Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Hoppas att det blir med bra optimerat DX12 stöd så att min 2500K kanske har en chans att klara det utan att flaska.

dx12 blir det, Johan vill ju vara i frontlinjen.......

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanananaBatman:

Jag har fullkomligt tappat förtroendet till någonting som har med EA att göra.

Samma här, iaf när det kommer till BF-serien.
Även fast trailern ser grym ut så kommer jag inte köpa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Skulle inte förvåna mig alls om zeppelinaren inte är något annat än en reskinnad AC-130 gunship som kommer gå på "räls" i luften. Tills att de visar annat så kommer jag ta BF1 som en reskinnad version av BF4 och inte ha så höga hopp. Man har blivit blåst en gång för mycket......

Då det är baserat på samma spelmotor så är det inte så direkt förvånades om det kommer att kännas som BF4 ibörjan, ungefär som alla sa att BF4 var en reskinnad version av BF3, men det är så mycket mer. (Vilket man märker när man går tillbaka till BF3 o spelar).

Skrivet av careface:

Hoppas det finns något incentive till att faktiskt spela vidare.
I BF3 och 4 så låste man upp alla attachments till de vapen man gillade, sedan fanns det inget mer att spela för egentligen. (Säger jag efter att ha klämt 400h i båda)
Det skulle vara nice om man kunde få en squad rank eller något, med någon typ av matchmaking och sådär, så man tjänar något på att spela vidare hela tiden.

Personligen så har jag ansett att attachments är lite overkill när man måste få 100 kills för att ha en sak på vapnet.

Det som jag har tyckt är skönt med Battlefield är att det är ett slappt spel att lira. Du behöver inte vara orolig för något, om att du tappar din rank för du preseterar dåligt i just detta spelet. Du kör kartan och när den är klar, så är that's it. Nästa karta så är allt resetats och du börjar om från "0". Ny K/D, ny score osv.

Det är om man inte bryr sig om K/D och Score/Min som står på Battlelog, men jag har aldrig kollat på de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Då det är baserat på samma spelmotor så är det inte så direkt förvånades om det kommer att kännas som BF4 ibörjan, ungefär som alla sa att BF4 var en reskinnad version av BF3, men det är så mycket mer. (Vilket man märker när man går tillbaka till BF3 o spelar).

Personligen så har jag ansett att attachments är lite overkill när man måste få 100 kills för att ha en sak på vapnet.

Det som jag har tyckt är skönt med Battlefield är att det är ett slappt spel att lira. Du behöver inte vara orolig för något, om att du tappar din rank för du preseterar dåligt i just detta spelet. Du kör kartan och när den är klar, så är that's it. Nästa karta så är allt resetats och du börjar om från "0". Ny K/D, ny score osv.

Det är om man inte bryr sig om K/D och Score/Min som står på Battlelog, men jag har aldrig kollat på de.

Självklart ska det även finnas casualmode eller unranked.
Jag skulle dock personligen tycka det var roligt att ha en rank. (Jag är en sådan där som faktiskt tittar på min overall K/D/A och Score Per minute och skit bara för att ha något att sträva efter. Om jag inte har det så ser jag ingen anledning till att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

dx12 blir det, Johan vill ju vara i frontlinjen.......

Jo det trodde jag nog. Men jag hoppas Att Battlefield 1 infriar de förväntningar jag haft på DX12. Det har ju varit lite si och så med de spel som släppts hittills med DX12 stöd.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Best ever och inget framtids skit med laser vapen som skjuter en runt hörn på 3km. Hoppas man får känna den fasa som de som var med på den tiden hade. Den vinner som har turen på sin sida så är det bara i stridens hetta.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av dukieee:

Samma här, iaf när det kommer till BF-serien.
Även fast trailern ser grym ut så kommer jag inte köpa det.

vad intressant !!! (hissar intresse flaggan skyhögt)

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Helt rätt med WW1. Har inte gjorts så himla många fps spel som utspelar sig under WW1. Ska bli väldigt intressant att se hur spelet blir. Kanske WW2 nästa gång?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

om någon läst någon minimum & rekommenderad hårdvara-spec (av DICE eller EA) för PC, hojta gärna till
(verkar bli kraftigt mycket explosioner & byggnader, etc man kan förstöra, så jag gissar minst på ett gtx 970 / R9 390 som rekommenderad spec

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

vad intressant !!! (hissar intresse flaggan skyhögt)

Vet inte om du är dryg men eftersom tråden saknar helt och hållet en diskussion så gav jag helt enkelt mitt uttryck av trailer.
Men kan vara att jag uppfattat dig helt fel och i sådana fall så ber jag om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Dä ä lugnt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Givet köp.. trött på allt futuristiskt skräp, back to basics.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Då det är baserat på samma spelmotor så är det inte så direkt förvånades om det kommer att kännas som BF4 ibörjan, ungefär som alla sa att BF4 var en reskinnad version av BF3, men det är så mycket mer. (Vilket man märker när man går tillbaka till BF3 o spelar).

Personligen så har jag ansett att attachments är lite overkill när man måste få 100 kills för att ha en sak på vapnet.

Det som jag har tyckt är skönt med Battlefield är att det är ett slappt spel att lira. Du behöver inte vara orolig för något, om att du tappar din rank för du preseterar dåligt i just detta spelet. Du kör kartan och när den är klar, så är that's it. Nästa karta så är allt resetats och du börjar om från "0". Ny K/D, ny score osv.

Det är om man inte bryr sig om K/D och Score/Min som står på Battlelog, men jag har aldrig kollat på de.

Bara för att det är samma spelmotor så ska det inte kännas som en reskinnad version av ett annat spel. Jag behöver ju knappast försöka dra en lista på spel som använder sig av samma motorer men som känns som helt olika spel fastän de är samma genre. Bara inom BF-serien har vi ju ett perfekt exempel på det, BF2142, som använde exakt samma motor som BF2 (refractor2) men som kändes totalt och helt annorlunda.

Personligen tycker jag f.övr. fortfarande att BF3 är roligare än BF4, efter 500h+ på båda.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Bara för att det är samma spelmotor så ska det inte kännas som en reskinnad version av ett annat spel. Jag behöver ju knappast försöka dra en lista på spel som använder sig av samma motorer men som känns som helt olika spel fastän de är samma genre. Bara inom BF-serien har vi ju ett perfekt exempel på det, BF2142, som använde exakt samma motor som BF2 (refractor2) men som kändes totalt och helt annorlunda.

Personligen tycker jag f.övr. fortfarande att BF3 är roligare än BF4, efter 500h+ på båda.

Självklart ska det inte kännas som samma spel, min poäng var bara att enligt mig så känns Battlefield 3 och Battlefield 4 absolut inte som samma spel, även om alla antyder att det bara är en reskin.

Kan själv inte säga vad jag tycker är roligtast, förutom att änsålänge har inget slagit Davamand/metro rush på 32/48 spelare. Finns många delar i BF4 som dock är helt superior till BF3 vilket jag saknar när jag kört 3:an ett tag och leder till att jag går tillbaka till 4:an.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=9fohNO3_1rU

Activision's Reaction To The Battlefield 1 Reveal Trailer

Har inget emot CoD eller Activision men tycker den var ganska rolig

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jo det trodde jag nog. Men jag hoppas Att Battlefield 1 infriar de förväntningar jag haft på DX12. Det har ju varit lite si och så med de spel som släppts hittills med DX12 stöd.

Jag har inte följt avslöjandet något speciellt så jag kan ha missat om de sagt det men är det officiellt med DX12 stöd då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TR-8R:

https://www.youtube.com/watch?v=9fohNO3_1rU

Activision's Reaction To The Battlefield 1 Reveal Trailer

Har inget emot CoD eller Activision men tycker den var ganska rolig

Hahaha! Underbart!

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

själv tycker jag Frostbite 3 motorn är den bästa multiplayer spel-motor jag någonsin använt. (bara Valve (source-engine) som är i närheten när det kommer till multiplayer "smoothness"

HELT övertygad DICE kommer vidareutveckla Frostbite för BF1 och få den ännu bättre

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

In Depth Analysis av Jackfrags

inte aning de hade optiska sikten i WW1. (grymt cool sniper bössa)

WW1 antitank gun...(nice)

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Ska bli helt underbart att få höra , Fucking Camper , bitch , STFU , fucking sniper , im gone fuck your mother osv......
Men det tillhör väl dagens 10-20 åringar som spelar
Hade varit underbart om dom hade kunnat delat in servrarna i åldersgrupper , en 40+ server hade varit najs.
Men det ser jäkligt häftigt ut , så jag hoppas att det blir riktigt spelvänligt så man kan lägga många timmar på det och komma ifrån verkligheten en stund.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Gillar snuttarna där man ser att de springer runt med kulspruta med tanke på att under WW1 fanns det 2-4st som va mobila varan 2st skulle man kunna skjuta från höften resten va man tvungen att ligga ner/montera upp. Samt den snutten där en gubbe ser ut som en juggernaut har han en minigun?

Kommer inte köpa det här spelet i första taget men kommer hålla ett öga på det för att se hur det utvecklas.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

Skulle ha varit kul om inte Battlefield-serien blivit precis som COD... Tack EA.

Ser faktiskt inte så mycket likhet med cod, det är väl i så fall all dlc och liknande. BF4 har ändå varit ute ett par år nu så det är ju ingen mjölkning på så vis, om man inte räknar med Hardline då.

Angående spelet så ska det bli intressant och se hur dom gör. Första världskriget var väl ett jävligt tråkigt krig så sett men kan ändå bli rätt roligt om dom gör det rätt. Ett första världskrig på frostbite-motorn kan ser riktigt jäkla bra ut!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spel_va:

själv tycker jag Frostbite 3 motorn är den bästa multiplayer spel-motor jag någonsin använt. (bara Valve (source-engine) som är i närheten när det kommer till multiplayer "smoothness"

HELT övertygad DICE kommer vidareutveckla Frostbite för BF1 och få den ännu bättre

dx12 med 144hz tickrate och en återgång till mer skill baserad strid, kan önska.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Ska bli helt underbart att få höra , Fucking Camper , bitch , STFU , fucking sniper , im gone fuck your mother osv......
Men det tillhör väl dagens 10-20 åringar som spelar
Hade varit underbart om dom hade kunnat delat in servrarna i åldersgrupper , en 40+ server hade varit najs.
Men det ser jäkligt häftigt ut , så jag hoppas att det blir riktigt spelvänligt så man kan lägga många timmar på det och komma ifrån verkligheten en stund.

Ja, det där beteendet har verkligen blivit helt vansinnigt det senaste. Ännu värre lär det väl bli framöver när ännu fler rör sig från COD till Battlefield.
Jag ser gärna ordentliga åtgärder mot nedvärderande språkbruk, alternativt att man kan stänga av public-chatten helt och hållet så man slipper se eländet.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Vart tveksam till BF1 när jag såg sekvensen med MG:n, höjer de inte rekylen på dem så att man måste sätta upp dem för att vara effektiva, så kommer jag bli besviken. För som det har varit de senaste BF så springer alla runt med dem för att de ger mer skada och har högre eldhastighet och har knappt någon rekyl, vilket jag tycker förstör spelkänslan och andra vapnen blir obetydliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Ja, det där beteendet har verkligen blivit helt vansinnigt det senaste. Ännu värre lär det väl bli framöver när ännu fler rör sig från COD till Battlefield.
Jag ser gärna ordentliga åtgärder mot nedvärderande språkbruk, alternativt att man kan stänga av public-chatten helt och hållet så man slipper se eländet.

Går väl redan att gömma chatten i BF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Vart tveksam till BF1 när jag såg sekvensen med MG:n, höjer de inte rekylen på dem så att man måste sätta upp dem för att vara effektiva, så kommer jag bli besviken. För som det har varit de senaste BF så springer alla runt med dem för att de ger mer skada och har högre eldhastighet och har knappt någon rekyl, vilket jag tycker förstör spelkänslan och andra vapnen blir obetydliga.

Lär ju vara galen rekyl på den. Som alla vapen från den eran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Ja, det där beteendet har verkligen blivit helt vansinnigt det senaste. Ännu värre lär det väl bli framöver när ännu fler rör sig från COD till Battlefield.
Jag ser gärna ordentliga åtgärder mot nedvärderande språkbruk, alternativt att man kan stänga av public-chatten helt och hållet så man slipper se eländet.

Tryck på H så stänger du av chatten. Menar du att man bara ska kunna se teamchat och squadchat så håller jag med.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Går väl redan att gömma chatten i BF?

Ja, det går, men då gömmer du ju team chat och squad chat med, om inte jag missminner mig. För övrigt är det synd att det ska behövas alls.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Tryck på H så stänger du av chatten. Menar du att man bara ska kunna se teamchat och squadchat så håller jag med.

Precis så menar jag

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!