen sagt exakt detta under flera år nu men ingen som helst förändring på status uppdateringarna har ju vi kunder sett till.
Så varför ska vi tro på er denna gång?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Ni har ju vid ett flertal tillfällen sagt exakt detta under flera år nu men ingen som helst förändring på status uppdateringarna har ju vi kunder sett till.
Så varför ska vi tro på er denna gång?

Hej Grizzly,

Vi får hoppas att vi lyckas bevisa dig fel.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Green Friday femdubblade CDON - sålde för 50 miljoner

http://www.ehandel.se/Green-Friday-femdubblade-CDON-salde-for-50-miljoner,7769.html

inte illa

Permalänk

Min order står som "Mottagen av lagret". Kan kanske ha att göra med att jag beställde Dungeon Siege 3 till PC och det finns inte ens kvar på sidan längre, bara som nedladdning.

Hoppas att jag får ett mail om läget snart.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Avstängd

Fick både mina paket igår (Måndag) Bra jobbat med leveranstiderna CDON

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag beställde lite olika prylar i helgen, från cdon , webhallen och komplett. Både webhallen och komplett har redan levererat. På CDON är status fortfarande mottagen av lagret. Tycker bara att det är synd att det ska vara så nästa varenda gång jag köper från cdon...2 - 5 dagar leverans enligt hemsidan blir oftast 5 dagar för min del när jag beställer hos cdon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Vad är er normala leveranstid?
Är det normalt förfarande att ni inte skickar nya ordrar förrän efter 3-5 arbetsdagar?
Era konkurrenter skyltar tydligt med t.ex. att om man beställer innan 16-17:00 så skickas ordern samma arbetsdag.

Kan man förvänta sig förbättring i framtiden eller är det så CDON jobbar?

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående. Beställde flera olika saker under Green Friday och varorna som skickades ifrån andra leverantörer (Tretti AB)har jag redan fått men produkterna som ska skickas ifrån cdon står fortfarande(Mottagen av lagret )och inget mera.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1 (upprepat gnäll)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Jag kunde hämta ut min Rival 300 på posten idag som jag beställde i lördags. Klockren köpupplevelse här och musen verkar hur bra som helst.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Hedersmedlem

Av det jag beställde i fredags kom en del igår måndag och resten kommer i morgon onsdag, så för mig fortsätter CDON att sköta sina leveranser på ett mycket bra sätt. Enda som krånglat senaste månaden var en beställning på marketplace men där skötte supporten påminnelsen till leverantören och paketet gick iväg inom ett dygn efter det (tog dock 7-8 dagar totalt istället för 1-3 som det andra företaget angav).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett spel under natten mot fredag. Fick det i lådan igår. Beställde sedan ytterligare grejer under fredagskvällen, och de kom på posten idag. Nothing to complain about here.

Permalänk
Medlem

Igår fick jag hem min Acer Nitro. Tomten sålde den till mig för 7995 kr. OTROLIGT nöjd med Tomten, CDON, Sweclockers forum, priset och framför allt dator! TUSEN TACK!!!

http://cdon.se/hemelektronik/acer-nitro-vn7-792g-79t3-17-barb...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bjork:

Igår fick jag hem min Acer Nitro. Tomten sålde den till mig för 7995 kr. OTROLIGT nöjd med Tomten, CDON, Sweclockers forum, priset och framför allt dator! TUSEN TACK!!!

http://cdon.se/hemelektronik/acer-nitro-vn7-792g-79t3-17-barb...

Grattis, men var fortfarande ett fynd för mig. Tomten får bjuda mig på 50-65% gaming laptop på BF. Då drömmer jag också att det är Pascal i datorn. Drömma kan man. Men håller tummarna att vi får en full CDON tomte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Av det jag beställde i fredags kom en del igår måndag och resten kommer i morgon onsdag, så för mig fortsätter CDON att sköta sina leveranser på ett mycket bra sätt. Enda som krånglat senaste månaden var en beställning på marketplace men där skötte supporten påminnelsen till leverantören och paketet gick iväg inom ett dygn efter det (tog dock 7-8 dagar totalt istället för 1-3 som det andra företaget angav).

Trevligt att det du får dina leveranser. Jag antar att jag har extrem "otur" med mina beställningar. Black friday-leverans tog 5 veckor. En beställda vara i december tog två veckor. Efter det har jag inte beställt något alls på CDON förrän det blev "green friday" och återigen blir jag drabbad av utebliven leverans. Det är alltså inte posten som slarvar och det avser varor som ska levereras av CDON. Det står bara "mottagen av lagret". Jag har nu mailat och frågat om jag kan avboka ordern, men vi vet alla hur det kommer att sluta :-(. Framöver betalar jag hellre 300 kr mer för varan hos konkurrent som faktiskt levererar enligt utsatt tid.

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Håller med ovanstående. Beställde flera olika saker under Green Friday och varorna som skickades ifrån andra leverantörer (Tretti AB)har jag redan fått men produkterna som ska skickas ifrån cdon står fortfarande(Mottagen av lagret )och inget mera.

Samma här, efter 4 dagar så har min order på 1! vara fortfarane statusen " mottagen av lagret ". Har säkert 30 ordrar från cdon men det är senaste året det gått utför. Tycker ni lika gärna kan sluta med kampanjer om man ändå får vänta en vecka för att ni ens ska packa grejerna.

Bevisligen så klarar ni inte av att sköta det snyggt som faktiskt alla era konkurrenter lyckas med, vilket leder till frustration.

Permalänk
Medlem

Fantastisk rea och fantastiska specialerbjudande här på forumet, tror att CDON vann tillbaka massa credit pga detta.

Starkt jobbat och hoppas ni snart kör något liknande igen? Kanske varje kvartal?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Beställde en UPS kl 16.00 i torsdags. Låg på posten strax efter lunch på fredagen. Beställde också ett spel och minneskort på fredagen. Fanns i brevlådan på måndag. Snabb leverans.

Permalänk

Tycker CDON skötte denna rea riktigt bra, bra erbjudanden och bra leveranstider. Helt klart nöjd!

Permalänk

Min order ramlade ner på utlämningsstället idag, oväntat snabb leverans.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Som många andra klagat på så undrar jag hur det går med leveranstiderna? Har gått 2 dagar och varan har inte ens packats från ert lager. Den finns i erat (cdon) lager. Jag behöver den i helgen och beställde i tisdags, kommer den inte innan helgen så måste jag tyvärr meddela att ni tappat en kund. Har mailat support men inte fick man något svar där inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajper:

Hej CDON!

Som många andra klagat på så undrar jag hur det går med leveranstiderna? Har gått 2 dagar och varan har inte ens packats från ert lager. Den finns i erat (cdon) lager. Jag behöver den i helgen och beställde i tisdags, kommer den inte innan helgen så måste jag tyvärr meddela att ni tappat en kund. Har mailat support men inte fick man något svar där inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Glöm inte att det är röd dag idag!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

När får ni Corsair K70 Rapidfire RGB med MX Speed i lager? Den har redan börjat ramla in hos andra återförsäljare.
http://cdon.se/hemelektronik/corsair-gaming-k70-rgb-rapidfire...

Permalänk
Skrivet av Hajper:

Hej CDON!

Som många andra klagat på så undrar jag hur det går med leveranstiderna? Har gått 2 dagar och varan har inte ens packats från ert lager. Den finns i erat (cdon) lager. Jag behöver den i helgen och beställde i tisdags, kommer den inte innan helgen så måste jag tyvärr meddela att ni tappat en kund. Har mailat support men inte fick man något svar där inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske fel vecka att beställa på nätet då, idag är röd dag så inget lär hända och posten står still. Dvs. de enda vardagar efter tisdag du har den här veckan är onsdag och fredag...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajper:

Hej CDON!

Som många andra klagat på så undrar jag hur det går med leveranstiderna? Har gått 2 dagar och varan har inte ens packats från ert lager. Den finns i erat (cdon) lager. Jag behöver den i helgen och beställde i tisdags, kommer den inte innan helgen så måste jag tyvärr meddela att ni tappat en kund. Har mailat support men inte fick man något svar där inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Lugna ner dig innan du sunkar ner supporten ännu mer med onödiga frågor.
Packar de på fredag och du får paketet på måndag så är det inom 2-3 dagar.

Permalänk
Medlem

Jag beställde två grejer i fredags. Fick det ena i måndags (!) och det andra paketet i tisdags. Så jag är nöjd

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem

Att be andra hålla käften är varken trevligt eller i enlighet med §1 i reglerna. Detta oavsett om man gillar svaret från andra medlemmar eller inte.

*Inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro