CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av apelipell:

Min order står som "Mottagen av lagret". Kan kanske ha att göra med att jag beställde Dungeon Siege 3 till PC och det finns inte ens kvar på sidan längre, bara som nedladdning.

Hoppas att jag får ett mail om läget snart.

Hej,

Jag beklagar det sena svaret!

Om du återkommer med ordernummer via PM till mig så kollar jag genast upp vart din order befinner sig.

Mvh
Robin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kevvs:

Hej CDON!

Vad är er normala leveranstid?
Är det normalt förfarande att ni inte skickar nya ordrar förrän efter 3-5 arbetsdagar?
Era konkurrenter skyltar tydligt med t.ex. att om man beställer innan 16-17:00 så skickas ordern samma arbetsdag.

Kan man förvänta sig förbättring i framtiden eller är det så CDON jobbar?

Hej Kevvs,

Normalt levererar vi inom 1-3 arbetsdagar, det kan dock skilja beroende på vart ditt paket skickas ifrån. Under kampanjer och liknande kan det hända att vi höjer leveranstiden något för de som handlar efter en stor kampanj, då på grund utav väldigt stora volymer. Vi har olika lager och nu också väldigt många olika företag som säljer via vår hemsida, leveranstiden kan därav skilja sig beroende på vilken produkt du tittar på.
Du hittar leveranstiden under produktsidan om du är osäker, står den inte där så får vi vänligen be dig att kontakta kundservice så ger vi dig ett besked så fort vi kan.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av pege75:

Trevligt att det du får dina leveranser. Jag antar att jag har extrem "otur" med mina beställningar. Black friday-leverans tog 5 veckor. En beställda vara i december tog två veckor. Efter det har jag inte beställt något alls på CDON förrän det blev "green friday" och återigen blir jag drabbad av utebliven leverans. Det är alltså inte posten som slarvar och det avser varor som ska levereras av CDON. Det står bara "mottagen av lagret". Jag har nu mailat och frågat om jag kan avboka ordern, men vi vet alla hur det kommer att sluta :-(. Framöver betalar jag hellre 300 kr mer för varan hos konkurrent som faktiskt levererar enligt utsatt tid.

Hej Pege75,

Det var tråkigt att läsa om dina upplevelser på CDON.COM, skulle du kunna återkoppla med ditt ordernummer via PM så vi kan undersöka vad som har skett?
Tack!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Agustavsson:

Samma här, efter 4 dagar så har min order på 1! vara fortfarane statusen " mottagen av lagret ". Har säkert 30 ordrar från cdon men det är senaste året det gått utför. Tycker ni lika gärna kan sluta med kampanjer om man ändå får vänta en vecka för att ni ens ska packa grejerna.

Bevisligen så klarar ni inte av att sköta det snyggt som faktiskt alla era konkurrenter lyckas med, vilket leder till frustration.

Hej Agustavsson,

Tråkigt att du tycker så, vår ambition är självfallet att leverera i tid till alla kunder. Det jobbar vi för varje dag. Skulle du kunna återkoppla med ditt ordernummer via PM till oss? Så skall vi undersöka din order och vad som gått snett. Tack!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hajper:

Hej CDON!

Som många andra klagat på så undrar jag hur det går med leveranstiderna? Har gått 2 dagar och varan har inte ens packats från ert lager. Den finns i erat (cdon) lager. Jag behöver den i helgen och beställde i tisdags, kommer den inte innan helgen så måste jag tyvärr meddela att ni tappat en kund. Har mailat support men inte fick man något svar där inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Hajper,

Jag beklagar mitt sena svar.

Skulle du kunna återkomma med ditt ordernummer via PM så skall vi kontrollera din order.

Tack!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Du hittar leveranstiden under produktsidan om du är osäker, står den inte där så får vi vänligen be dig att kontakta kundservice så ger vi dig ett besked så fort vi kan.

Mvh
Robin
CDON.COM

Så ni har ordnat till så att kunderna kan lita på den infon nyligen med andra ord?
För tidigare så har den ju varit väldigt felvisande och även fast flertalet kunder chattar/emailar talar om för er här på swec att det står tex 1-3 dagar men under en lång tid (månader i vissa fall) har det tagit betydligt längre tid och att ni svarar att vi ska ändra detta så händer ingenting med info dvs den samma finns kvar.

Men ni vekar ju ha ryckt upp er betydligt när det gäller leveranserna till GF jämfört med BF (än så länge i alla fall).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Så ni har ordnat till så att kunderna kan lita på den infon nyligen med andra ord?
För tidigare så har den ju varit väldigt felvisande och även fast flertalet kunder chattar/emailar talar om för er här på swec att det står tex 1-3 dagar men under en lång tid (månader i vissa fall) har det tagit betydligt längre tid och att ni svarar att vi ska ändra detta så händer ingenting med info dvs den samma finns kvar.

Men ni vekar ju ha ryckt upp er betydligt när det gäller leveranserna till GF jämfört med BF (än så länge i alla fall).

Hej Grizzly666,

Generellt sett så levererar vi långt över majoriteten av orderna inom leveranslöftena, sen finns det undantag där vi missar leveranstiden på grund utav förseningar och annat som kan komma upp. Vi försöker alltid minimera riskerna för förseningar och se till att ligga på våra leverantörer så våra kunder kan få snabba leveranser till ett riktigt bra pris men ibland går det inte alltid som man vill. För oss är det alltid ett ständigt fokus för att förbättra våra leveranser och vi uppskattar att våra kunder vill hjälpa oss att bli ännu bättre genom att lämna sin feedback, om du vill tycka till kan du göra det här i forumet eller via får feedback-funktion.
Om du har någon order som inte har blivit levererad så är du varmt välkommen att återkoppla via PM så hjälper vi dig mer än gärna att kontrollera status på ordern.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM:

Produkterna som jag beställde skall enligt er hemsida levereras av er. Precis som många andra har ifrågasatt här i tråden så är det tyvärr väldigt tråkigt att ni behöver flera dagar längre tid på er att skicka våra beställningar än t.ex. Inet.se, Dustinhome.se m.fl.

Permalänk
Medlem

angående priset på Audio-Technica ATE-ATH-M50X, går det att få till på den vita varianten också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Pege75,

Det var tråkigt att läsa om dina upplevelser på CDON.COM, skulle du kunna återkoppla med ditt ordernummer via PM så vi kan undersöka vad som har skett?
Tack!

Mvh
Robin
CDON.COM

Hej!

Jag fick svar av er support i onsdags att varan håller på att packas och den skickas av er på onsdag eftermiddag. Beställningen gjordes i söndags och jag fick varan på fredagen. Då tar jag också hänsyn till röd dag på torsdagen.

Generellt är fortfarande köpupplevelsen under förväntan, främst för att angiven leveranstid var 1 - 3 dagar vid beställningstillfället. Då tycker jag att onsdagen är sista dagen för leverans om beställning görs på söndag förmiddag.
Positivt är att varan var 300 kr billigare än konkurrenterna samt att jag fick snabbt svar från supporten vid fråga om leveransen.

Jag kan verkligen sakna CDONs glansdagar då leveransen var lika säker som tåget. Egentligen har jag inga problem med längre leveranstid om det framgår vid beställningstillfället. Jag tror att ni får lite för mycket badwill för att ni inte är ärliga mot er själva eller mot kunderna när ni sätter en snäv leveranstid. Du skrev ju själv lite längre upp att leveranstiden kan vara något längre vid kampanjer. Detta borde gå att förtydliga för kunder vid beställningstillfället. Det jag fortfarande inte förstår är att det är olika lång leveranstid för olika kunder trots att det är samma produkttyp och CDON som leverantör. Vissa ger ju er lovord för er snabba leverans. Är det något du kan förklara hur det kommer sig?

Lite grammatiska förändringar bara
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Jag beklagar det sena svaret!

Om du återkommer med ordernummer via PM till mig så kollar jag genast upp vart din order befinner sig.

Mvh
Robin

Tjena!

Det löste sig och jag har nu mitt paket hos mig.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Thofiman:

När får ni Corsair K70 Rapidfire RGB med MX Speed i lager? Den har redan börjat ramla in hos andra återförsäljare.
http://cdon.se/hemelektronik/corsair-gaming-k70-rgb-rapidfire...

Hej,

Ledsen för sen återkoppling. Den finns i lager nu.
http://cdon.se/hemelektronik/corsair-gaming-k70-rgb-rapidfire...

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Defekt produkt vid leverans

Hej CDON!

Jag beställde på er green Friday 29/4 en Harman Kardon Onyx studio på kampanj. Hämtade ut den i onsdags och den var stendöd. Skickade in en reklamation omgående och fick idag svaret att jag ska skicka den på service. Detta gör mig mycket upprörd då jag tycker att den borde skickas tillbaka till er så att jag sedan får en ny i retur eftersom den var död vid leverans och aldrig har fungerat.

Ska jag verkligen behöva krångla och vänta på en serviceverkstad när jag bara vill att produkten jag köpt ny och mottager från er ska fungera?

Med vänliga hälsningar,
Erik

Permalänk
Medlem

Hej

Detta är inget köprelaterat, men jag har ett annat litet problem.

Sedan en tid tillbaka så tvingar eran hemsida att köras på mobilsidan på datorn när jag går in på cdon.com. Det är endast er sida som fungerar så, är det någon som vet hur jag fixar? och är det någon som har samma problem som mig? Det hjälper inte att välja "till fullversion av CDON.com" heller.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Hej

Detta är inget köprelaterat, men jag har ett annat litet problem.

Sedan en tid tillbaka så tvingar eran hemsida att köras på mobilsidan på datorn när jag går in på cdon.com. Det är endast er sida som fungerar så, är det någon som vet hur jag fixar? och är det någon som har samma problem som mig? Det hjälper inte att välja "till fullversion av CDON.com" heller.

Rensa cookies osv för cdon's sida, löste mitt problem för någon vecka sedan.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av pege75:

Hej!

Jag fick svar av er support i onsdags att varan håller på att packas och den skickas av er på onsdag eftermiddag. Beställningen gjordes i söndags och jag fick varan på fredagen. Då tar jag också hänsyn till röd dag på torsdagen.

Generellt är fortfarande köpupplevelsen under förväntan, främst för att angiven leveranstid var 1 - 3 dagar vid beställningstillfället. Då tycker jag att onsdagen är sista dagen för leverans om beställning görs på söndag förmiddag.
Positivt är att varan var 300 kr billigare än konkurrenterna samt att jag fick snabbt svar från supporten vid fråga om leveransen.

Jag kan verkligen sakna CDONs glansdagar då leveransen var lika säker som tåget. Egentligen har jag inga problem med längre leveranstid om det framgår vid beställningstillfället. Jag tror att ni får lite för mycket badwill för att ni inte är ärliga mot er själva eller mot kunderna när ni sätter en snäv leveranstid. Du skrev ju själv lite längre upp att leveranstiden kan vara något längre vid kampanjer. Detta borde gå att förtydliga för kunder vid beställningstillfället. Det jag fortfarande inte förstår är att det är olika lång leveranstid för olika kunder trots att det är samma produkttyp och CDON som leverantör. Vissa ger ju er lovord för er snabba leverans. Är det något du kan förklara hur det kommer sig?

Hejsan!

Den beräknade leveranstiden för lagerhållna varor skall ha varit ändrad under lör-sön efter Green Friday, dock gällde detta bara på själva produktsidorna - informationen i orderbekräftelsen var tyvärr inte uppdaterad. Just att ändra i orderbekräftelserna är mycket mer omständigt, därav görs detta bara inför riktigt stora förseningar där väldigt många kunder drabbas.

Att det tar olika lång tid för leverans när man beställer samma produkter vid samma tidpunkt kan bero på många faktorer - ibland kan t.ex. samma produkt lagerföras på olika lager, om beställningen innehåller andra varor kan detta innebära annan hantering för ordersystem/plock, ibland kan produkten ha sålts slut utan att hemsidan hunnit uppdateras och då får en kund från batchen som fanns i lager just vid beställningstillfället medan en annan får från en leverans som kommer in 1-2 dagar senare.

Vi satsar för närvarande mycket på utveckling av systemen så att både kundtjänst och våra kunder ska ha tillgång till bättre information gällande orderstatusen - vi hoppas att detta tillsammans med andra projekt ska leda till en klar förbättring i hela köpupplevelsen för dig som kund!

Mvh,
Adam
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

Hur lång tid kan man förvänta sig att en retur ska ta innan man får pengarna åter?

Idag är det 13 dagar sedan ni mottog varan men inget från cdon ännu.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Leffe_B:

Hej CDON!

Jag beställde på er green Friday 29/4 en Harman Kardon Onyx studio på kampanj. Hämtade ut den i onsdags och den var stendöd. Skickade in en reklamation omgående och fick idag svaret att jag ska skicka den på service. Detta gör mig mycket upprörd då jag tycker att den borde skickas tillbaka till er så att jag sedan får en ny i retur eftersom den var död vid leverans och aldrig har fungerat.

Ska jag verkligen behöva krångla och vänta på en serviceverkstad när jag bara vill att produkten jag köpt ny och mottager från er ska fungera?

Med vänliga hälsningar,
Erik

Hej!

Harman Kardon har tyvärr inte någon DOA-period på sina produkter, därav är service rutinen som gäller. Givetvis kan du även utnyttja din ångerrätt och returnera produkten för en återbetalning, men något direktutbyte är dessvärre inte möjligt på denna produkt.

För mer information skulle jag råda dig att återkomma i ärendet du har hos kundtjänst, så hjälper de dig med en eventuell retur!

Mvh,
Adam
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej!

Harman Kardon har tyvärr inte någon DOA-period på sina produkter, därav är service rutinen som gäller. Givetvis kan du även utnyttja din ångerrätt och returnera produkten för en återbetalning, men något direktutbyte är dessvärre inte möjligt på denna produkt.

För mer information skulle jag råda dig att återkomma i ärendet du har hos kundtjänst, så hjälper de dig med en eventuell retur!

Mvh,
Adam
CDON.COM

Vad jag vet så ska man enligt lag få en likadan vara om den man köpt är trasig?

Permalänk
Medlem

är det bara för mig det inte går att kontakta kundtjänst i ett par dagar nu? har provat olika webbläsare men inget händer.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Vad jag vet så ska man enligt lag få en likadan vara om den man köpt är trasig?

De har rätt att välja på reparation och omleverans i första hand, finns inget i lagen som säger att du måste få en ny vara. Efter att de konstaterat att fel finns då så klart.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan!

Den beräknade leveranstiden för lagerhållna varor skall ha varit ändrad under lör-sön efter Green Friday, dock gällde detta bara på själva produktsidorna - informationen i orderbekräftelsen var tyvärr inte uppdaterad. Just att ändra i orderbekräftelserna är mycket mer omständigt, därav görs detta bara inför riktigt stora förseningar där väldigt många kunder drabbas.

Att det tar olika lång tid för leverans när man beställer samma produkter vid samma tidpunkt kan bero på många faktorer - ibland kan t.ex. samma produkt lagerföras på olika lager, om beställningen innehåller andra varor kan detta innebära annan hantering för ordersystem/plock, ibland kan produkten ha sålts slut utan att hemsidan hunnit uppdateras och då får en kund från batchen som fanns i lager just vid beställningstillfället medan en annan får från en leverans som kommer in 1-2 dagar senare.

Vi satsar för närvarande mycket på utveckling av systemen så att både kundtjänst och våra kunder ska ha tillgång till bättre information gällande orderstatusen - vi hoppas att detta tillsammans med andra projekt ska leda till en klar förbättring i hela köpupplevelsen för dig som kund!

Mvh,
Adam
CDON.COM

Tack för svar. Hoppas att ni får ner leveranstiden snart. Tills vidare får jag begränsa mina inköp till sådant som jag inte behöver snabb leverans på.

Mvh

Pege

Permalänk
Medlem

Hej! Jag vill bara tacka för priset, leveransen och så själva produkten AKG N60. /Nöjd kund

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Cdon.com

@anon42512:

Hej Loxus,

Generellt så kan hörlurarna också bytas ut när du skickar dem till vårt serviceombud. Anledningen till att vi tar dem till serviceverkstaden är för att bekräfta felet, väl där så byts de ofta ut. Vid mindre fel så repareras de och skickas sedan i retur till dig. Men vi kommer oavsett se till att du får en fungerande enhet eller pengarna tillbaka vid fel på produkten.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av yrnm:

är det bara för mig det inte går att kontakta kundtjänst i ett par dagar nu? har provat olika webbläsare men inget händer.

Hej,

Vi har inte fått några andra anmälningar om att det inte skall gå att kontakta kundservice, skulle du kunna återkomma via PM med ditt ordernummer och hur vi kan hjälpa dig så återkopplar vi så fort vi kan.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av babbelfisk:

Hur lång tid kan man förvänta sig att en retur ska ta innan man får pengarna åter?

Idag är det 13 dagar sedan ni mottog varan men inget från cdon ännu.

Hej Babbelfisk,

Självklart skall du inte behöva vänta om returen ankommit vårat lager. Kan du återkoppla till oss via PM med ditt ordernummer så skall jag kontrollera statusen på din retur så fort som möjligt.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad står B markeringen för? Begagnad? När jag klickar på det kommer det bara upp en tom ruta(adblock avstängt)
http://cdon.se/hemelektronik/asus-mg279q-ips-27-p35859063?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

vad står B markeringen för? Begagnad? När jag klickar på det kommer det bara upp en tom ruta(adblock avstängt)
http://cdon.se/hemelektronik/asus-mg279q-ips-27-p35859063?

Det är vad jag vet, energiklassificeringen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av str8forthakill:

vad står B markeringen för? Begagnad? När jag klickar på det kommer det bara upp en tom ruta(adblock avstängt)
http://cdon.se/hemelektronik/asus-mg279q-ips-27-p35859063?

Med största sannolikhet så är det EU´s energimärkning de visar, finns olika klasser på den, A, B, C etc.

(Det framgår om man studerar html koden, CDON får ge ett definitivt svar på det själva när de dyker in).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

@PowerNet:
Fast B är väl högt upp på skalan, B ska väl vara grön och inte gul/orange om det är energiklassning?

btw http://cdon.se/hemelektronik/asus-mg278q-tn-27-gaming-p347801...
En TN panel med IPS teknik! Vilken superprodukt