Rykte: Nvidia "GP102" är kretsen för nästa Geforce GTX Titan – får 3 840 CUDA-kärnor

Permalänk
Medlem

Jag kör en högoddsare och chansar på att de kommer stryka namnet Titan och hitta på nåt nytt (håller mig till detta såvida det inte redan har bekräftats att det kommer kallas Titan "nånting"

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Jag kör en högoddsare och chansar på att de kommer stryka namnet Titan och hitta på nåt nytt (håller mig till detta såvida det inte redan har bekräftats att det kommer kallas Titan "nånting"

TITAN X2 kommer det att heta

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

GTX Titania kanske ?

Permalänk
Medlem

Gissar på Titan $$$...

Permalänk
Avstängd

så mycket flashiga siffror men i slutändan +5 fps i the Division i 4K jämfört med ett 1080 LOL

folk som köper det här kortet måste vara dumma i huvudet
4K kommer fortfarande inte att flyta ordentligt.

vem bryr sig om det är 40 eller 45 fps det är fortfarande för sunkigt.
spara pengarna och vänta 3-5 år tills 4K är uppe i 60+ fps

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Därför kör man inte 4k, helt onödigt och finns andra saker som är viktare....

4K börjar ju bli intressant med 1080 och snabbare kort.

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

4K börjar ju bli intressant med 1080 och snabbare kort.

Ja ser inte vitsen riktigt, då har jag hellre 144 hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Uppgifter talar för att arkitekturen Pascal blir ett trendbrott för Nvidia, som uppges ha tagit fram en mellanstor grafikkrets för användning av Geforce GTX 1080 Ti och nästa GTX Titan.

Läs hela artikeln här

GDDR5X på Pascal Titan?
Hahaha Nvidia skjuter återigen sig själv i foten, är storhetstiden äntligen över nu för Nvidia?
Blir äcklad av hur de först hypar något ett år innan release för att sedan leverera något helt annat än det man pratat om till ett sanslöst pris. Man mjölkar sina kunder snustorra, det kommer slå tillbaks stenhårt och urskiljningslöst när fotfolket får upp ögonen för fulspelet man kör med.

Mina år med Nvidia sedan Riva lanserades är över, nästa kort blir från annan tillverkare, har ruttnat totalt på Nvidias överprisade skräp. Det är snudd på billigare att köpa en hel wafer själv än att köpa 4 kort, sanslöst...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Hur blir det med dual precision på det nya titan kortet? är det någon som vet om de kommer att få det eller om det kommer att bli som Titan x.

Det kommer inte få full DP, Nvidia är alldeles för giriga för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxF:

Det här var ju drygt Jag väntade mig att 1080 skulle vara lösningen för mig. Att jag skulle kunna köra nya titlar bekvämt i 60fps på min 4k skärm. Det verkar ju inte riktigt 1080 leva upp till, så nu ligger hoppet på 1080ti som faktist verkar ha kraft nog.

Problemet nu är att jag kastat i ett gammalt 680 som inte duger till mycket annat än kontorsarbete och surf, iaf inte i 4K. Jag orkar ju inte sitta med det kortet till jul innan 1080ti kommer
Får nog bli ett 1080 (partner) försöka överklocka det så mycket det går och sedan sänka detaljnivån så att det orkar hålla 60fps . Sedan får man ju ta smällen (värdeminskningen) och sälja kortet lagom till 1080ti kommer.

Stäng av eller sänk Anti-aliasing i 4k så kanske 1080 kan driva 60 fps + OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

så mycket flashiga siffror men i slutändan +5 fps i the Division i 4K jämfört med ett 1080 LOL

folk som köper det här kortet måste vara dumma i huvudet
4K kommer fortfarande inte att flyta ordentligt.

vem bryr sig om det är 40 eller 45 fps det är fortfarande för sunkigt.
spara pengarna och vänta 3-5 år tills 4K är uppe i 60+ fps

Det ligger ju något i detta, men personer som kör 4K satsar ju oftast på fler kort. Prisvärt är det ju aldrig i den här klassen av kort, men om inte pengarna spelar så stor roll så varför inte.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Det kommer inte få full DP, Nvidia är alldeles för giriga för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Snarare så att det inte är till någon nytta för spel och annat som de marknadsför kortet till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dem8n:

GDDR5X på Pascal Titan?
Hahaha Nvidia skjuter återigen sig själv i foten, är storhetstiden äntligen över nu för Nvidia?
Blir äcklad av hur de först hypar något ett år innan release för att sedan leverera något helt annat än det man pratat om till ett sanslöst pris. Man mjölkar sina kunder snustorra, det kommer slå tillbaks stenhårt och urskiljningslöst när fotfolket får upp ögonen för fulspelet man kör med.

Mina år med Nvidia sedan Riva lanserades är över, nästa kort blir från annan tillverkare, har ruttnat totalt på Nvidias överprisade skräp. Det är snudd på billigare att köpa en hel wafer själv än att köpa 4 kort, sanslöst...

Skickades från m.sweclockers.com

Säg inte det... Nvidia har visat gång på gång hur bra de är på att marknadsföra sina produkter samt vad de kan leverera.

Har man inte råd med Nvidias produkter så finns alltid ett billigare alternativ från AMD där prestandan är övertygande god och ibland bättre dessutom, "BANG 4 THE BUCK".

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Stäng av eller sänk Anti-aliasing i 4k så kanske 1080 kan driva 60 fps + OC.

Det dryga med 40-43" 4k-skärmar är annars att pixlarna är ungefär lika stora som de varit i de mindre skärmarna. Så AA behövs lika mycket. Själv letar jag efter SMAA/CMAA/FXAA(ibland)-lösningar i spelen och nöjer mig med den kompromissen.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Stämmer den här infon så blir det ett Titan för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Ja ser inte vitsen riktigt, då har jag hellre 144 hz.

Det ena utesluter inte det andra, men är ju lite dåligt med UHD skärmar med snabb uppdateringsfrekvens just nu.

Permalänk
Medlem

Ni som vet mer, är det beräkningskraften som är den viktigaste parametern för spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Säg inte det... Nvidia har visat gång på gång hur bra de är på att marknadsföra sina produkter samt vad de kan leverera.

Har man inte råd med Nvidias produkter så finns alltid ett billigare alternativ från AMD där prestandan är övertygande god och ibland bättre dessutom, "BANG 4 THE BUCK".

MVH

Det handlar inte om att ha råd eller ej för mig, jag skiter i om datorn kostar 50k eller 56k, men det börjar bli löjligt hur de suger ur kunderna. Vad kommer hända med Volta, VP108, 107, 106, 105 osv som ska agera presrandakrets?😂

Jag tror de har för bråttom att få ut krympningen så de får betala enorma summor per wafer just nu.
Bästa vore om Intel och Samsung köper upp varsin och får ner kostnaderna för tillverkning rejält annars har vanligt folk snart inte råd med GPU's, om 10 år i denna takten kostar ett kort 25k?😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Det handlar inte om att ha råd eller ej för mig, jag skiter i om datorn kostar 50k eller 56k, men det börjar bli löjligt hur de suger ur kunderna. Vad kommer hända med Volta, VP108, 107, 106, 105 osv som ska agera presrandakrets?😂

Jag tror de har för bråttom att få ut krympningen så de får betala enorma summor per wafer just nu.
Bästa vore om Intel och Samsung köper upp varsin och får ner kostnaderna för tillverkning rejält annars har vanligt folk snart inte råd med GPU's, om 10 år i denna takten kostar ett kort 25k?😊

Skickades från m.sweclockers.com

År 2007 Så kostade ett GTX 8800 Ultra runt 830 USD och GTX 8800 låg då på 600 - 650 USD. Så priserna har faktiskt inte ändrats så mycket på 10 år och med en viss procent inflation inräknat så blir priserna nästan de samma nu som då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

Det dryga med 40-43" 4k-skärmar är annars att pixlarna är ungefär lika stora som de varit i de mindre skärmarna. Så AA behövs lika mycket. Själv letar jag efter SMAA/CMAA/FXAA(ibland)-lösningar i spelen och nöjer mig med den kompromissen.

Jag har spelat en hel del pcspel i 4k och det behövs ingen antialiasing i så hög upplösning.

Citat:

The state of 4K gaming: We’re glitching our way to gaming nirvana I really hate jaggies. So it’s more than a little significant for me to sit here and write that when you play at 4K, you might be able to turn AA off altogether or get by just fine with an FXAA option. And that’s important because, at 4K resolutions, games become brutal fill rate tests.

http://www.extremetech.com/gaming/180402-five-things-to-know-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

År 2007 Så kostade ett GTX 8800 Ultra runt 830 USD och GTX 8800 låg då på 600 - 650 USD. Så priserna har faktiskt inte ändrats så mycket på 10 år och med en viss procent inflation inräknat så blir priserna nästan de samma nu som då.

8800 hade dock en oerhört stor krets så det hör inte riktigt hit.
1080 har en rejält krympt krets jämfört med föregångaren men kostar betydligt mer vid release än vad 980 gjorde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Jag har spelat en hel del pcspel i 4k och det behövs ingen antialiasing i så hög upplösning.

Det är inte så det fungerar.. Är pixlarna en viss storlek eller att du sitter ett visst avstånd från skärmen så ser du aliasing, helt enkelt. På stora 4k-skärmar så är det proportionerna nära nog samma som de varit de senaste 5-7 åren, AA behövs.

För att klargöra: snubben i din artikel testar runt på en 24-tums skärm.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Jag kör en högoddsare och chansar på att de kommer stryka namnet Titan och hitta på nåt nytt (håller mig till detta såvida det inte redan har bekräftats att det kommer kallas Titan "nånting"

Varför inte bara Titan U eller Titan Ultra.

Associeras enkelt till Ultra-settings och UltraHD.

Eller ha Wii U tagit död på U-tillägg för tid och evighet nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

8800 hade dock en oerhört stor krets så det hör inte riktigt hit.
1080 har en rejält krympt krets jämfört med föregångaren men kostar betydligt mer vid release än vad 980 gjorde.

Skickades från m.sweclockers.com

Utvecklingskostnaderna för kretsar med högre packningstäthet och fler transistorer blir inte lägre bara för att kiselytan blir mindre och speciellt initialt när man byter tillverknings nod.

GTX 1080 7.2 miljarder transistorer på 314 mm²
GTX 8800 Ultra 686 miljoner transistorer på 480 mm²

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort meningslöst tjafs i enlighet med §1.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...